جنگل گیسوم کجاست؟ آشنایی با جنگل گیسوم و راه‌ها دسترسی
علیرضا مشرقی 1399/04/29 3721 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



زمانی که صحبت از جنگل و طبیعت بکر و سرسبز می‌شود، بی شک همه ما به یاد خطه سرسبز شمال کشور و مخصوصا استان گیلان می‌افتیم. استان گیلان جزء زیباترین نواحی ایران به حساب می‌آید و می‌توان به جرات گفت که در جای جای این خطه، یک جاذبه دیدنی انتظار شما را می‌کشد. اما در میان این همه سرسبزی و زیبایی، قطعا برخی از جاذبه‌ها بیش از مابقی حائز اهمیت هستند. یکی از این جاذبه‌ها که امروز قصد داریم شما را با آن آشنا کنیم، جنگل گیسوم استان گیلان است که در نزدیکی شهر زیبای تالش قرار دارد. شاید بارها و بارها نام جنگل گیسوم به گوش شما خورده باشد و با خود تصور کرده‌اید که گیسوم نیز یک جنگل همانند سایر جنگل‌های سرسبز شمال کشور است. اما باید بدانید که جنگل گیسوم تفاوت بسیار زیادی با سایر جنگل‌هایی که تا کنون دیده‌اید دارد و برای درک این تفاوت بهتر است چند دقیقه با کایت همراه باشید!

لیست تورهای مرتبط:

تور طبیعت گردی

تور یک روزه

تفاوت اصلی جنگل گیسوم در چیست؟   

قطعا همه ما بارها و بارها در طول زندگی خود به جنگل‌های مختلفی مراجعه کرده‌ایم. جنگل‌هایی که اگر عاشق طبیعت و طبیعت‌گردی نباشید، برایتان تفاوتی با یکدیگر ندارند. اما جنگل گیسوم همان جایی است که با دیدن آن قطعا تفاوت را احساس خواهید کرد و متوجه می‌شوید که این جنگل با سایر جنگل‌هایی که تا کنون در زندگی خود دیده‌اید تفاوت چشم‌گیری دارد. مهم‌ترین نکته‌ای که باعث تفاوت گیسوم با سایر جنگل‌های ایران شده است، تقابل آن با دریای زیبا و فیروزه‌ای خزر است. در حقیقت می‌توان گفت که بخش طویلی از جنگل گیسوم را سواحل جنگلی تشکیل داده است.

شاید حتی شما نیز در سفر به شمال کشور تلاش داشته باشید تا اقامتگاه‌هایی را انتخاب کنید که در نزدیکی دریا و جنگل باشند. اما جنگل گیسوم دقیقا همان جایی است که فاصله دریا و جنگل به اندازه یک خط ساحلی با شن‌های طلایی کاهش پیدا می‌کند. تصور کنید که در جاده‌ای باریک که از میان درختان قطور و قدیمی عبور می‌کند حضور دارید و از بوی آشنای جنگل لذت می‌برید که ناگهان نسیم و خنکای دریا صورت شما را نوازش می‌دهد. به تدریج بوی نم دریا به مشام می‌رسد و گوش شما با موسیقی زیبای دریا آشنا می‌شود. در جنگل زیبا و سرسبز گیسوم، تمام حواس پنجگانه شما تحریک خواهند شد و تجربه‌ای رویایی را به یادگار خواهید برد.

جنگل گیسوم

چه تفریحاتی را می‌توان در جنگل گیسوم تجربه کرد؟

پیاده‌روی

چه جایی می‌تواند برای پیاده روی بهتر از جنگل گیسوم باشد؟ جایی که اکسیژن به حداکثر مقدار خود می‌رسد و می‌توانید ریه‌های خود را با هوایی پاکیزه و خنک، پر و خالی کنید. یکی از بهترین تفریحاتی که می‌توانید در جنگل زیبای گیسوم تجربه کنید، پیاده روی و البته دوچرخه سواری است. البته باید در نظر داشته باشید که به علت رطوبت زیاد و وجود باتلاق‌های کوچک مختلف، توصیه می‌شود که تنها در مسیر اصلی پیاده روی و دوچرخه سواری کنید تا دچار مشکل نشوید.

عکاسی

اگر به دنبال سوژه‌های جدید برای عکس‌های خود هستید، بهتر است حتما سری به جنگل گیسوم بزنید. همانطور که بارها و بارها اشاره کردیم، این جنگل از تقابل بین دریا و طبیعت سرسبز تشکیل شده و منظره‌ای را به تصویر می‌کشد که قطعا پیش از آن نظیرش را ندیده‌اید. به همین خاطر می‌توانید تصاویری به یاد ماندنی را با دوربین خود ثبت و ضبط کنید و مطمئن باشید که هیچ گاه از دیدن آنها سیر نخواهید شد. همراه داشتن هلی پد برای فیلم برداری از ارتفاعات توصیه می‌شود.

تفریحات آبی

بخشی از جنگل زیبای گیسوم که در قسمت ساحلی قرار گرفته، برای تفریحات آبی در نظر گرفته شده است و شما عزیزان می‌توانید برای تفریحاتی همچون شنا، آب بازی، جت اسکی، بنانا و غیره به آن مراجعه نمایید. البته لازم به ذکر است که تفریحات آبی رایگان نیستند و برای لذت بردن از آنها، باید بلیت را از پلاژ مربوطه تهیه کنید.

کمپ خانوادگی

یکی از ساده‌ترین و البته بهترین تفریحاتی که می‌توان در جنگل سرسبز گیسوم تجربه کرد، یک کمپ خانوادگی ساده است. کمپی ساده در دل طبیعتی زیبا که مثال آن را پیش از این تجربه نکرده‌اید. خوشبختانه با توجه به اصول حفاظت از طبیعت، امکاناتی همچون آلاچیق و منقل در جنگل به چشم نمی‌خورد و برای کمپ زدن، باید حتما زیرانداز و منقل و سایر تجهیزات را همراه داشته باشید. فراموش نکنید که بسیاری از قسمت‌های جنگل، مخصوصا در فصل‌های بارندگی، حالت باتلاق دارند و پیش از قدم برداشتن، باید از یک چوب برای ارزیابی مسیر استفاده کنید. البته مسیرهای اصلی کاملا مورد اطمینان هستند و اگر در مکان‌های تعبیه شده کمپ خود را بنا کنید، جای هیچگونه نگرانی نیست. فقط به یاد داشته باشید که در نزدیکی درختان آتش به پا نکنید، زیرا نگهبانان جنگل به شما اخطار خواهند داد. در ضمن فراموش نکنید که به تازگی در بخش‌هایی از جنگل، آلاچیق‌های محدودی ساخته شده‌اند که در روزهای شلوغ، به سرعت اشغال می‌شوند.  

دسترسی به جنگل گیسوم

جنگل زیبای گیسوم در حد فاصل شهر رضوانشهر و اسالم و در 17 کیلومتری شهر دیدنی تالش واقع شده است. برای دسترسی به این جنگل سرسبز، باید خودتان را به بزرگراه آستارا – رشت برسانید و در میانه راه، به دنبال تابلوی ورودی جنگل گیسوم بگردید.

جنگل گیسوم

هزینه بازدید از جنگل گیسوم

برای ورود به این جنگل، باید مبلغ هشت هزار تومان به عنوان ورودی پرداخت نمایید.

اقامت در جنگل گیسوم

در نزدیکی جنگل گیسوم، روستاهای کوچکی واقع شده‌اند که از مسافران عزیز برای اقامت شبانه، پذیرایی می‌کنند. این روستا‌ها گتگسر و لاهارود نام دارند و دارای طبیعتی بسیار زیبا و مثال زدنی هستند. در این روستا‌ها می‌توانید کلبه‌های چوبی کوچکی را پیدا کنید که حس یک زندگی روستایی را به شما القاء می‌کنند. همچنین فراموش نکنید که امکان کمپ و چادر زدن در اطراف این روستاها نیز وجود دارد.

جنگل گیسوم

بهترین زمان سفر به جنگل گیسوم

جنگل گیسوم در هر چهار فصل، لباسی جدید بر تن کرده و به شکلی تازه خود نمایی می‌کند. اما به صورت کلی باید گفت که در فصل بهار و مخصوصا اردیبهشت ماه، می‌توانید شاهد سرسبزترین و زیباترین لحظات این جنگل باشید. البته در فصل پاییز، بازی رنگ‌ها حسی شاعرانه و عاشقانه را به شما منتقل می‌کند و تجربه‌ای بی‌نظیر را به یادگار خواهید برد.

جنگل گیسوم

خب دوستان و همراهان عزیز کایت، نظر شما در مورد جنگل گیسوم چیست؟ آیا تا به حال از این جنگل بازدید کرده‌اید؟ نظرات خود را در مورد این جنگل با ما در میان بگذارید. فراموش نکنید که ما بی‌صبرانه منتظر دیدن نظرات شما عزیزان همراه هستیم.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید