چگونه اینفلوئنسر سفر شویم؟ 10 نکته برای اینفلوئنسر سفر شدن
زهرا نیرومند 1399/06/03 1575 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



در سال‌های اخیر و با رشد بیشتر شبکه‌های اجتماعی، افرادی را می‌بینیم که به طور مداوم در این شبکه‌ها مشغول فعالیت بوده و از این طریق درآمدهای قابل توجهی را نیز کسب می‌کنند. به این افراد اینفلوئنسر گفته می‌شود. اینفلوئنسرها موضوعات مختلفی چون غذا و آشپزی، مد و فشن، آرایش و زیبایی و ... را برای کار انتخاب کرده و در همان زمینه به تولید محتوا می‌پردازند. اینفلوئنسر سفر، فردی است که موضوع گردشگری را انتخاب کرده و تجربیات و خاطرات خود از سفر را با مخاطبانش به اشتراک می‌گذارد. این افراد با تولید محتوا و جذب تعداد زیادی مخاطب به یک اینفلوئنسر تبدیل شده و با معرفی اماکن، محصولات و ... پول یا خدمات رایگان دریافت می‌کند. اگر شما نیز از جمله افراد علاقه‌مند به گردشگری هستید و زیاد به سفر می‌روید، می‌توانید با کمی تلاش و در نظر گرفتن چند نکته مهم، تبدیل به یک اینفلوئنسر سفر شوید. با ما همراه باشید تا با 10 نکته برای تبدیل شدن به اینفلوئنسر سفر آشنا شوید.

نکته اول: انتخاب شبکه اجتماعی

همان‌طور که می‌دانید، در حال حاضر شبکه‌های اجتماعی متعددی در حال فعالیت هستند که هریک از آن‌ها نیز مخاطبان خاص خود را دارند. اولین قدم برای این‌که یک اینفلوئنسر سفر شوید این است که شبکه‌ی اجتماعی مناسبی را انتخاب نمایید. قطعا نمی‌توانید در همه شبکه‌ها به صورت موازی فعالیت داشته باشید، بنابراین بهتر است یک شبکه یا نهایتا دو شبکه را برای به اشتراک گذاشتن مطالب خود انتخاب نمایید. برای انتخاب شبکه موردنظر به در دسترس بودن آن توجه داشته و سلیقه خود را نیز در نظر بگیرید. یکی از بهترین انتخاب‌ها برای اینفلوئنسر شدن در ایران، شبکه اجتماعی اینستاگرام است که به راحتی در دسترس عموم قرار داشته و مخاطبان بسیار زیادی نیز دارد. علاوه بر این، اینستاگرام یک شبکه مبتنی بر عکس است که امکان به اشتراک‌گذاری عکس‌های زیبا به همراه مطالب مرتبط را به کاربران می‌دهد.

اینفلوئنسر سفر

نکته دوم: تهیه دوربین و تجهیزات

باید از همان ابتدا هدف خود را مشخص کنید و برای رسیدن به این هدف قدم بردارید. برای داشتن محتوای خوب باید عکس‌های خوبی تولید کنید و برای این کار نیاز به یک دوربین مناسب و تجهیزات عکاسی دارد. اگر قرار است یک اینفلوئنسر سفر شوید و از این راه پول درآورید، باید در مقابل آن وقت بگذارید و حتی هزینه کنید. در حقیقت باید از همان ابتدا کار را جدی گرفته و به چشم یک شغل درآمدزا بشه آن نگاه کنید.

نکته سوم: استراتژی و برنامه‌ریزی

برای این‌که یک اینفلوئنسر سفر خوب باشید، باید برنامه‌ریزی داشته باشید و با یک هدف درست پیش بروید. گذاشتن عکس و انتشار پست از عهده هرکسی برمی‌آید. مهم این است که این کار را با یک برنامه‌ریزی هدفمند انجام دهید. باید بدانید چه می‌خواهید منتشر کنید، در چه موضوعاتی فعالیت دارید و هر موضوع را در چه بازه زمانی انتشار می‌دهید. زمان پست گذاشتن، ترتیب پست گذاشتن و ... از جمله مواردی است که باید به آن توجه داشته باشید.


مطالب مرتبط:

10 اینفلوئنسر برتر سفر ایرانی در اینستاگرام

15 اینفلوئنسر سفر و گردشگری برتر ایرانی - پاییز 99

معروف‌ترین اینفلوئنسرهای دنیا

نکته چهارم: مصمم و ثابت‌قدم باشید

ثابت‌قدم باشید و پست‌گذاری را به صورت مستمر ادامه دهید. برنامه منظمی برای پست‌های خود داشته باشید. به عنوان مثال هفته‌ای دو بار پست بگذارید و این کار را در روز مشخصی از هفته انجام دهید. این کار باعث جذب فالورهای بیشتر برای شما خواهد شد. هرگز بین دو پست فاصله زیادی نیندازید. در این صورت کاربران انتظار بسیاری کشیده و ممکن است صفحه شما را ترک کنند. در یک جمله باید بگوییم، اینفلوئنسری یک کار تمام وقت است که باید به آن به عنوان اولین شغل خود نگاه کرده و به طور مداوم تولید محتوا کنید.

نکته چهارم: مصمم و ثابت‌قدم باشید

نکته پنجم: تبلیغات

قطعا در بدو ورود به دنیای اینفلوئنسری، کسی شما را نمی‌شناسد و هرچقدر هم که برای پست‌ها و تولید محتوای آن زحمت بکشید، کسی نمی‌بیند. بنابراین، به یاد داشته باشید که باید بخش عمده‌ای از وقتتان را به تبلیغ محتوای تولید شده و ترویج آن در فضای مجازی اختصاص دهید تا دنبال‌کننده بیشتری پیدا کنید. برای این کار می‌توانید با اینفلوئنسرهای دیگر همکاری داشته باشید. فردی که مخاطبان بیشتری دارد و معروف‌تر است می‌تواند در جذب مخاطب به شما کمک کند.

نکته ششم: تعامل با مخاطب

پست گذاشتن به تنهایی نمی‌تواند از شما یک اینفلوئنسر سفر بسازد. باید بتوانید با مخاطبان خود ارتباط خوبی پیدا کنید و با آن‌ها به تعامل و گفتگو بپردازید. برای این کار به تمامی کامنت‌ها با دقت و حوصله پاسخ دهید. اگر کسی شما را فالو کرد او را فالو کنید و تا جایی که می‌توانید پست‌های او را نیز مورد بازدید قرار دهید.

نکته هفتم: تولید محتوای جذاب

قبل از این‌که بخواهید اقدام به نوشتن محتوا کنید، ابتدا محتوای دیگر بلاگرها را مورد بررسی قرار دهید و ببینید کدام‌یک از آن‌ها مورد استقبال بیشتری قرار گرفته است. چه پست‌هایی بیشتر لایک می‌خورد و محبوبیت بیشتری دارد. سعی کنید در همان مسیر قدم بردارید و برای تولید محتوای بهتر، از مخاطبانتان نیز نظرسنجی کنید. تمامی پست‌های خود را به خاطرات یا تعریف از اماکن گردشگری اختصاص ندهید، بلکه بخشی از آن را به بیان تجربیات بپردازید. می‌توانید نکات آموزشی چون راهکارهای کاهش هزینه های سفر را بیان کنید و در مورد نحوه برخورد با بومیان و حتی آداب‌ورسوم و فرهنگشان مطلب بنویسید.

نکته هشتم: متفاوت باشید

اگر قصد دارید پیشرفت کنید و مورد توجه قرار گیرید، باید متفاوت‌تر از دیگران باشید. کاری را انجام دهید که دیگران انجام نمی‌دهند و مطالبی تولید کنید که شما را متمایزتر از سایر اینفلوئنسرها می‌کند. از تکراری بودن بپرهیزید و سعی کنید اتفاقات جذاب را برای عکاسی و نوشتن محتوا انتخاب کنید. به جای گذاشتن یک عکس در کنار بنای تاریخی یا هنگام غذا خوردن در رستوران، بهتر است یک عکس از بالون‌سواری، قایق‌رانی، جنگل‌نوردی و تفریحات هیجان‌انگیز دیگر پست کنید و خاطرات خود را در این زمینه با مخاطبان به اشتراک بگذارید.

نکته نهم: استفاده از هشتگ‌های مناسب

یکی از مهم‌ترین کارهایی که برای جذب مخاطب و افزایش فالور در اینستاگرام می‌توانید انجام دهید، استفاده از هشتگ‌های مناسب و تگ‌های مرتبط بر روی عکس‌هاست. مکان‌هایی که در تصویر قرار دارند را تگ کنید و هشتگ‌های مرتبط با موضوع را در زیر آن درج نمایید. استفاده از هشتگ‌های پرجستجو باعث دیده شدن پیج شما می‌شود. کپشن را بیش‌ از اندازه طولانی نکنید و سعی کنید اطلاعات را در چند جمله کوتاه به مخاطب انتقال دهید. همچنین می‌توانید در انتهای مطلب از مخاطبان خود سوال بپرسید و از آن‌ها بخواهید در کامنت به سوال شما جواب دهند. از این طریق تعامل پیج را بالاتر برده و مخاطبان بیشتری جذب خواهید کرد.

نکته دهم: ارتباط با افراد فعال و شرکت در کنفرانس‌های مربوط به سفر و گردشگری

به یاد داشته باشید که با در خانه نشستن و مطلب نوشتن، اینفلوئنسر سفر نخواهید شد. برای این که مشهور شوید و جایگاه خوبی در این زمینه پیدا کنید، باید با دیگر فعالان گردشگری و سفر ارتباط داشته باشید. در ایونت‌ها، کنفرانس‌ها و همایش‌های مربوطه شرکت کنید تا افراد بیشتری را بشناسید. ارتباط خود را با این افراد نزدیک‌تر کنید تا بتوانید در مواقع لزوم از آن‌ها کمک بگیرید.

اینفلوئنسر سفر

در این مقاله اطلاعاتی در مورد اینفلوئنسر شدن در اختیارتان قرار داده و گفتیم چگونه می‌توانیم یک اینفلوئنسر سفر موفق باشیم. اگر قصد دارید تا در این زمینه فعالیت کنید، همین الان دست بکار شوید و با در نظر گرفتن نکات بالا، قدم‌های اول را بردارید. برای تولید محتوا نیاز نیست همیشه در سفر باشید و به شهرها و کشورهای مختلف دنیا سفر کنید. می‌توانید همین الان یک گشت‌وگذار خیلی کوتاه در شهر خودتان داشته باشید و جاذبه‌های گردشگری شهرتان را به دیگر افراد معرفی کنید. در واقع با این کار محتوایی جذاب با هزینه کمتر تولید خواهید کرد که شروع خوبی برای اینفلوئنسر شدن است. اینفلوئنسری نیز مانند دیگر شغل‌ها سختی‌ها و مشکلات خاص خود را دارد، اما در دنیای دیجیتال امورز یکی از بهترین فرصت‌ها برای رشد و دیده شدن است. این کار را با برنامه‌ریزی دقیق و استفاده از تجربیات دیگران انجام دهید تا موفق باشید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید