مالزی کشوری در جنوب شرقیِ آسیا و یکی از زیباترین کشورهای این قاره‌ی کهن است که به دلیل بهره مندی از طبیعت بی نظیر، سواحل دیدنی، آثار تاریخیِ فراوان و... به یکی از مقاصد اصلی برای سفر تبدیل شده است. برای ورود به این کشورِ تماشایی، ویزاهای مختلفی از جمله ویزای تحصیلی، ویزای کار، ویزای اقامت و... وجود دارد، اما ما قصد داریم در این مقاله در مورد ویزای سوشیال مالزی که از جمله ویزاهای پرطرفدار این کشور محسوب می‌شود، حرف بزنیم، پس اگر قرار است به زودی به مالزی سفر کنید یا می‌خواهید اطلاعات خود را پیرامون ویزاهای این کشور افزایش دهید، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

ویزای سوشیال مالزی

شهروندان ایرانی برای سفر تفریحی به مالزی نیازی به گرفتن ویزا ندارند و می‌توانند در مالزی، ویزایِ فرودگاهیِ این کشور را دریافت کنند، به شرطی که این سفر بیشتر از 14 روز طول نکشد، اما اگر فردی بخواهد بیشتر از 14 روز برای تفریح در مالزی بماند باید نوعی ویزای این کشور به نام ویزای سوشیال را اخذ کند. ویزای سوشیال در واقع نوعی ویزای تفریحیِ مالزی است که 2 ماه اعتبار دارد و مخصوص افرادی می‌باشد که تصمیم دارند بیشتر از 2 هفته در مالزی مانده از جاذبه‌هایش لذت ببرند، البته این ویزا برای کسانی که قصد دارند در مدت 2 ماه اقداماتِ لازم برای اخذ سایر ویزاهای مالزی را انجام دهند نیز مناسب است.

ویژگی‌های ویزای سوشیال مالزی

  • اعتبار ورود: پس از اخذ ویزای سوشیال مالزی 3 ماه فرصت دارید که وارد این کشور شده و از ویزای خود استفاده نمایید، ویزای سوشیال یک ویزای یکبار ورود است و از طریق آن تنها یک دفعه می‌توان به خاک مالزی وارد شد. در صورتی که نتوانید به هر دلیلی تا پایان این زمان وارد خاک مالزی شوید، این ویزا لغو شده و شما باید تمام مراحل اخذ ویزا را دوباره انجام دهید.
  • اعتبار اقامت: پس از اخذ ویزای سوشیال مالزی و بعد از ورود به این کشور، شما می‌توانید تا 2 ماه (60 روز) در مالزی اقامت داشته باشید، شما باید قبل از اتمام اعتبار اقامتِ ویزای خود از مالزی خارج شوید، اما اگر بخواهید بیشتر از 2 ماه در این کشور بمانید باید ویزای سوشیال خود را تمدید نمایید.

روش‌های اخذ ویزای سوشیال مالزی

برای گرفتن ویزای سوشیال مالزی 2 روش وجود دارد:

  • اخذ ویزای سوشیال مالزی به صورت شخصی: اگر فردی بخواهد شخصا ویزای سوشیال مالزی را دریافت کند، باید به صورت حضوری به سفارت مالزی در ایران مراجعه کرده و مراحل اخذ ویزا را انجام دهد.
  • سپردن مسئولیت اخذ ویزا به یک شرکت مسافرتی معتبر: اگر فردی به هر دلیلی نتواند خودش شخصا برای اخذ ویزای سوشیال مالزی اقدام کند، می‌تواند انجام این کار را به یک شرکت مسافرتیِ معتبر بسپارد، کارشناسان شرکت به جای او مراحل اخذ ویزا را انجام داده و ویزای سوشیال را به او تحویل می‌دهند.

*شرکت کایت از جمله شرکت‌های مسافرتیِ معتبری است که می‌تواند مسئولیت اخذ ویزای سوشیال مالزیِ شما را بر عهده گرفته و تمام مراحل آن را بدون نیاز به حضور شما انجام دهد.

مدارک لازم برای اخذ ویزای سوشیال مالزی

برای اخذ ویزای سوشیال مالزی باید به همراه مدارک زیر به سفارت مالزی در تهران مراجعه کرده یا این مدارک را به شرکت مسافرتیِ مورد نظر خود تحویل دهید:

  • درخواست اخذ ویزای سوشیال مالزی: برای اخذ ویزای سوشیال مالزی باید درخواست اخذ ویزا را که در سایت این سفارت قابل دسترسی است کامل کرده و دلیل خود را برای گرفتن ویزای سوشیال در آن بیان کنید.
  • اصل و کپی پاسپورت: پاسپورت فرد باید حداقل 8 ماه اعتبار داشته باشد.
  • عکس 4*3: برای گرفتن ویزای سوشیال مالزی یک قطعه عکس 4*3 پرسنلی با زمینه‌ی سفید نیاز است.
  • بلیط رفت و برگشت هواپیما به مدت 60 روز: یکی از مدارک لازم برای اخذ ویزای سوشیال مالزی، داشتن بلیط هواپیما به مقصد این کشور است.
  • رزرو هتل: فرد باید قبل از سفر به مالزی، هتل مورد نظر خود را رزرو کرده و در هنگام اخذ ویزای سوشیال، مدارک آن را به مسئولان مربوطه ارائه دهد.
  • هزینه‌ی صدور ویزای سوشیال مالزی: این هزینه با توجه به نرخ دلار ممکن است تغییر کند.

چگونگی دریافت ویزای سوشیال مالزی

اگر فردی بخواهد خودش شخصا مراحل اخذ ویزای سوشیال مالزی را انجام دهد، باید مدارک لازم را برای اخذ این ویزا آماده کرده و به سفارت مالزی در ایران مراجعه کند، در آنجا با انجام تمامیِ مراحل پس از چند روز کاری، ویزای او آماده خواهد شد. اما اگر قرار باشد یک شرکت مسافرتی مراحل اخذ ویزا را انجام دهد، فرد باید تمام مدارک را آماده کرده به کارشناسان شرکت تحویل دهد، این کارشناسان با مراجعه به سفارت و انجام مراحل اخذ ویزا، پس از چند روز ویزای سوشیال مالزی را برای فرد دریافت کرده و به او تحویل می‌دهند.

*آدرس سفارت مالزی در ایران: تهران، شهرک قدس، فاز 4، بلوار ایوانک، خیابان زر افشان، کوچه‌ی دوم، شماره‌ی 25

*شماره‌ی تماس سفارت مالزی در ایران: 02188072444

*سفارت مالزی روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل است و از دوشنبه تا جمعه آماده‌ی ارائه‌ی خدمات به متقضیان می‌باشد.

*حتما یک روز قبل از حضور در سفارت با آنجا تماس گرفته و از دایر بودن آن مطمئن شوید.

هزینه‌ی اخذ ویزای سوشیال مالزی

اگر فردی شخصا برای دریافت ویزای سوشیال مالزی اقدام کند، هزینه‌ی چندانی ندارد اما ممکن است انجام مراحل اخذ ویزا برای او دشوار باشد، ولی در صورتی که این مسئولیت را به کایت بسپارید، هزینه‌ی اخذ ویزای سوشیال مالزی از صفر تا صد بدون نیاز به حضور شما در سفارت، حدود 2 میلیون تومان خواهد بود.

تمدید کردن ویزای سوشیال مالزی

برای تمدید کردن ویزای سوشیال مالزی، باید قبل از اتمام مدت زمان اعتبارِ اقامتِ ویزای خود، به اداره‌ی مهاجرت مالزی در شهرهای مختلف این کشور مراجعه کرده و با داشتن مدارک لازم، ویزای خود را تمدید کنید، این ویزا تنها یک بار آن هم به مدت 15 روز تا 2 ماه قابل تمدید خواهد بود. پاسپورت و بلیط برگشت به کشور مبدا از جمله مدارک لازم برای تمدید ویزای سوشیال مالزی به شمار می‌روند.

*اگر فردی بخواهد از مالزی به کشور دیگری سفر کند، باید در هنگام تمدید ویزای سوشیال مالزی، ویزا یا بلیط ورود به کشور ثالث را همراه داشته باشد.

به چند نکته در مورد ویزای سوشیال مالزی دقت کنید:

  • ویزای سوشیال مالزی را نمی‌توان به سایر ویزاهای این کشور تبدیل کرد.
  • دریافت ویزای سوشیال مالزی بین 4 تا 10 روز کاری زمان می‌برد.
  • اگر مدارک متقاضی کامل باشد، احتمال ریجکت شدن درخواست ویزای سوشیال او، بسیار کم خواهد بود.
  • در صورت ریجکت شدن درخواست، هزینه‌ی صدور ویزا عودت نخواهد شد.
  • اقدامات لازم برای تمدید ویزای سوشیال، در سفارت مالزی در تهران انجام نمی‌گیرد.
  • اگر نیاز به ویزای سوشیالِ فوریِ مالزی دارید، می‌توانید این موضوع را با کارشناسان کایت در میان گذاشته و صدور فوریِ ویزای خود را از ما بخواهید.
  • ویزای سوشیال مالزی را می‌توان برای تمام افراد حتی کودکان زیر 5 سال هم اخذ کرد.

در این مقاله در مورد ویزای سوشیال مالزی و هر آنچه به آن مربوط است برایتان حرف زدیم و نکات مرتبط با آن را بیان نمودیم، چنانچه قصد دارید به مالزی سفر کنید و می‌خواهید ویزای سوشیال این کشور را دریافت کنید، می‌توانید با کارشناسان ما تماس گرفته و از آن‌ها راهنمایی بخواهید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید