آبشار شیخ علیان کوهرنگ کجاست ؟ به همراه آدرس+ تصاویر
شراره رحیمی 1399/05/16 2938 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



یکی از شهرستان‌های استان چهار محال بختیاری، شهرستان کوهرنگ می‌باشد که به دلیل داشتن جاذبه‌های فراوان به یک شهرستان عشایری، توریستی، ورزشی و سیاحتی تبدیل شده است. از جمله جاذبه‌های طبیعی این شهرستان می‌توان به آبشار شیخ علیان یا شیخ علی‌خان کوهرنگ اشاره کرد که سالانه گردشگران بسیاری را به ویژه در اردیبهشت ماه به سمت خود جذب می‌کند. جاری شدن آب‌های کریستالی از میان تنگه‌های پرشیب، تصویری رویایی و دلفریبی را خلق می‌کند که تمامی بازدید کنندگان را حیرت‌زده می‌کند. بنابراین ما نیز در این مقاله از کایت اطلاعات جامع‌تری از آبشار شیخ علیان کوهرنگ در اختیارتان خواهیم گذاشت تا بتوانید از این آبشار زیبا بازدید به عمل آورید و لحظه‌های لذت‌بخشی را تجربه کنید.

آشنایی با آبشار شیخ علی‌خان

به جرات می‌توان گفت که آبشار شیخ علی‌خان کوهرنگ یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی استان چهار محال و بختیاری است که آب‌های آن از ارتفاعات اطراف روستای شیخ‌ علی‌خان سرچشمه می‌گیرد. علاوه بر شگفتی آبشار شما می‌توانید در دره‌ی این آبشار بوی بسیاری از گیاهان خوراکی و دارویی و همچنین پیچش گل‌های رنگارنگ را حس کنید و هنگام گشت و گذار در اطراف آبشار این گیاهان و گل‌ها را از نزدیک مشاهده کنید. توجه داشته باشید که این گیاهان خوراکی و دارویی در فصل بهار بسیار بیشتر از سایر فصل‌ها خودنمایی می‌کنند، به گونه‌ای که اطراف آبشار کاملا به رنگ سبز آراسته می‌شود. در فصل بهار عطر پونه‌های وحشی همراه با هوای خنک آبشار زیبایی آبشار را چندین برابر می‌کنند، به گونه‌ای که گردشگران از این همه زیبایی و آرامش حیرت‌زده می‌شوند و لذت می‌برند. این آبشار یک جاذبه کاملا طبیعی است که هیچ‌گونه دستکاری از طرف انسان برای زیبایی بیشتر آن صورت نگرفته است و جزو مناطق بکر گردشگری به شمار می‌رود که سالانه گردشگران زیادی را در دل خود جای می‌دهد.

جالب است بدانید که در فاصله ده متری آبشار توده‌های نم آب به صورت معلق و حباب‌ها به صورت سرگردان در هوا در حال گشت و گذار هستند و پس از نوازش صورت گردشگران مجددا به سمت سرچشمه آبشار حرکت می‌کنند. این آبشار از امکانات رفاهی برخوردار نمی‌باشد و فقط سکویی‌هایی از سیمان و سنگ به منظور نشستن گردشگران در نزدیکی آبشار ساخته شده است.  هم‌چنین در منطقه آبشار هیچ سایبانی وجود ندارد و کسانی که قصد دارند در فصول گرم از این آبشار بازدید کنند، لازم است برای استراحت و در امان ماندن از نور خورشید چادر مسافرتی با خود به همراه داشته باشند. البته ناگفته نماند که منطقه اطراف آبشار حتی در فصل‌های گرم سال نیز به دلیل ارتفاع بالا و آب فراوان کاملا خنک می‌باشد. به نظر می‌رسد که میراث فرهنگی شهرستان کوهرنگ باید به منظور رفاه و آرامش گردشگران و هم‌چنین جذب بیشتر گردشگران، در این منطقه سرمایه‌گذاری کند و امکانات رفاهی تاسیس کند.

آشنایی با آبشار شیخ علی‌خان

آبشار شیخ علی‌خان کجاست؟

آبشار شیخ علی‌خان از ارتفاع کوهساران جاری می‌شود و یک جاذبه بی‌نظیر و هیجان‌انگیز را همراه با نسیمی سرد در مقابل گردشگران قرار می‌دهد. این آبشار در 12 کیلومتری مرکز شهرستان کوهرنگ یعنی شهر چلگرد در ورودی روستای شیخ علی‌خان واقع شده است. به علاوه آبشار شیخ علی‌خان با روستای سرآقاسید که در نزدیکی شهر چلگرد واقع شده است تقریبا 40 کیلومتر و با شهرکرد تقریبا 90 کیلومتر فاصله دارد.

مسیر دسترسی به آبشار شیخ علی‌خان کوهرنگ

آدرس: چهار محال و بختیاری، شهرستان کوهرنگ، 10 کیلومتری شهر چلگرد، روستای شیخ علی‌خان، آبشار شیخ علی‌خان

به منظور دسترسی به آبشار شیخ علی‌خان باید پس از این‌که به شهرکرد وارد شدید، به سمت سورشجان و از آن‌جا به سمت فارسان بروید و سپس به سمت جاده چلگرد حرکت کنید. پس از رسیدن به شهر چلگرد نیز باید به سمت روستای شیخ علی‌خان بروید تا به آبشار برسید. توجه داشته باشید که در شهر چلگرد هیچ تابلویی آبشار شیخ علی‌خان را معرفی نمی‌کند، بنابراین توصیه می‌کنیم مسیر دسترسی به آبشار را از محلی‌ها سوال کنید.

مسیر دسترسی به آبشار شیخ علی‌خان کوهرنگ

بهترین زمان بازدید از آبشار شیخ علی‌خان کوهرنگ

به طور کلی بهترین زمان بازدید از آبشار شیخ علی‌خان کوهرنگ، فصل بهار می‌باشد زیرا در این فصل آبشار بیشترین میزان آب و زیباترین منظره خود را به نمایش می‌گذارد. به علاوه لاله‌های واژگون نیز در فصل بهار شکوفا می‌شوند و منظره آبشار را زیباتر از چیزی که هست نشان می‌دهند. اما در سایر فصل‌ها همانند فصل زمستان سرمای هوا باعث می‌شود تا آبشار به مجموعه‌ای از قندیل تبدیل شود که البته همین امر نیز سبب شده است تا آبشار زیبایی منحصر به فرد خود را حفظ کند. ارتفاع اکثر قندیل‌های آبشار در فصل زمستان تقریبا بین نیم متر تا یک متر می‌باشد که جذابیت و زیبایی آبشار را چندین برابر کرده است و تصویر فوق‌العاده زیبایی از طبیعت را از خود به جای می‌گذارد که بدون شک هر گردشگری از بازدید آبشار در فصل زمستان حیرت‌زده خواهد شد.

بهترین زمان بازدید از آبشار شیخ علی‌خان کوهرنگ

سخن پایانی

در این مقاله از کایت ما سعی کردیم اطلاعات لازم از آبشار شیخ علیان کوهرنگ را در اختیارتان قرار دهیم. این آبشار از چنان زیبایی برخوردار است که بدون شک با رفتن به آن‌جا سفری دل‌پذیر و هیجان‌انگیز را در کنار همسفرانتان تجربه خواهید کرد. در صورتی که قصد سفر به این آبشار زیبا را دارید، توصیه می‌کنیم با شماره 02175097700 تماس بگیرید تا کارشناسان کایت شما را برای سفر به این آبشار شگفت‌انگیز به طور کامل راهنمایی کنند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید