راهنمای سفر به کوبا برای ایرانی‌ها، شرایط و هزینه‌ها
پارسا قاسمی 9110 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



سفر کردن از جمله مواردی است که حس خوب و خاطرات بیادماندنی را برای مسافران بوجود می‌آورد، فرقی نمی‌کند به کجا سفر کنیم یا سفر کرده باشیم، بهرحال این نتایج، نتایجی بدیهی و رایج است که از سفر کردن حاصل می‌شود، اما همه این‌ها به شرطی اتفاق می‌افتد که آداب سفر را بدانیم و شرایط سفر کردن را داشته باشیم، و سپس با یک تحقیق درست و حسابی تصمیم به سفر کردن بگیریم. ممکن است یکی از مقاصد سفر برای شما کوبا باشد، که همانند سایر کشورها جاذبه‌های مخصوص به خود را دارد. بنابراین بهتر است پیش از سفر راهنمای سفر به کوبا برای ایرانی‌ها، شرایط و هزینه‌ها را مطالعه کرده باشید و با یک آگاهی نسبی اقدام به سفر کنید، که از سفر به این کشور لذت دو چندان ببرید، و از مشکلات احتمالی پیشگیری نمایید. در ادامه با ما باشید چرا که راهنمای سفر به کوبا برای ایرانی‌ها، شرایط و هزینه‌ها را به صورت خلاصه ارائه می‌دهیم.


موقعیت جغرافیایی و آب و هوای کوبا


کوبا که هاوانا پایتخت آن است در آمریکای جنوبی واقع شده، بزرگترین جزیره‌ی دریای کارائیب محسوب می‌شود، که در محل تلاقی خلیج مکزیک با دریای کارائیب و اقیانوس اطلس قرار گرفته‌است. جمهوری کوبا از طریق آب‌های شمالی خود به آمریکا، از جنوب با جامائیکا، از شرق با هائیتی، و از غرب با مکزیک همسایه است. کوبا در 145 کیلومتری ایالت متحده و ایالت فلوریدای آمریکا قرار دارد که تنها مرز زمینی آن با پایگاه دریایی ایالت متحده، به نام خلیج گوانتنامو است.
از آنجا که کوبا جزیره‌ای است، آب و هوایی خاص دارد، آب و هوایی نسبتا گرمسیری که تفاوت دمای شب و روز تنها چند درجه است، با بادهای گاها شدید که برخی اوقات موجب کاهش دما و رطوبت هوا نیز می‌شوند. اما اگر قصد سفر به این کشور را دارید، در نیمه دوم سال آب و هوای هاوانا بسیار دلچسب است، یعنی ماه‌های آذر و دی(دسامبر) تا اردیبهشت و خرداد (می) بهترین زمان برای ایرانیانی است که قصد سفر به این جزیره‌ی زیبا را دارند. همانطور که ذکر شد سفر به این کشور نیاز به مطالعه‌ی یک راهنمای سفر به کوبا برای ایرانی‌ها، شرایط و هزینه‌ها دارد، و تا اینجا تقریبا از زمان مناسب برای سفر مطلع شدیم.

موقعیت جغرافیایی و آب و هوای کوبا


جاذبه‌های دیدنی کوبا


پیش از سفر به هر شهری به قصد گردشگری، لازم است که اطلاعاتی درباره‌ی مکان‌های دیدنی و جاذبه‌های گردشگری آن شهر کسب کنید. بنابراین مطالعه‌ی راهنمای سفر به کوبا برای ایرانی‌ها، شرایط و هزینه‌ها، می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. در ادامه با جاذبه‌های گردشگری کوبا بیشتر آشنا شوید.
هاوانای قدیمی و رستوران افسانه‌ای
هر شهری در هر کجای دنیا بخشی دارد که متعلق به گذشته‌ی آن است، بخشی که اغلب به آن بافت تاریخی گفته می‌شود. چه بسا بسیاری از کشورها سعی کرده‌اند این بافت‌های تاریخی را حفظ و در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت نمایند. هاوانای قدیمی نیز همان بافت قدیمی هاوانا، پایتخت کوبا است که قدمت آن به قرن 16 میلادی برمی‌گردد و پر است از زیبایی‌‌های تاریخی، دیوارهای دفاعی که برای جلوگیری از حملات دزدان دریایی ساخته شده‌بودند، در خیابان‌های باریک هنوز پابرجا هستند. قدم زدن در این خیابان‌ها شما را به رویاهای خود برده و گویی به سال‌های گذشته سفر کرده‌اید. حتما به رستوران افسانه‌ای و قلعه‌ نیروی سلطنتی در هاوانای قدیمی سر بزنید و از جذابیت‌های آن لذت ببرید.


خیابان میرامار هاوانا


میرامار منطقه‌ای مجلل در حاشیه‌ی غربی هاوانا است، که دارای چندین هتل و رستوران زیبا می‌باشد، و برای بازدید از آن می‌توانید از مسیری زیبا که با درختان سبز آراسته شده عبور کنید و از تماشای خانه‌های قدیمی و باشکوهی که با رخداد انقلاب، صاحبان‌شان فرار کرده‌اند و حال نیز تبدیل به سفارتخانه و ادارات دولتی شده‌اند، لذت ببرید. علاوه بر این‌ها آکواریوم ملی هاوانا و موزه دل مینیستر در خیابان میرامار واقع شده‌اند، که موجب جذابیت دوچندان این خیابان شده است.

خیابان میرامار هاوانا


کایوکوکو


اگر می‌خواهید که از یک جزیره‌ی بکر و خلوت دیدن کنید و لحظاتی را درآنجا بگذارنید، سواحل کایوکوکو گزینه‌ی مناسبی است. این سواحل که از دورافتاده‌ترین و خلوت‌ترین سواحل کشور کوبا است مناظر زیبایی دارد که در داستان‌هایی مانند کتاب‌های پیرمرد و دریا و جزایر در طوفان، ارنست همینگوی به آن پرداخته است. پس فراموش نکنید که یکی از مقاصد شما کایوکوکو باشد.

کایوکوکو


ساحل ماسه سفید وارادرو


یکی از جذاب‌ترین دیدنی‌های کوبا که هرگز نباید از دستش بدهید ساحل ماسه سفید وارادرو است که یکی از بهترین سواحل کارائیب به شمار می‌آید. طول این ساحل از شبه‌جزیره هیکاکوس تا بخش‌های اصلی کشور کوبا است، بنابراین اگر می‌خواهید خاطرات خود در کوبا را تکمیل کنید حتما به این ساحل سر بزنید. اما وارادرو غیر از ساحل ماسه سفید جاذبه‌هایی طبیعی همچون پارک طبیعی پونتا هیکاکوس، دو غار آمبروسیو و موسولمانس را دارا است.

ساحل ماسه سفید وارادرو


قلعه سه پادشاه مورو


قلعه مورو در بخش ورودی هاوانا و قسمت تاریخی دیوارهای دفاعی آن واقع شده است.ساخت این دیوارهای دفاعی به اواخر قرن 16 و اوایل قرن 17 میلادی برمی‌گردد. یک مهندس ایتالیایی به نام "جیووانی باتیستا آنتونلی" آن را طراحی نموده است.

قلعه سه پادشاه مورو


قلعه سان کارلوس د لا کابانا


با یک پیاده‌روی 15 دقیقه‌ای از قلعه مورو به قلعه سان کارلوس که در ارتفاعات "تپه لا کابانا هیل" قرار دارد می‌رسید. قلعه لا کابانا در دهه 1770 بزرگترین قلعه اسپانیایی بود، این قلعه در طول رژیم باتیستا به عنوان زندان نظامی مورد استفاده قرار می‌گرفته است، که پس از انقلاب کوبا، چه‌گوارا آن را به یک مرکز نظامی تبدیل می‌کند. می‌توانید از نمایش‌های نمادین وقایع تاریخی قرن 19 و شلیک توپ در ساعت 9 هرشب دیدن کنید.

قلعه سان کارلوس د لا کابانا


خیابان دل پرادو


خیابانی که در گذشته متعلق به تعدادی از ثروتمندترین خانواده‌های هاوانا بوده، پوشیده از درختان سرسبز، با موزائیک‌های سیمانی و نیمکت‌های مرمرین، تیر چراغ برق‌های آهنی و شیرهای برنز، که وقتی در آن قدم می‌زنید، گویی به دوران گذشته سفر کرده باشید. هتل سویا با طراحی به سبک "مور" ، خانه دکتر "کارلوس فینلی" (کاشف پشه تب زرد)، معروف‌ترین کلیسای جشن‌های عروسی هاوانا، کاخ " د لاس ماتریمونوس" از دیگر جاذبه‌های خیابان جذاب دل پرادو هستند.

خیابان دل پرادو


شهر ترینیداد


شهری مملو از ساختمان‌های قدیمی، که متعلق به قرن 17 و 19 میلادی هستند. تجارت شکر موجب شهرت ترینیداد شده‌است. این شهر جذاب کوبا، در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. کلیسا هولی ترینیتی، موزه معماری استعماری، پلازا مایور از جاذبه‌های دیدنی این شهر به شمار می‌آیند.

شهر ترینیداد


هزینه‌های سفر به کوبا


راهنمای سفر به کوبا برای ایرانی‌ها، شرایط و هزینه‌ها ، تا به اینجا به معرفی جاذبه‌های گردشگری کوبا پرداختیم، حال نیز وقت آن رسیده که متوسط هزینه‌ی لازم برای سفر به این کشور جزیره‌ای را بررسی نماییم.


هزینه محل اقامت در کوبا


تعداد هتل‌ها در کوبا کم و فاصله‌ی آنها از هم زیاد است، بنابراین طبیعی است که با هتل‌هایی گران روبرو باشید به طوری که هزینه اجاره یک اتاق برای یک شب حدودا میانگینی بین 70 تا 300 دلار است، پس لازم است که از قبل اطلاع داشته باشید که برای اجاره محلی برای اقامت در کوبا با محدودیت روبرو هستید.


هزینه حمل و نقل


سفر به کوبا با همه‌ی جذابیت‌ها و زیبایی اش ممکن است از لحاظ جابجایی بین شهرهای آن و حتی حمل و نقل درون شهری خسته کننده و به خصوص گران باشد. به منظور جابه‌جایی در کوبا چندین روش پیش‌روی شما قرار دارد، یکی از روش‌ها اجاره‌ی خودرو است، که تقریبا یکی از گران‌ترین روش‌ها است چرا که نرخ اجاره خودرو از 80 دلار در روز شروع می‌شود. اما اگر گروهی سفر می‌کنید این روش می‌تواند به صرفه باشد. به این ترتیب بهتر می‌توانید از تماشای منظره‌های این کشور لذت ببرید.
روش دیگر جابجایی در کوبا اتوبوس ویژوال (viazul) است که تنها شبکه اتوبوس‌رانی در دسترس گردشگران به شمار می‌آید. با این اتوبوس ها می‌توانید به جای جای این کشور جزیره‌ای سفر کنید، البته باید بگوییم که بلیط‌های چندان ارزانی هم ندارند و خیلی هم زود پیش‌فروش می‌شوند.
روش سوم، تاکسی (taxi colectivo) است که به ازای هر صندلی باید 5 تا 15 دلار بیشتر از اتوبوس ویژوال بپردازیذ. هواپیما و قطار از دیگر روش‌های حمل و نقل هستند، هواپیما با بلیط بین 100 تا 150 دلار برای هر پرواز، و قطار با بلیط 50 تا 65 دلار امکان جابجایی راحت‌تر را ایجاد کرده‌اند.


هزینه خورد و خوراک


برخلاف محل اقامت در کوبا، مواد غذایی تنوع زیادی دارد و شما انتخاب‌های زیادی با قیمت‌های متفاوتی دارید، که با توجه به بودجه‌ی اقتصادی خود می‌توانید در زمینه انتخاب غذا به اندازه کافی صرفه جویی نمایید. غذاهای محلی، یک تکه پیتزا با ژامبون یا سوسیس چیزی حدود 15 تا 25 پزو (واحد پول کوبا) تهیه نمایید. همچنین می‌توانید از میوه و سبزیجات تازه به عنوان وعده غذایی خود استفاده کنید. چرا که قیمت میوه‌هایی همچون آووکادو، انبه، موز، پرتقال و... در آنجا بسیار پایین و مناسب است.
کافه‌های محلی موجود در کوبا عذاهای گوشتی، ساندویچ‌ها و انواع سوپ را سرو می‌کنند که قیمت هر وعده حدود 1 تا 2 دلار هزینه می‌شود. اما در رستوران‌ها برای یک بشقاب گوشت و برنج، موز سرخ شده و مقداری سبزیجات، چیزی حدود 4 تا 7 دلار باید هزینه کنید.

هزینه خورد و خوراک


با یک جمع‌بندی ساده می‌توانید هزینه‌ی حدودی لازم برای یک سفر عالی به کوبا را تخمین بزنید و با برنامه‌ای از پیش تعیین شده براساس راهنمای سفر به کوبا برای ایرانی‌ها، شرایط و هزینه ، از بروز مشکلات احتمالی و یا مسائل مالی و... پیشگیری کنید و سفری خاطره‌انگیز برای خود ایجاد کنید. سفر زندگی کوتاه در برهه‌ای از زمان در مکان‌های مختلف است، که تجربه‌های هیجان‌انگیزی را برای انسان به ارمغان می‌آورد.
امیدواریم توانسته باشیم راهنمای سفر به کوبا برای ایرانی‌ها، شرایط و هزینه‌ها را به خوبی شرح دهیم تا پیش از سفر به این کشور آمادگی لازم را کسب کنید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید