در کدام کشورها جشن رنگ‌ها برگزار می‌شود؟
شراره رحیمی 1399/05/19 5859 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



جشن رنگ‌ها یا جشن هولی جزو فستیوال‌های رسمی کشور هندوستان به شمار می‌رود که به بهانه پایان فصل زمستان و فرا رسیدن فصل بهار هر سال در ماه مارس برگزار می‌شود که در این زمان برای این‌که مردم هند بتوانند آمادگی‌های لازم را برای حضور در جشن رنگ‌ها انجام دهند، تعطیلات رسمی اعلام می‌شود. در این جشن مردم همراه با رقص و شادی، آب‌ها و پودرهای رنگی را بر روی هم می‌پاشند و لذت می‌برند. هدف اصلی برگزاری جشن رنگ‌ها این است که به تفاوت‌های جنسیتی، نژاد، طبقه اجتماعی و تشریفات توجه نشود و همه در کنار هم شاد و خوشحال باشند. جشن رنگ‌ها در سراسر جهان طرفداران بسیار زیادی دارد، به گونه‌ای که گردشگران زیادی برای لذت بردن از این جشن به هند سفر می‌کنند و در این جشن هیجان‌انگیز و پر شور و نشاط شرکت می‌کنند. جالب است بدانید که این جشن فقط مختص به هند نیست و در بعضی از کشورهای دیگر نیز برگزار می‌شود. بنابراین در این مقاله از کایت با ما همراه باشید تا کشورهایی که در آن‌ها جشن رنگ‌ها برگزار می‌شود را به شما معرفی کنیم.

در کدام کشورها جشن رنگ‌ها برگزار می‌شود؟

جشن رنگ‌ها، جشنی بسیار شلوغ و بزرگ می‌باشد که بدون شک با شرکت در این جشن نهایت هیجان و لذت را تجربه خواهید کرد. این جشن در هر منطقه به شیوه‌ای متفاوت انجام می‌شود، اما رقص و پایکوبی، موسیقی و رنگی شدن از بخش‌های ثابت این جشن می‌باشد. بنابراین اگر شرایط سفر به هندوستان را ندارید، می‌توانید لذت و هیجان جشن رنگ‌ها را در خارج از هندوستان تجربه کنید که ما نیز در این بخش شما را با تعدادی از کشورهایی که این جشن را برگزار می‌کنند، آشنا خواهیم کرد.

برگزاری جشن رنگ‌ها در کشورهای مختلف

  • ملبورن در استرالیا

اگر شما قصد سفر به استرالیا را دارید، می‌توانید شرکت در جشن رنگ‌های شهر ملبورن را جزو برنامه‌های سفرتان قرار دهید و لذت سفرتان را چندین برابر کنید. این فستیوال زمان زیادی نیست که در استرالیا جشن گرفته می‌شود، اما طی مدت زمان کوتاهی طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است، به گونه‌ای که در مناطق مختلف استرالیا این فستیوال همراه با دیگر برنامه‌های جذاب و متنوع جشن گرفته می‌شود. اما بزرگ‌ترین جشن رنگ‌ها در استرالیا در چند کیلومتری شهر ملبورن در منطقه‌ای به نام کیلونگ برگزار می‌شود. به علاوه شهر ملبورن از نظر شرایط آب و هوایی برای برگزاری جشن کاملا مناسب است که شما می‌توانید در هوای دل‌انگیز از رنگ‌ها، موسیقی و مردم استقبال کنید و نهایت لذت را ببرید.

  • اسپانیش فورک در آمریکا

جالب است بدانید که بزرگ‌ترین جشن رنگ‌ها در جهان، از جمله کشور هند در آمریکا برگزار می‌شود. این جشن از سال 1989 در شهر اسپانیش فورک در معبد بودایی کریشنا برگزار می‌شود که سالانه جمعیت زیادی تقریبا حدود 70 هزار نفر برای شرکت در جشن رنگ‌ها به این بخش از آمریکا سفر می‌کنند. جشن رنگ‌ها دو روز طول می‌کشد که از تمامی نژادها و ادیان‌ها در آن شرکت می‌کنند و از جو بسیار شاد و هیجان‌انگیز این جشن نهایت استفاده را می‌کنند و لذت می‌برند. جالب است بدانید که بسیاری از گردشگران با وجود اینکه سال نو آن‌ها در چند ماه قبل‌تر یا بعدتر می‌باشد، بدون توجه به فلسفه جشن رنگ‌ها به اسپانیش فورک سفر می‌کنند تا فقط لذت و هیجان این جش را تجربه کنند.

برگزاری جشن رنگ‌ها در اسپانیش فورک آمریکا

  • لندن در انگلستان

یکی دیگر از کشورهایی که جشن رنگ‌ها در آن برگزار می‌شود، انگلستان است که شما می‌توانید در این جشن هیجان‌انگیز شرکت کنید و تجربه‌ای کاملا متفاوت از سفرتان برای خود به ارمغان آورید. جشن رنگ‌ها در انگلستان در شهر لندن برگزار می‌شود که مردم در آن همراه با رقص و شادی یک روز حیرت‌انگیز را سپری می‌کنند. هم‌چنین همراه با جشن رنگ‌ها، برنامه‌های شاد و مفرح دیگری نیز در سالن‌های این شهر برگزار می‌شود که با موسیقی و رقص همراه است. جالب است بدانید که هنگام برگزاری جشن رنگ‌ها در لندن از آب و هوای بهاری هیچ خبری نیست که به همین دلیل این جشن بر خلاف سایر کشورها در فصل تابستان برگزار می‌شود.

  • دبی در امارات

جشن رنگ‌ها در امارات نیز زمان زیادی نیست که برگزار می‌شود اما مسئولین دبی به برگزاری فستیوال‌های مختلف به شدت علاقمند هستند و به همین دلیل بدیهی است که برگزاری جشن هیجان‌انگیز رنگ‌ها را به هیچ وجه از دست نخواهند داد. این جشن هر سال در یک مکان متفاوت در دبی برگزار می‌شود. به طور کلی دولت امارات هزینه بسیار زیادی را برای برگزاری جشن رنگ‌ها اختصاص می‌دهند که همین امر سبب شده است تا این جشن نسبت به سایر کشورها از جذابیت بسیار بیشتری برخوردار باشد. جالب است بدانید که دولت امارات برای برگزاری این فستیوال به ازای هر نفر تقریبا حدود 80 درهم هزینه می‌کند. شما نیز می‌توانید در جشن بسیار بزرگ و هیجان‌انگیز دبی شرکت کنید و لحظه‌های خاطره‌انگیزی برای خود رقم بزنید.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای دبی وارد صفحه "تور دبی" شوید.

برگزاری جشن رنگ‌ها در دبی امارات

  • برلین در آلمان

آلمان از کشورهای بسیار پیشرفته جهان به شمار می‌رود که در برگزاری جشن رنگ‌ها قدمتی طولانی دارد. لازم است بدانید که این فستیوال در شهرهایی نظیر هامبورگ، فرانکفورت و مونیخ آلمان نیز برگزار می‌شود اما هیچ کدام شکوه و عظمت جشن رنگ‌های برلین را ندارند. توجه داشته باشید که جشن رنگ‌ها در آلمان نیز همانند کشور لندن به دلیل مساعد نبودن شرایط آب و هوایی در فصل تابستان برگزار می‌شود. از این رو شما نیز می‌توانید هنگام سفر به آلمان در کنار سایر جاذبه‌های گردشگری این کشور، در جشن رنگ‌های برلین نیز شرکت کنید و در کنار همسفرانتان به رقص و شادی بپردازید و لحظه‌های هیجان‌انگیزی را تجربه کنید.

  • بندر لوئیس در موریس

جالب است بدانید که اکثر ساکنان موریس گرایش زیادی به هندو دارند که به همین دلیل نیز فرهنگ آن‌ها به فرهنگ هندوستان شباهت زیادی دارد. از این رو مردم ساکن در موریس فستیوال‌های مهم هندوستان نظیر جشن رنگ را به هیچ عنوان از دست نمی‌دهند و نسبت‌ به کشورهای خارجی تاریخچه‌ای دیرینه برای برگزاری جشن رنگ‌ها دارند. این جشن در بندر لوئیس برگزار می‌شود که دقیقا همانند جشن رنگ‌ها در هند مردم بدون توجه به نژاد، طبقه اجتماعی، رنگ پوست و... در کنار هم جمع می‌شوند و همراه با رقص و پایکوبی به سر و صورت یکدیگر رنگ می‌پاشند و یک روز فوق‌العاده هیجان‌انگیز را در خاطراتشان به ثبت می‌رسانند.

برگزاری جشن رنگ‌ها در کشور موریس

  • کیپ تاون در آفریقای جنوبی

جشن رنگ‌ها از سال 2013 در مناطق مختلف آفریقای جنوبی برگزار می‌شد که به دلیل استقبال بسیار زیاد از این جشن در مدت زمان کوتاهی به یکی از مهم‌ترین جشن‌های این کشور تبدیل شد. توجه داشته باشید که یکی از با شکوه‌ترین و هیجان‌انگیزترین جشن‌ رنگ‌ها در سراسر جهان در شهر کیپ تاون آفریقا برگزار می‌شود که سالانه هزاران بلیط در کم‌ترین زمان تحت عنوان Holi One به فروش می‌رسد. شما نیز می‌توانید در روز برگزاری جشن رنگ‌های این شهر در کنار چند هزار نفر دیگر قرار بگیرید و از رقص و پرتاب پودرهای رنگی به سمت یکدیگر نهایت لذت را ببرید و یک روز شگفت‌انگیز را در این شهر سپری کنید.

  • پاتایا در تایلند

تایلند یکی دیگر از کشورهایی است که جشن رنگ‌ها در آن برگزار می‌شود که بدون شک شما نیز با شرکت در این جشن می‌توانید لذت و هیجان بیشتری از سفرتان برای خود به ارمغان آورید. جشن رنگ‌ها در خیابان معروف پیاده روی یا واکینگ استریت شهر پاتایا برگزار می‌شود که از جمله مهم‌ترین فستیوال‌های این شهر نیز به شمار می‌رود که در آن گردشگران زیادی با ملیت‌های مختلف در واکینگ استریت حضور می‌یابند و همراه با ساز و آواز بر روی هم پودرهای رنگی می‌پاشند و سپس با خاطره بسیار هیجان‌انگیز شهر پاتایا را ترک می‌کنند. 

همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای پاتایا وارد صفحه "تور پاتایا" شوید.

برگزاری جشن رنگ‌ها در پاتایا

سخن پایانی

در این مقاله از کایت ما به معرفی 8 کشوری که در آن‌ها جشن رنگ‌ها برگزار می‌شود، پرداختیم. توصیه می‌کنیم که در صورت امکان سعی کنید هنگام برگزاری جشن رنگ‌ها به کشورهای نامبرده شده در بالا سفر کنید تا با شرکت در این جشن لذت و هیجان سفرتان را چندین برابر کنید و لحظه‌های بی‌نظیری را برای خود به ارمغان آورید. در صورتی که قصد سفر به هر کدام از کشورهای بالا را دارید، پیشنهاد می‌کنیم به صفحه وبلاگ کایت وارد شوید تا بتوانید اطلاعات بیشتری از کشور مد نظر خود به دست آورید. علاوه بر آن شما می‌توانید برای مشاهده تورهای هر کشور وارد صفحه تور‌های کایت شوید. هم‌چنین کارشناسان کایت به صورت تمام وقت برای پاسخگویی به سوالات در خدمت کاربران هستند که برای ارتباط با آن‌ها فقط کافیست با شماره 02175097700 تماس بگیرید.  

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید