محبوب ترین محله های استانبول برای اقامت و تفریح
3489 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه

استانبول از آن دست شهرهایی است که در هر جای آن می‌توان جاذبه های دیدنی، فروشگاه‌ها و مراکز تفریحی را پیدا کرد. شاید افرادی که بخواهند برای نخستین بار به این شهر سفر کنند، با محله های آن آشنا نباشید؛ از این رو، امروز می‌خواهیم برخی از محبوب ترین محله های استانبول را معرفی کنیم تا علاوه بر محل اقامت، بتوانید برای تفریحات و گردش نیز برنامه‌ریزی کنید. برای مشاهده لیست قیمت تور استانبول و همچنین رزرو تور می‌توانید از صفحه "رزرو تور استانبول ترکیه" بازدید نمایید.


سلطان احمد (Sultanahmet)


سلطان احمد با جاذبه‌های دیدنی متحیرکننده و آثاری از بیزانس، یکی از بهترین محله های استانبول است که بازدید از آن را حتما باید در برنامه خود قرار دهید. جدای از داشتن جاذبه‌های بسیار زیبایی مثل مسجد آبی، مسجد حاجی صوفیا و کاخ توپ کاپی، این منقطه کوچک از استانبول، آرامش خاصی دارد که قطعا متوجه آن خواهید شد. 

در این منطقه، خبری از زرق‌وبرق‌های همیشگی نبوده و در عوض، محیط تاریخی آن، خیابان‌ها، چشم‌اندازهای باشکوه از تنگه بسفر و امکاناتی که مناسب همه گردشگران با هر میزان با بودجه است، حسابی شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

  

بی‌اوغلو (Beyoglu)


مشهورترین خیابان استانبول، خیابان استقلال، در بی‌اوغلو قرار دارد و در روزهای آفتابی یا شب‌های پرستاره، با مناظر تاریخی، فروشگاه‌های پرزرق‌وبرق و مردم خون‌گرمش می‌تواند ساعت‌ها شما را مشغول کند. در قسمت شمال شرقی این خیابان، میدان تکسیم قرار گرفته است؛ جایی که خیلی از افراد آن را قلب استانبول می‌دانند و بسیاری از رستوران‌های مشهور نیز در آنجا مشغول خدمت‌رسانی هستند.

در تضاد با این بخش، قسمت‌هایی مثل سیهانگیر در بی‌اوغلو هست که ترافیک کمتری داشته و حال و هوایی متفاوت را در شما ایجاد خواهد کرد. در این منطقه، کافه‌ها و فروشگاه‌ها هم میزبان گردشگران هستند تا هیچ‌وقت دست خالی از بی‌اوغلو بیرون نیایید. 

بی اوغلو استانبول

بشیکتاش (Besiktas)


در بشیکتاش، احتمالا ترکیب آسمان خراش ها و کاخ‌های مجلل با مناطق سرسبز و پارک‌های متعددی که در بخش‌های مختلف وجود دارد، توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. اگر مشکلی با پرداخت پول ندارید، بهتر است بدانید در این منطقه گران‌قیمت فروشگاه‌های لوکس زیادی وجود دارند که پذیرای شما هستند. 

اگر اهل تاریخ باشید، احتمالا با تاریخچه و اهمیت بالای راه‌های آبی استانبول و به‌خصوص بشیکتاش آشنا هستید؛ این منطقه میزبان یکی از ایستگاه‌های آبی اصلی برای گردشگران است. با کمی جستجو در سایر قسمت‌ها نیز می‌توانید پرجنب‌وجوش‌ترین بازار ماهی‌فروشان کل استانبول را در بشیکتاش پیدا کنید. از دیگر جاذبه‌های این منطقه می‌توان به پارک ییلدیز، مسجد اورتاکای و کاخ دلمه باغچه اشاره کرد.

بشیکتاش استانبول

فنر و بالات (Fener & Balat)

یکی از محبوب ترین محله های استانبول، فنر و بالات است؛ منطقه‌ای آرام و ساکت‌تر نسبت به سایر بخش‌های شهر، اما با محیطی دلچسب که میزبان تعدادی از یهودیان و برخی از زیباترین کلیساهای دنیا است. بیشترین چیزی که در این منطقه از شهر می‌تواند شما را هیجان‌زده کند، میان دیوارهای قسطنطنیه و سواحل آرام خلیج شاخ طلایی قرار دارد. به این موارد، چشم‌اندازهای دیدنی، جاذبه‌های تاریخی، نمایش‌های خیره‌کننده و مردم مهمان‌نواز را هم اضافه کنید تا بازدید از فنر و بالات، یکی از بایدهای شما در تور استانبول باشد.

فنر و بالات

بازار بزرگ (Grand Bazaar)

علی‌رغم وجود مراکز خرید متعدد در استانبول، بازار بزرگ این شهر با سایرین تفاوت داشته و بدون شک می‌تواند یکی از بهترین محله های استانبول برای خرید کردن باشد. در اینجا شما می‌توانید فروشندگان خبره، دست‌فروشان و اجناس گوناگونی را پیدا کنید که هزینه کردن برای آنها واقعا ارزش دارد. بخشی از خیابان‌های باریک بازار بزرگ استانبول به خلیج شاخ طلایی منتهی می‌شود؛ این یعنی علاوه بر خرید، می‌توانید برای یک تفریح به‌یادماندنی در کنار آب نیز برنامه‌ریزی داشته باشید. 

در همین نزدیکی، پل مشهور گالاتا به شما اجازه می‌دهد تا با عبور از روی آن، سری به دیگر محله‌های زیبا در استانبول زده و خود را به منطقه سلطان احمد برسانید. 

بازار بزرگ

کاراکوی (Karakoy)

کاراکوی از دیگر مشهورترین و البته تاریخی‌ترین محله های استانبول است که در بخش اروپایی تنگه بسفر و مقابل خلیج شاخ طلایی قرار گرفته است. 

جاذبه‌های کاراکوی، تمام‌شدنی نیست؛ گردشگران می‌توانند علاوه بر نظاره چشم‌اندازه جذاب ساحلی، از رستوران‌های دریایی که در اطراف خیابان قرار گرفته لذت ببرند یا از جاذبه اصلی آن یعنی موزه هنرهای مدرن و برج گالاتا که سابقه آن به قرن چهاردهم باز می‌گردد، بازدید کنند. اگر به استانبول و کاراکوی رفتید، سوار شدن بر کشتی‌ها را فراموش نکنید.  


مطالب مرتبط:

بلیط هواپیما استانبول


برج گالاتا کاراکوی استانبول

سیسلی (Sisli)

در بخش عمده‌ای از تاریخ استانبول، سیسیلی و منطقه شمالی میدان تکسیم، محلی برای شکار بوده است؛ اما حالا خیابان‌های مدرن و ساختمان‌های جذاب، سیسلی را به قلب استانبول تبدیل کرده‌اند.

اگرچه سیسلی منطقه‌ای کاملا مسکونی است، ولی در آن می‌توان ساختمان‌های تجاری، هتل‌های لوکس، رستوران‌های پرزرق‌وبرق و فروشگاه‌های بزرگی را پیدا کرد که در نزدیکی مرکز خرید جواهر استانبول، بزرگترین مرکز خرید اروپا و دومین مرکز خرید شهری بزرگ دنیا قرار گرفته‌اند. اگر می‌خواهید از سیسلی بازدید کرده و از فروشگاه‌های آن خرید کنید، حتما مدیریت هزینه‌ها را مد نظر داشته باشید! 

سیسلی استانبول

اسکدار (Uskudar)

اسکدار در بخش آسیایی تنگه بسفر واقع شده و با بیش از نیم میلیون جمعیت، بیشترین میزان از ساکنان را در خود دارد. در گذشته، یک کلونی از یونانی‌ها در اینجا حضور داشتند و بعد از آن، افرادی از دریای مدیترانه و آسیای شرقی به اسکدار آمدند و حالا اینجا به عنوان دروازه‌ای به اروپا شناخته می‌شود. برج مایدن استانبول با معماری مربوط به دوره عثمانی، یکی از جاذبه‌هایی است که به‌ هیچ‌وجه نباید آن را از دست بدهید. راه‌های زیادی برای رفتن به اسکدار وجود دارد که ما استفاده از کشتی را پیشنهاد می‌کنیم. بازدید از این منطقه، بسیار جذاب است و گردشگران می‌تواند روح واقعی زندگی در استانبول را در اسکدار پیدا کنند.

اسکدار استانبول

اگر وقت کافی داشتید، مناطق بسیار جذاب دیگری در استانبول وجود دارد که دیدن آنها خالی از لطف نیست. به عنوان مثال، نیسانتاسی در بین بشیکتاش و تکسیم، جایی است که بسیاری از سلبریتی‌ها و مهاجران زندگی می‌کنند. در این منطقه فروشگاه‌های لوکس بسیاری وجود دارد که شما را متحیر خواهند کرد. اتیلر، نام یکی دیگر از مناطق لوکس استانبول است که می‌تواند برای علاقه‌مندان به خرید اجناس مختلف، هیجان‌انگیز باشد. در صورتی که می‌خواهید یک روز آرام و بدون دغدغه را تجربه کنید نیز بهتر است سری به بخش آسیایی استانبول و مودا بزنید. 

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید