شروع پرواز ترکیه در 4 مهر - آپدیت اطلاعیه‌ها 1 مهر
زهرا نیرومند 1399/03/18 21775 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


بروزرسانی 01 مهر 99

شروع پرواز ترکیه در 4 مهرماه با پروازهای ماهان و ایران‌ایر

پروازهای ترکیه طبق اعلام‌های رسمی هواپیمایی ماهان، ایران‌ایر و ترکیش در 4 مهر ماه (25 سپتامبر) برقرار خواهند شد و ارائه تست منفی PCR برای تمامی مسافران الزامی است. در این پروازها، امکان همراه داشتن ساک دستی در داخل کابین هواپیما وجود ندارد. در ادامه اطلاعیه هواپیمایی ماهان، ایران‌ایر و ترکیش در رابطه با شروع پروازها را می‌توانید مشاهده بفرمایید.

اطلاعیه هواپیمایی ماهان برای پرواز استانبول

پرواز استانبول ماهان 4 مهرپرواز تهران استانبول 4 مهر ایران ایرشروع پرواز ترکیش تهران استانبول


بروزرسانی 27 شهریور 99

لغو پرواز ترکیه 10 مهر و تعویق پرواز به ابتدای آبان ماه

اگر چند وقتی است که به دنبال سفر به ترکیه هستید و نمی‌خواهید تن به پروازهای بالای 20 میلیون تومانی هواپیمایی قطرایرویز بدهید، احتمالا خبر تعویق برقراری پروازهای تهران استانبول و پروازهای ترکیه، چیز جدید و غیر منتظره‌ای برایتان نیست. پس از کش و قوس‌های فراوان خبر آمده بود که پروازهای ترکیه در تاریخ 10 مهرماه برقرار خواهد شد ولی چند روز قبل باز این تاریخ به تعویق افتاد و گمانه‌زنی‌ها حاکی از این است که پروازها ممکن است در ابتدای آبان‌ ماه مجدد برقرار شود ولی از طرفی تمامی مسئولین مرتبط با گردشگری، به نوعی اعلام کرده‌اند که تا زمان اعلام رسمی از سوی مراجع ذی‌صلاح، اقدام به خرید پرواز ترکیش نکنند چرا که تجربه نشان داده مسافران برای بازپس گرفتن پول بلیطی که پرداخت کرده‌اند با مشکلات زیادی مواجهند.


بروزرسانی 06 شهریور 99

آخرین وضعیت پرواز‌های ایران به ترکیه

در حالی که همه اخبار رسمی به تاریخ 11 شهریور 99 برای باز شدن پروازهای تهران-استانبول اشاره دارند، بسیاری از اخبار غیر رسمی حاکی از این است که 11 شهریور پروازهای تهران-استانبول برای مسافران با قصد توریست برقرار نخواهند شد و افراد ایرانی که می‌خواهند به ترکیه سفر کنند، باید تا اواسط مهرماه منتظر بمانند. با توجه به وضعیت کرونا و آمار تلفات این ویروس در ترکیه عدم برقراری پروازها بیشتر قابل پذیرش است. در همین باب، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی، در پیامی اعلام کرده است که  دارد، برقراری پروازهای ایران به ترکیه در هاله‌ای از ابهام است و از مسافران خواسته است تا فعلا بلیت هواپیما نخرند. دلیل بیان این موضوع را می‌توان به عدم عودت وجه از ایرلاین‌های خارجی نظیر ترکیه به مسافران در موعد مقرر و مشکلاتی که برای بازپس گیری مبلغ پرداخت شده بلیط برای مسافران ایجاد شده است، ربط داد.


بروزرسانی تیر 99

تاریخ شروع مجدد پروازهای ترکیه مشخص شد


در دسامبر سال 2019 با همه گیری کووید 19 ( کرونا ویروس) و سرایت آن از چین به همه‌ی کشورهای جهان، تب و تابی در سراسر دنیا ایجاد شد، وجود این ویروس روی همه چیز اثر گذاشت، کسب و کارها تعطیل شد، بسیاری از افراد کار خود را از دست داده و خانه نشین شدند، مردم در خانه‌هایشان قرنطینه شده حتی حق نداشتند به خرید بروند به مسافرت که دیگر کسی فکر هم نمی‌کرد. هزاران پرواز لغو و سفر میلیون‌ها مسافر کنسل شد. دیگر پروازی در دنیا انجام نگرفت، هواپیماها هم انگار مثل آدم‌ها در آشیانه‌هایشان قرنطینه شده و صنعت گردشگری و همینطور شرکت‌های هواپیمایی ضرر زیادی متحمل شدند. هیچ کس نمی‌دانست که این وضعیت تا چه زمانی ادامه میابد، کشورها مرزهای خود را به روی هم بستند و همه منتظر خبرهای جدید ماندند. در این میان پروازهای بین ایران و ترکیه نیز لغو شد و مسافران این پروازها هر لحظه در انتظارند تا خبر جدیدی از وضعیت پروازهای ترکیه به دست بیاورند. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم تا این مقاله را به زمان شروع پروازهای ترکیه اختصاص داده و اطلاعاتی را در مورد زمان و نحوه‌ی انجام پروازها، خرید بلیط و شرایط کشور مقصد برای انجام پروازها در اختیار شما قرار دهیم.


لغو پروازهای داخلی و خارجی ایران به علت شیوع کرونا


شیوع کرونا صنعت گردشگری ایران راهم تحت تاثیر قرار داد و ایران نیز، مانند سایر کشورهای جهان با شیوع کرونا ویروس در اواخر بهمن ماه 98، پروازهای خارجی خود را به طور کامل لغو و برای پروازهای داخلی محدودیت‌های بسیاری اعمال کرد. دیگرنه کسی می‌توانست به خارج از ایران سفر کند نه مسافری به ایران بیاید. در فرودگاه‌ها هم تب سنجی و دیگر پروتکل‌ها به
طور کامل رعایت می‌شد.


لغو شدن پروازهای ترکیه با شیوع کرونا


کشور ترکیه تحت تاثیر شیوع کرونا ویروس همه‌ی پروازهای خود را اعم از داخلی و خارجی لغو کرد، حتی مرزهای زمینی خود را به روی ایرانیان بست، این اولین واکنش ترکیه به شیوع کرونا بود. دو شرکت هواپیمایی ترکیه به نا‌م‌های ترکیش و پگاسوس ایر لاین که مسافران را بین ایران و ترکیه جابجا می‌کردند، از لغو همه‌ی پروازهای خود خبر دادند و اعلام کردند که تنها دانشجویان می‌توانند برای بازگشت به کشور خود، از هواپیما استفاده کنند. ترکیه اعلام کرد چون سلامتی مسافران برای آن‌ها در اولویت قرار دارد تا اطلاع بعدی هیچ هواپیمایی اجازه‌ی پرواز نخواهد داشت.

لغو شدن پروازهای ترکیه با شیوع کرونا


مساعد‌تر شدن اوضاع کرونا و شروع پروازها


پس از گذشت مدتی، هنگامی که یک جهان با ویروس کرونا مبارزه می‌کرد، به مرور با بهتر شدن اوضاع، تعدادی از کشورها تصمیم به از سر گیری پروازهای خود گرفتند. ایران با رعایت شدید تمامی پروتکل‌های بهداشتی تعداد محدودی از پروازهای داخلی و خارجی خود را از سر گرفت؛ پاریس، آمستردام، لندن و در مواردی کوالالامپور و بانکوک اولین شهرهایی بودند که ایران به آن‌ها مسافر فرستاد. با شروع ماه ژوئن ترکیه نیز ابتدا با پرواز چند هواپیما از استانبول به شهرهای ترابزون، آنتالیا و ازمیر شروع کرده و در ماه‌های ژوئیه و اوت علاوه بر گسترش پروازهای داخلی به مقصد سایر شهرهای ترکیه، تعدادی پرواز خارجی نیز انجام داد. این پروازها به 22 نقطه‌ی دنیا از جمله استکهلم، آمستردام، تفلیس، فرانکفورت، مینسک و... بود. پروازهای بین تهران و استانبول به صورت غیر مستقیم و از طریق پروازهای قطر ایرویز از تهران به دوحه و از آن‌جا به استانبول انجام می‌شد و قیمت هر مسیر یک طرفه بین 10 تا 14 میلیون تومان بود.

مساعد‌تر شدن اوضاع کرونا و شروع پروازها


مذاکره سران ایران و ترکیه برای شروع پروازهای مستقیم بین دو کشور


خبرها حاکی از آن است که دیشب محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان پس از سفر به ترکیه و دیدار با همتای ترک خود، اعلام کرده که با شروع پروازهای مستقیم میان تهران و استانبول، موافقت شده است، در این دیدار که جمعی از کارشناسان صنعت هوایی کشور نیز در آن حضور داشتند، مقرر شد پروازهای مستقیم میان تهران و استانبول از 31 تیر ماه آغاز شود. همچنین وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد که از تاریخ 1 آگوست (11 مرداد) مرزهای هوایی بین ایران و ترکیه باز شده و مسافران، با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی مقصد، می‌توانند سفر توریستی داشته باشند. البته در تمامی این پروازها پروتکل‌های بهداشتی به طور کامل رعایت شده و در فرودگاه‌های مبدا و مقصد تب سنجی انجام می‌شود. ضمن اینکه کسانی که کارت اقامت یک ساله‌ی توریستی داشتند، امروز ساعت 18 به وقت محلی توانستند از طریق مرز زمینی سرو وارد ترکیه شوند.


قیمت بلیط پرواز مستقیم تهران – استانبول


خط هوایی ایران برای پرواز از تهران به سمت استانبول، مبلغ 1.4 تا 1.5 میلیون تومان را در نظر گرفته که این مبلغ برای پرواز از خطوط ترکیه از 1.9 تا 3.6 میلیون تومان (فقط برای یک طرف) می‌باشد.

قیمت بلیط پرواز مستقیم تهران – استانبول


با شیوع ویروس کرونا و همه‌گیر شدن آن، صنعت گردشگری کل دنیا مختل شده و کشورهای درگیر، تمامی پروازهای داخلی و خارجی خود را لغو کردند. کشور ایران نیز پس از شیوع کرونا در اواخر بهمن 98، تمامی پروازهای خارجی خود را لغو نمود و محدودیت‌هایی را نیز در پروازهای داخلی ایجاد کرد. کشور ترکیه از جمله اولین کشورهایی بود که از ورود مسافران ایرانی به کشورش جلوگیری به عمل آورد و مرزهای زمینی را نیز به روی آن‌ها بست. در این راستا، دو شرکت هواپیمایی ترکیش و پگاسوس ایرلاین اعلام کردند تا اطلاع ثانوی هیچ پروازی را به ایران و تهران نخواهند داشت. از این رو، تمامی پروازهای برنامه‌ریزی شده، کنسل و هزینه بلیط‌ها به مسافران برگردانده شد. با توجه به این‌که بسیاری از افراد به دلایل مختلف قصد سفر به ترکیه را داشته و منتظر باز شدن خطوط هوایی این کشور هستند، در این بخش قصد داریم در مورد زمان شروع پروازهای ترکیه صحبت کرده و اطلاعاتی را در زمینه فروش بلیط در اختیارتان قرار دهیم.


لغو پروازهای ترکیه


همان‌طور که می‌دانید، از دسامبر سال 2019 یک ویروس فراگیر با نام کووید 19 وارد کشور چین شده و از آن‌جا به کل دنیا نفوذ پیدا کرد. سرعت بالای شیوع این ویروس و خطراتی که برای مبتلایان داشت باعث شد تا کشورهای درگیر، مردم خود را در خانه قرنطینه کرده و تمامی ادارات، فروشگاه‌ها، مدارس و ... را تعطیل کنند. در نتیجه کسب و کارهای مختلف دنیا خسارات فراوانی دیدند و برخی از آن‌ها نیز به طور کلی نابود شدند. در این راستا، صنعت گردشگری کاملا مختل شده و بیشترین ضرر و زیان را از شیوع ویروس کرونا، متحمل شد.
کشور ترکیه از جمله اولین کشورهایی بود که تمامی مرزهای هوایی و زمینی خود را به روی ایران بست. در نتیجه تمامی پروازهای خطوط هوایی ترکیه به ایران لغو و هزینه بلیط به مسافران برگردانده شد. دو شرکت هواپیمایی ترکیش و پگاسوس ایرلاین با بیان این‌که سلامتی مسافران و امنیت آن‌ها در الویت قرار دارد، تمامی پروازهای خود را به طور کامل لغو کرده و اعلام کردند تا اطلاع ثانوی هیچ پروازی را انجام نخواهند داد. تنها پروازهای انجام شده مربوط به انتقال دانشجویان از کشورهای مختلف دنیا به ترکیه و بالعکس بود.
در همان دوران، إلکر أیجی، رئیس هیأت مدیره شرکت هواپیمایی ترکیه اعلام کرد، 85 درصد از پروازهای مسافربری این کشور لغو شده و ممنوعیت پرواز در مورد 60 کشور دنیا اجرا می‌گردد. علاوه بر این، محدودیت‌هایی نیز برای مسافران بالای ۶۵ سال اعمال شد که بر اساس آن اجازه پرواز به افراد مسن داده نمیشد.


لغو پروازهای ترکیه


شروع پروازهای ترکیه


در آخرین خبری که از طرف کشور ترکیه اعلام شده بود، شرکت‌های هواپیمایی این کشور تمامی پروازهای داخلی و خارجی خود را تا 29 ماه می لغو کردند. طبق برنامه‌ریزی انجام شده، با ورود به ماه ژوئن، پروازهای داخلی ترکیه از سر گرفته شد و گفته می‌شود در سه ماه ژوئن، ژوئیه و اوت، به مرور افزایش خواهد یافت.
اولین پرواز داخلی این کشور در دوران پساکرونا، در تاریخ 2 ژوئن در مسیر استانبول- آنکارا انجام شد. این پرواز با شماره TK2150، طی مراسمی با حضور برخی از مقامات کشور ترکیه و مدیران فرودگاه استانبول از این فرودگاه به سمت فرودگاه اسن بوغای آنکارا حرکت کرد. اولین پرواز، یک پرواز تجاری- مسافری بود که در آن 156 مسافر حضور داشتند. در این تاریخ پروازهای دیگری نیز از فرودگاه‌های استانبول به شهرهای آنتالیا، ازمیر و ترابزون به صورت رفت و برگشت انجام شد و پروازهای کشور ترکیه پس از 59 روز به طور رسمی از سر گرفته شد. این کشور از روز 3 ژوئن پروازهای خود را گسترده‌تر کرده و سفر به دیگر شهرهای ترکیه را نیز از سر گرفت. البته این پروازها با رعایت نکات بهداشتی انجام شده و محدودیت‌هایی برای مسافران در نظر گرفته می‌شود. در حال حاضر مسافران باید به تنهایی وارد فرودگاه شوند و حق داشتن هیچ همراهی را ندارند. علاوه بر این، مسافران در هنگام ورود تب سنجی می‌شوند تا در صورت بروز علائم از ورودشان به هواپیما جلوگیری شود. تمامی کادر پرواز نیز به سپرهای حفاظتی بهداشتی و دستکش مجهز هستند.
طبق برنامه‌ریزی مرحله‌ای پروازها، در ماه ژوئن حدود 60 درصد پروازهای داخلی کشور انجام می‌شود. پرواز خارجی نیز به 19 کشور و 22 نقطه شامل فرانکفورت، تورنتو، کویت، توکیو، شانگ‌های، مونیخ، وین، برلین، سئول، سنگاپور، استهکلم، آمستردام، بروکسل، کپنهاگ، آلماتی، کابل، اسلو، دوسلدروف، مینسک، تفلیس، بیروت و تل آویو اجرا خواهد شد.
تعداد پروازها در ماه ژوئیه افزایش یافته و از 75 فرکانس پرواز در هر هفته به 572 فرکانس پرواز در هفته خواهد رسید. پروازهای ژوئیه برای 74 کشور و 103 نقطه انجام خواهد شد. برنامه ماه اوت 937 فرکانس پرواز در هفته خواهد بود که 98 کشور و 160 نقطه پروازی را شامل می‌شود.


شروع پروازهای ترکیه


شروع پروازهای ایران به کشورهای خارجی


ایران نیز مانند دیگر کشورها پروازهای خود را از سر گرفته و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و برخی محدودیت‌ها، به کشورهای لندن، پاریس و آمستردام پرواز دارد. همچنین در موارد خاص به فرودگاه‌های تایلند و کوالالامپور نیز پرواز انجام می‌شود.
در مورد کشورهای حوزه خلیج‌فارس این‌طور گفته شده است که تنها مسافران ایرانی که در دبی اقامت دارند به ایران انتقال داده می‌شوند، اما هنوز پروازی از ایران به دبی انجام نشده و هیچ مسافری به این کشور انتقال داده نمی‌شود. بر اساس گفته دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی، کشورهای حوزه خلیج فارس هنوز زمانی را اعلام نکرده و تاریخ دقیقی را برای شروع پروازها در نظر نگرفته‌اند.


شروع پروازهای ایران به کشورهای خارجی


شروع پروازهای ترکیه


بر اساس گفته مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی، هنوز هیچ خبری از سمت ترکیه برای برقراری سفرهای هوایی به این کشور و از سرگیری پروازها نرسیده و تاریخ دقیقی از آن در دست نیست. تنها خبر موجود در این زمینه مربوط به ترکیش ایرلاین است که تاریخ 26 خرداد را برای شروع پرواز به ایران اعلام کرده که البته هنوز قطعی نیست.
در صورتی که شرکت ترکیش ایرلاین پروازهایی را به ایران انجام دهد، بر اساس توافقات دو جانبه کشور ایران نیز باید به همان تعداد به ترکیه پرواز داشته باشد که از طریق شرکت‌های هواپیمایی داخلی انجام خواهد شد.


شروع  پروازهای ترکیه

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید