راهنمای جامع معرفی باغ پرندگان ماسال
زهرا نیرومند 1399/04/01 7999 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



اگر قصد دارید در تعطیلات تابستان سری به یکی از خوش‌آب‌وهواترین و سرسبزترین منطقه‌های ییلاقی شمال کشور واقع در استان گیلان بزنید، پیشنهاد شماره یک ما برای شما طبیعت زیبا و حیرت‌انگیز ماسال خواهد بود. در این بهشت رویایی، باغ پرندگان ماسال به مدیریت مهرداد تمجیدی واقع شده است که با وجود اقامتگاهی که در نزدیکی‌اش دارد، یک تیر و دو نشان سفرتان خواهد شد.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای ماسال وارد صفحه "تور ماسال" شوید.


باغ پرندگان ماسال


باغ پرندگان ماسال در این منطقه ییلاقی در خطه اسب‌ریسه واقع شده و مالکیت و مدیریت آن بر عهده شخصی به نام مهرداد تمجیدی است. از پرندگان متفاوت و متعددی در این باغ نگهداری می‌شود که مهم‌ترین و در واقع زیباترین‌شان طاووس‌های شگفت‌انگیزی است که با تماشای‌شان دلتان می‌خواهد حتماً یک سلفی یادگاری با این شاهکار خلقت بگیرید. از سایر پرندگان این باغ می‌توان به انواع قرقاول و ماکیان زینتی همچون مرغ و خروس‌های با نژادهای مختلف اشاره کرد.


باغ پرندگان ماسال


مجموعه اقامتی پذیرایی باغ پرندگان ماسال


به شما پیشنهاد می‌کنیم که بعدازظهر را برای بازدید از باغ پرندگان ماسال انتخاب کنید، علتش هم وجود یک مجموعه اقامتی پذیرایی فوق‌العاده گرم و صمیمی به مدیریت آقای تمجیدی است. در این مجموعه، انواع سوئیت‌های مدرن و سنتی با قابلیت گرمایش از کف با سرو انواع غذاهای محلی و کباب‌های خوشمزه و ذغالی در اختیار شما قرار می‌گیرد. همه این‌ها در محوطه سرسبز و جنگلی منطقه ییلاقی ماسال، حس و حال خوشایند و فوق‌العاده‌ای به شما خواهد بخشید.


بهترین زمان برای بازدید از باغ پرندگان ماسال


سفر به منطقه ییلاقی ماسال و باغ پرندگان در هر زمان از سال زیبایی‌های خاص خود را دارد. آب‌وهوای ماسال در فصل‌های بهار و تابستان نسبت به باقی ایام سال در وضعیت معتدل‌تری قرار دارد. به همین دلیل گردشگران بیشتر این دو فصل را انتخاب می‌کنند تا از تماشایی شکوفه‌های میوه درختان در ماه‌های اردیبهشت و خرداد و تصویر شگفت‌انگیزشان غافل نمانند.
به خاطر موقعیت جغرافیایی خاص منطقه ییلاقی ماسال، سطح رطوبت و دمای هوا در ماه‌‌های تیر و مرداد بسیار بالاست و از سفر به آن لذت نخواهید برد، اما ماه‌های شهریور و مهر را می‌توان ایده‌آل‌ترین ماه‌های سال برای بازدید از باغ پرندگان ماسال در نظر گرفت.


باغ پرندگان ماسال


اواخر فصل‌ پاییز و ابتدای زمستان هم برای سفر به ماسال و بازدید از باغ پرندگان آن کاملاً مناسب تلقی می‌شود. در این فصل‌ها یا برگ‌های زرد، قرمز و نارنجی جنگل‌ها را فرامی‌گیرند و یا برف رنگ سفید بر این منطقه می‌پاشد.


راه دسترسی به باغ پرندگان ماسال


به سه صورت می‌توان به منطقه ییلاقی ماسال و باغ پرندگان آن سفر کرد: خودرو شخصی، اتوبوس، هواپیما.
در مسیر اول، اگر از تهران بخواید به سوی باغ پرندگان ماسال حرکت کنید، می‌توانید با طی کردن مسیری 376 کیلومتری و گذر از شهرهای قزوین، منجیل و فومن خود را به ماسال برسانید و از زیبایی‌های مسیر نیز لذت ببرید.
در مسیر دوم، بایستی به پایانه آزادی (غرب) در تهران مراجعه کرده و پس از تهیه بلیط تهران-ماسال با هزینه‌ای حدوداً 50 هزارتومانی، ظرف مدت زمانی تقریباً 7، 8 ساعته خودتان را به منطقه ییلاقی ماسال برسانید.
در مسیر سوم، کافیست خودتان را با تهیه بلیط هواپیما به رشت برسانید و سپس با تاکسی یا اتوبوس‌های بین‌شهری خودتان را به منطقه ییلاقی ماسال و سپس باغ پرندگان آن برسانید.
آدرس باغ پرندگان ماسال: استان گیلان، ماسال‎، ییلاقات ماسال، بعد از متل ییلاقی رامینه، سه راهی اول، سمت چپ، روستای ماسوله خانی.


باغ پرندگان ماسال


جاذبه‌های گردشگری در اطراف باغ پرندگان ماسال


از جاذبه‌های گردشگری در نزدیکی باغ پرندگان ماسال که با سفر به این منطقه می‌توانید به آن‌ها نیز سری بزنید، می‌شود به موارد زیر اشاره کرد:


1. غار آویشو


در غار آویشو در فاصله 22 کیلومتری از شهر ماسال به ارتفاع 1460 متری از سطح دریا، رودخانه‌ای زیبا که انتهایش به مجموعه‌ آبشارهایی تماشایی می‌رسد، با میزبانی از جانوانی همچون خفاش، حلزون، پشه و آبدزدک، وجود دارد.
برای مطالعه توضیحات جامع و کامل درباره غار آویشو ماسال، می‌توانید نگاهی به مقاله «غار آویشو ماسال یکی دیگر از شگفتی‌های استان گیلان» بیندازید.


2.ييلاق ماسال


ییلاق ماسال، از معروف‌ترین و محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری ماسال در فاصله 10 دقیقه‌ای شهر در جاده‌‌ای در قلب کوهستان‌های تالش با خانه‌های روستایی و محوطه جنگلی و سرسبزش، به مانند زمرد می‌درخشد.


3. روستای اولسبلنگاه


این روستا در فاصله 25 کیلومتری از بخش جنوبی شهر ماسال به ارتفاع 1800 متری از سطح دریا با کلبه‌های چوبی و قدیمی، محوطه‌ای است کاملاً ایده‌آل برای عکس‌برداری و ثبت خاطراتی حیرت‌انگیز.


برای مطالعه توضیحات جامع و کامل درباره روستای اولسبلنگاه ماسال، می‌توانید نگاهی به مقاله «اولسبلانگاه ماسال کجاست؟ راه‌های رفتن به روستای اولسبلنگاه» بیندازید.


4. ییلاق دشت آلنزه


ییلاق دشت آلنزه، در منطقه‌ای خوش‌آب‌‌وهوا و تماشایی در دل کوه‌های تالش روبروی بنای امامزاده ابراهیم آلنزه واقع شده است.


5. آبشار رامینه


یکی از زیباترین آبشارهای ماسال که در بالادست جاده اصلی و در میان جنگل پنهان شده، بسیار معروف و تماشایی است و روبرویش هم یک هتل زیبا تاسیس شده که اقامت در آن، تجربه‌ای رویایی برایتان خواهد بود.


باغ پرندگان ماسال


6. پارک جنگلی ریزمندان


این پارک جنگلی با وسعتی 200 هکتاری تجربه جنگل‌نوردی، پیاده‌روی و کمپ‌زنی در فضایی فراموش‌نشدنی را در کنار دوستان و خانواده‌تان برایتان به ارمغان می‌آورد.
برای مطالعه توضیحات جامع و کامل درباره جاذبه‌های گردشگری ماسال، می‌توانید نگاهی به مقاله «بهترین جاذبه های گردشگری ماسال | معرفی 9 جاذبه برتر» بیندازید.


در این مقاله از مجله گردشگری کایت ما شما را با نکات جذاب و خواندنی از باغ پرندگان ماسال، یکی از کوچک‌ترین و تماشایی‌ترین باغ‌های پرندگان شمال کشور، زمان مناسب برای سفر و جاذبه‌های گردشگری اطراف، راه‌های دسترسی به آن، آشنا کردیم. اگر قصد سفر به ماسال را دارید، می‌توانید با شماره تلفن 02175097700 تماس بگیرید تا کارشناسان کایت شما را درخصوص ثبت نام در تور ماسال راهنمایی کنند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید