سفر به سنگاپور | بهترین زمان خرید تور سنگاپور چه زمانی است؟
ضحا اکبری 1399/04/18 3977 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



همه ساله میلیون‌ها گردشگر با توجه به بودجه، علاقه و سایر شرایط خود به نقاط مختلفی از دنیا سفر می‌کنند، سنگاپور بخاطر داشتن جاذبه‌های طبیعی فراوان، آثار تاریخی زیبا و امکانات بی نظیرش بسیار مورد توجه و علاقه‌ی توریست‌های سراسر جهان قرار گرفته است، در این مقاله قصد داریم تا شما را با بهترین زمان سفر کردن به سنگاپور آشنا کنیم.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای سنگاپور وارد صفحه "تور سنگاپور" شوید.

بهترین زمان سفر به سنگاپور

کشور سنگاپور کشوری کوچک است که با مساحتی معادل 718 کیلومتر مربع در شرق آسیا قرار دارد. مردمان این کشور را اقوام گوناگونی چون مالایی‌ها، چینی‌ها، هندی‌ها و سایر اقوام تشکیل می‌دهند. این کشور در واقع یک جزیره است که بیشترین تعداد کارگر خارجی را در خود جای داده است. سنگاپور به خط استوا نزدیک است و همین مسئله باعث شده که میانگین دمای هوا دراین کشور تقریبا ثابت بوده و تغییر چندانی نداشته باشد. سنگاپور حتی در زمستان هم سرد نیست ولی اکثر اوقات سال در آن باران می‌بارد. دمای هوا در این کشور بین 20 درجه تا 31 درجه تغییر می‌کند. در سنگاپور رطوبت هوا تقریبا حدود 80 درصد و تعداد روزهای بارانی به طور میانگین 178 روز می‌‌باشد. بهترین زمان سفر به این کشور توریست پذیر را می‌توان از جهات مختلف مورد بررسی قرار داد، بر این اساس بهترین زمان سفر به سنگاپور به 3 دسته‌ی بهترین زمان سفر به سنگاپور باتوجه به آب و هوا، بهترین زمان سفر به سنگاپور با توجه به هزینه‌ها و بهترین زمان سفر به سنگاپور با توجه به زمان برگزاری جشنواره‌های مختلف تقسیم می‌شود.

بهترین زمان سفر به سنگاپور

بهترین زمان سفر به سنگاپور با توجه به آب و هوا

فصل بهار در سنگاپور شامل ماه‌های مارس، آوریل و می است که در این ماه‌ها میانگین دمای هوا بین 24 تا 25 درجه می‌باشد، بارش‌ها کم شده و متوسط آن بین 166 میلیمتر تا 174 میلیمتر است، در طول روز 7 تا 9 ساعت هوا آفتابیست و میزان رطوبت و شدت وزش باد بسیار کم می‌شود. در این فصل هوای سنگاپور بسیار دلپذیر است و کم بودن بارندگی می‌تواند سفر شما را بسیار دلچسب‌تر کند. در فصل تابستان شدت بارش‌ها کم‌تر شده ولی هوا بسیار گرم و شرجی می‌شود. در ماه‌های ژوئن، جولای و آگوست که 3 ماه فصل تابستان سنگاپور هستند، بین 19 تا 20 روز باران می‌بارد و شدت بارش‌ها بین 150 تا 171 میلیمتر است. ساعت‌های آفتابی روز بین 8 تا 9 ساعت است و دمای هوا روی عدد 31 درجه تقریبا ثابت می‌ماند. اما یکی از مشکلات فصل تابستان سنگاپور این است که در این فصل مزارعی که حوالی جزیره‌ی سوماترا قرار دارند را می‌سوزانند و دود آن که وارد سنگاپور می‌شود کیفیت هوا را تا حد زیادی پایین می‌آورد، در نتیجه هوای این فصل برای برخی از افراد که در گروه‌های حساس قرار دارند، چندان مناسب نیست. فصل پاییز یعنی ماه‌های سپتامبر، اکتبر و نوامبر بین 18 تا 25 روز بارانی دارد، میانگین دمای آن بین 26 تا 27 درجه است و بین 6 تا 9 ساعت در روز هوا آفتابی می‌باشد. در سنگاپور دمای هوای زمستان با دمای هوا در تابستان تفاوت چندانی ندارد و این بخاطر موقعیت جغرافیایی سنگاپور است که نزدیک خط استوا می‌باشد. متوسط دمای هوا در این فصل بین 26 تا 27 درجه است و از بین ماه‌های دسامبر، ژانویه و فوریه ماه دسامبر بارانی‌ترین ماه سال است ک میانگین بارش در آن 269 میلیمتر می‌باشد. در این فصل بین 13 تا 25 روز باران می‌بارد و 6 تا 8 ساعت در روز هوا آفتابی است. این فصل اگرچه هوای بسیار خوبی دارد اما بارش باران در آن به قدری زیاد است که در برخی مواقع امکان بیرون رفتن از محل اقامت وجود ندارد. با توجه به این مطالب گفته شده از نظر آب و هوا فصل بهار به دلیل داشتن آب و هوای بسیار مطبوع و دلپذیر، کم‌ترین میزان بارش در تمام طول سال و امکان انجام شنا و ورزش‌های آبی مناسب‌ترین و بهترین زمان برای سفر کردن به سنگاپور و لذت بردن از زیبایی‌های بی نظیر این کشور است.

بهترین زمان سفر به سنگاپور با توجه به آب و هوا

بهترین زمان سفر به سنگاپور با توجه به هزینه‌ها

سنگاپور به عنوان یک کشور تجاری که اقتصاد پویایی دارد همه ساله افراد بسیاری را از سراسر دنیا برای انجام فعالیت‌های اقتصادی به سمت خود می‌کشاند، حضور این افراد باعث بالا رفتن هزینه‌ها در سنگاپور می‌شود اما در ماه‌های جولای (تیر) و اوت (مرداد) از تعداد این افراد و کسب و کارها کاسته شده در نتیجه قیمت‌ها نیز پایین می‌آید، پس اگر خرج سفر برای شما مهم است بهتر است در این ماه‌ها به سنگاپور سفر کنید. از طرف دیگر به این دلیل که بهار و پاییز بخاطر داشتن آب و هوای بسیار مطبوع بهترین فصل حضور گردشگر در سنگاپور است، پس طبیعتا تعداد توریست‌ها در این زمان‌ها در سنگاپور زیاد است که باعث بالا رفتن قیمت هتل، رستوران‌ها و حتی حمل و نقل این کشور می‌شود و این یعنی هزینه‌ی بیشتر. ضمن این‌که در زمستان‌ها که بارش باران در سنگاپور بسیار زیاد است گردشگران خیلی کمی تمایل دارند که به این کشور سفر کنند پس قیمت‌ها شکسته شده و پایین می‌آید، بنابراین اگر بودجه‌اتان برای این سفر کم است بهتر است که در زمستان به سنگاپور سفر کنید، شاید باران شدید مانع از گشت و گذار بی دردسر در مکان‌های دیدنی سنگاپور شود اما قیمت‌ها به میزان قابل توجهی نسبت به زمان اوج حضور گردشگر در این کشور پایین است و شما می‌توانید با رفتن به مکان‌های دیدنی سرپوشیده‌ی سنگاپور هم هزینه‌ی کمتری بپردازید هم از سفرتان نهایت لذت را ببرید.

بهترین زمان سفر به سنگاپور با توجه به هزینه‌ها

بهترین زمان سفر به سنگاپور با توجه به زمان برگزاری جشنواره‌ها

در سنگاپور همچون سایر کشورهای شرق آسیا جشنواره‌ها و فستیوال‌های متعددی برگزار می‌شود که عده‌ای از توریست‌ها فقط برای حضور در این جشنواره‌هاست که به سنگاپور سفر می‌کنند، در این قسمت به معرفی چند مورد از این جشنواره‌ها می‌پردازیم تا شما در صورتی‌که به این جشنواره‌ها علاقه دارید سفرتان را طوری برنامه ریزی کنید که بتوانید در هنگام سفر به سنگاپور در این جشنواره‌ها هم شرکت کنید:

  • فستیوال غذای سنگاپور: در این فستیوال که هر سال به مدت یک ماه در فصل تابستان از اواخر ژوئن تا اواخر جولای برگزار می‌شود، انواع غذاهای محلی و لذیذ سنگاپور و همچنین غذاهای بین الملل که به وسیله‌ی سرآشپزان مشهوری از سراسر دنیا طبخ شده اند، سرو می‌شود. دو روز از این جشنواره به چای اختصاص داده شده و می‌توان خوش طعم‌ترین انواع چای جهان را در آن‌جا یافت.
  • فستیوال بین المللی فیلم سنگاپور: همه ساله در ماه آوریل فیلمسازانی از سراسر جهان به سنگاپور آمده و فیلم‌های خود را در بزرگترین رویداد مستقل فرهنگی سنگاپور برای رقابت با سایر فیلمسازان به نمایش در می‌آورند.
  • رقابت‌های اتومبیل سواری بزرگ سنگاپور: این رقابت‌ها که هر سال در فصل پاییز انجام می‌شود، اولین مسابقه‌ی فرمول یک در آسیاست که در پیست فارینابی استریت برگزار شده و نخستین مسابقه‌ی ماشین سواری است که در شب انجام می‌گیرد.
  • زوک اوت سنگاپور: این جشنواره بزرگترین فستیوال موسیقی و رقص در سنگاپور و حتی در آسیاست که هرسال در ماه دسامبر برگزار شده و افراد بسیاری از سراسر دنیا در آن حضور میابند.
  • پیاده روی چینگای: همه ساله در ماه فوریه یک پیاده روی خیابانی در سنگاپور انجام می‌شود که مراسم‌های رنگارنگ و شاد آن‌را به جشنی زیبا تبدیل می‌کند. این پیاده روی نیز میزبان گردشگران بسیاری از سراسر جهان می‌باشد.

این‌ها تعداد کمی از جشنواره‌های فراوانی است که هر سال در سنگاپور برگزار می‌شود، علاوه بر این جشنواره‌ها همیشه حراجی‌های بزرگ شهرهای بزرگ هم از دلایل سفر توریست‌ها به کشورهای مختلف بوده‌اند. در سنگاپور هم از این دست حراجی‌ها برگزار می‌شود که از آن جمله می‌توان حراجی بزرگ سنگاپور را نام برد که طی آن همه‌ی مراکز خرید، فروشگاه‌ها، بوتیک‌ها و مغازه‌های سراسر سنگاپور اجناس خود را با تخفیف‌های باور نکردنی به مردم ارائه می‌کنند. اگر شما به خرید علاقه دارید یا دوست دارید در سفرتان از چند جشنواره هم دیدن کنید می‌توانید تاریخ سفر خود را به سنگاپور طوری برنامه ریزی کنید که در هنگام برگزاری این جشنواره‌ها در سنگاپور باشید.

بهترین زمان سفر به سنگاپور با توجه به زمان برگزاری جشنواره‌ها

ما در این مقاله شما را با کشور سنگاپور و بهترین زمان سفر به آن آشنا کردیم، اگر تمایل دارید به سنگاپور سفر کنید به قسمت سفر به سنگاپور در سایت ما سر بزنید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید