طبیعت‌گردی استان گلستان | 10 مقصد طبیعت‌گردی در گلستان
شراره رحیمی 1399/05/20 6543 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



گلستان به مرکزیت شهر گرگان از استان‌های شمالی ایران می‌باشد که به دلیل داشتن طبیعت سرسبز، مناظر و چشم‌اندازهای حیرت‌انگیز گردشگران بسیار زیادی را از داخل و خارج ایران به سمت خود جذب می‌کند. به طور کلی این استان از دو نوع تنوع آب و هوایی برخوردار می‌باشد که همین امر سبب شده است تا گلستان مقصد ایده‌آلی برای طبیعت‌گردی در تمام فصل‌های سال باشد. مثلا در فصل زمستان شما می‌توانید به سمت شرقی گلستان سفر کنید و در آب و هوای معتدل از دشت‌های پهناور و سرسبز دیدن کنید و یا در فصل بهار و تابستان به سمت غربی این استان بروید و در آب و هوایی کاملا خنک و مرطوب از مناظر دل‌انگیز و بی‌نظیر این منطقه بازدید به عمل آورید. از این رو در این مقاله از کایت با ما همراه باشید تا شما را برای یک طبیعت‌گردی شگفت‌انگیز در استان گلستان راهنمایی کنیم.

معرفی 10 مقصد طبیعت‌گردی در گلستان

استان گلستان همانند سایر استان‌های شمالی از جاذبه‌های طبیعی زیادی برخوردار است که بدون شک بازدید از هر کدام از آن‌ها باعث می‌شود تا یک روز هیجان‌انگیز و دل‌پذیر را در این استان سپری کنید. ما نیز در این بخش از مقاله 10 مقصد فوق‌العاده زیبا برای طبیعت‌گردی در گلستان را به شما معرفی خواهیم کرد تا بتوانید با رفتن به آن‌جا لحظه‌های خاطره‌انگیزی را برای خود به ارمغان آورید.

تورهای مرتبط:


معرفی مقاصد طبیعت‌گردی در گلستان

آبشار رنگو

آبشار رنگو از مقصدهای بسیار زیبای طبیعت‌گردی در گلستان می‌باشد که با وجود ارتفاع کمی که دارد، ساختار نیم‌ دایره‌ای آن باعث شده است تا آبشار زیباتر از چیزی که هست به نظر برسد. جالب است بدانید که در این آبشار چند ریزش فرعی و یک ریزش اصلی اتفاق افتاده است که همین امر سبب شده است تا مسیر دسترسی به آبشار کمی سخت به نظر برسد. به علاوه از آن‌جایی که در این منطقه هیچ گونه امکانات تفریحی وجود ندارد، توصیه می‌کنیم که هنگام بازدید از این آبشار لوازم مناسب و ضروری با خود به همراه داشته باشید تا بتوانید سفر بی‌نقصی را تجربه کنید. بدون شک با سفر به آن‌جا علاوه بر نمای زیبای آبشار از تنوع پوشش گیاهی و هوای خنک و دل‌انگیز آن‌جا نیز نهایت لذت را خواهید برد و یک روز به یادمانی را در این منطقه از استان سپری خواهید کرد. این آبشار با استان گرگان 15 کیلومتر فاصله دارد که برای دسترسی به آن باید به جنگل رنگو سفر کنید.

دریاچه توشن

دریاچه توشن یکی دیگر از مقصدهای طبیعت‌گردی استان گلستان می‌باشد که در روستایی با همین نام واقع شده است. این دریاچه به دلیل این‌که در دامنه کوه قرار دارد، از آب و هوای بسیار معتدلی برخوردار می‌باشد و شما در هر موقع از سال که به آن‌جا سفر کنید علاوه بر زیبایی دریاچه می‌توانید از وجود آببندان، مناطق جنگلی، پوشش گیاهی مختلف در اطراف دریاچه نیز لذت ببرید. در این دریاچه ماهی‌های بسیار متنوعی وجود دارند که زیبایی دریاچه را چندین برابر کرده‌اند. دریاچه توشن در 5 کیلومتری شهر گرگان واقع شده است که شما به راحتی می‌توانید به این دریاچه دسترسی پیدا کنید و از طبیعت بسیار زیبای آن استفاده کنید.

معرفی دریاچه توشن

پارک جنگلی النگدره

یکی از اصلی‌ترین مقصدهای طبیعت‌گردی استان گلستان، پارک جنگلی النگدره می‌باشد که امکانات تفریحی و رفاهی مناسبی برای آن در نظر گرفته شده است. از امکانات این پارک می‌توان به پارک کودک، سکو و آلاچیق، میز و نیمکت، سطل زباله، سرویس بهداشتی، منقل، شیرآب و... اشاره کرد. این پارک فاصله بسیار کمی با شهر گرگان دارد که شما می‌توانید در هر زمان که مایل بودید به راحتی به این پارک جنگلی دسترسی داشته باشید و از فضای کاملا سرسبز و منظره‌ای چشم‌نواز آن نهایت لذت را ببرید و اقامت‌های چند ساعته یا چند روزه را در این پارک تجربه کنید. هوای این پارک در فصل بهار و تابستان کاملا خنک می‌باشد اما در فصل پاییز و زمستان پارک جنگلی النگدره در اکثر مواقع برفی یا بارانی است که بازدید از آن در فصل بارانی نیز حال و هوای منحصر به فردی دارد و تجربه بی‌نظیری همراه با نم باران و یک استکان چای یا قهوه خواهد بود.

تپه هزار پیچ

تپه هزار پیچ از مناطق بسیار بکر و سرسبز استان گلستان می‌باشد که چشم‌انداز حیرت‌انگیزی از مرکز این استان به شما هدیه خواهد داد. جالب است بدانید در زمان قدیم این منطقه پر از درختان سرو بوده است که طی سال‌های اخیر پوشش گیاهی آن کاملا تغییر پیدا کرده است. علاوه بر طبیعت ‌زیبا از دیگر جاذبه‌های گردشگری این جنگل می‌توان به پرواز با پاراگلایدر اشاره کرد که به دلیل ارتفاع زیاد این جنگل در روزهایی که هوا کاملا آفتابی باشد، صورت می‌گیرد. به علاوه در زمان‌هایی که رویدادهای نجومی همانند خورشید گرفتگی و ماه گرفتگی اتفاق می‌افتد، این منطقه به دلیل ارتفاع زیاد به محلی برای تجمع مردم برای تماشای این رویدادها تبدیل می‌شود. هم‌چنین شما می‌توانید در این منطقه کمپ راه‌اندازی کنید و چند روزی را در دل طبیعت به آرامش برسید و از دغدغه‌های روزمره زندگی شهری دور بمانید.

مطالب مرتبط:

معرفی تپه هزار پیچ

جنگل نوچمن

یکی دیگر از مقصدهای دل‌انگیز و خوش آب و هوای استان گلستان برای سفر، جنگل نوچمن می‌باشد که بدون شک با دیدن مردم روستای نوچمن، باغ‌های سرسبز، بزها و گوسفندها به آرامش و سکوتی عمیق دست خواهید یافت. این جنگل از جنگل‌های بکر و دست نخورده استان گلستان می‌باشد که برای رفتن به آن لازم است وسایلی نظیر منقل، آب کافی، چادر مسافرتی، زیرانداز، کیسه زباله، کفش پیاده روی و... با خود به همراه داشته باشید. توصیه می‌کنیم که در سفر به استان گلستان بازدید از این جنگل را به هیچ وجه از دست ندهید زیرا بدون شک یک روز دل‌پذیر و بی‌نظیر را در آب و هوای مطبوع همراه با آرامشی عمیق سپری خواهید کرد. به منظور دسترسی به جنگل نوچمن باید به سمت غربی استان گلستان بروید و جاده بسیار زیبایی که دو طرف آن از مزارع وسیع پوشیده شده است را ادامه دهید تا به انتهای روستای نوچمن برسید.

دهکده جهان‌نما

دهکده جهان‌نما یکی از مقصد‌های برتر طبیعت‌گردی استان گلستان به شمار می‌رود که از چشم‌اندازی بی‌نظیر از زمین و آسمان و طبیعتی بکر برخوردار است. از آن‌جایی که این دهکده در ارتفاعی بین 600 تا 3000 متر واقع شده است، بهترین زمان سفر به آن فصل بهار و تابستان می‌باشد. در این دهکده موبایل آنتن نمی‌دهد و چنان سکوت و آرامشی در این منطقه حاکم است که بدون شک رفتن به آن‌جا شما را به آرامش حقیقی خواهد رساند. از دیگر جاذبه‌های گردشگری این دهکده می‌توان به صخره‌ نوردی، کوه نوردی و پیاده روی اشاره کرد. به علاوه شما می‌توانید یکی از کلبه‌های این منطقه را اجاره کنید و چند روزی را از طبیعت این منطقه استفاده کنید و لحظه‌های خاطره‌انگیزی را برای خود به ارمغان آورید. توجه داشته باشید که دهکده جهان‌نما با شهرستان کردکوی فقط 60 کیلومتر فاصله دارد.

معرفی دهکده جهان‌نما


جنگل توسکستان

جنگل توسکستان نیز از دیگر مقصدهای شگفت‌انگیز طبیعت‌گردی استان گلستان به شمار می‌رود که با سفر به آن‌‌جا تجربه‌ای متفاوت از سایر جنگل‌ها از آن خود خواهید کرد. این جنگل در پایین منطقه جهان‌نما قرار دارد که برای رسیدن به آن باید از جاده‌های پر پیچ و خم و سرسبز عبور کنید. بهترین زمان بازدید از این جنگل فصل بهار و تابستان می‌باشد زیرا در فصل زمستان باران و برف به شما اجازه نمی‌دهد که در آن اقامت طولانی مدت داشته باشید و از طبیعت آن به اندازه کافی لذت ببرید. این جنگل در 40 کیلومتری جنوب شرقی گرگان واقع شده است و با شاهرود نیز فقط 80 کیلومتر فاصله دارد که شما به راحتی می‌توانید از مسیر قله شاهکوه شهرستان شاهرود به این جنگل بروید.


چشمه نیلبرگ

یکی دیگر از مقصدهای بسیار زیبای طبیعت‌گردی استان گلستان، چشمه نیلبرگ می‌باشد که سالانه گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند. این چشمه بسیار پرآب می‌باشد، به گونه‌ای که شهر رامیان آب خود را از این چشمه تامین می‌کند. چشمه نیلبرگ در 4 کیلومتری جنوب شرقی شهر رامیان واقع شده است که برای رسیدن به آن باید یک مسیر خاکی را طی کنید. این جاده خاکی برای کشاورزان و وسایل نقلیه کشاورزی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این رو توجه داشته باشید که هنگام سفر به این چشمه حتما لوازم ضروری از جمله کفش مخصوص پیاده روی با خود به همراه داشته باشید تا از مسیر سرسبز و زیبای چشمه نهایت استفاده را کنید و لذت ببرید.


منطقه ییلاقی پاکندس

منطقه ییلاق پاکندس یکی دیگر از مقصدهای بسیار بی‌نظیر برای طبیعت‌گردی در استان گلستان می‌باشد که در هر موقع از سال که به آن سفر کنید با چشم‌اندازی متفاوت و حیرت‌انگیز روبرو خواهید شد. برای دسترسی به این منطقه شما باید از مناطق بسیار زیبایی نظیر پارک جنگلی گالیش، یورت کاظم، یورت زینل، روستای کوهستانی آب پران، دره‌ها، چشمه سارها و... عبور کنید تا در نهایت به منطقه ییلاقی پاکندس برسید. هم‌چنین منطقه ییلاقی پاکندس در عید نوروز محل اسکان مسافران نوروزی واقع می‌شود.

معرفی منطقه ییلاقی پاکندس


آبشار لوه

از دیگر مقصدهای هیجان‌انگیز طبیعت‌گردی استان گلستان، آبشار لوه می‌باشد که در واقع سه آبشار در یک راستا به طور مستقل از هم قرار گرفته‌اند. اما آبشار لوه داستانی متفاوت از دو آبشار دیگر دارد و از چندین آبشار کوچک و بزرگ به صورت طبقاتی تشکیل شده است که ارتفاع آن تقریبا حدود 75 متر می‌باشد. این آبشار در پارک ملی گلستان واقع شده است که در سفر به آن‌جا می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید و از هر دو جاذبه‌ گردشگری بازدید به عمل آورید. از این رو شما به راحتی می‌توانید با استفاده از وسایل نقلیه و خودرو به این آبشار دسترسی داشته باشید و فقط لازم است 10 دقیقه آخر را تا رسیدن به این آبشار ‌شگفت‌انگیز پیاده روی کنید.


سخن پایانی


در این مقاله از کایت ما به معرفی 10 مقصد طبیعت‌گردی در استان گلستان پرداختیم. استان گلستان دارای جاذبه‌های طبیعی بسیار مختلفی است که هر کدام از آن‌ها می‌توانند برای طیف وسیعی از افراد و سلیقه‌ها سفر دلپذیری را به وجود آورند. در صورتی که قصد سفر به استان گلستان را دارید، پیشنهاد می‌کنیم با شماره 02175097700 تماس بگیرید تا کارشناسان کایت برای یک طبیعت‌گردی بی‌نظیر در گلستان اطلاعات جامع‌تری در اختیارتان قرار دهند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید