10 جای دیدنی و فوق العاده محله کادیکو استانبول
4974 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


لیست مطالب این صفحه


محله کادیکوی، یادآور ظاهر هنری و بسیار خاص استانبول است، بخش آسیایی این شهر که شهرتش مدیون کافه‌ها، گالری‌ها، بارها، فروشگاه‌ها و غذاخوری‌هایی است که دارد. بازدیدکنندگانی که در نزدیکی مکان دیدنی و تاریخی سلطان احمد اقامت خواهند داشت، برای رسیدن به محله کادیکوی می‌توانید یک سفر دریایی کوتاه و حیرت‌انگیز را با کشتی بین دو قاره (از بخش اروپایی به بخش آسیایی ترکیه) در تور استانبول تجربه کنند.
بخش‌های مرکزی محله کادیکوی، قطب همه این فعالیت‌ها است؛ در این منطقه‌ بازارهای بسیار شلوغ، خیابان‌هایی تزئین‌شده با درخت‌های کهن و چندساله با جوی آرامش‌بخش، و دیوارهای خیره‌کننده با نقاشی‌های دیواری بزرگ هنرمندان و گرافیتی‌های با مضامین سیاسی، شما را شگفت‌زده خواهد کرد. در اینجا می‌توانید ماجراجویی اکتشافی خود را در بخش دیگری از استانبول آغاز کنید. 

محله کادیکو استانبول
1. همه حواس‌تان مدهوش کادیکوی پازاری خواهد شد.


بازار کادیکوی، با نمایش خوش عطروبویش از میوه و سبزیجات تازه، فلفل‌های خشک‌شده رنگارنگ و پوست‌های بادمجان آویزان از غرفه‌ها و ماهیگیرانی که صید روزانه خود را می‌فروشند، جشنی است پررنگ‌ولعاب برای لذت بردن هر رهگذری.
در این بازار می‌توانید راه خود را با چشیدن طعم زیتون‌ها، میوه‌های خشک‌شده، ترشی‌های میوه و عسل‌های تازه باز کنید یا می‌توانید برای چشیدن خوراکی‌هایی سالم‌تر به تماشای جمعیتی بنشینید که به سیا سوفراسی می‌روند؛ یک رستوران ترکی که به خاطر غذاهای ترکی محلی خود مشهور است یا به فروشگاه بورسام تسفیرین رفته و لحم‌عجین و پیتا (نان تختی که روی آن گوشت و سبزیجات می‌ریزند) برای خود بخرید.

کادیکو پازاری
2. در موزه باریس مانکو، به این ستاره راک فوق‌العاده ترک ادای احترام کنید.


باریس مانکو، آهنگساز و خواننده فقید ترک در دهه‌های 1960 و 1970، یکی از برجسته‌ترین هنرمندان ژانر راک آناتولی است که ابزارآلات سنتی موسیقی را با صداهای ازخودبی‌خودکننده ترکیب کرده و در بین مردم ترکیه بسیار عزیز و مورداحترام است (حتی یک کشتی تفریحی در استانبول به نام او وجود دارد).
موسیقی او در خانه سابقش در بخش مودای محله کادیکوی پخش می‌شود که اکنون به موزه‌ای پر از کلکسیون‌های عکس‌های خانوادگی، صفحات گرامافون، لوازم شخصی، نقاشی‌ها، هدایایی از سوی طرفداران خارجی و لباس‌های پر زرق و برق اجرای صحنه‌ای او، بدل شده است.
3. در مونتاگ کافی روسترز، کافئین خود را تأمین کنید. (h2)
مکان فرسوده‌ای که کنار یک فروشگاه لوازم جانبی تلفن همراه واقع شده، ظاهر بسیار جذابی ندارد، اما همان‌طور که شعارش را فریاد می‌زند، قهوه‌های درجه‌یکی برایتان سرو می‌کند. یکی از کافی‌شاپ‌های ارائه‌دهنده باکیفیت‌ترین قهوه‌ها در این منطقه، مونتاگ کافی روسترز است که قهوه‌های دمی فوق‌العاده‌ای را به همراه کاپوچینو و اسپرسو در اختیار مشتریانش قرار می‌دهد. و صددرصد، می‌توانید از طعم دل‌نشین قهوه ترک سنتی آن هم بچشید. کافه دنج طبقه بالا مشرف به میدانی است که یکی از جاهای دیدنی محله کادیکو به‌حساب می‌آید: مجسمه کوچکی از یک تمساح.

موزه باریس مانکو
4. هنر و اجتماع در آرت‌هیر


با میزهای کار بلند مشترک، نقاشی‌های روی دیوار و کتاب‌ها و مجلات متعدد، آرت‌هیر به یک کافه معمولی شباهت دارد اما این فضای هنری ویژگی‌های دیگری هم دارد. این فضا توسط یک عکاس اهل سوریه تأسیس شد و به عنوان گالری، استودیو، محلی برای اجتماع مردم و حتی محلی موقت برای هنرمندان سوری است تا در آنجا حاضر شوند و با همتایان بین‌المللی و ترک خود دست به فعالیت بزنند. حداقل یک‌بار در ماه، آرتهیر میزبانی شب فیلم، اجرای زنده موسیقی، مصاحبه با هنرمندان یا کارگاه‌هایی برای مخاطبان عمومی به زبان‌های متعدد را برعهده می‌گیرد.

ارت هیر
5. فست‌فود ترکی در کنار یک خوراکشناس در باستا


دو آشپز جوان میز بار غذای خیابانی باستا را می‌گردانند. این دو نفر درحالی‌که در رستوران‌های دارای خدمات ویژه فرانسوی مشغول به کار بودند، یکدیگر را ملاقات کردند؛ اکنون مهارت‌های‌شان در آشپزی را برای پخت دوروم، یک نوع غذای فست‌فود کلاسیک ترکی به کار گرفته‌اند. دورومی که این دو نفر سرو می‌کنند صرفاً یک گوشت گریل‌شده رول‌شده نیست که در یک نان نازک پیچیده شده باشد. شما در این غذای محلی، ترفندهای خلاقانه‌ای همچون سوسیس کوریزو بره خانگی با حمص را خواهید یافت –به عنوان یک غذای سالم، سالاد روزی که از ترکیب خیار، گوجه و پیاز درست شده را برایتان سرو می‌کنند.

دورمی فست فود ترکی
6. در مرکز تجاری آنتیکاسیلار سوکاگی، گشتی بر تاریخ معاصر ترکیه بزنید.


خیابان سنگفرش تلالزاده سوکاک در نزدیکی بازار کادیکوی، فروشندگان اجناس عتیقه، از نمایشگاه‌های شلوغ مبلمان و لوستر تا کلکسیون‌هایی از مجلات قدیمی، صفحات گرامافون، ظروف شیشه‌ای، جواهرات و اجناس دیگر را عرضه می‌کنند. به راحتی می‌توانید چند ساعتی در اینجا به گشت‌و‌گذار مشغول شوید؛ چند عکس قدیمی از استانبول و پرتره کلاسیک آتاتورک، بنیان‌گذار والامقام ترکیه را می‌توانید به عنوان سوغاتی تهیه کنید.  

مرکز تجاری انتیکاسیلار سوکاگی
7. در بنیادهای سیرکوت و هالکا در انجمن‌های فرهنگی، هنری شرکت کنید.


ممکن است نتوانید نام هنرمندان بزرگ و کلکسیونرهای گالری‌های هنری تلفیقی را در بیوگلو و نیسانتاسی پیدا کنید، اما در بنیادهای فرهنگی و هنری مستقلی همچون پروژه هنری هالکا و سیرکوت استانبول چیزهای متفاوتی خواهید دید: شانس تعامل با هنرمندان محلی، خرید آثار با ارزش و پیوستن به انجمن‌های موجود.
سیرکوت خانه‌ای است برای یوگای هفتگی و کلاس‌های نقاشی به زبان انگلیسی و هالکا میزبان گفتگوهایی دورهمی‌طور با هنرمندانی است که از سرتاسر جهان گرد آمده‌اند تا در این برنامه و کارگاه‌های آن که توسط ستاد فرهنگی استانبول اداره می‌شود، شرکت کنند.


مطالب مرتبط:

بلیط هواپیما استانبول

بنیادهای سیرکوت و هالکا
8. در کافه مودا کی باسسی به دنبال آرامش روان باشید.


برای اینکه منظره‌ای میلیون دلاری را تنها با هزینه‌ای بسیار اندک تماشا کنید، به مودا کی باسسی (باغ چای مودا) بروید. مقدار زیادی چای، قهوه و میان‌وعده‌های سبک را در یک فضای باز مشرف به دریای مارمارا خواهید دید. اینجا مکانی است ساده‌ با میز و صندلی‌های پلاستیکی که بین درختان بزرگش، سایبان سرسبزی خلق شده و منظره چشمگیری از فواره‌های آب را هم در دست‌وبال خود دارد.
هیچ جایی برای ریلکس کردن در کادیکوی بهتر از اینجا نیست –یا شاید حتی در کل استانبول. محوطه کنار آب آن برای پیاده‌روی بسیار ایده‌آل است، خصوصاً درحالی‌که بستنی مخروطی خود را از مشور دوندورماسی علی اوستا خریده باشید و مشغول خوردنش باشید.

کفه مودا کی باسسی
9. طعم انواع غذاهای بین‌المللی را در کمسو کافه استانبول بچشید.


روح و روانی در سطح بین‌الملل در کمسو کافه کوچک پخش شده و به طور معمول میزبان مجالس شام گروهی با ارائه غذاهای مختلف در سطح جهان است –سوری، اتیوپیایی، فرانسوی، ایرانی، آلمانی، کریولی و ...– البته اغلب تأکیدش بیشتر بر غذاهای گیاهی است.
در برخی شب‌ها ممکن است یک نوازنده گیتار فلامنکو دعوت شود یا یک جلسه دورهمی عمومی برای نوازندگان باشد. این کافه به دنبال ترویج مکانی اقتصادی است تا براساس توان مالی‌تان، هرآنچه که می‌توانید تهیه کنید.

کامسو کافه
10. در خیابان بارلار سوکاک به مهمانی‌های شبانه بروید.


کادیفه سوکاک –که بیشتر با نام بارلار سوکاک یا خیابان بارز شناخته می‌شود- در طول روز ساکت است و بعد از تاریکی پر می‌شود از عاشقان موسیقی و جوانان. بخشی از زندگی شبانه کادیکوی را می‌توانید در این خیابان تجربه کنید: فضاهایی مانند کافه آرکائودا با باغ‌های پشتی بزرگ و کافه کارگا با گوشه‌های دنج و نمای چوبی زیبا.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید