معرفی فرودگاه بانکوک | اطلاعات ضروری فرودگاه سوارنابومی
زهرا نیرومند 1399/05/08 3005 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



شهر بانکوک، پایتخت تایلند، یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری بخش جنوب شرقی آسیاست. این شهر به دلیل جاذبه‌های تاریخی، سواحل بسیار زیبا و تفریحات متنوع و هیجان‌انگیزی که دارد، سالانه گردشگران بسیاری را از نقاط مختلف دنیا به سمت خود جذب می‌کند. افرادی که در فواصل دورتری از بانکوک اقامت دارند، معمولا سیستم حمل‌ونقل هوایی را برای سفر خود انتخاب می‌کنند که در نهایت در فرودگاه بانکوک به زمین می‌نشینند. این شهر دو فرودگاه با نام‌های دن موئنگ و سووارنابومی دارد که پروازهای متعددی را در طول روز انجام می‌دهند. در این بخش قصد داریم فرودگاه بین‌المللی سووارنابومی را معرفی کرده و اطلاعاتی در مورد خطوط هوایی، امکانات رفاهی و راه‌های دسترسی به این فرودگاه در اختیارتان قرار دهیم. با ما در ادامه مطلب همراه باشید تا با فرودگاه سوارنابومی بیشتر آشنا شوید.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای تایلند وارد صفحه "تور تایلند" شوید.


فرودگاه بین‌المللی سووارنابومی (Suvarnabhumi) بانکوک


شهر بانکوک دارای دو فرودگاه بین‌المللی است که سووارنابومی یکی از آن‌هاست. سووارنابومی اصلی‌ترین فرودگاه شهر بانکوک و پرترددترین فرودگاه کشور تایلند است که سالانه میلیون‌ها مسافر را به نقاط مختلف دنیا جابجا می‌کند. این فرودگاه در سپتامبر سال 2006 در زمینی به وسعت 7400 هکتار راه‌اندازی شده و با نام یکی از امپراطوری‌های جنوب شرق آسیا، نام‌گذاری گردید.


اطلاعات پرواز فرودگاه سوارنابومی

  • کد یاتا: BKK
  • کد ایكائو: VTBS
  • نوع کاربری: همگانی مسافربری
  • ایرلاین‌های فعال در فرودگاه: تای ایرویز (Thai Airways)، اسمایل ایرویز (Smile Airways) و بانکوک ایرویز (Bangkok Airways)


فرودگاه بین‌المللی سووارنابومی (Suvarnabhumi) بانکوک


دسترسی به فرودگاه سوارنابومی


فرودگاه سوارنابومی در 25 کیلومتری شهر بانکوک قرار دارد. مسافران فرودگاه می‌توانند از وسایل نقلیه مختلفی چون قطار، اتوبوس، تاکسی و ... برای طی کردن مسیر بین فرودگاه تا شهر بانکوک استفاده نمایند که در ادامه به معرفی هریک از آن‌ها می‌پردازیم.

اتوبوس: در فرودگاه بانکوک چندین خط اتوبوس وجود دارد که مسافران را از فرودگاه به مرکز شهر جابجا می‌کند. هریک از این اتوبوس‌ها در یک مسیر رفت‌وآمد داشته و مسافران به نقاط مختلف هدایت می‌کنند. تعدادی از اتوبوس‌ها نیز مسافران فرودگاه را به دیگر شهرهای تایلند مانند پاتایا، نونگ کای و ... می‌رسانند.

قطار شهری: سیستم حمل‌ونقل ریلی بانکوک، فرودگاه سوارنابومی را به مرکز شهر وصل می‌کند. این قطار هر روز از ساعت 6 صبح تا 12 شب فعال بوده و هر 15 دقیقه یک بار حرکت می‌کند. در مسیر این قطار ایستگاه‌های متعددی وجود دارد که مسافران می‌توانند نزدیک‌ترین ایستگاه به مقصد خود را پیدا کرده و پیاده شوند.

تاکسی: استفاده از تاکسی برای برخی از مسافران راحت‌تر بوده و آن‌ها را سریع‌تر به مقصد موردنظر می‌رساند. طی کردن مسیر بین فرودگاه تا مرکز شهر با تاکسی حدود 30 دقیقه و زمان‌هایی که ترافیک بیشتر است، حدود 45 دقیقه طول می‌کشد. شرکت‌های تاکسی‌رانی متعددی در این مسیر فعالیت می‌کنند که از بین آن‌ها می‌توان به تام تاکسی (Tom Taxi)، تاکسی بانکوک (Taxi Bangkok) ، تای تاکسیس (Thai Taxis) و تای هپی تاکسی (Thai Happy Taxi) اشاره کرد.

تاکسی اینترنتی: علاوه بر تاکسی‌های شهری، نوع دیگری از تاکسی‌ها نیز در این بخش فعال هستند که می‌توانید با نصب اپلیکیشن بر روی گوشی همراه خود، از آن‌ها استفاده نمایید. گرب تاکسی (Grab) یکی از محبوب‌ترین شرکت‌های تاکسی آنلاین در کشورهای جنوب شرقی آسیا از جمله تایلند می‌باشد.

کرایه اتومبیل: کمپانی‌های آویس (Avis)، هرتز (Hertz)، باجت (Budget) و نشنال (National)، از جمله شرکت‌های اجاره ماشین هستند که در فرودگاه سوارنابومی فعالیت می‌کنند. مسافران در صورت تمایل می‌توانند ماشین موردنظر خود را از این شرکت‌ها کرایه کرده و مسیر بین فرودگاه تا مرکز شهر را رانندگی کنند.


دسترسی به فرودگاه سوارنابومی


امکانات فرودگاه


فرودگاه بین‌المللی سوارنابومی امکانات بسیار خوبی را برای مسافران در نظر گرفته و خدماتی را به آن‌ها ارائه می‌دهد که عبارتند از:

سرویس نگهداری چمدان: گاهی اوقات پیش می‌آید که بخواهید چمدان خود را در جایی به امانت بگذارید و در یک فرصت مناسب برای بردن آن اقدام نمایید. این امکان در فرودگاه سوارنابومی فراهم شده است. مسافران می‌توانند چمدان‌های خود را به مدت 24 ساعت تا 3 ماه در این بخش به امانت گذاشته و بابت آن رسید دریافت نمایند. در صورتی که مسافر برای دریافت چمدان اقدام نکند و این زمان بیش از 6 ماه طول بکشد، چمدان به تصرف این بخش در خواهد آمد. هزینه نگهداری چمدان بستگی به زمان آن دارد و برای دریافت آن نیز ارائه کارت شناسایی الزامی است.

خدمات درمانی: فرودگاه بین‌المللی سوارنابومی خدمات درمانی را نیز برای مسافران خود در نظر گرفته و امکانات پزشکی خوبی را فراهم کرده است. سه مرکز پزشکی در طبقه اول، دوم و سوم فرودگاه دیده می‌شود که خدمات بهداشتی اورژانسی و اولیه را به مسافران ارائه می‌دهد. علاوه بر این، دو داروخانه در طبقات سوم و چهارم پایانه مستقر هستند که همه روزه از ساعت 7 صبح تا 23 در این مرکز به فعالیت مشغولند.

هتل‌های فرودگاهی: هتل کپسولی آواگارد (Avagard Capsule Hotel)، میراکل ترانزیت (Miracle Transit) و باکستل (Boxtel) از جمله هتل‌های فرودگاهی هستند که مسافران می‌توانند در صورت تمایل این مکان‌ها را برای اقامت انتخاب نمایند.

پیشخوان اطلاعات: 10 پیشخوان اطلاعاتی در ترمینال فرودگاه تعبیه شده است که پاسخگوی سوالات مسافران بوده و هرگونه اطلاعات مورد نیاز را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. باجه‌های اطلاعاتی در گیت‌های 3 ، 5 و 6 طبقه چهارم و گیت‌های 3 ، 4 ، 7 و 8. طبقه دوم مستقر هستند.

سالن‌های فرودگاه: سالن‌های فرست کلاس لوییس تاورن ترانزیت هتل (Louis’ Tavern Transit Hotel) و لوییس تاورن سی آی پی (Louis’ Tavern CIP )، بلو ریبن بانکوک ایرویز (Bangkok Airways Blue Ribbon)، سالن فرست کلاس و بیزنس کلاس میراکل (Miracle)، سالن بوتیک بانکوک ایرویز (Bangkok Airways Boutique) و ... از جمله سالن‌های موجود در فرودگاه بین‌المللی سوارنابومی هستند که امکانات رفاهی خاصی را برای مسافران تدارک دیده‌اند. مسافران، جدای از نوع بلیطی که دارند، می‌توانند با پرداخت هزینه ورودی این سالن‌ها از امکاناتی چون تلویزیون، اینترنت وای‌فای، روزنامه ومجله، غذای باکیفیت و عالی، انواع نوشیدنی، تلفن، مانیتور پرواز و سرویس حمام و دوش برخوردار باشند.

علاوه بر این‌ها، فرودگاه بین‌المللی سوارنابومی امکاناتی چون سرویس بهداشتی، نمازخانه، اتاق‌های مراقبت از کودک، سرویس ردیابی چمدان، عابر بانک، خدمات تلفن همراه، رستوران‌، کافه‌، فود کورت 24 ساعته، کافی‌نت، سالن آرایشگاه، وای‌فای رایگان، تورهای گردشگری، فروشگاه، صرافی، اسپا و ماساژ را نیز برای مسافران خود فراهم کرده است.


امکانات فرودگاه


خطوط هوایی فعال


در حال حاضر شرکت‌های هواپیمایی ایران ایر، ماهان، ایرآسیا، امیریتس، قشم ایر، تای ایرویز اینترنشنال، فلای دوبی، عمان ایر، قطر ایرویز، کویت ایرویز و اتحاد ایرویز در مسیر هوایی بین تهران و بانکوک فعال بوده و پروازهای مسافربری خود را از فرودگاه امام خمینی تهران به سمت فرودگاه سوارنابومی بانکوک انجام می‌دهند.


خطوط هوایی فعال


در این مقاله به معرفی فرودگاه بین‌المللی سوارنابومی بانکوک پرداخته و اطلاعاتی در مورد خطوط هوایی، امکانات رفاهی و راه‌های دسترسی به این فرودگاه در اختیارتان قرار دادیم. داشتن این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا سفر راحت‌تری را تجربه کنید و از امکانات و ویژگی‌های فرودگاه حداکثر استفاده را داشته باشید. در صورتی که قصد سفر به هریک از شهرهای توریستی تایلند را دارید، می‌توانید از طریق آژانس گردشگری کایت و تورهای سفر به تایلند، اقدام به انجام این کار نمایید. کارشناسان کایت به صورت 24 ساعته در خدمت شما بوده و با شماره 75097700- 021 آماده پاسخگویی به سوالات گردشگران می‌باشند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید