بهترین رستوران‌های فیلبند | معرفی چند رستوران برتر
زهرا نیرومند 1399/04/11 13637 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



رستوران‌های فیلبند


اگر اهل طبیعت‌گردی باشید، تعریف فیلبند را زیاد شنیده‌اید. فیلبند، یکی از زیباترین  روستاهای ییلاقی ایران است که در استان مازندران واقع شده و از توابع شهرستان بابل محسوب می‌شود. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این روستا که آن را از سایر روستاهای شمال کشور متفاوت کرده است، اقیانوس ابرهای آن است که در روزهای آفتابی مانند فرشی در زیر پای گردشگران قرار داشته و تا بی‌نهایت ادامه دارد. اگر قصد سفر به فیلبند را دارید، باید از امکانات روستا اطلاعات کافی داشته باشید تا بدانید چطور به آن‌جا بروید، کجا اقامت کنید، چه بخورید و روزهای خود را چگونه بگذرانید. در این صورت است که می‌توانید برنامه‌ریزی دقیق و مناسبی برای سفر خود داشته و تمامی لوازم موردنیاز را به همراه ببرید تا دچار مشکل نشوید. در این مطلب قصد داریم اطلاعاتی در مورد تهیه غذا در فیلبند  در اختیارتان قرار دهیم و نزدیک‌ترین رستوران‌های منطقه را به شما معرفی کنیم.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده اطلاعات کامل فیلبند به صفحه "فیلبند" مراجعه کنید و برای دیدن تورهای فیلبند وارد صفحه "تور فیلبند" شوید.

امکانات روستای فیلبند

زمانی که قصد سفر دارید باید چند نکته را مدنظر قرار دهید و از قبل برای هریک از آن‌ها برنامه‌ریزی کنید. با چه وسیله نقلیه‌ای سفر می‌کنید؟ برای اقامت چه جایی را در نظر گرفته‎اید؟ غذای خود را چگونه تهیه می‌کنید؟ این سوالات را باید قبل از سفر از خود بپرسید و برای هریک از آن‌ها جوابی را پیدا کنید تا سفری راحت و بدون دغدغه داشته باشید.

فیلبند، یکی از زیباترین روستاهای استان مازندران است که در سال‌های اخیر موردتوجه بسیاری از گردشگران و طبیعت‌دوستان واقع شده و به دلیل نزدیکی به تهران، به یکی از پرگردشگرترین روستاهای شمال ایران تبدیل شده است. در مورد امکانات روستا باید بگوییم، تمامی خانه‌های فیلبند مجهز به آب لوله‌کشی و برق هستند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد. آب روستا نیز از چشمه‌های موجود در این منطقه تامین می‌گردد. جاده فیلبند نیز کاملا آسفالته بوده و به راحتی قابل دسترسی است.

روستای فیلبند همه ساله در فصل تابستان گردشگران زیادی را به سمت خود می‌کشاند تا جایی که در تعطیلات آخر هفته تا چند برابر ظرفیت خود نیز مسافر دارد. با این ‌حال، در این‌جا هیچ هتل، اقامت‌گاه یا حتی رستورانی وجود ندارد. پس چه باید کرد؟

امکانات روستای فیلبند

اقامت در فیلبند

 بسیاری از تورهای گردشگری سفرهای خود را به صورت یک‌روزه برگزار می‌کنند و شب را در روستا نمی‌مانند. اگر از صبح خیلی زود حرکت کنید، فرصت کافی برای گشت‌وگذار در روستا را خواهید داشت. آن‌گاه می‌توانید قبل از غروب آفتاب روستا را ترک کنید تا شب را در خانه خود به استراحت بپردازید.

اگر قصد دارید شب را در روستای زیبای فیلبند بمانید، باید بدانید که در این‌ روستا هتل یا اقامت‌گاهی وجود ندارد که بخواهید اجاره کنید. برای اقامت در فیلبند با توجه به بودجه خود می‌توانید یکی از سه گزینه زیر را انتخاب کنید:

  • اگر اهل کمپینگ هستید، چادر مسافرتی به همراه بیاورید و در گوشه‌ای از روستا آن را برپا کنید.
  • می‌توانید خانه یکی از اهالی روستا را اجاره کنید که البته در فصل‌های پرگردشگر باید هزینه نسبتا بالایی بابت آن بپردازید.
  • دو تکیه در این روستا وجود دارد که اتاق‌هایی را به مسافران و گردشگران فیلبند اجاره می‌دهد. می‌توانید یکی از اتاق‌های تکیه را اجاره کرده و از امکاناتی چون سرویس بهداشتی نیز برخوردار باشید.

اقامت در فیلبند

غذا در فیلبند

 در مورد غذا به این نکته توجه داشته باشید که در این‌ روستا یا اطراف آن، هیچ رستوران و غذاخوری وجود ندارد. شما باید از قبل به فکر غذا باشید و مواد غذایی موردنیاز را نیز با خود به همراه بیاورید. برخی از اهالی که خانه‌های خود را اجاره می‌دهند، غذا را به همراه اتاق به گردشگران پیشنهاد می‌کنند. یعنی شما می‌توانید صبحانه، ناهار و شام خود را مهمان دست‌پخت صاحب‌خانه باشید که البته باید هزینه آن را بپردازید.

اگر قصد دارید خودتان آشپزی کنید، باید لوازم و مواد غذایی موردنیاز را به همراه بیاورید. البته تعدادی سوپرمارکت‌ و فروشگاه‌های مواد غذایی در روستا وجود دارد، اما ممکن است اجناس موردنظر شما را نداشته باشند. برخی از آن‌ها نیز کالاها را بسیار گران‌تر از قیمت اصلی آن به گردشگران می‌فروشند. پس اگر نمی‌خواهید اجناس را گران بخرید، هرچه لازم دارید از خانه بیاورید. حتی می‌توانید غذاها را به صورت آماده به همراه بیاورید تا دردسر آشپزی را نداشته باشید.

 اگر دوست دارید غذای خود را از رستوران یا غذاخوری‌ها تهیه نمایید باید بدانید که هیچ رستورانی در این روستا یا حتی اطراف آن وجود ندارد. برای خرید غذا از رستوران باید وارد جاده هراز شوید و از رستوران‌های بین‌راهی سفارش غذا دهید که با توجه به سختی مسیر و طولانی بودن راه، کار چندان عاقلانه‌ای به نظر نمی‌رسد. البته زیاد نگران نباشید! برخی از خانم‌های روستایی در حیاط خانه خود، کار تهیه غذای محلی را انجام داده و آن را به گردشگران عرضه می‌کنند. با کمی پرس‌وجو می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید و طعم بی‌نظیر غذاهای محلی شمال را بچشید.

غذا در فیلبند

رستوران‌های فیلبند

به نظر می‌رسد تنها رستوران موجود در فیلبند، رستوران هلی نو (hali no) باشد که بیشتر شبیه به یک آشپرخانه است که سفارشات غذا را دریافت کرده و برای مشتریان آماده می‌کند. از جمله غذاهای هلی نو می‌توان به   انواع خورشت‌ مانند قیمه، قرمه سبزی و فسنجون اشاره کرد  که در میان آن‌ها غذاهای محلی چون  خورشت مرغ ترش و  اناردون با اردک نیز دیده می‌شود.  علاوه بر این‌ها، در منوی این رستوران می‌توانید غذاهایی چون میرزاقاسمی، کباب کوبیده، شامی و ... را نیز مشاهده کنید.  

تهیه غذای سید، از دیگر مکان‌هایی است که خدمات آشپزخانه، اجاره خانه، تهیه غذای خانگی و انواع نان محلی را به گردشگران ارائه می‌دهد. تهیه غذای سید کنار تکیه شرقی فیلبند واقع شده است.

رستوران‌های فیلبند

غذاهای محلی فیلبند

اگر قصد دارید در فیلبند سفارش غذا دهید، پیشنهاد می‌کنیم گزینه‌های زیر را به یاد داشته باشید و حتما امتحان کنید.

خورشت مرغ ترش: مرغ ترش یک غذای اصیل شمالی است که از سبزیجات معطر محلی، گردوی آسیاب‌شده، رب انار و پیاز رنده‌شده تهیه می‌شود. برای درست کردن این غذا ابتدا مرغ را به صورت درسته یا تکه شده سرخ می‌کنند. در ظرفی دیگر سبزیجات را پس از خرد کردن، سرخ کرده و به همراه پیاز، گردو و رب انار تفت می‌دهند. سپس مقداری آب به آن اضافه کرده و تکه‌های مرغ سرخ شده را در آن قرار می‌دهند. سپس درب ظرف را گذاشته و اجازه می‌دهند غذا کاملا جا بیفتد. مازندرانی‌ها این غذا را به همراه برنج سرو کرده و در وعده غذایی ناهار میل می‌کنند.

اردک با اناردون: خورشت اناردون یکی از محبو‌ب‌ترین غذاهای محلی مازندران است که با گوشت مرغ، خروس، اردک یا غاز تهیه می‌شود. برای درست کردن این غذا، اردک را به صورت جداگانه پخته و سرخ می‌کنند. سپس پیاز را تفت داده و دانه‌های انار ترش را به آن اضافه می‌کنند و اجازه می‌دهند رنگ آن کمی برگردد. در انتها مقداری آب به غذا اضافه کرده و مرغ را در آن قرار می‌دهند تا مزه ترش انار را بگیرد. 

نازخاتون: اگر اهل ترشی‌جات هستید، طعم بی‌نظیر نازخاتون را از دست ندهید. نازخاتون از ترکیب بادمجان کبابی،  آب‌غوره،  سیر، پیاز خردشده، سبزیجات معطر ( نعناع و ریحان) و گوجه‌فرنگی تهیه می‌شود. گاهی اوقات نیز به جای آب‌غوره از آب انار در نازخاتون استفاده کرده و کمی پودر انار و گردو نیز به آن اضافه می‌کنند. ترشی نازخاتون معمولا در کنار غذاهای دیگر بر روی سفره قرار می‌گیرد.

غذاهای محلی فیلبند

در این مقاله در مورد غذا در فیلبند صحبت کردیم و رستوران‌ها و غذاخوری‌های موجود در این روستا را معرفی نمودیم. اگر قصد سفر به روستای زیبای فیلبند را دارید، حتما تمامی نکات عنوان شده را مدنظر قرار داده و وسایل موردنیاز را به همراه خود ببرید تا دچار مشکل نشوید. در صورتی که قصد دارید با تورهای گردشگری به فیلبند سفر کنید، صفحات دیگر سایت را مورد بررسی قرار دهید تا با زمان و شرایط برگزاری تورهای فیلبند آشنا شوید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید