تبدیل پول در تایلند | 5 نکته ضروری در تبدیل پول کشور تایلند
شراره رحیمی 1399/04/30 4491 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



تایلند کشوری دیدنی با کاخ‌های سلطنتی با شکوه، سواحل گرمسیری، معابد مزین به مجسمه‌های بودا، ویرانه‌های باستانی و پر از جاذبه‌های تفریحی است که در جنوب آسیای شرقی واقع شده است. پایتخت این کشور، شهر بانکوک تلفیقی از مدرنیته و سنت‌ها می‌باشد، به گونه‌ای که در کنار بافت آرام در گوشه‌ای از شهر، ساختمان‌های مدرن و زندگی شهری پیشرفته را نیز شاهد هستیم. لازم است بدانید که تایلند دارای آب و هوای بسیار متنوعی می‌باشد، یعنی هر بخش کشور آب و هوای منحصر به فرد خود را دارد. از این رو می‌توان گفت تایلند کشوری است که در تمام فصول سال پذیرای مسافران و گردشگران بسیاری از سراسر جهان می‌باشد. یکی از مسئله‌های اصلی سفر به این کشور، تبدیل پول در تایلند است که در ادامه در رابطه با این موضوع بحث خواهیم کرد. بنابراین در این مقاله از کایت با ما همراه باشید تا نکاتی را در رابطه با تبدیل پول در تایلند در اختیارتان قرار دهیم.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای تایلند وارد صفحه "تور تایلند" شوید.


بررسی نکات ضروری در مورد تبدیل پول در تایلند


همان‌طور که گفته شد تایلند جزو کشورهایی است که به خاطر جاذبه‌های گردشگری بسیار زیبا و آداب و رسوم و فرهنگ متفاوت خود گردشگران بسیار زیادی به ویژه ایرانیان را به سمت خود جذب می‌کند. با توجه به همین موضوع روش تبدیل پول در تایلند، واحد پول تایلند و... مسائل بسیار مهمی هستند که آگاهی از آن‌ها می‌تواند استفاده از جاذبه‌های گردشگری، تفریحی و امکانات رفاهی را برای گرشگران آسان‌تر کند. بنابراین ما نیز در این بخش نکات ضروری مربوط به تبدیل پول کشور تایلند را به شما شرح خواهیم داد تا سفر بی‌نقص، مقرون به صرفه و شگفت‌انگیزی را در سفر به کشور تایلند تجربه کنید و نهایت لذت ببرید.

معرفی 5 نکته ضروری در تبدیل پول کشور تایلند


واحد پول تایلند چیست؟


واحد پول رسمی کشور تایلند، بات (BAHT) است که هر بات نیز معادل 100 سانتاگ (Santag) می‌باشد. در واقع سانتاگ به واحد پول خرد کشور تایلند گفته می‌شود. پول سکه‌ای کشور تایلند نیز به سکه‌های 1، 2، 5 و 10 باتی تقسیم می‌شود. البته ناگفته نماند که سکه‌های 25 یا 50 باتی نیز وجود دارد که ممکن است در خرید از سوپر مارکت‌ها مورد استفاده قرار گیرد. توجه داشته باشید در واحد پول تایلند اسکناس‌هایی که استفاده از آن‌ها رایج است، اسکناس‌های 20، 50، 100، 500 و 1000 باتی هستند. اما رایج‌ترین اسکناس‌های مورد استفاده در کشور تایلند، اسکناس‌های 100 باتی و رایج‌ترین سکه‌های کشور تایلند، سکه‌های 10 باتی هستند. لازم است بدانید در سراسر کشور تایلند دستگاه‌های خودپرداز بسیار زیادی تعبیه شده‌اند که اگر کارت‌های بین‌المللی را داشته باشید، می‌توانید پول رایج تایلند را از آن‌ها دریافت کنید.

ریال، دلار یا بات؟


ریال، دلار یا بات؟


تقریبا تمامی مسافران یا گردشگران می‌دانند که در سفر به تایلند ریال مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. امکان صرف ریال در تایلند ممکن نیست و این عمل فقط از طریق ایرانی‌هایی که در آن کشور ساکن هستند، صورت می‌گیرد که برای این عمل نیز کارمزد زیادی دریافت می‌کنند. به علاوه در ایران خرید بات هم به راحتی ممکن نیست و این گونه ارزهای غیرمتداول را فقط از طریق شعب بانک ملی می‌توان خرید. بنابراین بهترین کار این است که در سفر به تایلند پول خود را به دلار تبدیل کنید، زیرا صرف دلار به بات به راحتی در هر نقطه از کشور تایلند توسط بانک‌ها و صرافی‌هایی که به صورت شبانه‌روزی کار می‌کنند، انجام می‌شود که نسبت به هر کجای دیگر در خارج از تایلند نیز از قیمت مناسب‌تری برخوردار هستند.

شما می‌توانید در هتل‌های بین‌المللی یا فرودگاه‌ها نیز اقدام به صرف پول کنید اما به دلیل هزینه پایین‌تری که در ازای هر دلار پرداخت می‌کنند، مقرون به صرفه نیست. توصیه می‌کنیم مقدار کمی از دلارهایتان را در فرودگاه به منظور رسیدن به هتل و گشت زدن در خیابان‌های شهر برای پیدا کردن یک صرافی به بات تبدیل کنید و برای تبدیل مابقی پول عجله نداشته باشید. به طور کلی دلار آمریکا برای خرید بات بیشتر مورد قبول واقع می‌شود و پس از آن یورو و پوند بریتانیا از ارزهای پرکاربرد در کشور تایلند می‌باشند. توصیه می‌کنیم اگر تمایل دارید که از پول خود بیشترین بهره را ببرید، ابتدا آن‌ها را به دلارهای 100 دلاری و بعد از رسیدن به تایلند پول خود را در صرافی‌های سوپر ریچ در سطح شهر به بات تبدیل کنید.


تبدیل پول در تایلند


در تمامی خیابان‌های تایلند تعداد زیادی کیوسک‌های صرافی وجود دارد که تبدیل پول را بدون کارمزد انجام می‌دهند. حتما تمامی دقت خود را به کار گیرید تا چک‌ها یا اسکناس‌های مسافرتی را سالم نگه‌ دارید زیرا کیوسک‌های صرافی اسکناس‌هایی که دچار آسیب شده باشند را قبول نمی‌کنند. لازم است بدانید که تبدیل پول فقط با ارائه دادن پاسپوت صورت می‌گیرد. بانک تجاری سیام و بانک کسیکورن (Kasikorn Bank) در فرودگاه سواورنابومی (Suvarnabhumi Airport) به طور مشترک از یک امتیاز انحصاری برخوردار هستند.
نرخ ارز در فرودگاه در شعبه‌های هر دو بانک نامبرده شده بسیار کم‌تر از نرخ تبادل ارز در سایر قسمت‌های کشور است. چند صرافی مستقل نظیر "سوپر ریچ" که نسبت به سایر صرافی‌ها قیمت بهتری دارد و "ولیو پلاس" نیز فعالیت‌های خود را در فرودگاه در سطح ARL آغاز کرده‌اند. اکثر صرافی‌های تبادل ارز فرودگاهی به صورت تمام وقت در هفت روز هفته فعالیت می‌کنند، اما کیوسک‌هایی که زیر نظر Airport Rail Link هستند، فقط از 7 صبح تا 11 شب مشغول فعالیت هستند.

تبدیل پول در تایلند

دستگاه‌های ATM در تایلند


دستگاه‌های ATM یا همان کارت‌خوان اتوماتیک در بیشتر اماکن در کشور تایلند وجود دارد و کارت‌های صادر شده توسط شبکه‌های بین‌المللی نظیر کروز و پلاس را نیز پشتیبانی می‌کنند. کارت‌های اعتباری بین‌المللی نظیر ویزا، مستر کارت یا JCB در کشور تایلند معتبر هستند که شما می‌توانید تمامی این کارت‌ها را در مراکز بزرگ تایلند، فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و هتل‌ها مورد استفاده قرار دهید. اما بدیهی است که کسب و کارهای خیابانی‌، مغازه‌های کوچک‌تر، کافه‌ها و دست فروش‌ها این کارت‌ها را نمی‌پذیرند. بنابراین همیشه باید مقداری پول نقد به صورت ارز رایج کشور تایلند را به همراه داشته باشید تا در صورت نیاز از آن استفاده کنید. بدون در نظر گرفتن مشکلات و مسائل ایمنی که همیشه در مورد جابه‌جایی وجه نقد وجود دارد، اما کماکان این روش آسان‌ترین و بهترین راه برای خرید در کشور تایلند به شمار می‌رود.

دستگاه‌های ATM در تایلند


بانک‌های تایلند


کانترهایی که زیر نظر بانک‌های تجاری مشغول تبدیل پول برای گردشگران هستند، به تعداد زیادی در سطح شهر به چشم می‌خورند. به طور کلی کانترهای سطح شهر نسبت به کانترهای داخل فرودگاه تبادل ارز را با قیمت مناسب‌تری انجام می‌دهند. قیمت تبادل ارز بانک‌ بانکوک با نرخ صرف 87 درصد، بانک کسیکورن 97 درصد و بانک تجاری سیام 05/1 درصد می‌باشد که در مقایسه با دستگاه‌های ATM نرخ بهتری می‌باشد.

شرایط لازم برای دریافت ارز مسافرتی

  • ارز مسافرتی به ایرانیانی که خارج از کشور اقامت دارند، به کسانی که زمینی سفر می‌کنند یا تور زمینی خریده‌اند، به دارندگان گذرنامه‌های سیاست و خدمات و به مسافران کم‌تر از 12 سال تعلق نمی‌گیرد.
  • ارز مسافرتی در سال فقط یک بار به مسافرانی که تور هوایی خریده‌اند، داده می‌شود.
  • ارز مسافرتی فقط به کسانی که از طریق فرودگاه‌های بین‌المللی و اصلی نظیر فرودگاه امام خمینی (ره) تهران، مشهد، تبریز، اصفهان و شیراز به خارج سفر می‌کنند، تعلق می‌گیرد.
  • توجه داشته باشید که در روز سفر باید حتما رسید مشتری یا حواله ارزی خودتان به دلار یا یورو را به همراه داشته باشید تا در بانک فرودگاه ارائه دهید.
  • بانک‌های ملی ایران، پارسیان، ملت، سامان و تجارت ارز مسافرتی را به نرخ بازار به مسافران تحویل می‌دهند.
  • فروش ارز مسافرتی حداکثر هفت روز کاری قبل از روز سفر امکان‌پذیر است. توجه داشته باشید که این مدت زمان مربوط به روزهای کاری هفته است و در تعطیلات رسمی یا آخر هفته‌ها فروش ارز صورت نمی‌گیرد.


به پول تایلند نباید بی‌احترامی کنید!

لازم است بدانید که در کشور تایلند هر عمل فیزیکی، نوشتاری و کلامی را که نشان‌دهنده توهین یا بی‌احترامی به خاندان سلطنتی باشد را طبق قانون به شدت مجازات می‌کنند. اگر به پول تایلندی که در دست دارید نگاهی بیندازید، متوجه می‌شوید که چه سکه‌های فلزی و چه اسکناس‌های کاغذی منقوش به تصویری از یکی از اعضای خاندان سلطنتی تایلند هستند. مخصوصا بومیپول آدولیاده، پادشاه فقید تایلند که تایلندی‌ها احترام ویژه‌ای برای او قائل بوده‌اند، به گونه‌ای که برای فوت او یک ماه سوگواری کردند و لباس سیاه به تن داشتند. بنابراین به هیچ وجه برای جلوگیری از سکه‌ای که بر روی زمین در حال غلتیدن است، روی آن پا نگذارید. وقتی عجله دارید یا عصبانی هستید به سمت هم پول پرتاب نکنید. اسکناس‌ها را خط خطی نکنید و نسوزانید. زیرا اگر در مقابل یک فرد تایلندی موارد بالا را انجام دهید، به شدت عصبانی و آزرده خاطر خواهد شد. بنابراین لطفا احترام پول تایلندی را به طور کامل حفظ کنید.


سخن پایانی


در این مقاله از کایت ما نکات ضروری برای تبدیل پول در کشور تایلند را به طور کامل توضیح دادیم. نرخ ارز، به همراه داشتن مقدار کافی ارز و پول رسمی کشور اولین نکته مهم قبل از سفر به کشور تایلند می‌باشد که باید مورد بررسی قرار گیرد. شما می‌توانید به راحتی هزینه یک یا چند روز اقامت در تایلند را برآورد کنید و پس از این‌که یک عدد کلی به دست آوردید، آن را متناسب با نرخ به روز ارز مورد محاسبه قرار دهید. در صورتی که قصد سفر به تایلند را دارید، پیشنهاد می‌کنیم با شماره 02175097700 تماس بگیرید تا کارشناسان کایت شما را برای سفر به این کشور زیبا راهنمایی کنند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید