چشمه لار فیلبند کجاست؟ راه های دسترسی + تصاویر
زهرا نیرومند 1399/03/16 10869 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



منطقه بندپی، یکی از مهم‌ترین مناطق شهرستان بابل است که در بخش جنوبی آن قرار دارد. این منطقه دارای دو بخش شرقی و غربی است که هرکدام از آن‌ها دارای روستاهای متعددی می‌باشند. مردم این منطقه به کشاورزی و پرورش دام مشغولند. آن‌ها تابستان‌ها دام‌های خود را به مناطق ییلاقی برده و روزهای گرم خود را در مناطقی خوش آب و هوا سپری می‌کنند. فیلبند، ییلاق مردم روستای دیواملکشاه و دیواکاقع، یکی از زیباترین و دیدنی‌ترین ارتفاعات مازندران است که به دلیل جذابیت‌های منحصربفردی که دارد سالانه گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند. فیلبند که با نام سرزمین ابرها شناخته می‌شود، علاوه بر چشم‌اندازهای بی‌نظیر، دارای جاذبه‌های دیگری نیز می‌باشد که از بین آن‌ها می‌توان به چشمه لار اشاره کرد. در این بخش به معرفی چشمه لار پرداخته و اطلاعاتی در مورد این چشمه آب معدنی را در اختیارتان قرار می‌دهیم.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده اطلاعات کامل فیلبند به صفحه "فیلبند" مراجعه کنید و برای دیدن تورهای فیلبند وارد صفحه "تور فیلبند" شوید.


روستای زیبای فیلبند


فیلبند، یکی از زیباترین روستاهای منطقه چلاو در استان مازندران است که از توابع شهرستان بابل محسوب می‌شود. این روستا در ارتفاع 2300 متری از سطح دریا واقع شده و به دلیل چشم‌اندازهای بسیاری زیبایی که از ابرها دارد، معروف شده است. اگر به فیلبند سفر کنید اقیانوسی از ابر را در زیر پاهای خود خواهید که همچون فرشی سفید رنگ در مقابل چشمان شما پهن شده و تا بی‌نهایت ادامه دارد.
فیلبند یک روستای ییلاقی است که بهار و تابستان آب‌و‌هوایی خنک و مطبوع دارد. اگر در وسط مرداد نیز به این روستا سفر کنید، باید لباس گرم به همراه داشته باشید و شب‌ها را در زیر کرسی یا کنار بخاری به صبح برسانید.
فیلبند پاییز و زمستان را در سرمایی سخت و طاقت‌فرسا می‌گذراند. اگر قصد تماشای فیلبند در پاییز را دارید، باید اوایل این فصل به این روستا سفر کنید. زیرا این منطقه زمستانی زودرس دارد و به دلیل برفی شدن جاده‌ها و یخ‌زدگی غیر قابل دسترس می‌شود. محلی‌های فیلبند نیز در همان روزهای اول پاییز دام خود را جمع‌آوری کرده و به روستای محل اقامت خود برمی‌گردند. در واقع باید بگوییم فیلبند در زمستان غیر مسکونی است و کسی در آن دیده نمی‌شود.
فیلبند به روستای 4 فصل معروف است. ممکن است در طول یک روز پدیده‌های جوی متفاوتی را در کنار هم مشاهده کنید. به این معنی که هم باد و باران را ببینید و هم از تماشای خورشید در هنگام طلوع یا غروب آفتاب، لذت ببرید. حتی ممکن است در ساعاتی از روز شاهد برف باشید. از این رو، توصیه می‌شوید به پیش‌بینی‌های هواشناسی در مورد آب و هوای این منطقه چندان اعتماد نکنید.


روستای زیبای فیلبند


جاذبه‌های گردشگری فیلبند


وقتی سه‌راهی چلاو را در پیش می‌گیرید و به سمت فیلبند بالا می‌روید، از همان ابتدای راه مناظر فوق‌العاده‌ای را در اطراف خود خواهید دید. روستای زیبا و سرسبز سنگ‌چال مسیری جذاب و دیدنی در مقابل چشمان شما قرار می‌دهد. در بخش‌های از مسیر مه غلیظی را در اطراف خود مشاهده می‌کنید که در کنار درختان و گیاهان سرسبز اطراف، تصاویری رویایی را به وجود می‌آورد. تماشای خانه‌های گلی و سنگی، شنیدن صدای زنگوله گاو و گوسفندان، قدم زدن در زیر نم باران در حالی‌که تصویری مه‌آلود در مقابل دیدگان خود دارید، از جمله جذابیت‌های این روستای بهشتی است.
به هرگوشه روستا که بروید، زیبایی‌هایی از طبیعت را خواهید دید که مهم‌ترین آن‌ها ابرهایی هستند که روستا را در برگرفته و دور تا دور آن را پوشانیده‌اند. شاید برای استراحت و استفاده از آب‌و‌هوای مطبوع و خنک فیلبند به آن سفر کرده باشید، اما توصیه می‌کنیم در خانه نمانید و تا فرصت هست به تماشای بخش‌های مختلف روستا بروید.
اگر اهل کوهنوردی هستید، می‌توانید سری به امام‌زاده قاسم بزنید. امام‌زاده قاسم بقعه‌ای سفیدرنگ است که در ارتفاع 2500 متری از سطح دریا قرار دارد. برای بازدید از این امام‌زاده باید توان بدنی بالایی داشته باشید تا بتوانید مسیر آن را طی کنید. این امام‌زاده شما را به سمت جنگل الیمستان هدایت می‌کند. در نزدیکی امام‌زاده مهمان‌پذیری قرار دارد که می‌توانید در آن کمی استراحت کرده و خستگی خود را از تن به در کنید.
امام‌زاده یحیی، زیارتگاه دیگری است که در ورودی روستای فیلبند دیده می‌شود. این امام‌زاده‌ کوچک، دارای یک گنبد سبزرنگ است که در اطراف آن تعدادی کلبه‌ چوبی وجود دارد. گردشگران این امکان را دارند که یکی از این کلبه‌ها را اجاره کرده و برای استراحت و اقامت شبانه از آن استفاده نمایند.


جاذبه‌های گردشگری فیلبند


چشمه لار فیلبند


یکی از جاذبه‌های توریستی فیلبند که معمولا مورد توجه گردشگران این منطقه قرار می‌گیرد، چشمه‌های آب معدنی آن است. چشمه‌های متعددی در فیلبند دیده می‌شود که هریک از آن‌ها ویژگی خاصی داشته و در بخش‌هایی از این روستا جریان دارند. یکی از مهم‌ترین و معروف‌ترین چشمه‌ها، چشمه لار فیلبند است که آب آن برای درمان دردهای کلیوی مفید می‎‌باشد. فلئور از جمله مواد موجود در آب چشمه لار است. این ماده در استخوان‌بندی بدن تاثیر بسیار زیادی داشته و به تقویت آن‌ها کمک می‌کند.


چشمه لار فیلبند


در این مقاله در مورد روستای فیلبند و جاذبه‌های گردشگری آن صحبت کرده و اطلاعاتی در مورد چشمه لار فیلبند در اختیارتان قرار دادیم. اگر به این روستای زیبا سفر کردید، حتما از چشمه لار نیز بازدید نمایید و مقداری از آب آن بنوشید. البته با یک بار نوشیدن نمی‌توانید نتیجه موردنظر خود در درمان را بگیرید یا استخوان‌بندی خود را بهبود بخشید، اما تماشای چشمه و چشیدن طعم آب آن خالی از لطف نیست. بهترین زمان برای سفر به ییلاق زیبای فیلبند، بهار و تابستان است. اگر قصد سفر به این منطقه را دارید می‌توانید با تورهای یک‌روزه فیلبند همراه شوید و هرچه زودتر برای بازدید از این مکان جذاب و منحصربفرد برنامه‌ریزی کنید. برای آشنایی با تورهای فیلبند و کسب اطلاعات در مورد آن، صفحات دیگر سایت را مورد بررسی قرار دهید یا با شماره 02175097700 تماس گرفته و با کارشناسان کایت در این مورد مشورت نمایید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید