بهترین شهر برای اقامت ایرانی‌ها در آمریکا کجاست؟
پارسا قاسمی 1399/03/24 9627 بازدید 1 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



به طور معمول وقتی قرار است بهترین هر چیزی تعیین شود، باید براساس معیار و ملاک‌های استاندارد صورت بگیرد. از بهترین غذا گرفته تا بهترین شهر برای زندگی که یک موضوع مهم است. حال نیز اگر بخواهیم بگوییم بهترین شهر برای اقامت ایرانی‌ها در آمریکا کجاست؟ باید براساس معیار و ملاک‌های استاندارد و متعارف بررسی کنیم، و در نهایت هدف هرکسی از مهاجرت و سلیقه‌ی وی نیز مهم و تاثیر گذار است، که کدام شهر را برای زندگی بر می‌گزیند.
بنابراین در اینجا به معرفی و بیان ویژگی‌های بارز هرکدام از شهرهای آمریکا و البته رتبه‌بندی براساس معیارهای مختلف می‌پردازیم تا اگر شما نیز قصد مهاجرت دارید به راحتی بتوانید تصمیم بگیرید که بهترین شهر برای اقامت ایرانی‌ها در آمریکا کجاست؟


زندگی بدون مالیات در آستین تگزاس (Austen Texas)


اگر اولویت اول شما آب و هوای پاک و به قدر کافی تمیز است، آستین تگزاس که بهترین شهر آمریکا از این لحاظ محسوب می‌شود را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در این شهر مالیات بر درآمد وجود ندارد و این از لحاظ درآمدی نیز می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. از نظر شرایط جوی بیشتر روزهای سال آسمانی آفتابی دارد، و حتی در سردترین ماه سال نیز به ندرت دما به زیر 4 درجه کاهش می‌یابد. بنابراین اگر سرمایی هستید آستین آمریکا شهر مناسبی برای شما خواهد بود.


هزینه زندگی در شهر آستین


با توجه به برآوردهای صورت گرفته هزینه اجاره‌ی خانه‌ی یک خوابه در شهر آستین تگزاس به طور میانگین حدود 1100 دلار است و برای خرید خانه، متوسط قیمتی که وجود دارد 196000 دلار است.
هزینه‌های حمل و نقل شهری 1.25 دلار برای بلیط رفت و 2.5 دلار برای مسیر برگشت نیز می‌باشد و اما از لحاظ خورد و خوراک برای یک تغذیه‌ی متوسط حدود 300 دلار در ماه لازم است که در مقایسه با بسیاری از شهرهای آمریکا رقم کمی است.
از لحاظ هزینه زندگی و معیار فرصت‌های شغلی، آستین تگزاس می‌تواند به عنوان بهترین شهر آمریکا برای کار و زندگی نامیده شود. البته هنوز برای جواب دادن به این سوال که بهترین شهر برای اقامت ایرانی‌ها در آمریکا کجاست؟ کمی زود است.

آستین تگزاس (Austen Texas)


دنور کلرادو (Denver Colorado)


دنور کلرادو از لحاظ آب و هوایی در دسته‌ی شهرهای خوش آب و هوا قرار دارد به ویژه اینکه در کنار کوه‌های راکی قرار گرفته‌است که این نیز مزید بر خوش آب و هوایی و جذابیت‌های آن است. دنور، دارای مردمی باسواد است به طوری که آمارها نشان می‌دهد 46% درصد از آنها دارای تحصیلات دانشگاهی اند، همین امر موجب شده به یکی از با سوادترین شهرهای آمریکا تبدیل شود.

درآمد و هزینه زندگی در دنور


درآمدسرانه در شهر دنور به طور متوسط 54910 دلار است که در مقایسه با سایر شهرهای آمریکا بالاتر است و اگر بخواهید یک منزل یک خوابه در این شهر اجاره کنید مبلغی حدود 1600 دلار در ماه باید بپردازید و 323 دلار صرف خورد و خوراک نمایید. البته همه‌ی این هزینه‌ها برای یک نفر محاسبه شده‌اند. بنابراین همانطور که مشاهده می‌کنید دنور با متوسط درآمد بالا و هزینه‌ی پایین زندگی موجب شده تا این شهر در لیست بهترین شهرهای آمریکا قرار گیرد.

دنور کلرادو (Denver Colorado)

سیاتل (Seattle)


شاید اگر بخواهیم بارزترین ویژگی سیاتل را بگوییم قرار گرفتن آن بین دریا و کوه است، اما برخلاف تصور، بارش باران در این شهر آنقدرها هم زیاد نیست، ولی آرامش و طبیعت این شهر موجب شده تا همواره مهاجران زیادی به آن سفر کنند و آن را به عنوان شهر محل زندگی خود انتخاب کنند، و همین امر یکی از دلایل رشد جمعیت سیاتل است که آنرا در بین شهرهای بزرگ آمریکا به عنوان چهارمین شهر از لحاظ رشد جمعیتی قرار داده‌است. سیاتل که به سبب جنگل‌های همیشه سبز زیبای خود به شهر زمرد شهره یافته دارای امنیت بالایی است چرا که جرم و جنایت بسیار کمی در آن رخ می‌دهد.


درآمد و هزینه در سیاتل


سیاتل از لحاظ دریافتی دستمزد در بالاترین رتبه‌ی شهرهای آمریکا قرار دارد چرا که دستمزد ساعتی حداقل 15 دلار است و همین امر موجب مهاجرت بسیاری از افراد به این شهر شده‌است. درحالی که اگر قصد مهاجرت به این شهر را دارید باید بدانید که هزینه اجاره منزل یک خوابه در سیاتل 1300 دلار در ماه است، و حدود 400 دلار در ماه صرف مواد غذایی‌تان می‌شود. آیا تا به حال از بین شهرهای معرفی شده توانستید دریابید که بهترین شهر برای اقامت ایرانی‌ها در آمریکا کجاست؟ کمی صبر کنید هنوز شهرهای زیادی هستند که می‌توانند به عنوان مقصد نهایی انتخاب شوند.

سیاتل (Seattle)

سن خوزه کالیفرنیا(San Jose California)


اگر از طرفداران تکنولوژی هستید و می‌خواهید به مرکز این حوزه سفر کنید، سن خوزه دقیقا همان جایی است که به آن فکر می‌کنید. سن خوزه بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهر شمالی کالیفرنیا به حساب می‌آید، که دارای آب و هوایی مدیترانه‌ای و با آبشارهای فراوان، که بیشتر روزهای سال آفتابی است همواره پذیرای مهاجران زیادی از آمریکا بوده و سومین شهر کالیفرنیا از لحاظ جمعیتی است. جمعیت مهاجران آن حدود 40 درصد کل جمعیت است، و این آمار بزرگی است.


درآمد و هزینه در سن خوزه


سن خوزه با نرخ بیکاری 2.6 درصدی به نسبت سایر شهرهای بزرگ آمریکا دارای کمترین میزان بیکاری است، و به لحاظ کیفیت زندگی رتبه چهاردهم را در بین شهرهای آمریکا دارد. سن خوزه با درآمدسرانه‌ی حدود 77180دلار، که رقمی قابل توجه و بالا است، هزینه‌ی زندگی بالایی نیز هم دارد. اما اگر به تکنولوژی علاقه دارید و می‌خواهید از منظره‌ی کوه سانتاکروز و سایر جذابیت‌های سن خوزه لذت ببرید، شاید بتوان از این مورد صرف نظر کرد و به شهر ثروتمندی که شرکت‌های بزرگی همچون؛ اپل، آمازون، سامسونگ و...در آن حضور دارند مهاجرت کرد. به احتمال زیاد اگر از فردی که علاقمند به تکنولوژی و برنامه‌نویسی است بپرسیم بهترین شهر برای اقامت ایرانی‌ها در آمریکا کجاست؟ سن خوزه را معرفی خواهد کرد.

سن خوزه کالیفرنیا(San Jose California)


بوستون میزبان بهترین کالج‌های دنیا (Boston Massachusetts)


اگر شما یک دانشجو هستید و یا علاقه به زندگی در یک شهر علمی دارید بوستون مکان مناسبی است چرا که مهد بهترین دانشگاه‌های آمریکا بوده و فرصت‌های مناسبی برای دانشجویان پرتلاش ایجاد کرده‌است. بوستون در عین کوچک و آرام بودن، سختی‌ها و مشغله‌های یک شهر مدرن را دارد و همواره شاهد مهم‌ترین اتفاقات تاریخی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی بوده است، بنابراین شما نیز باید خود را برای این دست موضوعات آماده کنید.


درآمد و هزینه در بوستون


بوستون از لحاظ اقتصادی جزو بهترین شهرهای آمریکا است چرا که هر ساله میزبان حدود 400 هزار دانشجو و دانش‌آموز است که این خود موجب شده حدود 5میلیارد دلار به اقتصاد آن کمک کند. اما هزینه‌ی زندگی در این شهر به نسبت سایر شهرهای آمریکا بالاتر است و جزو شهرهای گران آمریکا به حساب می‌آید. ماهانه حدود 1400 دلار هزینه اجاره یک واحد یک خوابه گواه این مطلب است. علاوه بر آن هزینه‌ی خورد و خوراک در بوستون نیز 450 دلار خواهد بود که نسبت به سایر شهرها قابل توجه است.

بوستون (Boston Massachusetts)


سن دیگو(San Diego California)


اگر تمایل دارید که به شهری مهاجرت کنید که به تفریحاتی همچون رستوران گردی و ورزش‌های آبی بپردازید سن‌دیگو یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شما است. چرا که این شهر خوش آب و هوا علاوه بر 200 موزه، رستوران و کافه‌های معتبری که دارد به راحتی می‌توانید به ورزش‌های آبی و کوهستانی جذاب بپردازید. آب و هوای سن دیگو در 266 روز سال آفتابی و دلپذیر است.


درآمد و هزینه در سن دیگو


سن دیگو با جمعیت 1.2 میلیون نفری دارای نرخ بیکاری 2.9 درصد و مالیات بر درآمد در این شهر 9.3 درصد است که این رقم مالیات در مقایسه با میانگین کشور بالا بوده و یکی از دلایل پر هزینه بودن سن دیگو محسوب می‌شود. علاوه بر مالیات بالا اجاره خانه‌ی یک خوابه 1467 دلار است. اما درآمدسرانه‌ی ساکنین آن حدود 62000 دلار است. مبلغ لازم برای صرف خورد و خوراک 330 دلار بوده که در مقایسه با سایر خرج و مخارج این شهر ارزان به حساب می‌آید.
همانطور که مشاهده کردید سن دیگو شهر مقرون به صرفه‌ای به لحاظ خرج و مخارج نیست و شاید بیشتر مناسب افرادی با درآمد بالا باشد، اما آرام بودن و ترافیک کنترل شده‌ی این شهر موجب مهاجرت بسیاری از افراد به آن شده‌است.

سن دیگو(San Diego California)


سخن آخر


در اینجا سعی کردیم چندین شهر که هر کدام به لحاظی و باتوجه به معیاری خاص بهتر از سایر شهرهای آمریکا هستند را به شما معرفی کنیم تا شاید راحت‌تر تصمیم بگیرید که بهترین شهر برای اقامت ایرانی‌ها در آمریکا کجاست؟ و مقایسه‌ی صورت گرفته در اینجا می‌تواند مقدمه‌ای برای تحقیقات شما در این زمینه باشد، اما همانطور که در ابتدای مقاله ذکر کردیم تصمیم‌گیری نهایی کاملا به هدف و علایق خود شما بستگی دارد، بنابراین پیش انتخاب شهر به خوبی اهداف خود را مشخص کنید و به بررسی شهرهای مختلف از نظر معیارهای مدنظر خود بپردازید و در نهایت تصمیم به مهاجرت بگیرید. به طور مثال اگر به قصد تفریح مهاجر ت می‌نمایید سن دیگو می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد درحالی که با درآمد و بودجه‌ی کافی سفر کنید، و یا اگر تصمیم دارید به شهری علمی و پر از دانشگاه‌های معتبر مهاجرت نمایید، بوستون ماساچوست را به شما توصیه می‌کنیم. امیدواریم که به هر شهری و هر کجای آمریکا که مهاجرت نمودید بتوانید بهترین و آرام‌ترین زندگی را داشته‌باشید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

نظرات، تجربیات و سوالات

  • 1400/01/15

    وقت بخیر.با توجه به اطلاعاتی که ارائه دادید ممنون میشم بدونم برای کسی که بخواد هم درس بخونه در آمریکا و هم کار کنه که درآمد خوب و هزینه ی کمی داشته باشه برای مسکن، کدوم شهر رو پیشنهاد میدید.ممنون Good time According to the information you provided I want to know for someone who wants to study and work at the same time And earn about $ 13 an hour and pay a little for a room or a suite Which city would you suggest? Thank you

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید