بهترین زمان برای سفر به کوش آداسی چه زمانی است؟
ضحا اکبری 1399/04/09 2069 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



کشور ترکیه از چند سال پیش به یکی از مقاصد اصلی گردشگران سراسر دنیا تبدیل شده است، دلیل آن هم این است که دولت و مردم کشور ترکیه با تلاش فراوان زمینه را برای حضور توریست‌ها در این کشور فراهم کرده‌اند. شهرهای زیادی در ترکیه هستند که توریست پذیر می‌باشند و ممکن است در زمان تعطیلات میلیون‌ها گردشگر را در خود جای دهند، از جمله‌ی این شهرها می‌توان شهرهایی مثل استانبول، آنکارا، آنتالیا و... را نام برد، اما از میان تمام شهرهای ترکیه شهر ساحلی کوش آداسی بسیار مورد توجه و علاقه‌ی گردشگران است، به‌طوری‌که درآمد اصلی مردم کوش آداسی از صنعت توریسم می‌باشد. اگر قصد سفر به ترکیه را دارید با ما تا انتهای این مقاله همراه شوید تا شما را با شهر کوش آداسی  و موضوعات مربوط به آن نظیر موقعیت جغرافیایی کوش آداسی و بهترین زمان سفر به کوش آداسی آشنا کنیم.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای کوش آداسی وارد صفحه "تور کوش‌آداسی" شوید.

بهترین زمان برای سفر به کوش آداسی چه زمانی است؟

موقعیت جغرافیایی کوش آداسی

شهر ساحلی کوش آداسی با وسعتی در حدود 224 کیلومترمربع با آنکارا به عنوان پایتخت ترکیه 537 کیلومتر و تا مرکز شهر آیدین 71 کیلومتر فاصله دارد، این شهر که در نوار ساحلی دریای اژه قرار گرفته نزدیک به 100 هزار نفر جمعیت دارد، از سمت جنوب با جزیره‌ی دیلک و از سمت شمال با سلجوق و موجاک هم‌مرز است. کوش آداسی شهر کوچکی است که پرواز مستقیمی به آن انجام نمی‌شود و برای رفتن به آن باید با هواپیما به ازمیر رفته و از آن‌جا با وسایل نقلیه‌ی عمومی یا خصوصی خود را به کوش آداسی برسانید، در داخل شهر هم حمل و نقل از طریق تاکسی‌های خصوصی، ون‌های عمومی 10 نفره یا مینی بوس‌های محلی کوش آداسی که به آن‌ها دلموش می‌گویند انجام می‌گیرد.

موقعیت جغرافیایی کوش آداسی


بهترین زمان سفر به کوش آداسی

کوش آداسی شهری 4 فصل و زیباست که می‌توان بهترین زمان سفر به آن‌را از 3 جنبه‌ی بهترین زمان سفر به کوش آداسی با توجه به آب و هوا، بهترین زمان سفر به کوش آداسی با توجه به میزان قیمت‌ها و بهترین زمان سفر به کوش آداسی با توجه به برگزاری جشنواره‌های گوناگون مورد بررسی قرار داد.

بهترین زمان سفر به کوش آداسی با توجه به آب و هوا

آب و هوای معتدل و داشتن 300 روز آفتابی در سال باعث شده که گردشگران از میان همه‌ی شهرهایی که مقصد توریست‌ها می‌باشند، به کوش آداسی از 100 رتبه‌ی 62 را بدهند که ‌بنظر جایگاه خوبی می‌آید. تغییرات آب و هوایی شهر ساحلی کوش آداسی را می‌توان با توجه به تغییر فصل‌ها به 4 دسته تقسیم کرد:

  1. آب و هوای کوش آداسی در فصل بهار: فصل بهار در کوش آداسی ترکیه از ماه مارس (اواسط اسفند) شروع شده و در ماه می (اواسط خرداد) به اتمام می‌رسد. متوسط دمای کوش آداسی در بهار بین دمای 15.1 درجه تا 25.9 درجه متغیر است و میزان بارش موثر در این فصل 1 تا 3 روز در ماه می‌باشد که کم است، هوای بهار کوش آداسی بسیار معتدل و مطلوب است به‌طوری‌که گردشگران علاقه‌ی زیادی به سفر به کوش آداسی در فصل بهار دارند.
  2. آب و هوای کوش آداسی در فصل تابستان: ماه‌های ژوئن تا آگوست (اواسط خرداد تا اواسط شهریور) تابستان کوش آداسی را تشکیل می‌دهند، در این ماه‌ها دمای هوا در کوش آداسی بالاتر رفته و هوا گرم‌تر می‌شود، با این‌حال گرمای آن مطلوب است و انسان را آزرده نمی‌کند. طبق تجربیات به‌دست آمده از آب و هوای سال‌های قبل کوش آداسی، در تابستان در این شهر باران نمی‌بارد و شاید به‌همین دلیل است که فصل تابستان فصل داغ گشت و گذار و شلوغ‌ترین فصل کوش آداسی می‌باشد.
  3. آب و هوای کوش آداسی در پائیز: فصل پائیز کوش آداسی که با آغاز ماه سپتامبر (اواسط شهریور) آغاز شده و با اتمام ماه نوامبر (اواسط آذر) پایان میابد، دمایی بین 17.8 درجه تا 29.1 درجه دارد و افزایش رطوبت و وزش باد و همچنین شروع باران‌های پائیزی هوا را بسیار مطبوع می‌کنند اما تعداد گردشگران پائیزی کوش آداسی به‌مراتب از گردشگران این شهر در تابستان کم‌تر است.
  4. آب و هوای کوش آداسی در زمستان: فصل زمستان کوش آداسی یعنی از ماه دسامبر (اواسط آذر) تا فوریه (اواسط اسفند) با دمایی بین 13 تا 16.5 درجه سردترین و طبیعتا خلوت‌ترین فصل کوش آداسی می‌باشد. هوای سرد، رطوبت زیاد و بارش گاه و بی‌گاه باران و برف، سبب شده که توریست‎‌ها علاقه‌ی کم‌تری نسبت به سفر به کوش آداسی در فصل زمستان از خود نشان بدهند. به‌این ترتیب انتخاب فصل مناسب برای سفر به کوش آداسی به ذات و سلیقه‌ی هر فرد بستگی دارد.

بهترین زمان سفر به کوش آداسی با توجه به آب و هوا

بهترین زمان سفر به کوش آداسی با توجه به میزان قیمت‌ها

همان‌طور که گفته شد شلوغ‌ترین فصل کوش آداسی فصل بهار تا اوایل پائیز و خلوت‌ترین فصل آن زمستان است، بنابراین در تابستان‌ها که میزان گردشگران در کوش آداسی به اوج خود می‌رسد و در این شهر فستیوال‌ها و جشنواره‌های گوناگون برگزار می‌شود، طبیعتا قیمت بلیط‌های هواپیما و هتل‌ها هم گران‌ترین مقدار خود را تجربه می‌کند ولی هرچه از تابستان فاصله گرفته و به زمستان نزدیک می‌شویم، چون تعداد گردشگر کم می‌شود قیمت‌ها نیز پایین می‌آید. پس اگر میزان مخارج سفر برایتان مهم است و تمایل دارید با هزینه‌ی کم‌تری به کوش آداسی سفر کنید می‌توانید زمستان را برای سفر به این شهر انتخاب کنید. هر چند در زمستان لذت انجام ورزش‌های آبی و گشت‌زنی دردریا با قایق‌های لوکس را از دست می‌دهید اما دیدن کوش آداسی سفیدپوش، پیاده‌روی در خیابان‌های آن و پا گذاشتن روی زمین پر از برف خالی از لطف نیست، ضمن این‌که می‌توانید از حراج‌های زمستانی مراکز خرید کوش آداسی استفاده کرده و اجناس برند را با قیمت بسیار پایین‌تر خریداری کنید.

صفحات مرتبط:

بهترین زمان سفر به کوش آداسی با توجه به میزان قیمت‌ها

بهترین زمان سفر به کوش آداسی با توجه به برگزاری جشنواره‌های گوناگون

بیشتر جشنواره‌های کوش آداسی در فصل تابستان (از ژوئن تا آگوست) انجام می‌شود، به عنوان مثال می‌توان جشن عروج و فستیوال موسیقی کبوتر طلایی را نام برد.

جشن عروج: جشن عروج که در اواسط ماه آگوست برگزار می‌شود، روزی است که به عقیده‌ی اهالی کاتولیک کلیسای کاتولیک و ارتودکس شرقی، روح و جسم حضرت مریم پس از مرگ به آسمان‌ها رفته است، آن‌ها این روز را که روز عشق خداوند به مریم است جشن می‌گیرند.

فستیوال موسیقی کبوتر طلایی: جشنواره‌ی موسیقی کبوتر طلایی که یکی از مهم‌ترین فستیوال‌های موسیقی پاپ در ترکیه است، در ماه ژوئن و به مدت 5 روز بین حرفه‌ای‌های موسیقی و تازه‎‌کارها برگزار شده و با بخش‌های متنوع و جذابی نظیر شوهای کمدی، کنسرت‌های رایگان و جذاب و برنامه‌های خیابانی شاد مخاطبان و گردشگران زیادی را به کوش آداسی جذب کرده است.

اما برخی جشنواره‌های کوش آداسی در فصول دیگر سال انجام می‌گیرد مثل

مسابقه‌ی شتر سواری: این مسابقه در ماه‌های ژانویه یا دسامبر که زمان جفت‌گیری شترهاست برگزار شده و علاقمندان از سراسر دنیا برای این‌که این مسابقات را از نزدیک تماشا کنند به کوش آداسی می‌آیند. با این توضیحات جشنواره‌های مختلفی که در زمان‌های گوناگون در کوش آداسی برگزار می‌شوند هم می‌توانند بهترین زمان سفر به این شهر را از نظر گردشگران تعیین کنند.

ما در این مقاله شما را با شهر ساحلی کوش آداسی و بهترین زمان برای سفر به آن آشنا کردیم، اگر تمایل دارید به شهر کوش آداسی سفر کنید به قسمت تورهای کوش آداسی در سایت ما مراجعه کنید.


تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید