قیمت غذا در تایلند ۲۰۲۰ چقدر است؟ بررسی قیمت غذاها در تایلند
زهرا نیرومند 1399/03/30 13082 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه

تایلند، یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری در بین کشورهای آسیایی است که به دلیل جاذبه‌های طبیعی فراوان، تفریحات متنوع و هیجان‌انگیز و فرهنگ خاص و متفاوت مردمان آن، سالانه گردشگران بسیاری را از نقاط مختلف جهان به سمت خود جذب می‌کند. تورهای تایلند در بین ایرانیان نیز طرفداران زیادی دارد و در فصل‌های بهار و تابستان موردتوجه گردشگران قرار می‌گیرد. همان‌طور که می‌دانید، خوردن غذاهای محلی هر شهر یا کشور بخشی از جاذبه‌های گردشگری آن محسوب می‌شود که نمی‌توانید به راحتی از آن بگذرید، اما باید به قیمت و هزینه‌های آن نیز توجه داشته باشید تا دچار مشکل نشوید. برای این‌که بتوانید برنامه‌ریزی دقیق و درست‌تری برای بخش‌های مختلف سفر خود داشته باشید، بهتر است از قبل با هزینه هر بخش آشنا شوید. در این مقاله قصد داریم قیمت غذا در تایلند را بررسی کرده و آخرین قیمت‌ها در سال 2020 را در اختیارتان قرار دهیم. اگر قصد سفر به این کشور زیبا را دارید، ادامه مطلب را دنبال نمایید تا بدانید در تایلند چه غذایی بخورید، کجا بخورید و چقدر بابت آن هزینه پرداخت کنید. برای مشاهده‌ی بهترین تورهای تایلند می‌توانید از صفحه‌ی "لیست تورهای تایلند" نیز بازدید کنید.

صفحات مرتبط:

ویزای تایلند

دلیل مشهور شدن تایلند

15 غذای خیابانی تایلند


فرهنگ غذایی کشور تایلند


غذاهای تایلندی یکی از پرطرفدارترین غذاهای هستند که نام آن‌ها در منوی رستوران‌های مختلف دنیا دیده می‌شود. شاید در برخی از رستوران‌های ایران نیز غذاهای تایلندی را دیده باشید و حتی طعم آن‌ها را نیز چشیده باشید، اما خوردن غذاهای تایلندی در قلب این کشور و با عطر و طعم اصیل آن، چیز دیگری است.
تایلندی‌ها شالیزارهای بسیاری دارند و یکی از بزرگ‌ترین صادرکننده‌های برنج در دنیا هستند. از این رو، پایه اصلی بسیاری از غذاهای مردم این کشور را برنج تشکیل می‌دهد. تایلندی‌ها به جزئیات توجه زیادی دارند و اعتدال را در غذاهای خود به دقت رعایت می‌کنند. برای آن‌ها سلامتی غذا بیشتر از مزه و طعم آن اهمیت دارد. از این رو، اگر نگاهی به غذاهای مردم این کشور بیندازید می‌بینید که آن‌ها بیشتر از مواد غذایی دریایی و سبزیجات برای پخت انواع خوراک‌ها استفاده می‌کنند. ماهی، صدف، خرچنگ، میگو و ... عمده‌ترین مواد مصرفی تایلندی‌هاست که در کنار برنج و سبزیجات وعده‌های اصلی غذایی آن‌ها را تشکیل می‌دهد.
نکته جالبی که در غذاهای تایلندی دیده می‌شود استفاده از مزه‌های مختلف در یک غذاست. به این معنی که شما هم زمان 4 مزه ترشی، شیرینی، شوری و تلخی را در کنار هم دارید. البته این تنوع مزه باعث ناهماهنگی یا بدمزه شدن غذاها نمی‌شود، بلکه چنان با دقت انجام می‌گیرد که مزه‎‌ای خاص و منحصربفرد به آن می‌دهد. به همین دلیل غذاهای تایلندی جزو خوشمزه‌ترین غذاهای دنیا بوده و در اغلب رستوران‌های بین‌المللی سرو می‌گردند. در این بخش تعدادی از معروف‌ترین غذاهای تایلندی که حتما باید در این کشور امتحان کنید را به شما عزیزان معرفی می‌کنیم. قیمت این غذاها با توجه به نوع رستوران یا غذاخوری که انتخاب می‌کنید، متفاوت است.

فرهنگ غذایی کشور تایلند


پد تایلندی (pad Thai) :
یکی از معروف‌ترین غذاهای تایلندی که در تمامی رستوران‌ها و غذاخوری‌های این کشور سرو می‌گردد، پد تایلندی است. این غذا از ترکیب نودل برنج، میگو، سویا، جوانه لوبیا، سس ماهی، بادام زمینی، فلفل قرمز و ... تهیه می‌شود.
تام یام گونگ (tom yam goong):
تام یام گونگ نوعی سوپ تایلندی است که از شاه‌میگو، عصاره سبزیجات، فلفل چیلی، قارچ، گل کلم، سس ماهی و ... تهیه می‌شود.
سام تام (Som tum):
سام تام نوعی سالاد تایلندی است که از ترکیب برنج، مرغ، پاپایا و گوجه‌فرنگی تهیه می‌شود. این مواد به همراه ادویه‌جات مختلف پخته شده و طعمی ترش و شیرین دارد.
گنگ خو وان (Geng Kheaw Wan):
گنگ خو وان، که به آن کاری سبز نیز گفته می‌شود، غذایی بسیار تند، خوشمزه و مقوی است که از ترکیب مرغ، شیره نارگیل، سبزیجات و پودر کاری تهیه می‌شود.
کاری ماسامان (massaman curry):
کاری ماسامان یکی از غذاهای تایلندی است که از گوشت گاو یا مرغ در آن استفاده می‌شود. گوشت به همراه سیب‌زمینی، بادام‌زمینی، تمبرهندی، دارچین، شکر و شیره نارگیل باهم ترکیب شده و غذایی با نام کاری ماسامان را تشکیل می‌دهند. تایلندی‌ها این غذا را به همراه برنج سرو می‌کنند.
پد خائو (Kao Phad):
پد خائو یا برنج سرخ شده یکی از محبوب‌ترین غذاهای تایلندی است که از برنج، گوشت، تخم‌مرغ، گوجه‌فرنگی، سبزیجات، فلفل و پیاز تهیه می‌شود. گوشت بکار رفته در این غذا نیز متفاوت است و می‌توان از خرچنگ، میگو، مرغ یا حتی گوشت گاو در آن استفاده کرد.
تام خا گای (Tom Kha Gai):
یکی از معروف‌ترین سوپ‌های تایلندی است که با نام سوپ نارگیل نیز شناخته می‌شود. برای تهیه این سوپ، مرغ را به همراه شیره نارگیل، قارچ و جو می‌پزند و برای طعم آن نیز از موسیر و فلفل فراوان استفاده می‌کنند.


فرهنگ غذایی کشور تایلند


قیمت غذا در تایلند


زمانی که تصمیم به سفر می‌گیرید باید عمده‌ترین هزینه‌های سفر را مدنظر داشته باشید و برای آن برنامه‌ریزی کنید تا دچار مشکل نشوید. عمده‌ترین هزینه‌های سفر شامل اقامتگاه، غذا، حمل‌ونقل و هزینه بازدید و تفریحات می‌باشد. برای این‌که بتوانید برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید، باید از قبل با هزینه‌ها و قیمت‌ها در کشور مقصد آشنایی پیدا کنید. به عنوان مثال بدانید که قیمت یک پرس غذا در یک رستوران خوب چقدر برایتان هزینه دارد. شاید بخواهید هزینه کمتری بابت غذا بپردازید و بودجه خود را بیشتر به تفریحات اختصاص دهید. در این صورت باید رستوران‌ها و غذاخوری‌های ارزان‌تر را بشناسید تا بتوانید وعده‌های غذایی خود را از آن مکان تهیه نمایید.
برای غذاخوردن در تایلند انتخاب‌های متعددی دارید. می‌توانید غذای خود را از رستوران‌های شیک و لوکس این کشور تهیه کنید یا در رستوران‌های معمولی وعده‌های غذایی خود را نوش‌جان کنید. هزینه غذا با توجه نوع رستوران و درجه آن، متفاوت می‌باشد. به طور کلی می‌توان گفت، قیمت غذا در تایلند زمانی که رستوران‌های معمولی این شهر را برای غذاخوردن انتخاب می‌کنید، چیزی حدود 40 تا 150 بات است. غذا در رستوران متوسط مبلغی حدود 200 تا 700 بات برایتان هزینه دارد و اگر بخواهید در شعب مک‌دونالد غذا بخورید، باید 150 تا 250 بات هزینه کنید. قیمت غذاها در برخی از رستوران‎‌های معمولی تایلند عبارتند از:

  • گوشت گریل شده: 390 بات
  • مرغ به همراه سیب‌زمینی سرخ‌شده و سبزیجات: 310 بات
  • پاستا 290 بات، مرغ یا گوشت سرخ‌شده به همراه مخلفات: 300 بات
  • برگر به همراه سیب‌زمینی سرخ‌شده: 250 بات
  • سالاد میگو: 130 بات
  • سوشی 5 تا 6 رول: 150 بات


غذاخوری‌های خیابانی مکان‌هایی هستند که انواع غذاهای محلی تایلندی را با طعمی اصیل و قیمتی مناسب در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. هزینه غذاهای خیابانی در بانکوک برای یک وعده غذایی چیزی حدود 30 تا 100 بات است. اگر بخواهید فست‌فود یا ساندویچ سفارش دهید، مبلغی حدود 45 بات باید بپردازید. هزینه دسر و نوشیدنی نیز بین 30 تا 60 بات می‌باشد.

  • کیک: 75 بات
  • وافل: 25 بات
  • وافل به همراه اسپرسو: 75 بات


قیمت غذا در تایلند


در صورتی که می‌خواهید هزینه کمتری بابت خورد و خوراک خود بپردازید، بهتر است خودتان آشپزی کنید که در این صورت مواد اولیه را باید از بازارها و فروشگاه‌های مقصد خریداری نمایید.

  • برنج به ازای هر کیلو: 30 بات
  • شیر به ازای هر لیتر: 45 بات
  • شکر: 23 بات
  • تخم‌مرغ دانه‌ای: 5.5 بات
  • سینه مرغ: 178 بات
  • فیله گوشت: 180 تا 200 بات
  • گوجه‌فرنگی: 45 بات
  • خیار: 130 بات
  • هویج: 70 بات
  • قهوه فوری: 130 تا 150 بات
  • آب به ازای هر لیتر: 12 تا 14 بات


قیمت غذا در تایلند


در این مقاله در مورد فرهنگ غذایی تایلند صحبت کردیم و قیمت غذا در تایلند را در اختیارتان قرار دادیم. اگر در پرداخت هزینه مشکلی ندارید، می‌توانید غذای خود را در رستوران‌های لوکس تایلند نوش‌جان کنید یا رستوران‌های معمولی را برای صرف غذا در نظر بگیرید. البته توصیه می‌کنیم از غذاخوری‌های خیابانی که در اغلب مراکز توریستی و بازارهای تایلند دیده می‌شود، نگذرید. خوردن غذاهای محلی در دل مردم این کشور، خاطره‌ای جذاب و خوب در ذهنتان به جا می‌گذارد و البته قیمت مناسبی نیز دارد. در صورتی که علاقه‌مند به سفر با تورهای گردشگری تایلند هستید، پیشنهاد می‌کنیم صفحات دیگر کایت را مورد بررسی قرار دهید تا با زمان برگزاری تورها و شرایط هریک از آن‌ها آشنا شوید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید