نکات مهم در سفر به مالزی | 20 نکته مهم و ضروری در سفر به مالزی
شراره رحیمی 1399/04/29 2703 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


لیست مطالب این صفحه


مالزی یکی از کشورهای جنوب شرقی آسیا می‌باشد که قسمتی از جزیره بورنئو و شبه جزیره مالایا را اشغال کرده است. کشور مالزی به دلیل جنگل‌های بارانی، سواحل زیبا و ترکیبی از تاثیرات فرهنگی چینی، مالائی، اروپایی و هندی در دنیا شناخته شده است. به علاوه کشور مدرن و پیشرفته مالزی ترکیبی از نژادها و مذاهب مختلف است به گونه‌ای که گروهای قومی بسیار زیاد دیگر بدون هیچ مشکلی با صلح و صفا در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند. جالب است بدانید که چند فرهنگی بودن این کشور علاوه بر این‌که مالزی را به بهشت هنر آشپزی تبدیل کرده است، بلکه این کشور زیبا را به محل برگزاری صدها جشنواره رنگارنگ نیز تبدیل کرده است. هم‌چنین مردمان مالزی، انسان‌هایی بسیار صمیمی و خونگرم هستند. از این رو سالانه گردشگران زیادی از سراسر دنیا برای دیدن این همه زیبایی به این کشور سفر می‌کنند. بنابراین در این مقاله از کایت با ما همراه باشید تا نکات مهم در سفر به مالزی را برایتان شرح دهیم.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای مالزی وارد صفحه "تور مالزی" شوید.

20 نکته مهم و ضروری در سفر به مالزی

همان‌طور که گفته شد کشور مالزی به دلیل داشتن طبیعت دل‌انگیز، سواحل زیبا و هزاران جاذبه‌ی دیگر به یک مقصد گردشگری مهم و پرطرفدار به ویژه برای ایرانیان تبدیل شده است. زیرا مالزی جزو آن دسته از کشورهایی است که ایرانی‌ها برای سفر به آن‌جا نیاز به اخذ ویزا ندارند. این کشور سالانه تقریبا بیش از 23 میلیون گردشگر از سراسر جهان را در دل خود جای می‌دهد. اگر شما نیز قصد سفر به مالزی را دارید بهتر است قبل از سفر نسبت به نکات مهم و ضروری در سفر به مالزی آگهی داشته باشید تا با مشکل مواجه نشوید. از این رو در این بخش 20 نکته مهم و ضروری در سفر به مالزی را به طور مختصر توضیح خواهیم داد.

20 نکته مهم و ضروری در سفر به مالزی

  • کمی با زبان محلی آشنا شوید

با وجود این‌که در کشور مالزی زبان انگلیسی بسیار کاربردی است اما هنوز تمامی شهروندان این کشور به زبان انگلیسی مسلط نیستند. مخصوصا زمانی که به شهرهای کوچک‌تر یا روستاها می‌روید برای این‌که بتوانید با مردم بومی ارتباط برقرار کنید بهتر است کمی از اصطلاحات کاربردی این کشور را یاد بگیرید. به علاوه هنگامی که مردم متوجه شوند که زبان محلی آن‌ها برای شما مهم است از شما قدردانی خواهند کرد.

  • دانستن قوانین معاف از مالیات

دانستن قوانین معاف از مالیات نیز جزو نکات مهم و ضروری در سفر به مالزی می‌باشد که لازم است بدانید این کشور نسبت به مالیات سختگیر است. در مالزی برخی از اجناس را تا اندازه مشخص شده می‌توانید خریداری کنید و هنگامی که بخواهید از کشور خارج شوید اگر جنس‌هایی که تهیه کرده‌اید از آن‌چه قانون تعیین کرده است بیشتر باشد به احتمال قوی مجبور می‌شوید مالیات اضافه پرداخت کنید.

  • برای آب و هوای گرم و مرطوب آمادگی داشته باشید

لازم است بدانید که در بیشتر مواقع سال آب و هوای استوایی مرطوبی در کشور مالزی حاکم است که درجه دمای آن تقریبا بین 29 تا 31 درجه سانتی‌گراد می‌باشد. در برخی روزها هوا بسیار گرم می‌باشد و در روزهای بارانی نیز هوا از روزهای عادی مرطوب‌تر خواهد شد. بنابراین بازدید از جاذبه‌های مالزی را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنید که هم بتوانید از هوای آزاد استفاده کنید و هم در زمانی که شدت گرما زیاد شد به مراکز سرپوشیده بروید.

برای آب و هوای گرم و مرطوب آمادگی داشته باشید

  • قبل از سفر به مالزی عضو یک باشگاه اجتماعی شوید

در کشور مالزی صنعت گردشگری به خوبی در جریان است به گونه‌ای که مردم و مسافران محلی بسیاری مایل هستند تجربیات و داستان‌هایشان را در برنامه‌ها و رویدادهای مختلف به اشتراک بگذارند. از این رو پیشنهاد می‌کنیم که میان برنامه‌های مختلفی که توسط هاستل‌ها، مردم، سازمان‌ها و ... برگزار می‌شوند، چند مورد را که در زمان سفر به مالزی برایتان اتفاق افتاده است انتخاب نمایید و در آن‌ها شرکت کنید.

  • در میان فروشنده‌های خیابانی دنبال ماجراجویی باشید

ممکن است در نگاه اول فروشنده‌های خیابانی در میان ازدحام جمعیت کمی نامطلوب به نظر بیایند، اما غذاهای بسیار خوشمزه‌ای ارائه می‌دهند که بسیار با ارزش می‌باشد. معمولا این غذاها قبل از این‌که سرو شوند در همان محل آماده و پخته می‌شوند. توصیه می‌کنیم که غذاهای محلی را حتما از فروشنده‌های کنار خیابان خریداری کنید زیرا بسیار خوشمزه هستند و نسبت به رستوران‌های لوکس و مجلل ارزان‌تر هستند.

  • از حمل و نقل عمومی استفاده کنید

استفاده از حمل و نقل عمومی نیز جزو مهم‌ترین نکات سفر به مالزی می‌باشد که بسیار کاربردی است. کشور مالزی به حمل و نقل عمومی خود بسیار اهمیت می‌دهد و خطوط زیادی نظیر MRT، مونوریل، LRT و... وجود دارند که گردشگران می‌‌توانند با استفاده از آن‌ها با هزینه معقول در کوالالامپور به گشت و گذار بپردازند. به علاوه اتوبوس‌های زیادی برای مسیرهای متفاوت در مالزی موجود هستند که برای رسیدن به مقصد مورد نظرتان می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

  • خودتان را برای یک طبیعت‌گردی بی‌نظیر آماده کنید

کشور مالزی دارای طبیعت بی‌نظیر، کوه‌ها و جنگل‌های بارانی می‌باشد که می‌توانید به کوه‌نوردی یا طبیعت‌گردی بپردازید. بنابراین یکی دیگر از نکته‌های مهم و ضروری در سفر به مالزی به همراه داشتن لباس مناسب و لوازم مخصوص برای طبیعت‌گردی می‌باشد. به علاوه فراموش نکنید که حتما از کفش مخصوص طبیعت‌گردی استفاده کنید و هم‌چنین خوراکی‌های مقوی، پمادهای ضد حشره، آب و... نیز به همراه داشته باشید.

خودتان را برای یک طبیعت‌گردی بی‌نظیر آماده کنید

  • در کشور مالزی نیازی به انعام دادن نیست

در اکثر شهرهای کشور مالزی نیازی به انعام دادن نیست. شما در رسید بسیاری از رستوران‌ها، کافه‌ها و... می‌توانید مشاهده کنید که 6 درصد به مالیات و 10 درصد به حق سرویس اختصاص داده شده است. به علاوه هنگامی که سوار تاکسی می‌شوید و یکی از کارکنان هتل چمدانتان را برایتان تا کنار تاکسی می‌آورد نیز نیازی نیست که انعام بدهید. اگر مایل هستید که از خدمات بسیار خوب آن‌ها تشکر کنید و به آن‌ها انعام بدهید حتما قبل از انجام این کار از فرد مورد نظر این قضیه را سوال کنید.

  • کرایه تاکسی‌های منصفانه اما...

در کشور مالزی کرایه تاکسی بسیار منصفانه است و تاکسیرانان در کولالامپور از مسافرانشان کرایه‌های پایین و کمی را تقاضا می‌کنند. اما از طرف دیگر لازم است بدانید که تاکسی‌های کشور مالزی عنوان بدترین تاکسی‌ها را در بین جهان به خود گرفته‌اند و در اکثر مواقع کثیف و آلوده هستند. به علاوه کشور مالزی با کمبود تاکسی مواجه است به گونه‌ای که مسافران برای رسیدن تاکسی ساعت‌ها انتظار می‌کشند. بنابراین هزینه پایین تاکسی‌ها در مالزی بی‌علت نیست.


مطالب مرتبط:

کشور مالزی و 10 مورد عجیب و غیرقانونی

جاذبه گردشگری لنکاوی مالزی

15 جاذبه‌ برتر مالزی


  • میلو همه جا وجود دارد

میلو اسم یک نوشیدنی بسیار معروف در کشور مالزی است که مهم‌ترین مواد تشکیل‌دهنده‌ی آن دانه‌های غلات و کاکائو هستند. میلو انواع مختلفی دارد که شما می‌توانید این نوشیدنی را به راحتی از هر فروشگاهی خریداری کنید. به علاوه مالزی بزرگ‌ترین کارخانه میلو در جهان را دارد و این کارخانه معروف از سال 1950 در حال فعالیت می‌باشد.

  • استفاده از کلمه بیکن

مالزی در بین کشورهای مسلمان نشین رتبه‌ی سوم در جذب گردشگر را به خود اختصاص داده است. به علاوه اغلب گردشگرانی که به کشور مالزی نیز سفر می‌کنند، مسلمان هستند. به همین دلیل در مالزی غذاهای حلال پخته می‌شود اما در سفر به کشور مالزی متوجه خواهید شد که استفاده از کلمه بیکن بسیار رایج است در صورتی که نام غذایی غیر حلال می‌باشد که با گوشت خوک درست می‌شود. اما در مالزی بیکن‌ها با گوشت گاو، مرغ و یا بوقلمون درست می‌شوند و معنای جهانی خود را از دست داده‌اند، بنابراین نگران نباشید و با خیال راحت غذایتان را نوش جان کنید.

  • شبکه‌های اجتماعی در مالزی

طبق بررسی‌های انجام شده توسط یک شرکت تحقیقاتی به نام TNS مالزیایی‌ها علاقه زیادی به شبکه‌های اجتماعی دارند. نتیجه این تحقیقات در سال 2010 به این صورت بوده است که هر مالزیایی به طور میانگین 233 نفر دوست مجازی دارد که با توجه به تاریخ این تحقیق عدد سرسام آوری می‌باشد. جالب است بدانید که مردم محلی و روستایی مالزی نیز علاقه زیادی به شبکه‌های مجازی دارند به گونه‌ای که مالزی برای زندگی در فضای مجازی به وجود آمده است.

شبکه‌های اجتماعی در مالزی

  • سفر به مالزی در ماه رمضان

تقریبا بیش از نیمی از ساکنان مالزی مسلمان هستند که این امر به وضوح در همه جا نمایان است. به همین دلیل بسیاری از گردشگران ماه رمضان را زمان مناسبی برای سفر نمی‌دانند. اما مردمان کشور مالزی از گردشگران و غیر مسلمانان انتظار سیگار نکشیدن یا غذا نخوردن در این ماه را ندارند. البته که خوردن و آشامیدن در این ماه در خیابان کار درستی نیست اما شدت این موضوع همانند شهرهایی نظیر دبی نیست و با توریست‌ها برخورد بدی نمی‌شود.

  • پنانگ، پایتخت آشپزی مالزی

اکثر گردشگران ایرانی شهر کوالالامپور مالزی را برای گشت و گذار انتخاب می‌کنند اما شهر پنانگ جزو مهم‌ترین ایالت‌های مالزی به شمار می‌رود که عنوان پایتخت آشپزی این کشور را به خود گرفته است. در این شهر هر نوع غذایی که فکرش را بکنید به راحتی پیدا می‌شود اما ممکن است صف‌های طولانی غذاخوری‌ها و رستوران‌های معروف پنانگ شما را خسته کند. بدون شک این انتظار ارزشش را دارد زیرا بهترین غذاها در این شهر سرو می‌شود که به هیچ وجه نباید بازدید از این ایالت خوش رنگ و بو را از دست داد.

  • تنوع جانوری و گیاهی بی‌نظیر در مالزی

از دیگر نکات مهم و جذاب در سفر به مالزی تنوع جانوری و گیاهی بی‌نظیر است که حتما باید از آن‌ها بازدید به عمل آورد. مالزی تنوع زیستی بسیار خوبی دارد به گونه‌ای که 20 درصد از گونه‌های حیوانی متفاوت کره‌ی زمین را در دل خود جای داده است. به علاوه کشور مالزی از نظر پوشش گیاهی نیز بسیار زبانزد می‌باشد به گونه‌ای که بزرگ‌ترین زادگاه گل دنیا به شمار می‌رود و رز صورتی خودرو هم به وفور قابل مشاهده است.

  • آداب معاشرت در مالزی

آداب معاشرت از دیگر نکات مهم و ضروری در سفر به مالزی می‌باشد که باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشید. از آن‌جایی که مالزی یک کشور مسلمان می‌باشد دست دادن با زنان مسلمان این کشور به دور از احترام و ادب تلقی می‌شود. بنابراین بهتر است برای احوال پرسی فقط به تکان دادن سر و لبخند اکتفا کنید. به علاوه گردشگران برای ورود به مساجد، مکان‌های مذهبی و منزل افراد باید حتما کفش‌های خود را دربیاورند زیرا این عمل یک قانون شهروندی به حساب می‌آید.

  • خرید در مالزی

خرید کردن از دیگر نکات مهم و ضروری در سفر به مالزی می‌باشد که لازم است نسبت به آن اطلاعات خود را بالا ببرید. در اکثر فروشگاه‌های مالزی قیمت‌ها تقریبا ثابت هستند اما در بازارهای شبانه این کشور بازارچه‌های سنتی و غرفه‌های خیابانی زیادی یافت می‌شوند که شما می‌توانید چانه بزنید و به طور قابل توجهی برای خریدهایتان تخفیف بگیرد. به علاوه مالزی مقصد مناسبی برای خرید می‌باشد که شما می‌توانید به تمام محصولات مورد نظر خود با کیفیت بالا و قیمت بسیار مناسب دسترسی پیدا کنید.

خرید در مالزی

  • ایمنی و امنیت در مالزی

ایمنی و امنیت نیز جزو مهم‌ترین و ضروری‌ترین نکات هنگام سفر به مالزی است که باید به آن توجه داشته باشید. از این رو به شما پیشنهاد می‌کنیم که محل اقامت یا هتل خود را در مرکز شهر انتخاب کنید تا مورد حمله گروه‌های تندرو قرار نگیرید. در مراکز خرید، مکان‌های شلوغ و فروشگاه‌ها مراقب سرقت، کیف‌قاپی و جیب‌زنی باشید که ممکن است با استفاده از ترفندهای مختلف صورت گیرد.

  • بهداشت در مالزی

توصیه می‌کنیم قبل از سفر به کشور مالزی واکسن‌های چهارگانه نظیر سرخک، فلج اطفال، دیفتری و کزاز را حتما بزنید. هم‌چنین خود را در مقابل بیماری‌هایی نظیر تیفوئید، هپاتیت‌ها و تب زرد واکسینه کنید. از داشتن رابطه‌های غیر مطمئن و خارج از عرف در کشور مالزی به دلیل شیوع هپاتیت و ایدز به طور قابل توجهی پرهیز کنید. در تهیه خوراکی و آب خود نیز دقت لازم را به کار گیرید.

  • امکان پرواز برای همه

امکان پرواز برای همه آخرین نکته مهم و ضروری در سفر به مالزی می‌باشد که لازم است بدانید به طور کلی هزینه‌های پرواز در مالزی نسبت به سایر کشورها پایین می‌باشد. به همین دلیل اقشار متفاوتی از سطوح مختلف جامعه را در هواپیماهای مالزی مشاهده خواهید کرد. در کشور مالزی تقریبا حدود 18 مقصد داخلی هوایی وجود دارد که مالزیایی‌ها این پروازهای را به وفور مورد استفاده قرار می‌دهند.

سخن پایانی

در این مقاله از کایت ما 20 نکته مهم و ضروری در سفر به مالزی را برای شما بیان کردیم که با توجه به این نکته‌ها بدون شک سفری بی‌نقص و بی‌نظیر را تجربه خواهید کرد. در پایان پیشنهاد می‌کنیم در صورتی که قصد سفر به کشور زیبای مالزی را دارید با شماره 02175097700 تماس بگیرید تا کارشناسان کایت شما را برای سفر به این کشور بی‌نظیر راهنمایی کنند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید