راهنمای سفر به باکو آذربایجان در زمستان | بروزرسانی 1403
مجتبی پورموسوی 1399/05/11 2602 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



راهنمای سفر باکو

هر شهر یا کشوری در یک فصل سال شگفتی های فوق العاده ای دارد به گونه ای که در آن فصل، گردشگران زیادی را به خود جلب می کند. به همین جهت موضوع مورد بحث ما در مورد زمستان شهر باکو آذربایجان است. سفر به باکو در زمستان با توجه به تحقیقات و نظر گردشگران مختلف، جذابیت بیشتری دارد. جذابیت های شهری و طبیعی این شهر در کنار مراسمات مربوط به تعطیلات کریسمس، زیبایی های آن را دو چندان کرده است. به همین جهت گردشگران ترجیحا این فصل را برای سفر به آذربایجان و بازدید از شهر باکو، را انتخاب می کنند. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا به 10 دلیل اصلی جذابیت سفر به باکو در زمستان آشنا شوید.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای باکو وارد صفحه "تور باکو" شوید.


کریسمس شگفت انگیز در سفر به باکو در زمستان


کریسمس یکی از قشنگ ترین مراسماتی است که مسیحی ها برای جشن سال نوع برگزار می کنند. یک جشن سال نو برگرفته از یک درخت کاج و بابانوئلی است که به تصور کودکان، برای آن ها کادو می آورد. اما کریسمس باکو چگونه است؟ آیا ارزش دارد که در زمستان به آذربایجان سفر کنیم؟ بله، صد در صد. در قلب بلوار اصلی باکو، درخت کاجی بزرگ قرار می دهند که زیبایی خاصی را در این میان ایجاد می کند. از یک هفته قبل تمام باکو را چراغانی می کنند، همه مردم خوشحال از این شرایط. این حس خوبی است که فقط با حضور در این شرایط دریافت می کنید.
در شهر باکو و کشور آذربایجان عید نوروز و سال نو میلادی از اعیاد اصلی مردم این کشور می باشد اما اهالی شهر باکو برای کریسمس و برگزاری مراسمات مربوط به آن تدارک ویژه ای می چینند. یکی از جالب ترین و البته عجیب ترین رسوم اهالی باکو، ستایش نیاکان آتش است که این ستایش را در قالب جشن میترا، برگزار می کنند. این جشن در روز 25 دسامبر برگزار می شود و توانسته است، نظر گردشگران زیادی را به خود جلب کند. شاید از خود بپرسید که میترا کیست. میترا نمادی از عدالت است که در بین مردم این کشور مخصوصا باکو از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
شاید شما از کریسمس، فقط بابانوئل و درخت کاج را مهم تر از بقیه بدانید اما گردشگران بسیاری برای خرید از فروشگاه ها و مراکز بزرگ خرید در این ایام که با تخفیفات ویژه ای برخوردار است در روزهای زمستان به این شهر سفر می کنند. اگر جز این دسته از افراد هستید، سفر به باکو در زمستان را انتخاب کنید. یکی از جاذبه های گردشگری در کریسمس باکو، میدان فواره است. در این میدان غرفه های رنگارنگی وجود دارد که چشم هر بیننده ای را به خود جلب می کند. طعم لذیذ غذاهای رستوران های اطراف آن، کافه های سنتی و جذاب آن در این ایام لحظات نابی را برای شما به ثبت می رساند. بسیاری از این فروشگاه‌ ها زمستان و ایام کریسمس، فضای خود را دچار تغییر و تحول می کنند و با فروش انواع وسایل کادویی، سوغاتی ‌های خاص و دوست داشتنی شهر باکو، روسری و نمادهای ملی کشور آذربایجان و شهر باکو، لحظات دل انگیزی را رقم می زنند.


غذاهای گرم دریایی در کنار سواحل دل انگیز باکو


غذاهای گرم دریایی در فصل زمستان، زمانی برای شما لذت بخش است که در شرایط آن قرار بگیرید. تصور کنید یک روز سرد زمستانی در کنار سواحل جذاب دریای خزر، در شهر باکو ماهی خاویار را با سس گوجه فرنگی مخصوص و پنیر میل کنید. این فوق العاده است. هر کس می داند که لذت خوردن غذای زمستانی در کنار ساحل زمانی که بوی دریا و ماهی تازه به مشامتان می خورد، لذت بخش تر می شود.


تفریحاتی فوق العاده با پیست اسکی شاه داغ


با شروع فصل سرد زمستان، سفر به باکو در زمستان جذابیت خاص خود را دارد و مورد استقبال گردشگران زیادی قرار می گیرد مخصوصا عاشقان تفریحات زمستانی. شاید جالب است بدانید که آذربایجان حدود 20 نقطه کوهپایه ای دارد که در آن تفریحات زمستانی مانند اسکی، تله کابین و ... برگزار می شود. پیست اسکی شاه داغ که در حدود 200 کیلومتری این شهر قرار دارد یکی از مکان هایی است که گردشگران در زمستان برای تفریح به این مکان می روند. زیبایی های چشم نواز مناظر طبیعی آن، تفریحات فوق العاده در دامنه کوه، پیست اسکی هیجان انگیز آن، از جمله دلایلی است که سفر به باکو آذربایجان در این فصل را چند برابر می کند.

تفریحاتی فوق العاده با پیست اسکی شاه داغ


سفر به کوه های گابلا


یکی از جاذبه های گردشگری آذربایجان در زمستان، مناظر دیدنی کوه های گابلا است. این کوه ها مناظر شگفت انگیزی دارد و سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. مسافران و گردشگران معمولا با اتوبوس یا سواری باید حدود 3 در مسیری زیبا و فوق العاده به کوه های گابلا برسند. البته که این را باید بدانید که اقامتگاه های خوبی در دامنه این رشته کوه وجود دارد که می توانید یک شب دل انگیز و با سرمای لذت بخشی را تجربه کنید.

تفریحاتی فوق العاده با پیست اسکی شاه داغ


بازدید از جاذبه های باستانی با سفر به باکو در زمستان


شهر قدیمی ایچری شیر (Icheri Sheher) با خیابان های باریک و خانه های باستانی با ساخت کلاسیک جذابیت زیادی را برای گردشگران ایجاد می کند. افرادی که برای بازدید از این شهر، می روند، قصد دارند که با شیوه زندگی مردمان گذشته آذربایجان، بیشتر آشنا شوند. بوی نان تازه آذربایجانی، نوع پوشش افراد محلی این منطقه، فروشگاه ها با محصولات محلی خود، زیبایی این شهر باستانی را دوچندان می کند.


حمام بخار آذربایجانی ها


حمام های عمومی در باکو که قدمتی چندین ساله دارد، امروزه تبدیل به یکی از اماکن دیدنی این شهر شده است که سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. حمام آقا میکائیل که در قرن 18 ساخته شده است، قدمت زیادی در میان دیگر حمام های باکو دارد. ما از این جهت در این مقاله به این موضوع پرداخته ایم چون با مصاحبه با گردشگران مختلف، متوجه شدیم که آن حمام های بخار را در سرمای زمستان، لذت بخش تر از سایر فصول می دانند.


قدم زدن در بلوار باکو در زمستان


یکی از قدیمی ترین بلوارهای باکو که به طول 16 کیلومتر است، در خط ساحلی این شهر کشیده شده است. این بلوار قدمتی 100 ساله داشته و همیشه مکانی تفریحی و ساحلی برای گردشگران بوده است. بلوار باکو به قدری جذاب و دیدنی است که گردشگران همیشه سعی دارند ساعاتی از روز را در این مکان فوق العاده بگذرانند. از این جهت در حاشیه این بلوار، فروشگاه های زیادی وجود دارد تا مسافران در کنار لذت بردن از آب و هوای این منطقه، خرید خود را نیز انجام دهند و اما بلوار باکو در زمستان نیز جذابیت زیادی دارد. شما می توانید تصاویر فوق العاده ای از خود، در این مکان زیبا در فصل زیبای زمستان، به ثبت برسانید.

قدم زدن در بلوار باکو در زمستان


شگفتی های حیدر علیوف باکو


اگر اندکی به اطراف خود بنگرید قطعا سازه های مرکز علی اف را مشاهده می کنید، سازه هایی متفاوت، جذاب و به رنگ سفید در محوطه ای بسیار وسیع خودنمایی می کند. برای تفریح و خوش گذرانی در کنار این جاذبه گردشگری، گزینه های مختلفی پیش روی شما می باشد. می توانید فقط به تماشای این ساختمان های تنومند و جذاب و ثبت تصاویری خاطر انگیز از خود، بپردازید و یا اینکه وارد این مجتمع شده و از جاذبه های فوق العاده درون ساختمان ها لذت ببرید و با آذربایجان باستان نیز به خوبی آشنا شوید. از ویژگی های ارزشمند حیدر علی اف:

  • یک نماد فوق العاده از پایتخت زیبای آذربایجان .
  • سازه و معماری چشم نواز که نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند.
  • زیبایی های این سازه فوق العاده در زمستان می تواند، تصاویر خاطر انگیزی از شما را به ثبت برساند.
  • نمایشگاه های دیدنی این مجموعه که دارای ویژگی های منحصر به فردی است.
  • تاریخ این کشور را فقط با بازدید این مکان می توانید، درک کنید.


آتش بازی های چشم نواز سال نو میلادی در مرکز باکو


معمولا در آغاز سال نو میلادی آتش بازی های متنوع و چشم نوازی برگزار می شود. این آتش بازی در هر شهر و کشوری برگزار می شود که هر کدام با قابلیت های خاص خود، در بین مردم شهرت داشته اند. آتش بازی های آغاز سال نو که با شروع زمستان همراه است در باکو آذربایجان ویژگی های خاص خود را دارد. برای مراسم آتش بازی در این شب زیبا، از یک ماه قبل تدارک دیده و هر ساله میلیون ها دلار برای این مراسم خرج می کنند. از این جهت گردشگران، به گونه ای برنامه ریزی می کنند که شب سال نو در این شهر با شکوه باشند.

قدم زدن در بلوار باکو در زمستان


سخن آخر


سفر به باکو در زمستان به دلیل جاذبه های زیادی که در این فصل دارد، مورد استقبال گردشگران زیادی قرار می گیرد. با اینکه معمولا دو یا سه بار در این فصل، شهر باکو با حجم زیادی از برف روبرو می شود اما همین حجم از برف به قدری برای گردشگران جذابیت دارد که در سفر به آذربایجان، سفر به باکو را در برنامه خود قرار می دهند. شاید مهم ترین جذابیت زمستان باکو مربوط به کریسمس باکو باشد که برای هر فردی جالب و هیجان انگیز است، حضور در این جشن ها و مراسمات مربوط به آن.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید