سفر به مالزی بهتر است یا سنگاپور؟ بررسی سفر مالزی سنگاپور
زهرا نیرومند 1399/04/08 7997 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



سنگاپور و مالزی از جمله کشورهای جنوب شرقی آسیا هستند که هر دو جزو محبوب‌ترین مقاصد گردشگری دنیا محسوب می‌شوند. این دو کشور در نزدیکی هم واقع شده و از لحاظ آب‌وهوایی، جاذبه‌های طبیعی و حتی فرهنگی، شبیه به هم هستند.  سنگاپور عنوان گران‌ترین کشور آسیایی را به خود اختصاص داده و از لحاظ جاذبه‌های تفریحی و سرگرمی‌ها، جایگاه خاصی دارد. کشور مالزی نیز چیزی از سنگاپور کم ندارد و پر از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و تفریحی است که بازدید از همه‌ آن‌ها، روزها طول می‌کشد. اگر قصد سفر به دو کشور مالزی و سنگاپور را دارید و در انتخاب مردد هستید، ادامه مطلب را دنبال نمایید تا بدانید سفر به مالزی بهتر است یا سنگاپور؟ اگر نتوانستید تصمیم بگیرید، نگران نباشید!  با توجه به این‌که دو کشور مالزی و سنگاپور در همسایگی هم قرار دارند، برخی از آژانس‌های گردشگری سفر به این دو کشور را در کنار هم داشته و تورهای خود را به صورت ترکیبی برگزار می‌کنند.  از این رو، اگر دوست دارید در یک سفر از دو کشور بازدید نمایید، می‌توانید تورهای ترکیبی مالزی سنگاپور را انتخاب کنید. با ما همراه باشید تا با این دو کشور زیبا و پرطرفدار بیشتر آشنا شوید.

لیست تورهای مرتبط:

سفر به مالزی بهتر است یا سنگاپور؟

سنگاپور کشوری بسیار کوچک است که مساحت آن از کلان‌شهر تهران نیز کمتر می‌باشد. این کشور از سال ۱۹۶۵ از مالزی جدا شد و با عنوان جمهوری سنگاپور اعلام استقلال کرد. سنگاپور در واقع از 60  جزیره کوچک تشکیل شده است که شهر سنگاپور پایتخت آن محسوب می‌شود. این شهر  از لحاظ اقتصادی و تجاری پیشرفت‌های بسیاری داشته و با گسترش صنعت گردشگری خود توانسته درآمد زیادی را به کشورش وارد کند.  سنگاپور در حال حاضر مدرن‌ترین و ثروتمندترین کشور آسیایی محسوب شده و لقب نیویورک آسیا را از آن خود کرده است.

در کنار جذابیت‌های منحصر بفرد سنگاپور، کشور زیبا و تاریخی مالزی را داریم. اغلب افرادی که به کشور مالزی سفر می‌کنند، شهر کوالالامپور  را به عنوان مقصد خود انتخاب می‌کنند. کوالالامپور، بزرگ‌ترین شهر مالزی و پایتخت این کشور است که مرکز اقتصادی، فرهنگی و تجاری آن نیز محسوب می‌شود. این شهر بزرگ در سواحل شبه جزیره مالزی واقع شده  و جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و تفریحی فراوانی را در خود جای داده است که بازدید از آن روزها طول می‌کشد. تنوع فرهنگ‌ها­، تلفیق سنت و مدرنیته، ساختمان‌های مدرن و چشمگیر و مراکز خرید متعدد را می‌توان از جمله جاذبه‌های کوالالامپور معرفی کرد که سالانه گردشگران بسیاری را به سمت خود می‌کشاند.

هر دو کشور مالزی و سنگاپور از جمله مقاصد گردشگری محبوب و پرطرفدار بخش جنوب‌شرقی آسیا هستند که در سال‌های اخیر به یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری دنیا تبدیل شده‌اند. شاید انتخاب بین دو کشور کار چندان راحتی نباشد، وقتی که بدانید قرار است به مدرن‌ترین کشورهای آسیایی سفر کنید و شهرهایی زیبا با تنوع فرهنگی، ادیان و آداب و رسوم متفاوت را در کنار هم ببینید. برای این‌که بتوانید تصمیم بگیرید که ابتدا به کدام کشور سفر کنید، باید جاذبه‌های گردشگری آن را بشناسید و بدانید که در هر کشور با چه مکان‌ها و تفریحاتی روبرو خواهید بود. آن‌گاه بر حسب علاقه خود بهترین را انتخاب خواهید کرد.

سفر به مالزی بهتر است یا سنگاپور؟

جاذبه‌های گردشگری مالزی

برج‌های دوقلوی پتروناس (Petronas Twin Towers): برج‌های پتروناس در واقع نماد مالزی محسوب می‌شوند که تصویر آن در بسیاری از عکس‌های مربوط به این کشور آورده شده است. این برج‌ها از جمله معروف‌ترین سازه‌های دنیا هستند که در شهر  کوالالامپور ساخته ‌شده‌اند. برج‌های دو قلو دو ساختمان جدای از هم هستند که توسط یک پل در طبقات 41 و 42 ساختمان به یکدیگر وصل شده‌اند. این پل حدود 58 متر طول دارد و بر روی آن یک سکو برای بازدید گردشگران ساخته شده‌ است. در اطراف برج‌ها نیز آبگیرها، استخرها، مراکز خرید و رستوران‌های فراوانی وجود دارد که می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم کند.  

برج کی ال (KL Tower): برج مخابراتی کوالالامپور،  که به برج کی ال معروف است، با ارتفاع 421 متر، ششمین برج بلند دنیاست. این برج در منطقه حفاظت‌شده بوکیت ناناس (Bukit Nanas) و بر روی یک تپه ساخته شده‌ است. یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این برج، معماری زیبای آن می‌باشد که از معماری اسلامی الهام گرفته شده و جالب‌تر این که از هنر ایرانی برای طراحی و تزئینات آن استفاده شده است. برج کی ال دارای یک رستوران گردان در ارتفاع 282 متری بوده و یک بخش دیده‎‌بانی نیز دارد که امکان تماشای نقاط مختلف شهر را به بازدیدکنندگان می‌دهد.

جاذبه‌های گردشگری مالزی

موزه ملی مالزی (National Museum of Malaysia): اگر به تاریخ کشور مالزی علاقه‌مندید، می‌توانید سری به موزه ملی مالزی بزنید و از آثار نگهداری شده در این موزه بازدید کنید. این موزه به سبک مالایی قدیمی طراحی شده و بر روی دیواه‌های آن نقش‌هایی از نمادهای فرهنگ و تاریخ مالزی دیده می‌شود.

منطقه بوکیت بینتانگ (Bukit Bintang): یکی از جذاب‌ترین مناطق گردشگری کوالالامپور، منطقه شلوغ  و پر جنب‌وجوش بوکیت بینتانگ است که پر از مراکز خرید، رستوران‌ها، باشگاه‌های شبانه، موسیقی‌های خیابانی و ... می‌باشد. در خیابان‌های اطراف نیز مناطق دیگری وجود دارد که از بین آن‌ها می‌توان به خیابان جالان آلور اشاره کرد که پر از رستوران‌های دریایی و غذاخوری‌های محلی است. هر ساعت از شبانه‌روز که به این منطقه بروید، افرادی را می‌بینید که بر روی صندلی‌های بیرون غذاخوری‌ها مشغول خوردن غذا هستند. جالب است بدانید که هیچ وسیله نقلیه، حتی موتور سیکلت نیز در این خیابان وجود ندارد.

پارک پروانه کوالالامپور (KL Butterfly Park): این پارک، بزرگ‌ترین پارک پروانه دنیاست که بیش از 120 گونه و تعداد ۶ هزار پروانه را در خود جای داده است. در این پارک مسیرهایی برای پیاده‌روی گردشگران در نظر گرفته شده است که امکان تماشای پروانه‌ها را از فاصله‌ای بسیار نزدیک به آن‎‌ها می‌دهد. علاوه بر پروانه، بخش‌های دیگری چون موزه حشرات و مجموعه‌ای بی‌نظیر از گیاهان مناطق گرمسیری نیز در این پارک دیده می‌شود که می‌توانید مورد بازدید قرار دهید.

آکواریوم کوالالامپور (KL Aquaria): آکواریوم کوالالامپور یکی از بزرگ‌ترین آکواریوم‌های جهان است که باید بازدید از آن را حتما در برنامه‌های خود بگنجانید. این آکواریوم حدود 60هزار متر مربع مساحت دارد و بیش از 5000 گونه مختلف از جانوران، ماهی‌ها و گیاهان آبزی را در خود جای داده است.

غارهای باتو (Batu Caves): غارهای باتو یا میمون‌ها، از دیگر جاذبه‌های گردشگری کوالالامپور است که  در 13 کیلومتری شمال این شهر واقع شده است. این غارها در میان صخره‌ها و تپه‌هایی قرار دارند که قدمت آن‌ها به 400 میلیون سال پیش می‌رسد. این‌ مکان، محل پرستش و تجمع هندوهاست که در آن مجسمه‌هایی بزرگ از الهه‌های هندو و معابدی کوچک دیده می‌شود. در غارهای باتو علاوه بر مراسم‌های مذهبی، می‌توانید مردمانی با لباس‌های عجیب که گوشواره‌ها و گردنبندهای مذهبی به خود آویخته‌اند را نیز ببینید.

جاذبه‌های گردشگری مالزی

بازار مرکزی (Central Market): بازار مرکزی از جمله مکان‌های فرهنگی شهر کوالالامپور است که در آن می‌توانید انواع سوغاتی‌های خاص مالزی، صنایع دستی­، غذاخوری‌های خیابانی مالایی و حتی میوه‌های مخصوص این کشور را پیدا کنید. این بازار یک مکان مناسب برای خرید سوغاتی است که معمولا مورد استقبال گردشگران قرار می‌گیرد.

محله چینی‌ها (China Town): برای افرادی که قصد خرید دارند، محله چینی‌ها منطقه‌ای خاص و منحصربفرد است. تقریبا تمامی گردشگرانی که به کوالالامپور سفر می‌کنند، حتما سری به محله‌ی چینی‌ها می‌زنند و از فروشگاه‌های رنگارنگ آن دیدن می‌کنند. این مکان یکی از شلوغ‌ترین بخش‌های شهر است که تاریخ کشور چین، آداب‌ورسوم و فرهنگ چینی‌ها را به نمایش گذاشته است. در واقع این محله‌ تکه‌ای از چین است که در مالزی دیده می‌شود. اجناسی که در این بازار عرضه می‌شوند، اجناس اصل و باکیفیت چینی هستند که به علاقه‌مندان عرضه می‌شوند.

موارد عنوان شده تنها بخشی از جاذبه‌های بی‌شمار شهر کوالالامپور و کشور مالزی است که در یک سفر چند روزه قادر به بازدید از تمامی آن‌ها نخواهید بود. از دیگر جاذبه‌های این کشور می‌توان به بازدید  از معابد، پارک سان وی، پیاده‌روی در جنگل، تور هلی‌کوپتر، تور کرم شب‌تاب، ماساژ ماهی، مجموعه تفریحی تجاری گنتینگ هایلند و ... اشاره کرد.

جاذبه‌های گردشگری مالزی

جاذبه‌های گردشگری سنگاپور

پارک مرلیون (Park Merlion): نماد کشور سنگاپور که بر روی بسیاری از سفرنامه‌ها، کارت پستال‌ها و ... دیده می‌شود، یک مجسمه با سر شیر و بدن ماهی است که از دهان آن آب بیرون می‌ریزد. این تندیس باشکوه در پارک مرلیون واقع شده است. پارک مرلیون با وسعت 2500 مترمربع یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری سنگاپور است که تاریخ تاسیس آن به سال 1821 برمی‌گردد. این پارک تفریحات متعددی از جمله فضای سبز، زمین بازی، رستوران  و ... را در  خود جای داده است.

موزه تمدن آسیایی: اگر دوست دارید تمدن‌های چین، غرب آسیا، جنوب آسیا و جنوب‌ شرقی آسیا را بیشتر بشناسید و با فرهنگ، تاریخ و تمدن‌ سنگاپور آشنا شوید، سری به موزه تمدن آسیایی بزنید. این موزه از بخش‌های مختلفی چون تجارت، اعتقاد و باور، مصالح و طراحی تشکیل شده و برجسته‌ترین آثار هنرمندان در آن به نمایش درآمده است. علاوه بر این، موزه دارای کافه، رستوران چینی و فروشگاه سوغاتی نیز می‌باشد.

مارینا بی سندز (Marina Bay Sands): مارینا بی سندز، نام یکی از هتل‌های 5 ستاره سنگاپور است که بنای آن به عنوان یکی از نمادهای این کشور شناخته می‌شود. این هتل در لیست لوکس‌ترین هتل‌های جهان قرار داشته و امکانات رفاهی و تفریحی فوق‌العاده‌ای را برای مهمانان خود فراهم می‌کند. یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های مارینا بی سندز، استخر آن است که در طبقه بالای برج واقع شده و چشم‌انداز بسیار زیبایی به کل شهر دارد.

جاذبه‌های گردشگری سنگاپور

پرنده سنگاپوری (Singapore Flyer): پرنده سنگاپوری نام  بزرگ‌ترین چرخ و فلک آسیاست که با ارتفاع ۱۶۵ متر، عنوان دومین چرخ و فلک بزرگ دنیا را نیز به خود اختصاص داده است. پرنده سنگاپوری موردتوجه بسیاری از گردشگران قرار داشته و در لیست جذاب‌ترین تفریحات سنگاپور جای دارد.

جزیره‌ی سنتوسا (Sentosa): همان‌طور که گفتیم، سنگاپور از 60 جزیره تشکیل شده است. سنتوسا، جزیره‌ای کوچک در جنوب این کشور است که تفریحات و سرگرمی‌های هیجان‌انگیز و سواحل مصنوعی بسیار زیبایی را در خود جای داده است. این جزیره تفریحی یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری دنیا بوده و سالانه پذیرای بیش از 20 میلیون گردشگر می‌باشد.

معابد سنگاپور: از دیگر جاذبه‌های سنگاپور، معابد این کشور می‌باشد که از میان آن‌ها می‌توان به دسری‌ماریامان، تیان هاک کنگ، بودا توث رلیک و معبد سری تندایوتاپانا اشاره کرد. دسری‌ماریامان قدیمی‌ترین معبد سنگاپور است که در سال 1827 توسط مهاجران هندی ساخته شد. معبد تیان هاک نیز ساخته مهاجران چینی است که قدمت زیادی نیز دارد.  

جاذبه‌های گردشگری سنگاپور

فرهنگ مردمان مالزی سنگاپور

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سفر به مالزی سنگاپور، تنوع فرهنگ‌ها، نژاد و مذهب مردمان آن است که در کنار هم با صلح و آرامش زندگی می‌کنند. کشورهای مالزی سنگاپور از ترکیب 3 نژاد مالايی، چينی و هندی تشکیل شده‌اند. مالایی‌ها بزرگ‌ترین قوم ساکن در مالزی هستند که تقریبا نصف جمعیت این کشور را تشکیل داده‌اند. از این رو، فرهنگ اصلی کشور مالزی مربوط به این قوم مسلمان می‌باشد. سایر اقوام نیز به طور آزادانه در این کشور زندگی می‌کنند. ساکنان سنگاپور بیشتر چینی‌ها هستند که اغلب آن‌ها کاتولیک، مسیحی یا بودایی می‌باشند. در کنار این افراد، مسلمانان مالزی و هندوها نیز دیده می‌شوند.  این تنوع فرهنگی بر روی دیگر بخش‌های مردمان این کشور هم تاثیر داشته و تنوع بی‌نظیری از غذاها، پوشش، آداب‌ورسوم و ... را ایجاد کرده است.

فرهنگ مردمان مالزی سنگاپور

بهترین زمان برای سفر به مالزی سنگاپور

با توجه به نزدیک بودن دو کشور به خط استوا، مالزی سنگاپور دارای آب‌وهوای گرمسیری بوده و میزان بارندگی و رطوبت آن بسیار بالا می‌باشد. در واقع می‌توان گفت دو کشور مالزی سنگاپور پاییز و زمستان ندارند و ساکنان آن همیشه با هوایی گرم و شرجی مواجه هستند. 

یکی از جذابیت‌های این دو کشور، باران فراوان آن است که حتی در خشک‌ترین ماه‌های سال نیز می‌بارد. در این صورت، هر زمان که با تور مالزی سنگاپور همراه شوید، با آب‌وهوای مشابهی روبرو خواهید شد. توصیه می‌کنیم ماه‎‌های دسامبر تا آگوست را برای سفر انتخاب کنید. در این ماه‌ها هوا در خشک‌ترین حالت خود قرار داشته و میزان بارندگی به نسبت دیگر ماه‌ها کمتر است. ماه‌های می و ژوئن، گرم‌ترین دما و فوریه تا آوریل مطبوع‌ترین آب‌وهوا را دارند. بنابراین، اگر با گرمای هوا مشکل دارید، اواخر زمستان بهترین فصل برای سفر به مالزی سنگاپور است.

 با توجه به این‌که در ماه‌های اکتبر، نوامبر، ژانویه و فوریه­، این منطقه در کم‌گردشگرترین فصل‌های خود به سر می‌برد، هزینه هتل‌ها، پروازها و تورهای گردشگری مالزی سنگاپور به پایین‌ترین میزان خود رسیده و سفر بصرفه‌تر خواهد بود.

بهترین زمان برای سفر به مالزی سنگاپور

در این مقاله به بررسی سفر مالزی سنگاپور پرداخته و اطلاعاتی در مورد فرهنگ، آب‌وهوا و جاذبه‌های گردشگری دو کشور، در اختیارتان قرار دادیم. همان‌طور که دیدیم، هریک از این کشورها جذابیت‌ها خاص خود را داشته و جاذبه‌های تفریحی فراوانی را دارند. با توجه به کوچک بودن کشور سنگاپور و نزدیک بودن آن به مالزی، می‌توانید بازدید از این کشور را نیز در برنامه سفر خود به مالزی گنجانده و با تورهای ترکیبی مالزی سنگاپور همراه شوید. این تورها معمولا زمان سفر را به دو بخش تقسیم می‌کنند و شما را به بازدید از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری هریک از آن‌ها می‌برند. برای اطلاع از تورهای ترکیبی مالزی سنگاپور و بررسی شرایط هریک از آن‌ها، می‌توانید به صفحات دیگر کایت مراجعه نمایید. علاوه بر این، این امکان را دارید که از طریق شماره 02175097700  با کارشناسان کایت تماس گرفته و سوالات خود را از آن‌ها بپرسید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید