بهترین زیپ لاین های ایران کجا هستند؟ معرفی 15 زیپ لاین در ایران
حامد مقتدایی 1399/03/31 20438 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



زیپ لاین یک ورزش یا تفریح مهیج و محبوب در بین جوانان است؛ جوانانی که با بر تن کردن نوعی لباس مخصوص صخره‌نوردی به نام هارنس و بر سر گذاشتن کلاه هارنس با تسمه و کارابین به یک قرقره متصل می‌شوند. این قرقره روی یک سیم بکسلی با برقراری ارتباط بین دونقطه سوارشده و زیپ لاین سواران با سرعت زیاد فاصله بین این دو نقطه را طی می‌کنند. 

جالب است بدانید که سرعت حرکت شما در زیپ لاین به هیچ‌وجه قابل تنظیم نیست و به اختلاف ارتفاع بین نقطه مبدا و مقصد بستگی دارد. در ادامه قصد داریم تا تعدادی از بهترین زیپ لاین های ایران که بر فراز جنگل و کویر و دریاچه بسته می‌شوند را به شما معرفی کنیم.


1. پل معلق مشگین شهر اردبیل


یکی از هیجان‌انگیزترین و معروف‌ترین زیپ لاین های ایران روی پل معلق کابلی خاورمیانه در ارتفاع 80 متری از سطح زمین روی پارک جنگلی مشکین‌شهر ساخته شده است. عرض و طول این پل به ترتیب 2 متر و 365 متر است.
پل معلق مشکین‌شهر عضو کوچکی از مجموعه گردشگری خیاو تا گیردولی، بزرگترین پروژه توریستی اردبیل شامل تالارهای پذیرایی، سوئیت‌‌های اقامتی، سایت بالن‌‌سواری و ورزش‌‌های هوایی، رستوران گردان، بازارچه‌‌های صنایع ‌دستی، شهربازی و … است.


زیپ لاین پل معلق مشگین شهر اردبیل


2. کوه صفه اصفهان


یکی از بهترین زیپ لاین های ایران، در کوه صفه اصفهان از رشته‌کوه‌های زاگرس قرار دارد که از شمال به جاده کمربندی، از غرب به کوه‌های تخت رستم و دره‌خان، از شرق به شهرک‌ها و مجتمع‌های مسکونی و از جنوب به اراضی باز و راه‌آهن می‌رسد.
در کوه صفه اصفهان یکی از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی این شهر، امکان انجام تفریحاتی همچون بولینگ، تله‌کابین‌سواری، تماشای سینمای 5 بُعدی و... در کنار زیپ لاین برای علاقمندان به ورزش‌های هیجانی جای گرفته است.


زیپ لاین کوه صفه اصفهان


3. نمک آبرود مازندران


در شهر نمک‌آبرود، امکانات تفریحی رفاهی سرگرم‌کننده‌ای همچون رستوران، سرویس بهداشتی، پارکینگ، مرکز خرید، کارتینگ، پینت‌بال، شهربازی، تله‌کابین و... در کنار یکی از بهترین زیپ لاین های ایران واقع شده و از محبوبیت و شهرت بسیاری برخوردار است.
نمک‌آبرود از شمال به دریای خزر و از جنوب به ارتفاعات مدوبن محدود بوده و به دو بخش مسکونی و گردشگری تقسیم می‌شود. در بخش توریستی این شهرک، زیپ لاین فوق‌العاده شیک و مجهزی وجود دارد که سواری بر آن برایتان بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود.


زیپ لاین نمک آبرود مازندران


4. کویر ورزنه اصفهان


در کویر ورزنه اصفهان که به نام بیابان خارا هم معروف است می‌توانید در مجموعه تفریحی‌اش از یکی از بهترین زیپ لاین های ایران لذت ببرید و علاوه بر آن به سراغ تجربه تفریحاتی همچون موتورسواری (چهارچرخ)، کویرنوردی با ماشین‌های آفرود، شترسواری و... بروید.
کویر ورزنه در فاصله 10 کیلومتری شهر زیبا و تاریخی قرار دارد. دو زیپ لاین در این کویر به طول 30 متر در بیابان خارا و به طول 400 متر در سایت تفریحی واحه ورزنه واقع شده است.


زیپ لاین کویر ورزنه اصفهان


5. کوه عینالی تبریز


در یکی از مناطق حائزاهمیت گردشگری شهر تبریز، یکی از بهترین زیپ لاین های ایران در کوه عینالی واقع شده است. از جاذبه‌های تفریحی و تماشایی این کوه دریاچه مصنوعی داغ گلی به طول معادل 500 متر و اختلاف شیب 75 متری واقع شده است.


زیپ لاین کوه عینالی تبریز


6. دریاچه شورابیل اردبیل


دریاچه شورابیل اردبیل یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهرستان، علاوه بر امکاناتی همچون قایق‌رانی، پیست دو و میدانی، پیست دوچرخه‌سواری، باغ وحش، شهربازی روباز و شهربازی سرپوشیده، از بهترین زیپ‌ لاین‌ های ایران برخوردار است. زیپ لاین این دریاچه، اولین مدل در نوع رفت و برگشتی به طول 920 متر است و تجربه‌ای هیجان‌انگیز از این تفریح خواهید داشت.


زیپ لاین دریاچه شورابیل اردبیل


7. چالیدره طرقبه مشهد


مجموعه توریستی چالیدره در کنار دریاچه‌ای به همین نام در طرقبه مشهد، به ارائه امکاناتی همچون قایق‌سواری، لنج‌سواری، ترن هوایی، تله سیژ، بانجی جامپینگ، ماهی‌گیری، کافی‌شاپ گردان و رستوران و یکی از بهترین زیپ لاین های ایران به مسافران و بازدیدکنندگان می‌پردازد.
از سایر امکانات این مجموعه تفریحی نیز می‌شود به برج گردان، اسکله تفریحی، عکاسخانه سنتی، امکانات تفریحی ویژه کودکان، قایق موتوری و پدالی و پارویی، آموزش غواصی و قایق‌سواری اشاره کرد.


زیپ لاین چالیدره طرقبه مشهد


8. پل معلق و زیپ لاین و تله کابین رامسر


در مجتمع تفریحی شهر سبز، یکی از بهترین زیپ لاین های ایران در کنار پلی معلق واقع شده که برای رسیدن به آن باید سوار تله کابین شوید و به سوی پارک جنگلی هزارپله بروید.
سه زیپ لاین در دو پل معلق در این منطقه وجود داشته که استفاده از آن‌ها دارای محدودیت‌های سنی و وزنی است. افراد بین سنین 11 تا 40 سال با وزن بین 45 تا 95 کیلوگرم می‌توانند از این زیپ‌ لاین‌های 450 متری استفاده کنند. این دو پل بین این سه زیپ لاین واقع شده است.


زیپ لاین رامسر


9. زیپ لاین کماندو تهران


زیپ‌ لاین کماندو تهران یکی از طولانی‌ترین و سریع‌ترین زیپ لاین های ایران با نمایی رو به پارک آب و آتش، با طول 210 متری و ارتفاع 30 تا 50 متری، انواع حالات زیپ لاین سواری از جمله حالات خوابیده، ایستاده و نشسته را بر فراز آسمان‌ها برایتان مهیا می‌کند.
از شرایط استفاده این زیپ لاین می‌شود به محدودیت وزنی بین 25 تا 110 کیلوگرم و محدودیت قدی بین 150 تا 200 سانتی‌تر به آدرس بزرگراه شهید حقانی شرق، پس از خروجی مدرس شمال، خیابان سرو، جنب باغ موزه دفاع مقدس اشاره کرد.


زیپ لاین کماندو تهران


10. زیپ لاین برج میلاد تهران


یکی از هیجان‌انگیزترین زیپ لاین های ایران در برج میلاد که در کنار سایر تفریحات جالب و تماشایی، می‌توانید با طول 150 متر و ارتفاع 30 متر با سرعت 60 تا 70 کیلومتر در ساعت آن را تجربه کنید، این زیپ لاین است.


زیپ لاین برج میلاد تهران


11. زیپ لاین توچال تهران


از معروف‌ترین و مهیج‌ترین زیپ لاین های ایران واقع در انتهای خیابان ولنجک، در مجموعه تله‌کابین توچال در بوستان سلامت 2، طولی معادل 200 متر و ارتفاعی برابر با 60 متر دارد و می‌توانید در آن لذت پرواز را در حالات مختلف ایستاده، نشسته و خوابیده تجربه کنید.


زیپ لاین توچال تهران


12. پیست اسکی پولادکف سپیدان


پیست بین‌المللی پولادکف سپیدان در فاصله 88 کیلومتری از شیراز و فاصله 15 کیلومتری از آبشار مارگون دارای امکانات اقامتی همچون سالن‌های غذاخوری، تله‌کابینی 2 کیلومتری، 2 دستگاه تله اسکی ویژه به طول 1600 متر و 8 دستگاه موتور برفی و یک جاذبه تفریحی مهیج دیگر از بهترین زیپ لاین های ایران است.


زیپ لاین پیست اسکی پولادکف سپیدان


13. دهکده گردشگری رایان نطنز


در دهکده گردشگری رایان نطنز، دهکده‌ای خوش‌آب‌وهوا در دامنه کوه کرکس، امکانات فوق‌العاده‌ای همچون دریاچه مصنوعی، قایق سواری، اسب سواری، رستوران سنتی، فست فود، هتل‌های اقامتی و البته یکی از بهترین زیپ لاین های ایران با طول 3 کیلومتر را به گردشگران و بازدیدکنندگانش ارائه می‌دهد.


زیپ لاین دهکده گردشگری رایان نطنز


14. زیپ لاین دراک شیراز


مجموعه پارک کوهستانی دراک شیراز، یکی از طولانی‌ترین زیپ لاین های ایران با طول 1200 متر و ارتفاع 200 متر را با امکان سواری دونفره در اختیار علاقمندان و گردشگران قرار می‌دهد.


زیپ لاین دراک شیراز


15. سرزمین موج‌های خروشان مشهد


از طولانی‌ترین زیپ لاین های سرپوشیده جهان به طول 110 متر و ارتفاع آغاز و پایان 34 و 25 متری با سرعت 62 کیلومتر بر ساعت برای آقایان و زیپ لاین دیگری مخصوص خانم‌ها به طول 140 متر و ارتفاع آغاز و پایان 27 و 14 متری با سرعت 54 کیلومتر بر ساعت در کنار سایر خدماتی همچون سرسره‌های مدرن و هیجان‌انگیز، دریاچه متلاطم، رودخانه بزرگ، لیزرتگ و ترامپولین، سالن ماساژ، سالن ایروبیک، سونا و جکوزی، مرکز خرید، مهدکودک برای نگهداری از کودکان زیر 4 سال و… در یکی از بزرگترین پارک‌های آبی سرپوشیده جهان با مساحتی بالغ بر 60 هزار متر مربع در کیلومتر 2 جاده شاندیز واقع شده است.


زیپ لاین سرزمین موج‌های خروشان مشهد


در این مقاله از مجله گردشگری کایت ما شما را با نکات جذاب و خواندنی از بهترین زیپ لاین های ایران آشنا کردیم. اگر قصد سفر به یکی از جاذبه‌های تفریحی گردشگری فوق را دارید، می‌توانید با شماره تلفن 02175097700 تماس بگیرید تا کارشناسان کایت شما را درخصوص ثبت نام در تورهای هیجان‌انگیز زیپ لاین سواری در بهترین زیپ لاین های ایران راهنمایی کنند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید