دیدنی‌های اطراف رشت | 10 مقصد بکر و جذاب برای سفرهای یک روزه
شراره رحیمی 1399/05/01 34746 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



شهر رشت مرکز استان گیلان و پرجمعیت‌ترین و بزرگ‌ترین شهر ایران در ساحل جنوبی دریای خزر به شمار می‌رود که در فاصله 25 کیلومتری از دریا واقع شده است. رشت به دلیل فضای سبز و طبیعت بسیار زیبا به عنوان سومین شهر گردشگر پذیر ایران شناخته شده است. علاوه بر آن شهر رشت به دلیل ریزش باران‌های ریز و دائمی به شهر باران‌های نقره‌ای نیز معروف می‌باشد. طبق آمارهای موجود از طرف سازمان هواشناسی، متوسط بارندگی در سال 135 روز می‌باشد. بیشترین بارندگی در پاییز مخصوصا در مهر، آبان و کم‌ترین بارندگی در تابستان به ویژه در مرداد می‌باشد که شما می‌توانید قبل از سفر به این شهر زیبا آب و هوا را چک کنید و سپس راهی این شهر شوید و با بازدید از دیدنی‌های اطراف رشت سفری خاطره‌انگیز را تجربه کنید. در این مقاله از کایت با ما همراه باشید تا دیدنی‌های بکر و جذاب اطراف رشت را به شما معرفی کنیم.

معرفی مقاصد بکر و جذاب در اطراف رشت

شهر رشت سرزمین سرسبزی، باران و چای است که در هر زمان به این شهر زیبا سفر کنید با جاذبه بسیار دل‌انگیز و بکر روبرو خواهید شد. بهار این شهر پر از تازگی، طراوت و سرسبزی است، پاییز و مهر هوای مه آلود و ابری در رشت حاکم است که بدون شک تماشای منظره‌ی شگفت‌انگیز برگ‌های رنگارنگ پاییزی، عطر خاک باران زده و نوشیدن چایی که بر روی آتش در حال دم کشیدن است، همراه با کلوچه داغ و تازه در کلبه‌ای جنگلی بسیار آرامش‌بخش و خاطره‌انگیز خواهد بود. از این رو شهر رشت می‌تواند یکی از مقصدهای اصلی برای سفر در فصل پاییز و زمستان باشد و خاطرات هیجان‌انگیزی را برای شما به ارمغان آورد. کایت در این بخش از مقاله به معرفی 10 مقصد بکر و جذاب رشت پرداخته است تا در طول سفر خود به این مقاصد تجربه‌های بی‌نظیری کسب کنید.

معرفی مقاصد بکر و جذاب در اطراف رشت

  • موزه میراث روستایی گیلان

یکی از بهترین جاهای دیدنی اطراف رشت، موزه میراث روستایی گیلان است که در 18 کیلومتری آزاد راه رشت- قزوین، نرسیده به پلیس راه در جاده سراوان- شفت واقع شده است. این موزه از فضای باز کلبه‌های سنتی استان گیلان تشکیل شده است که به شکل بسیار زیبایی در کنار هم قرار گرفته‌اند و معماری منطقه‌های مختلف استان را به نمایش گذاشته‌اند. تاکنون در 45 هکتار از پارک جنگلی سراوان هفت روستای کامل بازسازی شده‌اند که در آن نمایشگاه‌های متفاوتی همانند صنایع دستی و هنرهای بومی، آداب و رسوم، نمایش سنت‌های منطقه گیلان و... در طول سال برگزار می‌شود که می‌توانید آن‌ها را از نزدیک ببینید و لذت ببرید. به علاوه می‌توانید در کافه این موزه در اجرای بسیاری از این سنت‌ها مشارکت کنید. شما می‌توانید همه روزه از ساعت 9 صبح تا 6 بعد از ظهر از این موزه بازدید به عمل آورید و تجربه‌های جدید و متفاوتی کسب کنید.

  • ماسال

ماسال یکی از دیدنی‌های اطراف رشت می‌باشد که بدون شک می‌توان به آن لقب بهشت گیلان را داد. این ییلاق بکر و دست نخورده در 50 کیلومتری شمال غرب رشت واقع شده است که حتی آب و هوای آن نیز با سایر مکان‌های رشت متفاوت می‌باشد. هوای بسیار خنک و دلنشینی در ماسال حاکم است که جسم و روح هر گردشگری را نوازش می‌کند. در جاده ماسال رستوران‌های بین راهی زیادی وجود دارند که در هوای مه‌آلود و ابری با کبا‌ب‌های گوسفندی تازه و خوشمزه پذیرای گردشگران هستند. بنابراین شما می‌توانید همراه با لذت بردن از مسیر در یکی از این رستوران‌ها توقف کنید و کباب بسیار خوشمزه ماسالی‌ها را نیز نوش جان کنید و نهایت لذت را ببرید.

معرفی ماسال

  • پارک جنگلی سراوان

پارک جنگلی سراوان از دیگر دیدنی‌های اطراف شهر رشت می‌باشد که بدون شک جزو مقاصد بکر و جذاب برای سفرهای یک روزه به شمار می‌رود. این پارک در قسمت‌های غربی جاده تهران- رشت واقع شده است که تقریبا 1487 هکتار وسعت دارد و جزو قدیمی‌ترین پارک‌های جنگلی گیلان می‌باشد. بخشی از درختان این پارک توسط انسان‌ها کاشته شده و بخش دیگر آن به صورت بکر و طبیعی می‌باشد. شما می‌توانید همه روزه از ساعت 8 صبح تا 5 بعد از ظهر از این پارک دیدن کنید و علاوه بر طبیعت بکر و زیبا از سایر امکانات این پارک نظیر موتور چهار چرخ سواری، پینت بال، قایق سواری و... نیز استفاده کنید و یک روز هیجان‌انگیز و بی‌نظیری را در این پارک سپری کنید.

  • دریاچه سد خاکی

یکی از جذاب‌ترین و بی‌نظیرترین جاهای دیدنی اطراف رشت دریاچه سد خاکی (دریاچه سد سقالکسار) می‌باشد که مقصد بسیار هیجان‌انگیزی برای سفرهای یک روزه است. این دریاچه در 15 کیلومتری جنوب شهر رشت، دهستان لاکان در نزدیکی روستایی با نام سقالکسار واقع شده است که شما می‌توانید در هر ساعتی از روز یک مایل بودید از این دریاچه دیدن کنید و لحظات شگفت‌انگیزی را برای خود رقم بزنید. سد خاکی سقالکسار باعث شده است تا دریاچه‌ای زیبا همراه با طبیعت بکر و جذاب ایجاد شود که محیطی کاملا رویایی را به وجود آورده است. شما می‌توانید در این منطقه توریستی پرطرفدار به عکاسی، پیک نیک، قایق سواری و پیاده روی در کنار دریاچه مشغول شوید. از امکانات موجود در دریاچه سقالکسار می‌توان به مغازه، پارکینگ، رستوران، کافه، سرویس بهداشتی و نمازخانه اشاره کرد.

  • سرولات

امروزه روستای سرولات یکی از بهترین جاذبه‌های دیدنی شهر رشت به حساب می‌آید که در جنوب چابکسر واقع شده است. در این روستای با صفا می‌توانید با اهالی روستا معاشرت کنید و زندگی ساده روستایی را از نزدیک ببینید و تجربه‌های جدید و متفاوتی را از سفر به رشت به دست آورید. به علاوه می‌توانید در آرامش وصف نشدنی روستا به تماشای طبیعت بنشینید و برای مدت کوتاهی از تمام دغدغه‌های زندگی روزمره دور بمانید. در روستای سرولات شما می‌توانید کوه، رودخانه، دریا و جنگل را یکجا ببینید و یک طبیعت‌گردی هیجان‌انگیز را تجربه کنید. بهترین زمان سفر به این روستا فصل تابستان است زیرا در این فصل هوای بسیار خنکی تمام روستا را فرا می‌گیرد که همین امر سبب شده است تا روستای سرولات به یک منطقه توریستی پرطرفدار تبدیل شود. رستوران خاور خانم در این روستا بسیار شهرت دارد که غذاهای محلی بسیار بی‌نظیری در آن برای گردشگران طبخ می‌شود.

معرفی روستای سرولات

  • منطقه ساحلی حاجی بکنده

منطقه ساحلی حاجی بکنده از توابع بخش خشکبیجار است که در 32 کیلومتری شهر رشت و در 9 کیلومتری شمال شرقی خشکبیجار واقع شده است. مساحت تقریبی این مکان دیدنی 100 هکتار می‌باشد که در حوزه ساحلی جلگه‌ای قرار دارد و به عنوان یک مکان بسیار زیبا و مناسب برای طبیعت‌گردی در نظر گرفته شده است. ساحل بکر و زیبای این منطقه بسیار دلنشین می‌باشد، به گونه‌ای که امروزه توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب کرده است. طبیعت دریا، امکان انجام ورزش‌های ساحلی و شنا، خرید ماهی تازه از ماهی‌گیران، ساحل شنی، تماشای صید، صید ماهی و... باعث شده‌اند تا روستای حاجی بکنده به یک مکان پرطرفدار توریستی تبدیل شود. بدون شک شما نیز با یکبار رفتن به این ساحل شیفته آن خواهید شد و ممکن است به یک مقصد ثابت هیجان‌انگیز برای سفرهای بعدی نیز تبدیل شود.

  • گنبد پیر محله

گنبد پیر محله نیز از دیگر دیدنی‌های اطراف شهر رشت می‌باشد که جزو مقاصد بسیار زیبا برای سفرهای یک روزه به شمار می‌رود. این گنبد در فاصله 7 کیلومتری حسنک سرا و در جنوب شرقی رودسر واقع شده است. گنبد پیر محله ساختاری کاملا ساده و بدون تزیینات دارد که نمونه معماری سنتی و اصیل گیلان به حساب می‌آید و بازدید از آن گزینه بسیار مناسبی برای علاقمندان به تاریخ می‌باشد. این آرامگاه دارای در ورودی، یک ایوان کوچک و دو اتاق در طرفین است. به علاوه این آرامگاه گچی به شکل 8 ضلعی ساخته شده است که در ساخت آن از قوس‌های جناقی تیز، نوع ساخت گور و جلو آمدن قرنیزهای بالایی استفاده شده است و معماری آن مربوط به دوره ایلخانی‌ها می‌باشد. شما نیز در سفر به رشت می‌توانید از این گنبد بازدید کنید و تجربه متفاوتی از سفر به این شهر خوش آب و هوا به دست آورید.

  • چشمه آب شور لاکان

چشمه آب شور لاکان نیز جزو مقاصد بکر و جذاب برای سفرهای یک روزه است که در قسمت جنوبی رشت در انتهای جاده رشت- لاکان واقع شده است. در جاده لاکان- رشت به روستایی به نام "آقا دانا پیر" می‌رسید که در قسمت شرقی این روستا در میان طبیعت بکر و زیبا چشمه‌ای خروشان قرار دارد. آب این چشمه همان‌طور که از نامش مشخص است، شور می‌باشد و مقدار زیادی املاح نمک در آن یافت می‌شود. دیواره‌های چشمه از رسوب‌های آهکی پوشیده شده است و به اعتقاد مردم روستا، این چشمه خاصیت شفا بخشی دارد، به گونه‌ای که اهالی این روستا آب چشمه را برای درمان بیماری‌های پوستی مورد استفاده قرار می‌دهند.

  • گوهر رود

گوهر رود یکی از دو رودخانه شهر زیبای رشت است که مقصدی بکر و جذاب برای طبیعت‌گردی می‌باشد. این رود همراه با رود زرجوب از آبراهه‌های اصلی شهر رشت هستند که به تالاب انزلی می‌رسند. متاسفانه مدتی است که گوهر رود همانند سایر مکان‌های طبیعی در معرض زباله‌های بیمارستان رشت قرار گرفته است که همین امر سبب آلوده شدن آب آن شده است. اما با این وجود گوهر رود هنوز زیبایی خود را حفظ کرده است و بازدید از آن روح هر گردشگری را جلا می‌دهد. اطراف این رود از درختان تنومند و گونه‌های گیاهی مختلف پوشیده شده است که تماشای آن تصویری رویایی در ذهن هر گردشگر به ثبت می‌رساند.

آشنایی با گوهر رود رشت

  • قله درفک

قله درفک زیباترین قله کوهستانی در ایران می‌باشد که در شهر رشت واقع شده است. این قله با پوشش گیاهی و جانوری بسیار زیبایش، چشم هر گردشگری را مسحور می‌کند. این قله دارای ارتفاعی حدود 2700 متر است که از سمت شرق به کوه‌های پیشگوه و رشته کوه‌های تخت سلیمان و از سمت جنوب به کوه‌های منجیل مشرف است. به علاوه قله درفک از مناظر بسیار زیبایی برخوردار است که غار یخی صد متری آن نیز جزو دیدنی‌های اطراف رشت به حساب می‌آید. غاری که همیشه پوشیده از برف است و برف آن در طول سال کم کم آب می‌شود. اهالی روستای درفک این غار یخی را برای سیراب کردن احشام خود مورد استفاده قرار می‌دهند.

سخن پایانی

در این مقاله از کایت ما به معرفی 10 مقصد جذاب و بکر در اطراف شهر رشت برای سفرهای یک روزه پرداختیم. رشت دارای مکان‌های دیدنی بسیار متنوعی است که هر کدام از آن‌ها می‌توانند سفر هیجان‌انگیزی را برای طیف وسیعی از سلیقه‌ها و افراد فراهم کنند. در صورتی که قصد سفر به شهر خوش آب و رنگ رشت را دارید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید