قیمت غذا در مالزی ۲۰۲۰ چقدر است؟ قیمت غذاهای محلی و فست فود
زهرا نیرومند 1399/04/01 6804 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه




چشیدن طعم غذاهای محلی شهر یا کشور مقصد، یکی از مهم‌ترین بخش‌های سفر است که در واقع قسمتی از جاذبه‌های گردشگری آن نیز محسوب می‌شود. حتی اگر به خوردن غذاهای جدید و طعم‌ متفاوت علاقه‌ای ندارید، پیشنهاد می‌کنیم حتما این کار را برای یک بار هم که شده انجام دهید. خوردن غذای محلی شما را با فرهنگ غذایی کشور مقصد آشنا کرده و هیجان بیشتری به سفرتان می‌دهد. از طرف دیگر، خورد و خوراک یکی از عمده‌ترین هزینه‌های سفر است که باید از قبل برای آن برنامه‌ریزی کنید. برای این‌که بدانید چه مقدار از هزینه سفر را به غذا اختصاص دهید، باید در مورد قیمت غذا در مقصد موردنظر خود آگاهی داشته باشید و لیست غذای رستوران‌ها و هزینه هریک از آن‌ها را بررسی کنید. از آن‌جایی که کشور مالزی یکی از محبوب‌ترین مقاصد خارجی در بین ایرانیان است، در این بخش قصد داریم در مورد انواع غذاهای محلی و فست‌فود این کشور صحبت کرده و شما را با قیمت غذا در مالزی آشنا کنیم. اگر قصد سفر به این کشور را دارید، ما را در ادامه مطلب همراهی نمایید.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای مالزی وارد صفحه "تور مالزی" شوید.


فرهنگ غذایی کشور مالزی


یکی از جذابیت‌های کشور مالزی، تنوع اقوام و فرهنگ‌های مختلف آن است که شامل سه دسته مالایی، چینی و هندی می‌شود. این تنوع قومیت بر روی فرهنگ غذایی این کشور نیز تاثیر گذاشته و تنوع بی‌نظیری از غذاها و طعم‌های مختلف را ایجاد کرده است. در برخی مواقع، مواد اولیه و حتی دستور تهیه غذاها باهم ترکیب شده و غذایی مشترک بین فرهنگ‌ها را به وجود آورده است. به عنوان مثال شما تندی غذاهای هندی را در غذاهای کشور مالزی نیز می‌بینید که برای طعم آن از پیاز خشک، سیر و زنجبیل استفاده می‌شود. برنج، یکی از عمده‌ترین مواد غذایی مورد استفاده کشورهای جنوب شرقی آسیاست که در غذاهای مالزیایی نیز به وفور دیده می‌شود. مردم این منطقه از سس سویا برای مزه‌دار کردن غذاهای خود استفاده می‌کنند. سس سویا از کشور چین وارد دیگر مناطق شده و مورد استقبال نیز قرار گرفته است. در واقع هر آن‌چه در کشورهای چین، تایلند و هند می‌بینید، ترکیبی از آن را در مالزی نیز خواهید دید.
مردم مالزی به غذا اهمیت بسیار زیادی می‌دهند و به جای این که در خانه آشپزی کنند، اغلب غذاهایشان را در رستوران‌ها و غذاخوری‌ها نوش‌جان می‌کنند. نکته جالب این‌که، هزینه تهیه غذا در خانه بالاتر از هزینه صرف غذا در رستوران برایشان درمی‌آید.


فرهنگ غذایی کشور مالزی


بررسی قیمت غذاهای محلی کشور مالزی


غذاهای مالزیایی از جمله محبوب‌ترین غذاها هستند که نام برخی از آن‌ها در لیست خوشمزه‌ترین غذاهای دنیا دیده می‌شود. در این بخش تعدادی از معروف‌ترین غذاهایی مالزی را که باید حتما در سفر خود امتحان کنید، معرفی می‌کنیم و قیمت هریک از آن‌ها را نیز در اختیارتان قرار می‌دهیم.


ناسی‌لماک (Nasi Lemak)
ناسی لماک یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین غذاهای مالایی است که از ترکیب برنج با شیر نارگیل تهیه می‌شود. برنج پخته‌شده به همراه حلقه‌های خیار، تخم‌مرغ آب پز و روغن بادام‌زمینی در یک ظرف چیده شده و به همراه سس سمبل سرو می‌گردد. گاهی اوقات نیز تکه‌هایی از گوشت یا ماهی آنچوی سرخ‌شده نیز به عنوان چاشنی در کنار غذا قرار می‌گیرد. ناسی‌لماک را می‌توانید در منوی رستوران‌های شیک و غذاخوری‌های خیابانی ببینید که قیمت معمول آن چیزی حدود 15 رینگیت می‌باشد.

ناسی‌لماک (Nasi Lemak)


برنج و مرغ سرخ شده (Roasted Chicken Rice)
غذای دیگری که می‌توانید در این کشور نوش‌جان کنید و لذت ببرید، برنج و مرغ‌سرخ شده است. مالزیایی‌ها برای تهیه این غذا برنج را با آب مرغ طبخ می‌کنند تا طعمی خوشمزه‌تر داشته باشد. مرغ نیز با موادی چون سس سویا مزه‌دار شده و پس از سرخ شدن به صورت تکه‌ای بر روی برنج قرار داده می‌شود. هزینه این غذا در مالزی مبلغی بین 20 تا 25 رینگیت می‌باشد.

برنج-و-مرغ-سرخ-شده-(Roasted-Chicken-Rice)


آسام لاكسا (Assam Laksa)
آسام لاكسا نوعی سوپ است که از نودل برنج به همراه گوشت ماهی تهیه می‌شود. گاهی اوقات نیز در این غذا به جای ماهی از میگو یا مرغ استفاده می‌کنند. سس میگو، شیره نارگیل، تمبرهندی، زنجبیل و لیمو ترش، از جمله چاشنی‌های بکار رفته در این سوپ هستند که طعمی تند به آن می‌دهند. آسام لاكسا یکی از محبوب‌ترین غذاهای محلی مالزی است که در اغلب رستوران‌ها و غذاخوری‌های خیابانی این کشور دیده می‌شود و بین 5 تا 8 رینگیت هزینه دارد.

آسام لاكسا (Assam Laksa)


ساتای (Satay)
ساتای نوعی غذای ساده است که از گوشت گوسفند، گاو یا مرغ تهیه می‌شود. برای درست کردن این غذا، تکه‌های گوشت را در ترکیبی از شیره نارگیل، زردچوبه و ادویه‌جات خوش‌طعم محلی می‌خوابانند. گوشت‌های مزه‌دار شده را به سیخ‌های چوبی کشیده و بر روی ذغال کباب می‌کنند. قیمت هر سیخ ساتای حدود 5 رینگیت است.

ساتای (Satay)


روژاک (Rojak)
روژاک، نوعی سالاد میوه است که در کشورهای مالزی، سنگاپور و اندونزی تهیه می‌شود. روژاک بر اساس نوع موادی که در آن استفاده می‌شود، انواع مختلفی دارد. خیار، گریپ‌فروت، چغندر، تخم‌مرغ پخته‌شده، فلفل دلمه‌ای، ساقه لوبیا و سیب‌زمینی پخته‌شده در ترکیب با سس شیرین و ادویه بادام‌زمینی، سالاد روژاک را تشکیل می‌دهند. در برخی موارد نیز به این ترکیب توفو سرخ‌شده، گوشت، پودر میگو یا انواع مواد غذایی دریایی را نیز اضافه می‌کنند. هزینه روژاک با توجه به نوع آن چیزی بین 5 تا 10 رینگیت است.

روژاک (Rojak)


روتی کانای (Roti Canai)
روتی، نوعی نان هندی است که ظاهری شبیه به پنکیک دارد و از ترکیب آرد، شیر، نمک، شکر و روغن حیوانی تهیه می‌شود. مراحل پخت این نان بسیار خاص است و همین باعث متفاوت شدن آن می‌گردد. خمیر آماده‌شده ضخامتی به اندازه یک کاغذ دارد که پس از پخته شدن بافت حجیمی پیدا می‌کند. روتی کانای به همراه کاری، صبحانه محبوب مالزیایی‌هاست، اما این نان با غذاهای دیگری چون انواع سوپ یا خورشت نیز سرو می‌گردد. روتی کانای قیمتی حدود 10 رینگیت دارد.


روتی-کانای-(Roti-Canai)


هزینه غذا در رستوران‌های مالزی


تا این‌جا تعدادی از غذاهای محلی مالزی را معرفی کردیم و حدود قیمت غذا در مالزی را نیز در اختیارتان قرار دادیم. همان‌طور که در بالا اشاره شد، مالزیایی‌ها اغلب وعده‌های غذایی خود را در رستوران‌ها و غذاخوری‌های این کشور میل می‌کنند و کمتر در خانه آشپزی می‌کنند. آن‌ها حتی صبحانه‌شان را نیز خارج از خانه می‌خورند. شاید دلیل اصلی غذا خوردن در بیرون از خانه را بتوان ارزان‌تر بودن آن عنوان کرد. غذاخور‌ی‌های خیابانی مالزی و رستوران‌های معمولی غذاها را با قیمتی بسیار مناسب به مشتریان خود عرضه می‌کنند.
قیمت غذا در مالزی بسته به مکانی که انتخاب می‌کنید و نوع غذایتان، متفاوت است. ابتدا باید تصمیم بگیرید که قصد خوردن غذای محلی را دارید یا ترجیح می‌دهید یک ساندویچ برگر یا فست‌فود سفارش دهید. غذاخور‌ی‌های خیابانی را انتخاب می‌کنید یا دوست دارید یک وعده‌ غذایی عالی در رستوران شیک و گران نوش‌جان کنید.

مالزی


  • غذای محلی: اگر قصد خوردن غذای محلی را دارید، گزینه‌های متعددی پیش‌روی شماست که بر اساس بودجه خود می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.
  • خوردن غذاهای محلی در غذاخوری‌های خیابانی این کشور، کمتر از 10 رینگیت برایتان در می‌آید که بسیار مناسب است.
  • اگر بخواهید در یک رستوران ارزان مالزی غذا بخورید، می‌توانید با مبلغی حدود ۹ تا ۱۶ رینگیت، یک غذای خوب سفارش دهید.
  • قیمت غذا در مالزی و در رستوران‌های معمولی این کشور، ۲۵ تا ۵۰ رینگیت برای هر پرس می‎‌باشد.
  • هزینه غذا در رستوران‌های گران‌قیمت مالزی چیزی حدود ۵۰ تا ۱۵۰ رینگیت است.
  • اگر دوست داشته باشید می‌توانید غذا خوردن در فودکورت‌های کشور مالزی را نیز امتحان کنید. فودکورت‌های این کشور در یک فضای باز قرار دارند و انواع انتخاب‌ها را در مقابل شما قرار می‌دهند. شما می‌توانید بر روی صندلی خود بنشنید و از چند فروشنده مختلف درخواست غذا داشته باشید. در این صورت، تمامی غذاها باهم در یک ظرف برای شما سرو می‌شود. در واقع شما می‎‌توانید با پرداخت هزینه یک پرس غذا، چند نوع متفاوت آن را نوش‌جان کنید. فودکورت‌ها غذا را با مواد اولیه تازه و در مقابل چشمان شما تهیه می‌کنند.
  • فست‌فود: اگر از طرفداران فست‌فود هستید، باز هم حق گزینه‌هایی را پیش‌رو دارید و می‌توانید بر اساس بودجه خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.
  • اگر قصد صرف غذا در فست‌فودهای مالزی را داشته باشید، باید مبلغی حدود ۱۰ تا ۱۶ رینگیت بپردازید که در حد غذا خوردن در رستوران‌های ارزان این کشور است.
  • اگر اهل خوردن همبرگر هستید می‌توانید خوشمزه‌ترین همبرگرهای مالزی را که با گوشت تازه تهیه می‌شود، در این کشور امتحان کنید. همبرگرهای مالزی بسیار معروف بوده و با
  • شیوه‌ای خاص آماده می‌شوند. قیمت همبرگر مالزی به همراه یک پاکت سیب‌زمینی و یک نوشیدنی، چیزی حدود 30 رینگیت می‌باشد.
  • اگر اهل خوردن استیک هستید، می‌توانید با پرداخت مبلغی بین 30 تا 60 رینگیت، یک پرس استیک با مخلفات و نوشیدنی سفارش دهید.


هزینه غذا در رستوران‌های مالزی


هزینه مواد اولیه برای تهیه غذا در مالزی


برای تهیه غذا در مالزی گزینه‌های متعددی دارید که می‌توانید بر اساس بودجه خود یکی از آن‌ها را انتخاب نمایید. قیمت غذا در مالزی زمانی که از رستوران‌های ارزان‌قیمت سفارش می‌دهید یا غذاخوری‌های خیابانی را انتخاب می‌کنید، بسیار مقرون بصرفه است. تا جایی که گاهی اوقات از آشپزی کردن در خانه نیز ارزان‌تر تمام می‌شود. از این رو، اگر برای ارزان‌تر شدن هزینه‌ی سفرتان آشپزی می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم این کار را انجام ندهید تا وقت بیشتری برای گردش و تفریح داشته باشید.
در صورتی که مدت طولانی در مالزی اقامت دارید و دوست دارید خودتان در خانه آشپزی کنید، بهتر است از قبل از قیمت مواد اولیه در کشور مالزی آگاهی پیدا کنید تا برنامه‌ریزی دقیق‌تری داشته باشید. قیمت سبزیجات و مواد غذایی با توجه به مکانی که از آن خرید می‌کنید، کمی متفاوت است. به عنوان مثال اگر برای خرید میوه‌ و سبزی‌جات به بازارهای محلی مالزی بروید، می‌توانید با قیمت مناسب‌تری خرید کنید. محدوده قیمت مواد غذایی در کشور مالزی به صورت زیر می‌باشد:

  • شیر هر لیتر: 6 رینگیت
  • پنیر هر کیلوگرم: 45 رینگیت
  • نان هر 500 گرم: 3.5 رینگیت
  • برنج هر کیلوگرم: 4 رینگیت
  • سیب‌زمینی هر کیلوگرم: 3.5 رینگیت
  • تخم‌مرغ هر 12 عدد: 5.5 رینگیت
  • سینه‌ی مرغ بدون استخوان هر کیلوگرم: 12.5 رینگیت
  • انواع گوشت قرمز هر کیلوگرم: 26.5 رینگیت
  • سیب هر کیلوگرم: 9.5 رینگیت
  • موز هر کیلوگرم: 5.5 رینگیت
  • گوجه‌فرنگی هر کیلوگرم: 4.5 رینگیت
  • کاهو هر بته: 3.5 رینگیت
  • پیاز هر کیلوگرم: 3.5 رینگیت


در کل می‌توان گفت خرید مواد اولیه برای یک هفته چیزی حدود 25 رینگیت برایتان هزینه دارد، البته در صورتی که برای خرید به بازارهای محلی بروید. در غیر این صورت، خرید در سوپرمارکت‌های گران شهر چندان هم مقرون بصرفه نیست.


هزینه مواد اولیه برای تهیه غذا در مالزی


در این مقاله در مورد فرهنگ غذایی کشور مالزی صحبت کرده و قیمت غذا در مالزی را در اختیارتان قرار دادیم. همان‌طور که گفتیم اغلب مردم مالزی غذای خود را در خارج از خانه میل می‌کنند و کمتر به فکر آشپزی در خانه هستند. شاید بتوان یکی از دلایل آن را ارزان بودن غذای رستوران‌ها نسبت به تهیه مواد اولیه و درست کردن آن در خانه دانست. از این رو، به گردشگران نیز توصیه می‌شود به جای این که زمان خود را صرف آشپزی کنند، بیشتر به گشت و گذار بپردازند و برای صرف غذا نیز به رستوران‌های ارزان و غذاخوری‌های خیابانی مراجعه نمایند. چشیدن طعم غذاهای متنوع مالزیایی در کنار مردم محلی این کشور فرصتی است که پیشنهاد می‌کنیم آن را از دست ندهید. در صورتی که علاقه‌مند به سفر با تورهای گردشگری مالزی هستید، می‌توانید صفحات دیگر کایت را مورد بررسی قرار دهید تا با زمان برگزاری تورها و شرایط هریک از آن‌ها آشنا شوید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید