جاهای دیدنی رامسر | آشنایی با بهترین جاذبه های دیدنی رامسر
علیرضا مشرقی 1399/04/18 5019 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



بر خلاف بسیاری از شهرهای شمالی کشور که دیدنی‌های آنها تنها به جنگل و دریا خلاصه می‌شود، جاهای دیدنی رامسر بسیار متنوع و زیبا هستند. اگر قصد سفر به این شهر زیبا را دارید یا اینکه حتی در حال حاضر داخل رامسر هستید، بهتر است با کایت همراه باشید تا همه جاهای دیدنی رامسر را بهتر بشناسید.

جاهای دیدنی رامسر از کاخ مرمر تا مارکوه

کاخ مرمر

اولین جاذبه دیدنی رامسر که قصد معرفی آن را داریم، کاخ مرمر یا همان کاخ سلطنتی رامسر است که قدمت آن به دوران پهلوی اول باز می‌گردد. در درجه اول باید گفت که این کاخ زیبا در باغی وسیع و دیدنی واقع شده است که به نوبه خود این بازدید را تبدیل به یک تجربه خاطره انگیز خواهد کرد. در درجه دوم، باید بدانید که در کاخ مرمر، پنج موزه مختلف وجود دارد که با یک هزینه ورودی 10 هزار تومانی به ازای هر نفر، می‌توانید از هر پنج موزه بازدید به عمل بیاورید. پیش از هر چیز باید بدانید که پارکینگ کاخ کمی جلوتر از درب ورودی واقع شده و باید برای دسترسی به ورودی، یک مسیر 500 متری را  پیاده طی کنید.

کاخ مرمر رامسر

بعد از ورود به محوطه کاخ، مسئولین موزه شما را راهنمایی می‌کنند تا بازدید خود را از موزه کاشی و سرامیک آغاز کنید. در این موزه می‌توانید شاهد انواع کاشی و سرامیک‌های طرح دار زیبا متعلق به دوران‌های مختلفی از حکومت پارسی باشید. پس از بازدید، می‌توانید وارد محوطه اصلی کاخ، یعنی ساختمان اصلی مرمر شوید. این ساختمان را می‌توان مرکز حکومتی شاه پهلوی در دوران سلطنت خود دانست. کاخ مرمر دارای بخش‌های مختلفی همانند اتاق نشیمن، اتاق جلسه، حمام و اتاق کار بوده که امروزه هم به همین شکل دسته بندی شده است. البته باید بدانید که شاید نیمی از اسباب و اثاثیه‌ای که امروز در کاخ مشاهده می‌کنید، پیش از آن در این موزه حضور نداشته‌اند و از کاخ‌های مختلف حکومت پهلوی جمع آوری شده‌اند تا در کاخ مرمر به نمایش درآیند.

کاخ مرمر رامسر

بعد از اتمام بازدید خود از کاخ اصلی، شما می‌توانید از محوطه باغ، باغ بامبو، چشمه آب سرد، حمام سنتی رضاخان و همچنین موزه مردم شناسی بازدید به عمل بیاورید. در نهایت نیز مسئولین موزه شما را به سمت موزه زیبای عاج راهنمایی می‌کنند. این موزه در خانه همسر دوم رضا خان، ملکه دوران پهلوی بنا شده است. بد نیست بدانید که عاج فیل در برخی مواقع از طلا و الماس نیز گران‌بها‌تر است و به همین خاطر بسیاری از دول خارجی، مخصوصا کشورهای آسیای جنوب شرقی همانند چین، به رسم یادبود، هدایایی از جنس عاج فیل برای دولت ایران می‌آوردند و امروزه از تمامی این هدایا در این ساختمان نگه‌داری می‌شود. بازدید از این موزه می‌تواند تجربه‌ای منحصر به فرد و خاص باشد.

کاخ مرمر رامسر

مجموعه تله کابین رامسر

تله کابین رامسر تنها یک تله کابین نیست! بلکه یک مجموعه بزرگ است که تفریحات مختلفی همانند شهربازی، کارتینگ، پینت بال، عبور از پل معلق و زیپ لاین را در دل خود جای داده است. شما می‌توانید ساعت‌ها در این مجموعه مشغول تفریح و سرگرمی باشید و حتی از تفریحات آبی آن همانند قایق سواری لذت ببرید. این مجموعه برای تفریحات تمامی گروه‌های سنی در نظر گرفته شده است و می‌توانید به صورت خانوادگی، از ابتدای صبح تا پاسی از شب در این مجموعه تفریح کنید و روز خودتان را بسازید. در تیر ماه سال 99، هزینه ورودی تله کابین به ازای هر نفر 50 هزار تومان بوده است. شما با پرداخت این هزینه می‌توانید تا ارتفاع 700 متری از سطح دریا بالا رفته و خودتان را به بام سبز رامسر برسانید. در بام سبز، منظره‌ای بی‌نظیر و خیره کننده انتظار شما را می‌کشد. فراموش نکنید که در بالای این ارتفاعات، حتما غروب آفتاب را نظاره‌گر باشید. آخرین حرکت تله کابین در ساعت 9 شب انجام می‌شود، پس بهتر است نیم ساعت زودتر به سمت پایین حرکت کنید تا در شلوغی صف‌های طولانی نایستید.

تله کابین رامسر

مجموعه تله کابین به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم می‌شود. ورودی تله کابین در بخش شمالی واقع شده و برای دسترسی به آن باید از سمت شرق به غرب بلوار ساحلی در حرکت باشید. پارکینگ نیز در بخش شمالی واقع شده است اما خوشبختانه به وسیله زیرگذر می‌توانید خودتان را به بخش جنوبی برسانید. در بخش شمالی، تفریحات آبی و ساحلی، پاساژهای مختلف و مراکز خرید، رستوران‌ها و کافه‌ها و ورودی تله کابین قرار گرفته است. برای دسترسی به کارتینگ، شهربازی و پینت بال، باید به بخش جنوبی مجموعه تله کابین رامسر مراجعه نمایید. همچنین تفریحات دیگر همانند پل معلق، زیپ لاین و حتی پاراگلایدر در بخش بام رامسر واقع شده‌اند و برای دسترسی به آنها حتما باید از تله کابین استفاده کنید.

تله کابین رامسر

جنگل دالخانی و روستاهای ییلاقی داخل آن

جنگل دالخانی را باید یکی از زیباترین، بزرگ‌ترین و البته بکرترین جنگل‌های تمام استان مازندران دانست. این جنگل یک جنگل کوهستانی به حساب می‌آید و آب و هوایی کاملا متفاوت با منطقه ساحلی رامسر دارد. زمانی که از بلوار ساحلی عبور می‌کنید، دقیقا رو به روی دریا، جنگل‌های انبوهی را مشاهده می‌کنید که بسیار شگفت‌انگیز و بی‌نظیر هستند. زمانی که مسیر خود را آرام آرام به دل جنگل دالخانی باز می‌کنید، ناگهان متوجه خواهید شد که در دل همین جنگل‌های انبوه قرار دارید.

جنگل دالخانی

برای دسترسی به جنگل دالخانی، باید از سمت مرکز شهر رامسر به سمت تنکابن حرکت کنید. در میانه مسیر، با تابلو جنگل دالخانی رو به رو خواهید شد که شما را به سمت جنوب هدایت می‌کند. ابتدا در مسیر خود از یک منطقه روستایی عبور می‌کنید و در نهایت به سمت جاده جنگلی هدایت خواهید شد. جاده جنگل دالخانی یک جاده قدیمی و کوهستانی است که بی شباهت به جاده چالوس نیست. همینطور که از پیچ‌ها و سربالایی‌های مختلف بالا می‌روید، به ارتفاعات جنگل دالخانی و روستاهای آن نزدیک خواهید شد. پس از حدود 30 دقیقه بالا رفتن از ابتدای جاده جنگلی، به مناطق بکر آن خواهید رسید و می‌توانید در هر گوشه از مسیر اتراق کنید. اما اگر به دنبال ماجراجویی بیشتر هستید، حدود یک ساعت دیگر مسیر را ادامه دهید تا به روستاهای ییلاقی گرسماسر و نهایتا روستای جنت رودبار برسید. هر یک از این روستاها، دیدنی‌های منحصر به فرد خود را دارند. اما بر فراز ارتفاعات روستای جنت رودبار، که برای دسترسی به آن باید حدود یک ساعت و نیم از ابتدای جاده جنگلی رانندگی کنید، یک آبشار بسیار خیره کننده و دیدنی وجود دارد که جزء بکرترین و زیباترین آبشارهای ایران به شمار می‌آید.

جنگل دالخانی

فقط فراموش نکنید که در طول مسیر به هیچ وجه پمپ بنزین وجود ندارد و تنها در ابتدای جاده و منطقه روستایی، برخی از بقالی‌ها و موتورسازی‌ها بنزین را با نرخ بسیار بالاتر به صورت دستی عرضه می‌کنند! پس حتما با یک باک پر به این منطقه بیایید. در مسیر هیچ‌گونه تعمیرگاهی وجود ندارد، پس حتما از سلامت وسیله نقلیه خود اطمینان داشته باشید. فراموش نکنید که این جنگل بسیار بکر و دست نخورده است و خبری از آلاچیق یا سرویس بهداشتی در آن نیست. خوشبختانه شهرداری رامسر سطل‌های زباله بزرگی را در منطقه قرار داده، پس برای حفظ این طبیعت بی‌نظیر، به هیچ وجه زباله‌های خود را در جنگل رها نکنید. حیوانات زیادی در جنگل دالخانی زندگی می‌کنند، فراموش نکنید که آنها صاحب خانه و ما مهمان هستیم! پس به آنها احترام بگذارید. در طول مسیر رستوران‌های مختلفی وجود دارند، پس از بابت گرسنگی اصلا نگران نباشید. برای دسترسی به اولین سوپرمارکت، باید خودتان را به روستاهایی همانند گرسماسر برسانید.

جنگل دالخانی

روستای جواهرده

در مورد روستای جواهرده نمی‌دانیم بگوییم که جواهرده جزء جاهای دیدنی رامسر محسوب می‌شود یا رامسر بخشی از زیبایی‌های روستای جواهرده را بازتاب می‌کند!؟ در حقیقت شاید کمی کم لطفی باشد که روستای جواهرده را به عنوان بخشی از سفر رامسر در نظر بگیریم. زیرا روستای جواهرده می‌تواند یک سفر کاملا مستقل باشد و تفریحات آن کاملا منحصر به فرد و خاص هستند. روستای جواهرده در 30 کیلومتری جنوب غرب شهر زیبای  رامسر واقع شده و در جوار دیو سپید پای در بند، گنبد گیتی، دماوند قرار گرفته است. این روستا یکی از زیباترین روستاهای ییلاقی ایران به شمار می‌آید و هرچه در مورد روستای جواهرده بگوییم، حتی توصیف یک درصد از زیبایی‌های آن نخواهد بود.

روستای جواهرده

در این روستا می‌توانید روزها کنار مردم محلی زندگی کنید و هر روز از جاذبه‌ای جدید لذت ببرید. دریاچه قو، آبشارهای متعدد، مسیرهای پیاده روی و کوهپیمایی و مهم‌تر از هر چیز، پدیده اقیانوس ابر، شما در روستای جواهرده، حدود دو هزار متر از سطح دریا ارتفاع می‌گیرید و به همین خاطر در نزدیکی ابرها خواهید بود. در فصل‌های پر بارش همانند بهار و مخصوصا اردیبهشت ماه، ابرها به سمت زمین سقوط می‌کنند و در لبه دره‌ کوه‌های روستای جواهر ده، انگار که مسیر بر روی ابرها ادامه دارد و می‌خواهید پای خود را بر روی بالشت ابرها بگذارید و در آسمان قدم بردارید. برای اقامت در روستای جواهرده، باید یک زندگی روستایی و ساده را تجربه کنید. با حضور در این روستا، زندگی شما از نو نوشته می‌شود و تمامی استرس‌ها و مشکلات زندگی شهری را فراموش خواهید کرد.

روستای جواهرده

انواع پلاژ در رامسر

در شهر زیبای رامسر و مخصوصا در بلوار ساحلی، قدم به قدم با نام پلاژ‌های خصوصی مختلفی رو به رو خواهید شد. هر یک از این پلاژ‌ها، امکانات خاصی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند تا بتوانند رضایت آنها را جلب کنند. اما تقریبا در تمامی آنها، سفره‌خانه سنتی، رستوران، کافه، آبمیوه و بستنی و در نهایت انواع تفریحات آبی به چشم می‌خورد. تفریحات آبی شامل بنانا، پاراسل، جت اسکی، قایق سواری و قایق‌های پر سرعت می‌شوند. همچنین در برخی از ساحل‌ها، تحت شرایط کنترل شده، امکان اسب سواری نیز وجود دارد. شما می‌توانید از طلوع تا غروب آفتاب در این پلاژ‌ها بمانید، تفریح کنید و از دریای فیروزه‌ای کاسپین لذت ببرید.

انواع پلاژ در رامسر

خب همراهان عزیز کایت، نظر شما در مورد جاهای دیدنی رامسر چیست؟ آیا تا به حال از هیچ یک از این موارد و جاذبه‌های دیدنی رامسر دیدن کرده‌اید؟ اگر پاسخ شما مثبت است، در مورد تجربه بازدید خود با ما و سایر همراهان کایت صحبت کنید. به یاد داشته باشید که ما بی‌صبرانه منتظر دیدن نظرات شما عزیزان همراه هستیم. پس ما را بیش از این منتظر نگذارید!

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید