راهنمای سفر به مالزی شرقی | سفر به صاباح، ساراواک و لابوان
زهرا نیرومند 1399/05/25 3439 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


راهنمای سفر به مالزی شرقی



مالزی، یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری جنوب شرقی آسیاست که از 14 ایالت مختلف تشکیل شده است. این کشور به دو بخش مالزی غربی و مالزی شرقی تقسیم می‌شود. مالزی غربی بخش عمده‌ای از شبه‌جزیره مالزی را در بر گرفته و شامل 11 ایالت می‌باشد. شهر کوالالامپور، پایتخت مالزی، در این بخش واقع شده است. مالزی شرقی شامل دو ایالت ساراواک و صاباح بوده و جزیره لابوان را نیز در بر می‌گیرد. در این مقاله قصد داریم در مورد سفر به مالزی شرقی صحبت کنیم و اطلاعاتی در مورد ساراواک، صاباح و لابوان در اختیارتان قرار دهیم.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای مالزی وارد صفحه "تور مالزی" شوید.


سفر به ساراواک (Sarawak)


ساراواک، بزرگ‌ترین جزیره مالزی شرقی است که در بخش شمال غربی جزیره بورنئو قرار دارد. این ایالت مانند دیگر نقاط کشور مالزی، آب‌وهوایی گرمسیری داشته و مناظری سرسبز و زیبا را در مقابل چشمان طبیعت‌دوستان قرار می‌دهد. از جمله جاذبه‌های طبیعی ایالت ساراواک می‌توان به کوهستان‌های بلند، جنگل‌های انبوه و بارانی، غارها، چشمه‌های آب گرم و صخره‌های مرجانی اشاره کرد. این جاذبه‌ها در کنار فرهنگ و تاریخ غنی این جزیره و آداب‌ورسوم مردمان آن، بخشی از جذابیت‌های این ایالت است که سالانه گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند. شهر کوچینگ (Kuching)، پایتخت ساراواک و توریستی‌ترین شهر این ایالت است که دارای دو فرودگاه برای جابه‌جایی مسافران می‌باشد.
شهر کوچینگ جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و تفریحی متنوعی دارد که از میان آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:


موزه گربه (Cat Museum):
شهر کوچینگ با گربه‌هایش شناخته می‌شود. مردم این شهر گربه را بسیار خوش‌یمن دانسته و مجسمه‌هایی از این حیوان را در نقاط مختلف شهر مانند میدان‌ها، خیابان‌ها، پارک‌ها و ... قرار داده‌اند. علاوه بر این، در بوکیت سیول، طبقه هم‌کف شهرداری شمال بوچینگ، موزه‌ای با نام موزه‌ی گربه راه‌اندازی شده است که یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های این شهر محسوب می‌شود. موزه گربه دارای 4 گالری است که بیش از 4000 اثر شامل تابلوهای نقاشی، مجسمه و ... با موضوعات مرتبط با گربه در آن‌ به نمایش گذاشته است.
پارک ملی باکو (Bako National Park):
یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های شهر کوچینگ است که در سال 1957 در زمینی به مساحت ۲۷ کیلومترمربع احداث شد. این پارک دارای چشم‌اندازهای طبیعی بسیار زیبا و دیدنی بوده و گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری را نیز در خود جای داده است. حیات وحش این پارک یکی از معروف‌ترین بخش‌های پارک ملی باکوست که گردشگران را از سایر نقاط دنیا برای تماشا به این جزیره می‌کشاند. پارک ملی باکو در ۳۷ کیلومتری شمال کوچینگ قرار دارد.
پارک ملی لمبیر هیلز (Lambir Hills National Park):
در ۳۶ کیلومتری جنوب‌غربی شهر میری، ایالت ساراواک، پارکی با نام لمبیر هیلز قرار دارد. این پارک معروف در سال 1975 در مساحتی حدود 7000 هکتار ساخته شده است. پارک ملی لمبیر هیلز، با داشتن گونه‌های مختلف گیاهی شامل 1173 گونه درخت، یکی از متنوع‌ترین جنگل‌های مالزی می‌باشد که علاقه‌مندان بسیاری را برای تماشا به سمت خود می‌کشاند. این پارک از جمله مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری ساراواک است که نام آن در فهرست پارک های ملی به ثبت رسیده است.
پارک ملی کونونگ مولو (Gunung Mulu National Park):
پارک ملی کونونگ مولو یکی از شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های طبیعی شهر میری است که نام آن در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. طولانی‌ترین شبکه غارهای جهان در این پارک قرار دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به غار دییر و غار آب های زلاله اشاره کرد. صخره‌های سنگی گوتیک‌وار، جنگل‌های بارانی و قله‌های نوین، از جمله مواردی هستند که سالانه گردشگران بسیاری را به سمت این پارک جذب می‌کنند.
قله‌های نوین (The Pinnacles Trail):
قله‌های نوین یکی از جذاب‌ترین بخش‌های پارک ملی گونونگ مولو است که شامل صخره‌های نوک‌تیز با اشکال خاص و عجیب می‌باشد. این قله‌ها بسیار سخت بوده و جنس آن‌ها از آهک است. وجود این قله‌های بلند و کوتاه در میان جنگل‌های سرسبز این پارک یکی از دیدنی‌ترین بخش‌های ساراواک است که نمی‌توان از آن گذشت.
مسجد کوچینگ (Kuching Mosque):
مسجد کوچینگ از جمله جاذبه‌های تاریخی این شهر است که به دلیل معماری جذاب و منحصربفردی که دارد، مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار گرفته است.


سفر به ساراواک (Sarawak)


سفر به جزیره صاباح (Sabah Island)


صاباح، دومین ایالت بزرگ مالزی شرقی و یکی از زیباترین جزایر این بخش‌ است که جاذبه‌های طبیعی و چشم‌اندازهای بسیار زیبایی را در خود جای داده است. سواحل زیبا و دیدنی، آب‌های شفاف، صخره‌های مرجانی و جنگل‌های بکر و انبوه، از جمله جاذبه‌های طبیعی این جزیره است که سالانه گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند. صاباح، یک جزیره توریستی است که امکانات و خدمات منحصربفردی را برای گردشگران خود در نظر گرفته و بهترین غذاها و اقامت‌گاه‌ها را در اختیار آنان قرار می‌دهد. از خانه‌های روستایی تا هتل‌های 5 ستاره و شیک، غذاخوری‌ها و رستوران‌های لوکس و مجلل، با هر سلیقه‌ای که وارد صاباح شوید، گزینه موردنظر خود را پیدا خواهید کرد. از دیگر ویژگی‌های این جزیره می‌توان به تنوع نژادها، فرهنگ، مذهب و آیین مردمان آن اشاره کرد که برای بسیاری از گردشگران جذاب و شگفت‌انگیز است. این تنوع به دلیل مهاجرت اقوام مختلف از کشورهای چین، هند، فیلیپین، کره و ... به این جزیره می‌باشد.
مجمع‌الجزایر صاباح، یکی از زیباترین نقاط دنیاست که تصاویری رویایی و زیبا را در مقابل چشمان گردشگران قرار می‌دهد. قدم زدن در سواحل شنی صاباح، تماشای آب‌های شفاف و آفتاب‌ گرفتن در ساحل در حالی که به صدای دلنشین پرندگان گوش می‌دهید، یکی از جذاب‌ترین و به‌یادماندنی‌ترین بخش‌های سفر شما خواهد بود. علاوه بر این، می‌توانید از تفریحات و سرگرمی‌های متنوعی چون بالن‌سواری، قایق‌سواری، غواصی، جت اسکی و دیگر ورزش‌های هیجان‌انگیز آبی برخوردار باشید. این جزیره بهترین نقاط غواصی دنیا مانند سپیدان(Spidan)، مبول (Mabul) و کاپالای (Kapali) را در خود دارد و همه ساله غواصان حرفه‌ای را از نقاط مختلف دنیا به این سمت می‌کشاند. این جزیره جاذبه‌های دیدنی دیگری نیز دارد که عبارتند از:


دهکده سنتی:
دهکده سنتی صاباح یکی از مهم‌ترین و پرطرفدارترین جاذبه‌های گردشگری مالزی شرقی است. این دهکده در واقع یک موزه از نمایش فرهنگ‌ها و سبک‌های محلی اقوام مختلف جزیره صاباح است که خانه‌هایی با معماری متفاوت، صنایع دستی، لباس‌های سنتی متنوع و ... را در خود جای داده است. در این دهکده می‌توانید با پخت‌و‌پز در چوب بامبو آشنا شوید و روشن کردن آتش یا شکار با اسلحه فوتی را از نزدیک تماشا کنید. اجرای موسیقی‌های زنده، رقص سنتی، سرو غذاهای محلی و ... از جمله مواردی است که در دهکده سنتی صاباح شاهد آن خواهید بود.
پارک ملی کینابالو (Kinabalu National Park):
کینابالو یکی از برجسته‌ترین پارک‌های منطقه جنوب شرقی آسیاست که در دامنه کوه مقدس کینابالو قرار دارد. پارک کینابالو اولین پارک کشور مالزی است که در سال 1996 در مساحتی حدود 754 کیلومتر مربع احداث شد. این پارک به دلیل داشتن گونه‌های غنی از گیاهان و جانوران متعدد، یکی از شگفت‌انگیزترین و جذاب‌ترین پارک‌های دنیا محسوب می‌شود. در این پارک می‌توانید گیاهانی چون ارکیده، دیپتروکارپ، نپنته و انواع گیاهان گوشتخوار را ببینید. علاوه بر این، گونه‌های مختلفی از جانوران، پستانداران، پرندگان، خزندگان و دوزیستان در این پارک زندگی می‌کنند که از معروف‌ترین آن‌ها زالوی قرمز عظیم‌الجثه و کرم خاکی می‌باشند.
پارک دریایی تانکو عبدالرحمان (Tunku Abdul Rahman):
این پارک در واقع یک مجمع‌الجزایر شامل 5 جزیره با نام‌های پائولا ساپی، پائولا ماموتیک، پولائو مانوکان، پائولا جایا و پائولا سولوگ است. سواحل نرم و سفید رنگ این منطقه در کنار رنگ آبی دریا، چشم‌اندازهایی جذاب و دیدنی ایجاد کرده و این جزایر را به مکانی مناسب برای گردش و گذراندن یک روز آرام و به‌یادماندنی تبدیل کرده است. مسیرهای پیاده‌روی در جنگل‌های بکر، انواع گونه‌های گیاهان گرمسیری و جانوران نادری چون بورونگ تامبون، مگاپود و ... از جمله جذابیت‌های این پارک جذاب و دیدنی است. گردشگران و مسافران می‌توانند از تفریحات و ورزش‌های آبی نیز بهره برده و به شنا و غواصی بپردازند.
پناهگاه میمون‌های دماغ دراز لابوک بای (Labuk Bay Proboscis Monkey Sanctuary):
سانداکان (Sandakan)، دومین شهر بزرگ ایالت صاباح و یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری مالزی شرقی برای علاقه‌مندان به حیات وحش است. یکی از جاذبه‌های این شهر، پناهگاه میمون‌های دماغ دراز است که حدود 6 کیلومتر مربع مساحت دارد و 300 میمون وحشی را در خود جای داده است. میمون‌های دماغ‌دراز، میمون‌هایی با رنگ قهوه‌ای روشن مایل به نارنجی هستند که دماغ‌هایی بسیار بزرگ دارند. این نژاد از میمون‌ها بومی جزیره بورنئو می‌باشند و بر روی درخت زندگی می‌کنند.
دره‌ی دانوم (danum valley):
دره دانوم، منطقه‌ای حفاظت ‌شده به مساحت ۴۳۸ کیلومتر مربع است که گونه‌های گیاهی و جانوری نادری را در خود جای داده است. از این رو، به علاقه‌مندان حیات‌وحش و طبیعت‌دوستان پیشنهاد می‌شود. وجود حیواناتی چون میمون درازدست و سنجاب‌های پرنده، حدود 270 گونه مختلف از پرندگان، 12 نوع جنگل و بیش از 200 گونه درخت در هر هکتار از این دره، دانوم را به یکی از غنی‌ترین مناطق حفاظت‌شده دنیا تبدیل کرده است. یک آبشار زیبای هفت طبقه نیز در این دره وجود دارد که با عنوان آبشارهای مالیائو شناخته می‌شود. از جمله محبوب‌ترین فعالیت‌های این منطقه می‌توان به جنگل‌نوردی، شنا در رودخانه، پرنده‌نگری و .. اشاره کرد.


سفر به جزیره صاباح (Sabah Island)


جزیره لابوان (Labuan Island)


در شمال غربی بورنئو و جنوب کوتاکینابالو، جزیره‌ای با مساحت 95 کیلومتر مربع دیده می‌شود که حدود 100 هزار نفر جمعیت دارد. این جزیره با عنوان مرکز تفریحات ساحلی شناخته می‌شود و گردشگران را با سرگرمی‌هایی چون ماهیگیری، غواصی، شنا، دوچرخه‌سواری در ساحل، حمام آفتاب و تفریحات آبی به سمت خود می‌کشاند. علاوه بر این موارد، لابوان جاذبه‌های گردشگری متنوعی نیز دارد که از میان آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:


موزه لابوان:
اگر به تاریخ و فرهنگ لابوان علاقه‌مندید، بهترین مکان برای کسب اطلاعات، موزه لابوان است. این موزه بخشی از تاریخ جزیره لابوان را به نمایش گذاشته و از اشیایی مربوط به دوران ماقبل تاریخ نگهداری می‌کند. نقش جزیره لابوان در جنگ جهانی دوم و آداب‌و‌رسوم محلی مردمان این منطقه از جمله مواردی است که در این موزه خواهید دید.
برج دودکش (the chimney):
برج دودکش با حدود 32 متر ارتفاع، بنایی عجیب در لابوان است که دلایل متعددی برای ساخت آن وجود دارد. برخی از افراد معتقدند این بنا به عنوان یک تهویه ساخته شده است و عده‌ای نیز عقیده دارند برج دودکش ساختمانی نیمه‌کاره از یک فانوس دریایی است. در هر حال، نبود دلیل مشخص برای ساخت چنین برجی آن را تبدیل به یک معما کرده و حس‌وحالی اسرارآمیز به آن داده است. برای ساخت این برج از 23 هزار آجر سرخ استفاده شده که از انگلستان به این منطقه وارد شده است.
یادبود جنگ جهانی دوم:
این یادبود، بزرگ‌ترین آرامگاه یادبود مالزی و محل دفن 3908 سرباز مالایی، هندی، انگلیسی، استرالیایی و نیوزیلندی است که در زمان جنگ جهانی دوم در مالزی کشته شده‌اند. همه ساله در تاریخ ۱۱ نوامبر یا نزدیک‌ترین یک‌شنبه به آن، یک مراسم یادبود در این قبرستان برگزار می‌شود که افراد بسیاری نیز در آن شرکت می‌کنند.
دهکده آب (water village):
دهکده آبی یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری این جزیره است که به بازدیدکنندگان اجازه تجربه یک روز زندگی بر روی آب را می‌دهد. این دهکده توسط ماهیگیران، دریانوردان و تجار بومی ساخته شده است و مجموعه‌ای از خانه‌ها، پل‌ها، پیاده‌روها و گذرگاه‌های چوبی بر روی آب می‌باشد. اگر به مالزی شرقی و جزیره لابوان سفر کردید، بازدید از این دهکده را از دست ندهید.
پارک پرندگان لابوان:
پارک پرنده لابوان یک پارک کوچک اما زیباست. در این پارک انواع پرندگان بومی و غیر بومی نگهداری می‌شوند که از جمله محبوب‌ترین آن‌ها می‌توان به مرغ‌های مینای سخنگو اشاره کرد.


جزیره لابوان (Labuan Island)


در این مقاله در مورد سفر به مالزی شرقی و سه ایالت ساراواک، صاباح و لابوان صحبت کردیم و جاذبه‌های گردشگری هریک از آن‌ها را معرفی نمودیم. این سه ایالت از جمله مهم‌ترین مقاصد گردشگری مالزی هستند که سالانه گردشگران بسیاری را از سراسر دنیا به سمت خود جذب می‌کنند. اگر شما نیز دوست دارید این جزایر زیبا را از نزدیک ببینید و از تفریحات و سرگرمی‌های متنوع آن برخوردار باشید، نگاهی به دیگر صفحات کایت بیندازید و تورهای گردشگری مالزی شرقی را مورد بررسی قرار دهید. علاوه بر این، می‌توانید با شماره تلفن 88503015- 021 تماس گرفته و سوالات خود را از کارشناسان کایت بپرسید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید