معروف ترین هتل سنگاپور | هتل مارینا بی سندز سنگاپور
زهرا نیرومند 1401/09/29 15648 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه

مارینا بی سندز (Marina Bay Sands) یکی از معروف‌ترین هتل‌های دنیاست که در شهر سنگاپور قرار دارد. این هتل 5 ستاره  دارای 3 برج 55 طبقه‎ای می‌باشد. این 3 برج در طبقه آخر با یک سازه‌ی عظیم به شکل کشتی به یکدیگر متصل شده و بنایی جذاب و منحصر بفرد را ایجاد کرده‌اند. مارینا بی سندز تنها یک هتل نیست، بلکه یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری سنگاپور است که به عنوان یکی از نمادهای این شهر نیز شناخته می‌شود. با ما همراه باشید تا با هتل لوکس مارینا بی سندز و جذابیت‌های منحصربفرد آن بیشتر آشنا شوید.

مارینا بی سندز سنگاپور

مارینا بی سندز یک مجموعه رفاهی تفریحی و یکی از معروف‌ترین ساختمان‌های سنگاپور است که در نزدیکی خلیج مارینای این شهر قرار دارد. ساختمان مارینا را می‌توان یکی از شگفت‌انگیزترین ساختمان‌های دنیا معرفی کرد. سرمایه‌گذاری این پروژه بر عهده شرکت لاس وگاس سندز بوده و طراحی آن را نیز موشه سفدی (Moshe Safdie)، معماری برجسته کانادایی، انجام داده است. موشه سفدی در این کار با برترین شرکت‌های مهندسی دنیا  همکاری داشته و تمام معیارهای لازم برای ایمنی و سلامت ساختمان را در موردتوجه قرار داده است.

برای ساخت مارینا بی سندز یک زمین ۵/۱۵ هکتاری در نظر گرفته شد که ۵۸۱ هزار متر مربع آن به عنوان زیربنا مورد استفاده قرار گرفت. این متراژ شامل 3 برج 55 طبقه‌ای می‌باشد که به صورت مجزا به موازات هم ساخته شده‌اند و در ارتفاع 200 متری از طریق یک سازه بزرگ کشتی‌مانند به یکدیگر متصل می‌شوند. این کشتی بزرگ، شگفت‌انگیزترین بخش ساختمان است که حدود 340 متر طول دارد و یک استخر بی‌پایان 150 متری را در خود جای داده است. به این کشتی بزرگ اسکای پارک گفته می‌شود.

اسکای پارک سندز 

اسکای پارک سندز  (Skypark Sands) یا پارک آسمانی سندز،  سازه بزرگ و بی‌نظیری است که بر روی 3 برج مارینا بی سندز ساخته شده و آن‌ها را به یکدیگر پیوند داده است. این سازه حدود 340 متر طول دارد که بخش‌ عمده‌ای از آن شامل استخر بی‌نهایت مارینا بی سندز می‌باشد. اسکای پارک با ظرفیت حدود 4000 نفر، عنوان وسیع‌ترین مکان عمومی معلق دنیا را به خود اختصاص داده است.

اسکای پارک مساحتی برابر با 3 زمین فوتبال دارد و حدود  ۴.۵ هواپیمای جمبوجت ۳۸۰ را در خود جای می‌دهد. این کشتی سه طبقه با حدود 250 نوع درخت و 650 نوع گیاه زینتی طراحی شده و علاوه بر  استخر، امکانات و تفریحات دیگری چون جکوزی‌های متعدد، مسیرهای پیاده‌روی، سالن کلوپ اجرایی، رستوران‌ها و ...  را نیز در خود جای داده است.

بهترین زمان برای بازدید از این پارک، بعد از ظهر و ساعات نزدیک به غروب آفتاب می‌باشد. در این صورت شما هم روشنایی روز را برای گشت‌وگزار در پارک دارید و هم لحظه زیبای غروب خورشید و رنگ‌های متفاوت و گرم آن را برای تماشای چشم‌انداز زیبایی از خلیج مارینا خواهید داشت. پس از آن، تاریکی شب که شهر نورانی و پرزرق و برق سنگاپور را به زیبایی در زیر پاهای شما به تصویر می‌کشد. حتی اگر قصد اقامت در هتل را ندارید، می‌توانید از این پارک بازدید نمایید. کافیست به طبقه پایین برج سوم مراجعه کنید و در تورهای بازدید از اسکای پارک ثبت‌نام نمایید. تورهای بازدید همه روزه از ساعت 9:30 صبح شروع می‌شوند و بازدید یک تا 2 ساعته را در برنامه خود دارند. گروه‌های ثبت‌نام شده با یک آسانسور جداگانه به طبقه پنجاه و ششم هدایت می‌شوند.

استخر مارینا بی سندز

استخر مارینا بی سندز، بزرگ‌ترین و شگفت‌انگیزترین استخر دنیاست که در ارتفاع 200 متری ساخته شده  و نمای بسیار زیبایی از شهر را به نمایش گذاشته است. این استخر ویژگی‌های جالب و منحصربفردی دارد. استخر مارینا بی سندز هیچ حفاظ و دیواری ندارد و این مسئله باعث بی‌نهایت نشان دادن آن می‌شود. آب از لبه‌های استخر به زیبایی به سمت پایین جریان می‌یابد و به داخل حوضچه اطراف استخر می‌ریزد. حتی اگر فرد به سمت لبه‌های استخر هدایت شود، سقوط نمی‌کند، بلکه به درون حوضچه می‌افتد. این حوضچه به دلیل ایمنی استخر ساخته شده و پمپاژ آب را نیز انجام می‌دهد. آب داخل حوضچه دوباره به درون استخر برمی‌گردد.

ساخت این استخر با همکاری شرکت‌های مهندسی متعددی صورت گرفته و تمامی نکات ایمنی در آن رعایت شده است. برای مقاوم‌سازی دیوارها و کف استخر ۱۸۲ تن استیل بکار برده شده  و برای ارتعاش‌های طبیعی برج‌ها نیز چهار مفصل متحرک در زیر آن در نظر گرفته شده است. این مفصل‌ها به دلیل حوادث طبیعی مانند طوفان و زلزله طراحی شده‌اند و محدوده حرکتی خاصی دارند. محدوده حرکتی کل استخر حدود ۵۰۰ میلی‌متر است که این کار از طریق جک‌های نگهدارنده‌ای که در داخل برج‌ها کار گذاشته‌ شده‌ است، انجام می‌شود. این جک‌ها در ۵۰۰ نقطه در سیستم زیرین استخر طراحی شده و قابلیت تنظیم دارند. مارینا بی سندز ظرفیت حدود ۳۸۰ هزار گالن آب را دارد.   

هتل مارینا بی سندز

هتل مارینا بی سندز دارای 3 برج بلند 55 طبقه‌ایست که 2560 اتاق را در خود جای داده است. علاوه بر این، این برج دارای مرکز خرید، سالن‌های سینما و تئاتر، مرکز برگزاری اجلاس و گردهمایی، رستوران‌های متعدد، شهربازی، موزه هنرهای معاصر، باغ و یک کازینوی بزرگ با بیش از 1000 میز بازی و 1400 دستگاه بازی حافظه نیز می‌باشد. اتاق‌های هتل اندازه‌ها و ویژگی‌های مختلفی دارند. مهمانان می‌توانند یکی از اتاق‌های کینگ و دونفره لوکس، اتاق‌های کینگ و دونفره پریمیر، سوئیت ارکیده، سوئیت کلاب کینگ و سوئیت خانواده را با توجه به شرایط خود انتخاب نمایند.

  • سوئیت کینگ لوکس (Deluxe king Room): سوئیت‌های 30 تا 40  متری که دارای یک تخت دونفره بزرگ هستند و ظرفیت 3 بزرگ‌سال و یک کودک را دارند. اتاق‌های کینگ ویوهای متفاوتی به شهر یا باغ دارند که با توجه به سلیقه مهمان در اختیار آنان قرار می‌گیرند.
  • سوئیت دونفره لوکس (Deluxe Twin Room): سوئیت‌های 30 تا 40 متری که دارای دو تخت یک نفره مجزا هستند و ظرفیت 3 بزرگ‌سال و یک کودک را دارند. این اتاق‌ها نیز ویوهای متفاوتی  دارند که با توجه به سلیقه مهمان در اختیار آنان قرار می‌گیرند.
  • سوئیت کینگ پریمیر (Premier king Room): سوئیت‌های 40 تا 45 متری که دارای یک تخت دونفره بزرگ هستند و ظرفیت 3 بزرگ‌سال و یک کودک را دارند.  
  • سوئیت دونفره پریمیر (Premier Twin Room): سوئیت‌های 40 تا 45 متری که دارای دو تخت یک نفره مجزا هستند و ظرفیت 3 بزرگ‌سال و یک کودک را دارند.    
  • سوئیت ارکیده (Orchid Suite): سوئیت‌ 71 متری که دارای یک تخت‌خواب دونفره بزرگ می‌باشد. این سوئیت نمایی رو به شهر و باغ دارد.
  • سوئیت کلاب کینگ (The Club Room King): سوئیت‌ 62 متری که دارای یک تخت‌خواب دونفره می‌باشد. این سوئیت نمایی رو به شهر دارد و دارای یک اتاق نشیمن بزرگ است.
  • سوئیت سند (Suite Sands): سوئیت سند، سوئیت‌هایی 140 متری هستند که دارای یک تخت سایز کینگ می‌باشند. این اتاق‌ها  نیز چشم‌اندازی رو به باغ دارند.
  • سوئیت خانواده (Family Studio): سوئیت‌‌های 86 متری که دارای یک تخت‌خواب دونفره بزرگ و  دو تخت یک نفره مجزا هستند. این سوئیت‌ها ظرفیت 4 بزرگ‌سال و یک کودک را دارند.
  • سوئیت خانواده با یک اتاق خواب (Family 1 Bedroom): سوئیت‌‌های 71 متری که دارای یک تخت‌خواب دونفره بزرگ و یک مبل تخت‌خواب‌شو هستند. این سوئیت‌ها ظرفیت 3 بزرگ‌سال و یک کودک را دارند.

اتاق‌های هتل به سبک معاصر طراحی شده و کف آن‌ها کاملا فرش شده است. رنگ اتاق‌ها ملایم  و روشن می‌باشد و برای چیدمان نیز از مبلمان‌های چوبی به رنگ تیره استفاده شده است. پنجره‌های اتاق به صورت قدی هستند و تصاویری بسیار زیبایی از شهر یا باغ را به نمایش می‌گذارند.  اغلب اتاق‌های معرفی شده در بالا ظرفیت 3 بزرگ‌سال و یک کودک زیر 12 سال دارند. در صورتی که خانواده بیش از 2 نفر باشند،  به اندازه تعداد همراه، تخت به اتاق اضافه می‌شود و هزینه اضافی نیز از آنان دریافت می‌گردد. هزینه برای کودکان زیر 6 سال رایگان است، اما کودکان 6 تا 12 سال باید هزینه اضافی بپردازند.  تمامی اتاق‌های معرفی شده به تلویزیون صفحه نمایش تخت، حمام خصوصی، مینی بار، کمد لباس، صندوق امانات، سیستم تهویه مطبوع، امکانات اتوکشی،  کتری برقی، تلفن، سشوار و لوازم بهداشتی رایگان مجهز هستند.

از دیگر امکانات هتل نیز می‌توان به استخر شنا، مرکز تناسب اندام، مرکز اسپا، جکوزی، سونا، زمین گلف، فضای سبز، کلوپ‌های شبانه، رستوران، اینترنت رایگان­، پذیرش 24 ساعته، خودپرداز، محل نگهداری چمدان، صرافی، خدمات نظافت، خشک‌شویی، فتوکپی، فکس، خدمات نگهداری از کودک، خدمات سرویس اتاق، فروشگاه کادو، آرایشگاه­، آمفی‌تئاتر، اتاق کنفرانس، واکس کفش، ویلچر، برق اضطراری، پارکینگ، ترانسفر فرودگاهی، خدمات پزشکی، سرویس کرایه ماشین و ... اشاره کرد. رستوران‌های هتل از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های آن محسوب می‌شود. این رستوران‌ها انواع غذاهای بین‌المللی، آمریکایی، آسیایی  و محلی را با بالاترن کیفیت برای مهمانان خود آماده کرده و به بهترین شکل سرو می‌کنند.  کارمندان هتل نیز به 5 زبان انگلیسی، کره‌ای، ژاپنی،  چینی و مالایی مسلط بوده و می‌توانند به راحتی با مهمانان ارتباط برقرار نمایند.

موقعیت جغرافیایی هتل مارینا بی سندز

هتل مارینا بی سندز در مقابل خلیج مارینا ساخته شده و به بسیاری از جاذبه‌های گردشگری شهر نزدیک است. از جمله نزدیک‌ترین جاذبه‌های گردشگری می‌توان به پل مارپیچی هلیکس در 400 متری، خلیج مارینا در 500 متری، جنگل ابر در 600 متری، پرنده سنگاپوری در 700 متری و تئاتر سنگاپور رپرتوری در 800 متری اشاره کرد. دیگر مراکز نزدیک به هتل شامل موارد زیر می‌باشد:

مرکز خرید سانتک سیتی (Suntec City): 1.2 کیلومتری

مرکز خرید رافلز سیتی (Raffles City): 1.4 کیلومتری

موزه هنر سنگاپور: 1.8 کیلومتری

مرکز خرید مصطفی سنتر (Mustafa Centre):  3 کیلومتری

شهربازی یونیورسال استودیو (Universal Studios): 5.3 کیلومتری

محله تیونگ بارو (Tiong Bahru): 7.5 کیلومتر

 فاصله هتل از فرودگاه‌های سنگاپور:

فرودگاه چانگی (Changi Airport):  15.6 کیلومتر

فرودگاه بین‌المللی هنگ نادیم (Hang Nadim International Airport): 33.7 کیلومتر

فرودگاه بین‌المللی سنای (Senai International Airport): 45.1 کیلومتر

نکات دیگر در مورد هتل مارینا بی‌ سندز

  • ساخت مجموعه مارینا بی‌ سندز در 27 می سال 2006 آغاز شد و در 27 آوریل 2010 افتتاح گردید. در آن روز تنها 963 اتاق هتل و تعدادی از فروشگاه‌های مرکز خرید افتتاح شده بود و ساختمان هنوز به پایان نرسیده بود.
  • جشن افتتاحیه در دو روز برگزار شد و بیش از 2000 بلیط هرکدام به مبلغ 22 دلار به فروش رسید.
  • مجموعه مارینا بی سندز گران‌ترین پروژه ساختمانی قرن 21 است که هزینه ساخت آن مبلغی معادل 8 میلیارد دلار می‌باشد.
  • برای ساخت سازه کشتی مانند روی پشت‌بام، بیش از 7000 تن فولاد بکاربرده شده و هزینه‌ای حدود 150 میلیون دلار را در بر داشته است.
  • ساخت این پروژه علاوه بر جذب بالای توریست و کسب درآمد،­ حدود 2000 فرصت شغلی را نیز برای افراد ایجاد کرده است.
  • سالن همایش‌های مارینا بی سندز 120 هزار متر مربع مساحت دارد و بزرگ‌ترین سالن همایش‌ها در آسیا می‌باشد. این سالن خدمات تخصصی و پیشرفته MICE را نیز ارائه می‌دهد.
  • هتل مارینا بی‌ سندز دارای ۲ سالن سینما می‌باشد که روی‌هم 4000 صندلی را در خود جای داده‌اند.
  • این هتل هر سال حدود یک میلیون مسافر را پذیرش می‌کند.

در این مقاله هتل مارینا بی سندز را معرفی کرده و اطلاعاتی در مورد موقعیت جغرافیایی هتل، ویژگی اتاق‌ها، امکانات رفاهی و تفریحات و سرگرمی‌های متنوع آن، در اختیارتان قرار دادیم. اگر به کشور زیبای سنگاپور سفر کردید، حتما بازدید از این هتل را در برنامه‌های خود بگنجانید. در صورتی که قصد سفر با تورهای گردشگری را دارید، صفحات دیگر سایت را مورد بررسی قرار دهید و از شرایط و زمان برگزاری تورهای سنگاپور آگاهی یابید. در صورت تمایل می‌توانید با شماره تلفن 75097700- 021 تماس بگیرید و در مورد تور موردنظر خود با کارشناسان کایت مشورت نمایید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید