بهترین زمان سفر به سوریه چه زمانی است؟
حامد مقتدایی 1399/03/17 5927 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



نوع اقلیم و وضعیت آب‌وهوایی سوریه، مدیترانه‌ای معمولی بوده و تابستان‌های داغ، گرم و سوزان و زمستان‌هایی سوزناک و طاقت‌فرسا به همراه دارد. به همین خاطر است که بهترین زمان سفر به این کشور بین این دو فصل خواهد بود، یعنی فصل‌های دیدنی و خوش‌آب‌وهوای بهار و پاییز.
در ادامه قصد داریم تا شما را با شرایط کامل آب‌وهوایی کشور جنگ‌زده، تاریخی و مذهبی سوریه آشنا کنیم:

همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای سوریه وارد صفحه "تور سوریه" شوید.


فصل‌های بهار و پاییز در سوریه


فصل‌های بهار و پاییز زمانی ایده‌آل برای بازدید از بخش‌های مختلف کشور سوریه است، چون آب‌وهوای این فصل‌ها معتدل، خنک و دلپسند است، و سطح بارش باران در نقاط متفاوت کشور بسیار پایین است. دمای هوا در بیشتر بخش‌ها و مناطق سوریه، به ویژه در ماه‌های آوریل/می و سپتامبر/اکتبر، به طور میانگین به بازه 20 تا 29 درجه سانتی‌گراد می‌رسد.


فصل‌های-بهار-و-پاییز-در-سوریه


فصل بهار سوریه به دنبال بارش باران و برف زمستانی، آب‌وهوای شفاف و پاکی به همراه دارد و چشم‌انداز شکوفه‌های درختان، بر زیبایی‌های این کشور بیش از پیش میفزاید و فصل پاییز هم دمای هوا کاهش پیدا می‌کند و خبری از بارش سنگین باران‌های زمستانی نیست، و فعالیت‌های در محوطه باز و گشت‌ها و تورهای گردشگری در کشور افزایش پیدا می‌کند.


فصل تابستان در سوریه


دمای هوا در این منطقه در فصل تابستان به طور میانگین در بازه 30 تا 40 درجه سانتی‌گراد خواهد بود. در شهرهای ساحلی سوریه دمای هوا بین 21 تا 35 درجه سانتی‌گراد است و در بخش‌های داخلی، همچون شهرهای دمشق و حلب، به طور میانگین دمای هوا به بازه بین 30 تا 40 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. بیشینه حد گرما در مناطق کویری و صحرایی سرزمین سوریه وجود داشته، اگر به سمت شرق سوریه به سوی مناطقی همچون پالمریا و دیرالزور پیش رویم، می‌بینیم که در آنجا دمای هوای به شدت بالاست و به 40 درجه سانتی‌گراد می‌رسد.


فصل زمستان در سوریه


مشابهاً، دمای هوای در فصل زمستان در مناطق متفاوت سوریه، متغیرخواهد بود.:


شهرهای ساحلی با آب‌وهوای متعدل و مرطوب و نسبتاً دلپسندی روبرو خواهند بود و دمای هوا در آن نواحی به طور میانگین به 10 درجه سانتی‌گراد رسیده و میانگین بارش باران ساله در این فصل به 750 تا 1000 میلی‌لیتر می‌رسد.
در نواحی بلند و کوهستانی، دمای هوا به طور میانگین به 12 درجه سانتی‌گراد رسیده و سطح بارش باران سالانه به 250 تا 500 میلی‌لیتر می‌رسد. در این بخش‌‎های کوهستانی سوریه که نواحی دشت و صحرا را از مناطق ساحلی جدا می‌کند، با بارش سنگین برف و باران در طول ماه‌های زمستان روبرو هستند.


فصل-زمستان-در-سوریه


همانطور که به سمت شهرهای داخلی پیش می‌رویم، بخش‌های شمالی و شرقی، دمای هوا به شدت پایین می‌آید و در برخی نواحی به سر حد انجماد می‌رسد.


ماه‌های گردشگری و سفر به سوریه


برخی از شلوغ‌ترین ماه‌های سال در سوریه به علت شرایط آب‌وهوایی مناسب حوالی سال نو و تعطیلات اسلامی خواهد بود، زمانی‌که محلی‌ها خودشان احتمالاً سرشان گرم مراسم و اعیاد خاص خود می‌باشد. ماه‌های جولای و آگوست (اواسط تیر تا اواسط شهریور) نسبتاً از سطح شلوغی کمتری برخوردار است. اگر قصد دارید در این ماه‌های شلوغی به سوریه سفر داشته باشید، بهتر است پروازها و هتل‌های‌تان را از یکی دوماه قبل رزرو کنید.


وضعیت دقیق دما و بارش باران به تفکیک فصل در سوریه


وضعیت دقیق دما و بارش باران به تفکیک فصل در سوریه به شرح زیر است:


فصل بهار (از فرودین تا خرداد)


سطح رطوبت و دمای هوا در کنار هم موجب وضعیت آب‌وهوای معتدل در این بازه زمانی از سال در سوریه می‌شوند. بالاترین میزان دما در این فصل 32.6 درجه سانتی‌گراد و پایین‌ترین میزان دما به 16.2 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. هرچه از فرودین رو به خرداد پیش می‌روید، دمای هوای گرم‌تر می‌شود. ماهی یک یا دو بار بارش قابل‌توجه در سوریه می‌بارد و بهار از شلوغ‌ترین ماه‌های گردشگری محسوب شده و زمان خوبی برای گشت‌وگذار و فعالیت‌‌های توریستی است.


فصل-بهار-(از-فرودین-تا-خرداد)


فصل تابستان (از تیر تا شهریور)


دمای هوای بالا و نسبتاً گرم در آب‌وهوای داغ و سوزان ماه‌های میانی سال در سوریه غوغا می‌کند. در این ماه‌ها از سال با حداقل سطح بارش باران یا به طور میانگین بدون بارندگی در ماه مواجه است. سطح گردشگری و فعالیت‌های توریستی در ماه‌های تیر تا شهریور بسیار پایین بوده و اقامتگاه‌ها پایین‌ترین سطح از هزینه را از گردشگران احتمالی دریافت می‌کنند.


فصل پاییز (از مهر تا آذر)


دمای هوا در این فصل از سال در بالاترین سطح دما به 35.3 درجه سانتی‌گراد و در پایین‌ترین سطح دما به 18.3 درجه سانتی‌گراد می‌رسد که از سطح رطوبت و وزش باد مطلوبی برخوردار است. سطح بارش باران یا برف به یک یا دو بار در ماه می‌رسد و دومین شلوغ‌ترین فصل گردشگری در سوریه به خاطر وضعیت آب‌وهوایی‌ خوبش محسوب می‌شود. همچنین قیمت هتل‌ها و اقامتگاه‌های توریستی در این ماه‌ها نسبتاً بیشتر است.


فصل زمستان (از دی تا زمستان)


آب‌وهوا در این فصل از سال در سوریه بسیار سرد بوده و خیلی مناسب نیست. بالاترین سطح دما در این فصل 16.8 درجه سانتی‌گراد و پایین‌ترین میزان دما به 11.9 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. به طور میانگین نیز بارش باران یا برف سه بار در ماه رخ می‌دهد. سطح گردشگران در این ماه‌ها بسیار پایین است.
برای مطالعه توضیحات جامع و کامل درباره خرید سوغاتی‌های سوریه، می‌توانید نگاهی به مقاله «خرید در سوریه | راهنمای خرید سوغاتی در کشور سوریه» بیندازید.


فصل-زمستان-(از-دی-تا-زمستان)


در این مقاله از مجله گردشگری کایت ما شما را با دانستنی‌های مفید و کاربردی از بهترین زمان سفر به سوریه و چگونگی وضعیت آب‌وهوایی در فصل‌های مختلف سال از بهار، تابستان، پاییز و زمستان در نواحی و مناطق مختلف ساحلی، صحرایی و شهری آن آشنا کردیم. اگر قصد سفر به سوریه را دارید، می‌توانید با شماره تلفن 02175097700 تماس بگیرید تا کارشناسان کایت شما را درخصوص ثبت نام در تور سوریه راهنمایی کنند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید