خیابان واکینگ استریت تایلند کجاست؟ 10 نکته ضروری
شراره رحیمی 1399/05/23 17900 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



تایلند کشوری بسیار زیبا و شگفت‌انگیز دارای مناطق گردشگری فراوانی می‌باشد که توانسته است طی سال‌های اخیر گردشگران بسیار زیادی را از سراسر جهان به سمت خود جذب کند. از جمله این مناطق گردشگری می‌توان به شهر ساحلی پاتایا اشاره کرد که مهم‌ترین دلیل سفر گردشگران به این شهر، خیابان پیاده روی یا واکینگ استریت پاتایا می‌باشد. با وجود این‌که شهر پاتایا جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد، اما واکینگ استریت در صدر جاذبه‌های این شهر قرار دارد و مورد توجه گردشگران و توریست‌ها واقع شده است. به علاوه این خیابان مهم‌ترین جاذبه گردشگری تایلند و زیباترین و شلوغ‌ترین خیابان شهر پاتایا می‌باشد که بدون شک بازدید از آن تجربه‌ای متفاوت و هیجان‌انگیز برایتان رقم خواهد زد. بنابراین در این مقاله از کایت با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری از واکینگ استریت تایلند در اختیارتان قرار دهیم.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای پاتایا وارد صفحه "تور پاتایا" شوید.

معرفی واکینگ استریت

همان‌طور که گفته شد پاتایا از جمله شهرهای توریست‌پذیر تایلند می‌باشد که سالانه میلیون‌ها گردشگر را به سمت خود جذب می‌کند. واکینگ استریت مهم‌ترین و اصلی‌ترین جاذبه این شهر به حساب می‌آید که زندگی در آن همیشه در جریان است. به طور کلی شهر پاتایا مقصد بسیار مناسبی برای جمع دوستانه و افراد مجرد می‌باشد که خیابان پیاده روی یا واکینگ استریت نیز با برگزاری پارتی‌های شبانه فرصت بسیار مناسبی برای خوش‌گذرانی شب‌ زنده‌دارها و کسانی‌ که اهل مهمانی‌های شبانه هستند را فراهم می‌کند. این خیابان دارای کافه، رستوران و کلاب‌های شبانه بسیار زیادی می‌باشد که با رفتن به هر کدام از آن‌ها می‌توانید یک شب پرهیجان را در شهر پاتایا سپری کنید و لذت ببرید.

هم‌چنین در این خیابان نمایش و تئاترهای زیادی برگزار می‌شود که بدون شک تماشای آن‌ها برای علاقمندان به هنر بسیار سرگرم کننده و لذت‌بخش خواهد بود. واکینگ استریت همان‌طور که از نامش پیداست مخصوص پیاده روی یا قدم زدن می‌باشد که شما نیز در سفر به پاتایا می‌توانید در این خیابان به قدم زدن یا گشت و گذار بپردازید و این خیابان پر زرق و برق را تماشا کنید و لذت ببرید. اگر هم از قدم زدن در خیابان خسته شدید، می‌توانید به سالن‌های ماساژ واکینگ استریت بروید و ماساژ تایلندی و خدمات اسپای آن‌ها را مورد استفاده قرار دهید و استراحت کنید. سپس می‌توانید به یکی از رستوران‌های این خیابان سر بزنید و با سفارش غذای مورد علاقه خود دلی از عزا درآورید. علاوه بر آن در این خیابان هتل‌ها و هاستل‌های بسیار خوبی وجود دارند که شما می‌توانید در آن‌ها اقامت داشته باشید.

معرفی واکینگ استریت

واکینگ استریت کجاست؟

واکینگ استریت همان‌طور که گفته شد شلوغ‌ترین و محبوب‌ترین خیابان تایلند می‌باشد که در جاده ساحلی شهر پاتایا واقع شده است و شما می‌توانید با قدم زدن بر روی این خیابان سنگ فرش شده در نهایت به اسکله بالی‌های پلازا برسید. توجه داشته باشید که برای رسیدن به جاده جنوبی پاتایا یعنی پاتایا تایی باید پس از ورود به این شهر به سمت چپ حرکت کنید تا به این خیابان دسترسی پیدا کنید. هم‌چنین لازم است بدانید که از ساعت 18 تا 2 بامداد تردد وسیله نقلیه در واکینگ استریت ممنوع می‌باشد و شما می‌توانید به راحتی در این خیابان هزار متری قدم بزنید و شور و هیجان حاکم در خیابان را از نزدیک حس کنید. لازم است بدانید واکینگ استریت از امنیت بسیار بالایی برخوردار است و پلیس‌های زیادی در این خیابان مستقر هستند که موظف‌اند از گردشگران در مقابل قانون‌شکنی‌ محلی‌ها و دیگر توریست‌ها حمایت کنند.

فستیوال‌های واکینگ استریت

همان‌طور که گفته شد در این خیابان کافه‌ها و بارهای بسیار متنوعی دیده می‌شود که در جشن‌ها و فستیوال‌های مختلف پذیرای گردشگران می‌باشند. فستیوال کف بازی از جمله فستیوال‌های هیجان‌انگیز این خیابان به شمار می‌رود که در بارها یا کافه‌ها برگزار می‌شود. در این فستیوال افراد مختلفی با ملیت‌های مختلف حضور دارند که داخل یک حوض بسیار بزرگ پر از کف قرار می‌گیرند و با هم کف بازی می‌کنند. از دیگر فستیوال‌های محبوب و پرطرفدار واکینگ استریت، فستیوال رنگ می‌باشد که افراد همراه با رقص و آواز بر روی هم رنگ می‌پاشند و اوج لذت و هیجان را از سفر به پاتایا تجربه می‌کنند.

فستیوال‌های واکینگ استریت پاتایا

خرید در واکینگ استریت

از جمله کارهای مورد علاقه اکثر گردشگران، خرید کردن می‌باشد که لازم است بدانید خیابان واکینگ استریت این امکان را نیز برای همگان فراهم کرده است. در این خیابان دست فروش‌های زیادی وجود دارند که اجناس مختلفی را با قیمتی کاملا مقرون به صرفه به فروش می‌رسانند، به گونه‌ای که این خیابان به یک مکان بسیار مناسب برای خرید سوغاتی تبدیل شده است. بدون شک اجناس متنوع و رنگارنگ این دست فروش‌ها توجه شما را جلب خواهد کرد و سوغاتی‌های بسیار زیادی را خرید خواهید کرد.

رستوران‌های واکینگ استریت

با قدم زدن در واکینگ استریت رستوران‌های زیادی را مشاهده خواهید کرد که جزو بهترین رستوران‌های تایلند به شمار می‌روند و بهترین غذاهای دریایی را طبخ می‌کنند. صدف‌ها، میگوها و ماهی‌های این رستوران‌ها آنقدر خوشمزه پخته می‌شوند که تمامی گردشگران را برای سرو این غذاها مشتاق می‌کنند. اما اگر شما جزو کسانی هستید که به غذاهای دریایی علاقه ندارید، می‌توانید از کباب‌ها و غذاهای گوشتی این رستوران‌ها سفارش دهید که در پخت آن‌ها نیز مهارت دارند و بسیار خوشمزه هستند. از بهترین رستوران‌های این خیابان می‌توان به کافه رستوران انی تایم، رستوران غذاهای دریایی فیر فود و رستوران دریایی کینگ پاتایا اشاره کرد.

هتل‌های واکینگ استریت

جالب است بدانید اکثر هتل‌های معروف شهر پاتایا در واکینگ استریت واقع شده‌اند که شما می‌توانید با هزینه‌های تقریبا مقرون به صرفه در این هتل‌ها اقامت داشته باشید. با اقامت در این هتل‌ها شما به راحتی می‌توانید به واکینگ استریت دسترسی داشته باشید و از تمامی جاذبه‌های آن نیز دیدن کنید و لذت ببرید. از جمله برترین هتل‌های این خیابان می‌توان به بار پی 72، گرند هتل پاتایا، هتل و مرکز اسپای گلدن وایل بوتیک و هتل سیام بی‌شور اشاره کرد. این هتل‌ها دارای امکاناتی نظیر اینترنت رایگان، خشکشویی، ترانسفر فرودگاهی، رستوران، روم سرویس، اتاق مخصوص افراد سیگاری، پارکینگ رایگان و... می‌باشند.

10 نکته ضروری برای بازدید از واکینگ استریت

  • هنگام بازدید از واکینگ استریت توصیه می‌کنیم که حتما پاسپورت خود را به همراه داشته باشید تا اگر مشکلی برایتان ایجاد شد، سریعا آن را حل کنید.
  • قبل از سفر به تایلند بهتر است پاسپورت خود را کپی برابر با اصل کنید تا اگر پاسپورتتان دزدیده شد، مشکلی برایتان ایجاد نشود.
  • لازم است بدانید که در واکینگ استریت در یک طرف 14 و در طرف دیگر 16 خیابان اصلی وجود دارد که تمامی آن‌ها به دومین جاده پاتایا ختم می‌شوند.
  • در واکینگ استریت بارها و کلوب‌های بسیار زیادی وجود دارد که با کمی گشت و گذار به راحتی می‌توانید کلوب مورد علاقه خود را پیدا کنید.
  • جالب است بدانید که در این خیابان فقط یک درخت وجود دارد که در نیمه‌های خیابان واقع شده است و به عنوان تنها درخت واکینگ استریت شهرت زیادی دارد که در اطراف آن بارهای ladyboy را مشاهده خواهید کرد.
  • در هر ساعت از شبانه روز که از واکینگ استریت دیدن کنید، همیشه صدای موسیقی خواهید شنید.
  • در هر موقع از سال که به شهر پاتایا سفر کنید، معجونی از تمامی توریست‌های جهان را در واکینگ استریت مشاهده خواهید کرد.
  • این خیابان محل بسیار مناسبی برای خرید سوغاتی‌های با کیفیت اما ارزان قیمت می‌باشد.
  • توصیه می‌کنیم که حتما از غذاهای دریایی رستوران‌های واکینگ استریت میل کنید و از طعم بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید.
  • لازم است بدانید که این خیابان از امنیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد، به گونه‌ای که شما حتی در نیمه شب هم می‌توانید با خیالی آسوده از واکینگ استریت بازدید به عمل آورید.

نکات ضروری برای بازدید از واکینگ استریت

سخن پایانی

در این مقاله از کایت ما سعی کردیم اطلاعات جامعی از واکینگ استریت تایلند در اختیارتان قرار دهیم. این خیابان پر زرق و برق دارای جاذبه‌های متنوعی می‌باشد که بدون شک بازدید از آن سفری هیجان‌انگیز و دل‌پذیر را در شهر پاتایا برایتان فراهم خواهد کرد. در صورتی که تمایل دارید اطلاعات بیشتری از سایر جاذبه‌های تایلند به دست آورید، پیشنهاد می‌کنیم وارد صفحه وبلاگ کایت شوید و مطالب مربوط به این کشور زیبا را مطالعه کنید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید