جاذبه‌های گردشگری کلمبو سریلانکا | 10 جاذبه برتر کلمبو
شراره رحیمی 1399/05/30 2738 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



کلمبو پایتخت تجاری کشور سریلانکا به حساب می‌آید که جزو مقاصد بسیار محبوب برای سفر کردن می‌باشد. در کلمبو زندگی مدرن و شهری با تاریخ، فرهنگ و آثار باستانی دوران پیشین تلفیق شده است که سفر به آن می‌تواند پر از ماجراهای هیجانی و جذاب باشد. هم‌چنین این شهر دارای جاذبه‌های گردشگری بسیار متنوعی می‌باشد که باعث شده است سالانه گردشگران بسیار زیادی از سراسر جهان از این شهر زیبا دیدن کنند و لحظه‌های خاطره‌انگیزی را برای خود به ارمغان آورند. لازم است بدانید که این شهر تقریبا در اکثر روزهای سال دارای آب و هوای معتدل می‌باشد که به همین دلیل شما می‌توانید بدون هیچ محدودیتی در هر زمان که مایل بودید به کلمبو سفر کنید و به گشت و گذار در این شهر پر جنب و جوش بپردازید. بنابراین در این مقاله از کایت با ما همراه باشید تا مهم‌ترین و جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری کلمبو سریلانکا را به شما معرفی کنیم. 

همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای سریلانکا وارد صفحه "تور سریلانکا" شوید.

معرفی 10 جاذبه برتر شهر کلمبو

همان‌طور که گفته شد کلمبو دارای جاذبه‌های گردشگری بسیار متنوعی است که بدون شک بازدید از هر کدام از آن‌ها سفری ماجراجویانه و لذت‌بخش برای طیف وسیعی از گردشگران با سلیقه‌های متفاوت فراهم خواهد کرد. از این رو ما نیز در این بخش به معرفی 10 جاذبه برتر شهر کلمبو خواهیم پرداخت تا در سفر به سریلانکا از جاذبه‌های گردشگری بسیار جذاب این شهر بازدید به عمل آورید و لحظه‌های متفاوتی را از آن خود کنید.

معرفی 10 جاذبه برتر کلمبو

کلیسای سنتی آنتونی

یکی از پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری شهر کلمبو، کلیسای سنتی آنتونی می‌باشد که در فستیوال‌های بزرگ و آخر هفته‌ها افراد زیادی به قصد زیارت از این کلیسا بازدید می‌کنند. این کلیسا به عنوان یک ساختمان بسیار کوچک گلی از صدها سال قبل بنا شده است که در سال 1806 مورد بازسازی قرار گرفته و هم اکنون بزرگ‌تر از قبل می‌باشد. جالب است بدانید که تندیسی از سنت آنتونی در محراب اصلی کلیسا وجود دارد که در یک محفظه ضد گلوله شیشه‌ای از گوا به این کلیسا انتقال داده شده است. توجه داشته باشید که در تمامی روزهای هفته به جز سه‌شنبه‌ها مراسمی به زبان محلی در این کلیسا برگزار می‌شود و در روزهای سه‌شنبه مراسم خاصی در این کلیسا وجود دارد که روز ویژه‌ای برای کلیسا محسوب می‌شود. برای بازدید از کلیسای سنتی آنتونی نیازی نیست که هزینه‌ای پرداخت کنید و شما در هر موقع از شبانه‌روز که مایل باشید، می‌توانید از این کلیسا دیدن کنید.

باغ وحش دهیوالا

باغ وحش دهیوالا یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری شهر کلمبو می‌باشد که در سال 1936 تاسیس شده است و هدف آن حفاظت از گونه‌های متنوع پرندگان و حیوان‌های وحشی می‌باشد. شما می‌توانید در این باغ وحش نمایش بسیار زیبای فیل‌ها، شیرهای دریایی و شامپانزه‌ها را از نزدیک مشاهده کنید و لذت ببرید. جالب است بدانید که یکی از اعضای اتحادیه‌ی جهانی آکواریوم‌ها و باغ وحش‌ها، باغ وحش دهیوالا می‌باشد که به دلیل گونه‌های متنوع پروانه‌ها، ماهی‌ها، خزندگان، پستانداران و پرندگان شناخته شده است. این باغ وحش برای این‌که گونه‌های جانوری خود را افزایش دهد هم‌چنان در برنامه‌های مختلف مبادله حیوانات شرکت می‌کند. شما می‌توانید همه روزه از 8:30 صبح تا 6 عصر از این باغ وحش دیدن کنید.

معرفی باغ وحش دهیوالا

مونت لاوینیا

مونت لاوینیا یک هتل قدیمی در شهر کلمبو می‌باشد که از میراث‌های این شهر به شمار می‌رود. برای این‌که بتوانید در اتاق‌های مشرف به اقیانوس این هتل اقامت داشته باشید، باید اقدامات مربوط به رزرو را از مدت‌ها قبل انجام دهید. توجه داشته باشید که هتل مونت لاوینیا در زمان‌های شلوغ گردشگری و برگزاری جشن‌های خاص قیمت‌های مناسبی را به گردشگران و مسافران ارائه می‌دهد. با رزرو این هتل شما می‌توانید علاوه بر چشم‌اندازهای دل‌پذیر از اقیانوس و دریا از خدمات بسیار لوکس آن‌ها نیز بهره‌مند شوید و تجربه‌ای متفاوت از اقامت در این هتل را از آن خود کنید. این هتل در نزدیکی باغ‌های ملی جانور شناسی واقع شده است که شما می‌توانید در تمام طول سال به آن‌جا بروید و امکانات هتل را مورد استفاده قرار دهید.

موزه ملی کلمبو

موزه ملی یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری شهر کلمبو می‌باشد که گزینه بسیار مناسبی برای علاقمندان به تاریخ و معماری می‌باشد. در واقع می‌توان گفت که این موزه یکی از بهترین و شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های شهر کلمبو به شمار می‌رود که تقریبا تمامی گردشگران را به سمت خود جذب می‌کند. هم‌چنین این موزه یکی از افتخارات کشور سریلانکا می‌باشد که در سال 1877 تاسیس شده است و ایده ساخت آن به سبک معماری ایتالیایی می‌باشد. لازم است بدانید که موزه ملی علاوه بر آثار باقی‌مانده از پادشاهان دودمان، یک کتاب‌خانه بسیار بزرگ دارد که دست نوشته‌هایی روی برگه نخل و نسخه‌هایی خطی به زبان‌های محلی را در دل خود جای داده است. شما نیز می‌توانید در تمامی روزهای سال به جز تعطیلات رسمی از ساعت 9 صبح تا 6 عصر از این موزه دیدن کنید و لذت ببرید.

معرفی موزه ملی کلمبو

منطقه حفاظت شده پرندگان

منطقه حفاظت شده پرندگان از دیگر جاذبه‌های برتر شهر کلمبو می‌باشد که 50 نوع پرنده مختلف بومی و مهاجر را پوشش می‌دهد. از جمله این پرنده‌ها می‌توان به حشرات مختلف، تعداد بسیار زیادی پروانه و... اشاره کرد که با ورود به این منطقه می‌توانید این موجودات زیبا را در اطراف خود در حال پر زدن مشاهده کنید و لذت ببرید. تنوع گونه‌های پرندگان این منطقه توجه همگان را به سمت خود جلب کرده است و سالانه گردشگران زیادی از این منطقه بازدید به عمل می‌آورند و تجربه‌ای متفاوت از سایر جاذبه‌های گردشگری کسب می‌کنند. شما نیز می‌توانید همه روزه بدون هیچ هزینه‌ای از این منطقه دیدن کنید. توصیه می‌کنیم که در صبح‌ها و غروب‌ها به این منطقه بروید و حتما لباسی کاملا پوشیده به تن داشته باشید.

تالار قدیمی

یکی دیگر از جاذبه‌های بسیار زیبای گردشگری شهر کلمبو، تالار قدیمی می‌باشد که بدون شک علاقمندان به تاریخ و معماری از بازدید این بنا بسیار لذت خواهند برد. این تالار متعلق به دو قرن پیش است که در ساخت آن از سبک معماری بریتانیایی الگوبرداری شده است. توصیه می‌کنیم که در سفر به کلمبو حتما از این بنا دیدن کنید و از تماشای وسایل و تزیینات قدیمی آن نهایت لذت را ببرید. هم‌چنین می‌توانید از یکی از کارکنان تالار درخواست کنید تا شما را به فضای داخلی مجموعه راهنمایی کند. تالار قدیمی در خیابان اصلی کلمبو واقع شده است که شما می‌توانید همه روزه به غیر از یکشنبه‌ها از ساعت 8 صبح تا 5 عصر از این بنا بازدید به عمل آورید.

مطلب مرتبط: جاذبه‌های گردشگری بنتوتا سریلانکا

دریاچه بیرا

دریاچه بیرا یکی دیگر از جاذبه‌های برتر شهر کلمبو به شمار می‌رود که شما می‌توانید با رفتن به این دریاچه یک روز دل‌پذیر را در این شهر سپری کنید. این دریاچه در نزدیکی معبد مشهوری به نام Gangaramaya واقع شده است که چشم‌انداز بسیار زیبایی به ویژه در زمان غروب و تاریکی هوا از این معبد دارد، زیرا معبد در شب به طور شگفت‌انگیزی نورپردازی می‌شود. جالب است بدانید که یک معبد دیگر به نام Seema Malaka دقیقا در مرکز دریاچه واقع شده است که تعداد زیادی از بت‌های هندو و مجسمه‌های بودا را در این معبد مشاهده خواهید کرد. شما نیز می‌توانید در تمام روزهای سال به این دریاچه بروید و از قایق سواری در آن لذت ببرید.

معرفی دریاچه بیرا

موزه هنر عروسکی سنتی

از دیگر جاذبه‌های متفاوت و جذاب شهر کلبمو، موزه هنر عروسکی سنتی می‌باشد که جالب است بدانید نمایش‌های عروسکی سنتی در فرهنگ کشور سریلانکا قدمتی دیرینه دارد. هدف از تاسیس این موزه نیز حفاظت از این فرهنگ و حفظ سنت و ارزش‌ها بوده است که در حال حاضر نیز متقاضیان این سنت به طور قابل توجهی افزایش یافته است و توجه داشته باشید که برای دیدن این نمایش حتما باید از قبل بلیط خریداری کنید. لازم است بدانید که این نمایش برای تمامی سنین مناسب می‌باشد و شما می‌توانید همراه با فرندانتان از تماشای این نمایش لذت ببرید. به علاوه با رفتن به این مکان شما می‌توانید آثار هنرمندان عروسک‌ساز را نیز از نزدیک مشاهده کنید و لذت ببرید. گردشگران می‌توانند همه روزه از ساعت 9 صبح تا 5 عصر از این موزه دیدن کنند و در نمایش‌های محلی و بین‌المللی این مجموعه شرکت کنند.

پارک Viharamahadevi

پارک Viharamahadevi بزرگ‌ترین پارک شهر کلمبو می‌باشد که در زمان قدیم آن را با نام پارک ویکتوریا می‌شناختند. با رفتن به این پارک شما می‌توانید از امکانات تفریحی آن‌جا نهایت استفاده را کنید و به گشت و گذار در این پارک بپردازید. به علاوه می‌توانید از دیگر جاذبه‌های این پارک نظیر آکواریوم، باغ وحش کوچک، زمین مخصوص بازی کودکان، مجسمه بودا و... نیز دیدن کنید. توصیه می‌کنیم که در این پارک حتما از بستنی‌ها و خوراکی‌هایی که محلی‌ها به فروش می‌رسانند، امتحان کنید و لذت ببرید. این پارک دقیقا در کنار موزه ملی واقع شده است که شما می‌توانید در تمام طول سال بدون هیچ‌گونه هزینه‌ای از این پارک دیدن کنید و لحظه‌های هیجان‌انگیزی را در کنار همسفرانتان تجربه کنید.

معرفی پارک Viharamahadevi

بازار پتا

بازار پتا یکی دیگر از جاذبه‌های برتر شهر کلمبو می‌باشد که در آن‌جا می‌توانید علاوه بر خرید کردن از دیگر جاذبه‌های بازار نظیر خانه‌های اشرافی، معابد هندو، موزه کلمبو، ساختمان جدید پارلمان، سالن کنفرانس بین‌المللی باندارانایک و... نیز بازدید کنید. هم‌چنین با ورود به بازار دقیقا در مرکز میدان یک بنای تاریخی بسیار بلندی را مشاهده خواهید کرد که به برج ساعت خان شهرت دارد. این برج به وسیله خانواده فرامجی بهیکاجی که مالک شرکت اویل میلز و از تاجران معروف کلمبو بوده‌اند، بنا شده است. شما می‌توانید به منظور دسترسی به بازار به منطقه پتا بروید و یک روز هیجان‌انگیز و ماجراجویانه را در شهر کلمبو سپری کنید.

سخن پایانی

در این مقاله از کایت ما به معرفی 10 جاذبه برتر شهر کلمبو سریلانکا پرداختیم. بدون شک آشنا شدن با تاریخ و فرهنگ این شهر، گشت و گذار در میان جاذبه‌های گردشگری و امتحان کردن غذاهای لذیذ محلی می‌تواند لحظه‌های خاطره‌انگیزی را برای گردشگران فراهم کند. در صورتی که قصد سفر به شهر کلمبو را دارید، پیشنهاد می‌کنیم وارد صفحه وبلاگ کایت شوید تا اطلاعات بیشتری در مورد این شهر به دست آورید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید