قطار معروف سریلانکا | همه چیز در مورد معروف ترین جاذبه سریلانکا
شراره رحیمی 1399/05/04 5994 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



کشور سریلانکا با وجود کوه‌های سر به فلک کشیده، سواحل بی‌نظیر، مناظر عاشقانه بسیار زیاد و باغ‌های انبوه چای سبز دارای شکوه و عظمت بسیار زیاد می‌باشد. این کشور از نظر زیبایی‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی نیز نسبت به سایر کشورهای توریستی هیچ کم و کسری را حس نمی‌کند بلکه همانند آلبومی می‌ماند که هر صفحه آن زیباتر از صفحه قبل می‌باشد. به همین دلیل امروزه جزیره زیبای سریلانکا به یکی از مقاصد جذاب و پرطرفدار گردشگری تبدیل شده است که سالانه گردشگران بسیار زیادی را از سراسر جهان در دل خود جای می‌دهد. به طور کلی آب و هوای سریلانکا گرم و مرطوب است، اما بهتر است در ماه‌های دسامبر تا مارس برای سفر به این جزیره زیبا برنامه‌ریزی کنید. زیرا در این زمان تعطیلات سال نو و کریسمس را نیز در سریلانکا جشن می‌گیرند که شما می‌توانید لحظه‌های متفاوتی را در این جزیره تجربه کنید و نهایت لذت را ببرید. در این مقاله از کایت با ما همراه باشید تا اطلاعات جامعی از معروف‌ترین جاذبه سریلانکا را در اختیارتان قرار دهیم.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای سریلانکا وارد صفحه "تور سریلانکا" شوید.


همه چیز در مورد قطار معروف سریلانکا

به احتمال زیاد شما هم تاکنون تصاویری از قطار معروف سریلانکا را مشاهده کرده‌اید. همان قطار آبی رنگی که از یک مسیر رویایی و بسیار سرسبز عبور می‌کند و گردشگران می‌توانند از درب قطار بیرون بیایند و سفر هیجان‌انگیز خود را همراه با یک عکس یادگاری با قطار معروف این کشور به ثبت برسانند. به علاوه از مسیر حرکت این قطار به عنوان زیباترین مسیر ریلی در سراسر جهان یاد می‌شود که عکس‌های آن نیز در صفحات اینستاگرامی زیاد به چشم می‌خورد. به منظور آشنایی بیشتر با قطار معروف سریلانکا و مسیر ریلی بسیار زیبای این قطار با ما همراه باشید تا در سفر به سریلانکا بتوانید هیجان و لذت سفر با این قطار را از آن خود کنید.

همه چیز در مورد قطار معروف کشور سریلانکا


قطار معروف سریلانکا از چه مسیری عبور می‌کند؟


قطار معروف سریلانکا از شهر کندی به سمت شهر اِلا حرکت می‌کند و در راه از مسیرهای بسیار سرسبز و هیجان‌انگیزی عبور می‌کند. شما در این مسیر مردم تامیل را می‌بینید که با لباس‌های زیبا و شاد مشغول جمع‌آوری چای در مزرعه‌ها هستند، منظره بسیار زیبای آبشار از جلوی چشم‌تان عبور می‌کند، در ایستگاه‌ها دست فروش‌هایی را می‌بینید که خوراکی‌های بسیار خوشمزه‌ای همانند ذرت و خوراکی‌های سرخ شده را بین کاغذهای یادداشت می‌پیچند و به فروش می‌رسانند که شما می‌توانید همراه با خوردن این خوراکی‌ها از تماشای مسیر لذت ببرید. این مسیر علاوه بر این‌که عنوان زیباترین و حیرت‌انگیزترین مسیر ریلی کشور سریلانکا را به خود گرفته است، بلکه به عنوان زیباترین مسیر ریلی جهان نیز شناخته شده است. به همین دلیل است که امروزه طی کردن مسیر ریلی و سفر با قطار معروف سریلانکا از شهر کندی به شهر اِلا بسیار مورد استقبال گردشگران و توریستان واقع شده است. شما نیز می‌توانید در سفر به سریلانکا سوار قطار معروف شوید و سفر خود را با عکس‌های زیبایی که در این مسیر می‌گیرید، ماندگار کنید.


هزینه بلیط قطار معروف کندی- اِلا چند است؟


برخلاف تصور گردشگران نکته جالبی که درباره قطار معروف کشور سریلانکا وجود دارد، این است که هزینه بلیط آن بسیار ارزان می‌باشد و شما می‌توانید با پرداخت هزینه کاملا معقول تقریبا حدود 3 دلار از طی کردن یک مسیر زیبای 5 ساعته نهایت لذت را ببرید. هم‌چنین شما می‌توانید در این قطار همانند سایر توریست‌ها بر روی صندلی ننشینید و پایتان را از یک درب باز بیرون قرار دهید و به تماشای این مسیر زیبا بنشینید و لذت سفرتان را چندین برابر کنید.


راهنمای خرید بلیط قطار معروف کندی- اِلا در سریلانکا

به منظور خرید بلیط قطار معروف سریلانکا شما می‌توانید مستقیما به ایستگاه قطار بروید و بلیط را تهیه کنید یا از مسئولین هتل در کشور سریلانکا درخواست کنید که رزرواسیون این قطار معروف را برایتان انجام دهند. توجه داشته باشید که بلیط‌های فرست کلاس این قطار خیلی سریع به فروش می‌رسند، بنابراین اگر تمایل دارید که بلیط فرست کلاس را خریداری کنید باید چند روز زودتر از موقع حرکت قطار اقدامات لازم را انجام دهید. اما برای خرید بلیط‌های ارزان‌تر قطار معروف نیازی نیست عجله داشته باشید و در همان روز حرکت هم به ایستگاه قطار معروف بروید، می‌توانید بلیطی ارزان‌ قیمت خریداری کنید که با این عمل به طور قابل توجهی از هزینه‌های سفرتان نیز کاسته می‌شود.

راهنمای خرید بلیط قطار معروف کندی- اِلا در سریلانکا


آیا تمامی قطارهای کشور سریلانکا آبی رنگ هستند؟


به احتمال زیاد تمامی تصاویری را که از قطار معروف سریلانکا در فضای مجازی مشاهده کردید، آبی رنگ بوده‌اند. اما لازم است گفته شود که در واقع قطارهایی که از این مسیر هیجان‌انگیز و سرسبز می‌گذرند، الزاما به رنگ آبی نیستند. در حقیقت باید بدانید رنگ قطار شما بستگی به این دارد که برای چه ساعتی از روز بلیط خریداری کرده‌ باشید. توجه داشته باشید که به طور کلی برخی از قطارهای کشور سریلانکا آبی رنگ و برخی دیگر به رنگ قرمز هستند. در حقیقت عکس‌هایی که با قطار آبی رنگ گرفته می‌شود، زیباتر و جذاب‌تر می‌باشد اما اگر مجبور شدید با قطار قرمز رنگ سفر کنید، توصیه می‌کنیم به هیچ وجه خودتان را ناراحت نکنید و از طی کردن این مسیر حیرت‌انگیز و عکاسی از این مسیر نهایت لذت را ببرید.


علت شهرت بیش از اندازه قطارهای سریلانکا چیست؟

همان‌طور که گفته شد مسیری که قطارهای سریلانکا از آن عبور می‌کنند در سراسر جهان به عنوان زیباترین مسیر ریلی شناخته شده‌اند. این مسیر از چشم‌اندازهای بسیار زیبا و حیرت‌انگیز برخوردار هستند. زیرا این قطارها از شالیزارها، دهکده‌ها و مزارع زیادی می‌گذرند که هر بخش از طبیعت آن با بخش دیگر کاملا متفاوت است. مثلا ممکن است در بخشی از مسیر از کنار یک منظره عبور کنید که مزارع کاملا سبز رنگ قابل مشاهده هستند و در چند دقیقه بعد با یک جنگل کاملا سرسبز روبرو شوید که دارای دختان متنوعی می‌باشد. این مسیر از چنان زیبایی برخوردار است که اگر بلافاصله پس از رسیدن به شهر اِلا مجددا سوار قطار شوید و برگردید، به هیچ وجه خسته نخواهید شد و بدون شک یک روز هیجان‌انگیز را به بهترین شکل ممکن در کشور زیبای سریلانکا سپری خواهید کرد.
بنابراین توصیه می‌کنیم که در سفر به سریلانکا به هیچ وجه فرصت عکاسی در این قطار معروف را از دست ندهید و حتما یک روز سفر خود را به طی کردن مسیر زیبای شهر کندی-اِلا اختصاص دهید و لحظه‌های شگفت‌انگیزی را برای خود به ارمغان آورید. بنابراین حتما همانند عکس‌هایی که مشاهده کردید سر خود را از درب و پنجره‌های قطار بیرون بیارید و چند عکس یادگاری بسیار زیبا از خود در طول مسیر ثبت کنید. البته توجه داشته باشید که در این مسیر تونل‌ها و درختان بسیار بزرگی وجود دارند که باید هنگام عکاسی حواستان به درخت‌ها و تونل‌ها نیز باشد تا به خاطر عکاسی مشکلی برایتان به وجود نیاید.

شهرت بیش از اندازه قطارهای سریلانکا


سخن پایانی


در این مقاله از کایت ما به معرفی قطار معروف کشور زیبای سریلانکا پرداختیم. همان‌طور که گفته شد مسیر ریلی قطار معروف سریلانکا آنقدر زیباست که بدون شک سفر دل‌پذیر و شگفت‌انگیزی را برای طیف وسیعی از افراد و سلیقه‌ها فراهم می‌کند. به جرات می‌توان گفت چرخیدن در یک قطار در حال حرکت در طبیعت بکر سریلانکا، بیرون رفتن از واگن قطار معروف و سلفی گرفتن در چنین شرایطی بسیار لذت‌بخش و هیجانی خواهد بود تجربه کردن آن جزو ملزومات سفر به سریلانکا می‌باشد. در صورتی که قصد سفر به کشور بسیار زیبای سریلانکا را دارید، پیشنهاد می‌کنیم با شماره 02175097700 تماس بگیرید تا کارشناسان کایت شما را برای سفر به این کشور دل‌انگیز به طور کامل راهنمایی کنند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید