دریاچه لاهیجان کجاست؟ همه چیز در مورد دریاچه لاهیجان
علیرضا مشرقی 1399/04/25 12530 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



شاید با خودتان تصور کنید که لاهیجان، شهر زیبای استان گیلان، آنقدر بی‌نظیر و دیدنی است که نیازی به ساخت جاذبه‌های مصنوعی ندارد. اما مردم محترم لاهیجان، برای جذب و رضایت گردشگران داخلی و خارجی، دست به هر کاری می‌زنند و استخر لاهیجان یا همان دریاچه لاهیجان، یکی از دستاورد‌های همین مردمان خون گرم محسوب می‌شود. در بلوار خلیج فارس یا همان مطهری که هنوز هم برخی از مردم محلی آن را به نام بلار مطهری می‌شناسند و دقیقا در نزدیکی شیطان کوه، استخری بزرگ به وسعت 17 هکتار و عمق چهار متر به چشم می‌خورد که مردم محلی آن را به نام دریاچه لاهیجان نیز می‌شناسند. جالب اینجاست که در میانه این استخر وسیع، جزیره‌ای کوچک نیز ساخته شده که به واسطه پلی سیمانی، به حاشیه جنوبی استخر متصل می‌شود. اگر شما نیز به این استخر وسیع و زیبا علاقه‌مند شدید، با کایت همراه باشید تا همه چیز را درباره دریاچه لاهیجان بدانید.

تاریخچه دریاچه لاهیجان

همانطور که اشاره کردیم، دریاچه لاهیجان در بلوار مطهری یا همان بلوار خلیج فارس شهر زیبای لاهیجان و در همسایگی شیطان کوه واقع شده است. شاید کنجکاو شده باشید که قدمت ساخت این دریاچه به چه زمانی باز می‌گردد و به دست یا دستور چه فردی ساخته شده است. بد نیست بدانید که این استخر وسیع و دریاچه زیبا، به دستور شاه عباس صفوی ساخته شده است. او این دریاچه را نه در راستای جذب گردشگر و یا تفریح مردم، بلکه برای مصارف شخصی خود ساخته بود و در قسمت جزیره‌ی آن، قصری بزرگ و مجلل برای اقامت خود بنا کرده بود. متاسفانه به دلایل نامعلوم، دیگر خبری از قصر مجلل و زیبای شاه عباس صفوی نیست و تنها عمارت کوچکی از آن دوران در جزیره به یادگار باقی مانده است.

دریاچه لاهیجان کجاست

اگر سری به این جزیره بزنید، خواهید دید که سازه‌های حاضر در جزیره، اصلا به دوران گذشته دور و حکومت شاه عباس صفوی تعلق ندارند و از این بابت کمی متعجب می‌شوید. در حقیقت باید بدانید که جزیره و بنای روی آن، از سال 1370 به بعد ساخته شده‌اند و از آن دوران تا سال 1398، درب این دریاچه‌ی زیبا به روی مردم محلی و گردشگران بسته بود. بنا بر اعلام سازمان‌های مربوطه، به خاطر وجود مشکلات حقوقی مختلف با مالک یا مالکین خصوصی، امکان بازدید عموم از این دریاچه وجود نداشت تا نهایتا در سال 1398، با تلاش‌ گروه‌های مختلف، این استخر نیز جزئی از جاذبه‌های گردشگری عمومی شهر سرسبز لاهیجان به حساب آمد.

دریاچه لاهیجان کجاست

اطلاعات بازدید از دریاچه لاهیجان

آدرس دریاچه لاهیجان: استان گیلان، لاهیجان، بلوار مطهری

ساعت بازدید: 24 ساعته

هزینه بازدید: رایگان

چه امکانات و خدماتی در اطراف محوطه دریاچه مصنوعی لاهیجان به چشم می‌خورد؟

با وجود آنکه تنها حدود یک سال از گشوده شدن درب‌های این دریاچه به سوی گردشگران می‌گذرد، اما به لطف صنعت توریست، شاهد افتتاح کافه‌ها، رستوران‌ها و گیفت‌ شاپ‌های متنوعی در اطراف محوطه دریاچه مصنوعی لاهیجان هستیم. برخی از این رستوران‌ها، غذاهای سنتی استان گیلان همانند کته کباب را ارائه می‌دهند و برخی دیگر کافه رستوران‌های شیک و مدرن امروزی هستند که در منوی آنها انواع غذای فرنگی نیز دیده می‌شود. همچنین در ضلع شمالی دریاچه امکان اجاره کردن دوچرخه نیز وجود دارد تا بتوانید دور این دریاچه بزرگ و زیبا دوچرخه سوای کنید و از هوای عالی و منظره دیدنی آن لذت ببرید. همچنین در اطراف دریاچه، سرویس‌های بهداشتی متعدد و اماکنی برای اقامه نماز در نظر گرفته شده‌اند. پس لازم نیست که نگران امکانات رفاهی و خدماتی در این محوطه باشید. در ضمن به هیچ وجه قایق سواری در دریاچه را فراموش نکنید! برای این کار می‌توانید به کانکس مربوطه سر بزنید و یک قایق برای مدت محدود کرایه کنید!

دریاچه لاهیجان کجاست

بهترین زمان بازدید از دریاچه مصنوعی لاهیجان چه وقتی است؟

دریاچه مصنوعی لاهیجان یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر محسوب می‌شود و در هر فصل، زیبایی‌های منحصر به فرد خود را دارد. اما به صورت کلی باید گفت که اواسط بهار، به دلیل سرسبزی منطقه و هوای خوش و نسیمی که از آب استخر به سوی صورت شما بر می‌خیزد، بهترین زمان برای بازدید از این دریاچه به شمار می‌آید. اما در عین حال بی‌انصافی است که صحبت از زیبایی‌های استخر لاهیجان در پادشاه فصل‌ها، دنیای رنگ و فصل عشاق، یعنی پاییز نکنیم. در پاییز می‌توانید نظاره‌گر بازی رنگ‌ها در استخر لاهیجان باشید و تجربه‌ای منحصر به فرد را احساس کنید.

دریاچه لاهیجان کجاست

دسترسی به دریاچه مصنوعی لاهیجان

این دریاچه بین حد فاصل بلوار مطهری و خیابان امام رضا و دقیقا در مرکز شهر قرار گرفته است. برای دسترسی به دریاچه مصنوعی، اگر از سمت جاده لاهیجان – لنگرود وارد شهر شوید و مسیر را به صورت مستقیم ادامه دهید، وارد بلوار امام رضا خواهید شد. بلوار را تا جایی ادامه دهید که به دریاچه برسید.

دریاچه لاهیجان کجاست

اقامت در دریاچه لاهیجان

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که در ضلع جنوب غربی دریاچه مصنوعی لاهیجان، یکی از شعب هتل‌های زنجیره‌ای جهانگردی به چشم می‌خورد. شما می‌توانید برای آنکه هم از زیبایی‌های دریاچه و هم از عظمت شیطان کوه لذت ببرید، در این هتل اقامت داشته باشید.

دریاچه لاهیجان کجاست

خب همراهان عزیز کایت، نظر شما در مورد دریاچه مصنوعی لاهیجان چیست؟ آیا در این مدت کوتاه که از افتتاح این دریاچه می‌گذرد، موفق به بازدید از آن شده‌اید؟ نظرات خود را در مورد این دریاچه با ما و سایر همراهان کایت به اشتراک بگذارید. فراموش نکنید که ما بی‌صبرانه منتظر دیدن نظرات شما عزیزان همراه هستیم.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید