کلاس پروازی فرست کلاس First Class چه امکاناتی دارد؟
علیرضا مشرقی 1399/04/25 4891 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



متاسفانه در تمامی قسمت‌های دنیا، با پول می‌توانید جایگاه اجتماعی بهتری داشته باشید. البته چرا که نه؟ شاید شما نیز یک سال تمام را برای یک سفر عالی کار کرده‌اید تا بتوانید پولی مناسب پس انداز کنید و یک سفر لوکس و رویایی را تجربه نمایید. به هر صورت چه بخواهیم و چه نخواهیم، جایگاه و طبقات انسان‌ها، بر اساس استطاعت مالی آنها مشخص می‌شود. این مساله نه تنها روی زمین، بلکه روی هوا نیز صدق می‌کند! زمانی که قصد خرید بلیت هواپیما را داشته باشید، قطعا با این انتخاب رو به رو خواهید شد که باید در یکی از کلاس‌های پروازی، سفر خود را انجام دهید. معمولا اکثریت افراد در پروازهای بیزنس کلاس یا همان کلاس اقتصادی شرکت می‌کنند که مقرن به صرفه‌تر است. اما از طرفی حتما این را می‌دانید که لوکس‌ترین و گران‌ قیمت‌ترین کلاس پروازی، فرست کلاس است. اما واقعا چرا این تفاوت قیمتی وجود دارد؟ دلیل این تفاوت قیمتی بین فرست کلاس و سایر کلاس‌های پروازی چیست؟ اگر به دنبال یافتن پاسخ سوالات خود هستید، در این مقاله نیز با کایت همراه باشید تا پرواز فرست کلاس را به خوبی بشناسید.

چند نوع کلاس پروازی داریم؟

در درجه اول بهتر است به این سوال شما پاسخ دهیم که چند نوع کلاس پرواز وجود دارد. علاوه بر فرست کلاس، کلاس‌های پروازی دیگر همانند بیزینس کلاس، پریمیوم کلاس و اکونومی کلاس وجود دارند که به ترتیب در این کلاس‌ها، از خدماتی که به شما ارائه می‌دهند کاسته می‌شوند و به همان نسبت، شاهد کاهش قیمت نیز هستیم. باید گفت که خدمات بیزینس کلاس نیز به نوبه خود بسیار عالی و لوکس است اما تفاوت بین بیزینس کلاس و فرست کلاس، تفاوت بین بهترین و عالی‌ترین خواهد بود.

پرواز فرست کلاس

چه تفاوتی بین پرواز فرست کلاس و سایر کلاس‌ها وجود دارد؟

اگر بخواهیم در این مورد ساده توضیح دهیم، باید بگوییم که در فرست کلاس، بهترین خدمات را دریافت خواهید کرد. در درجه اول این مساله را باید با شما در میان بگذاریم که کیفیت خدمات فرست کلاس شرکت‌های هوایی مختلف، با یکدیگر متفاوت است. این یعنی قطعا نمی‌توان خدمات و امکانات پرواز فرست کلاس داخلی را به عنوان مثال با پرواز امارات مقایسه کرد. اما باید گفت که در هر شرکت هوایی، بخش فرست کلاس، بهترین بخش هواپیما محسوب می‌شود و مسافران آن بخش، بهترین خدمات ممکن را دریافت می‌کنند.

پرواز فرست کلاس

آشنایی با امکانات پرواز فرست کلاس

بخش فرست کلاس در هواپیما به صورت کامل از بخش‌های دیگر متمایز می‌شود و معمولا کسانی که در بخش فرست کلاس حضور دارند، به هیچ وجه حتی صدایی از بخش بیزینس، پریمیوم یا اکونومی را نمی‌شوند. از نظر پذیرش و ورود و خروج به هواپیما، اولویت با مسافران بخش فرست کلاس خواهد بود. این یعنی پیش از همه مسافران پذیرش خواهند شد، به داخل هواپیما هدایت می‌شوند و پیش از آنکه انبوه مسافران به سمت هواپیما هجوم ببرند، روی صندلی خود نشسته‌اند. معمولا طوری ترتیب داده می‌شود که مسافران معمولی حتی از این بخش عبور نکنند تا مزاحم این دسته افراد نشوند.

پرواز فرست کلاس

قطعا صندلی‌های بخش فرست کلاس با صندلی‌های معمولی تفاوت بسیار زیادی دارند و در اکثر مواقع قابلیت تخت خواب شدن را دارند و مسافران این بخش می‌توانند روی این صندلی‌ها با آرامش کامل استراحت کنند. در پروازهای خارجی و لوکس همانند شرکت هواپیمایی امارات، به جای صندلی ویژه، به هر مسافر در هواپیما، همانند کوپه‌های قطار، یک اتاقک اختصاص داده می‌شود. بد نیست بدانید که در این اتاقک‌ها، لپ‌تاپ، سیستم صوتی، یخچال هتلی، سرویس بهداشتی، حمام اختصاصی و تخت خواب ویژه قرار داده شده است تا مسافران بتوانند طی پروازهای طولانی مدت، با آرامش کامل استراحت کنند.

پرواز فرست کلاس

معمولا در این بخش بهترین مهمان‌داران پرواز هوایی خدمات ارائه می‌دهند تا همه چیز بی کم و کاستی باشد و مسافران هیچ نقصی را احساس نکنند. بر اساس زمان و مدت پرواز، انواع میان وعده، نوشیدنی و همچنین غذای اصلی در این کلاس پروازی سرو می‌شود که این غذاها از لحاظ کیفی با بهترین رستوران‌های لوکس دنیا قابل رقابت هستند. با وجود آنکه هواپیما در اوج آسمان پرواز می‌کند، اما در بخش فرست کلاس، اینترنت پرسرعت رایگان ارائه می‌شود تا مسافران بتوانند هم زمان به کسب و کار خود نیز رسیدگی کنند.

پرواز فرست کلاس

همانطور که انتظار می‌رود، پس از فرود نیز، مسافران بخش فرست کلاس، پیش از دیگران هواپیما را ترک می‌کنند و پذیرش آنها نیز به سرعت و پیش از افراد دیگر انجام خواهد شد. در زمینه چک این نیز معمولا تفاوت خاصی برای مسافران فرست کلاس قائل می‌شوند و کسانی که در این کلاس پروازی حضور دارند، قادرند تا میزان بیشتری بار همراه خود داشته باشند و هزینه اضافی بابت آن پرداخت نکنند.

پرواز فرست کلاس

قیمت بلیت فرست کلاس نیز بر اساس خطوط هوایی، متفاوت است. اما به صورت کلی، قیمت بلیت پرواز فرست کلاس، بین 2 تا 4 برابر قیمت پرواز اکونومی خواهد بود. با این وجود باز هم افرادی هستند که تنها با فرست کلاس سفر می‌کنند. نظر شما در این مورد چیست؟ به نظر شما پرواز فرست کلاس ارزش پرداخت این مقدار هزینه اضافی را دارد؟ آیا تا به حال در این کلاس پروازی حضور داشته‌اید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما و سایر همراهان کایت در میان بگذارید. فراموش نکنید که ما بی‌صبرانه منتظر دیدن نظرات شما عزیزان همراه هستیم.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید