اولد هاربر آنتالیا | همه چیز در مورد Old Harbor آنتالیا
زهرا نیرومند 1399/03/15 3574 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



آنتالیا یکی از توریستی‌ترین شهرهای ترکیه است که به دلیل سواحل زیبا و دیدنی، تفریحات آبی و سرگرمی‌های متنوعی که دارد، بسیار پرطرفدار بوده و مورد استقبال گردشگران، خصوصا ایرانیان عزیز قرار گرفته است. اگر به آنتالیا سفر می‌کنید، بازدید از مناطق قدیمی و بناهای هزاران ساله این شهر را از دست ندهید. آنتالیا یک شهر تاریخی است که در کنار جاذبه‌های طبیعی و تفریحات هیجان‌انگیز، تاریخ پرفراز و نشیب و جذابی را در خود جای داده است. یکی از جذاب‌ترین بخش‌های آنتالیا که مورد توجه بسیاری از گردشگران این شهر نیز قرار دارد، بندر قدیمی اولد هاربر است که در ساحل کالیچی آنتالیا واقع شده است. در این بخش به معرفی بندر اولد هاربر آنتالیا پرداخته و ضمن بیان تاریخچه، جاذبه‌ها و امکانات آن را نیز مورد بررسی قرار می‌دهیم.


تاریخچه اولد هاربر آنتالیا


تاسیس بندر اولد هاربر به حدود 2000 سال پیش برمی‌گردد. این منطقه به دلیل قرارگیری در کنار دریا و موقعیت جغرافیایی فوق‎‌العاده‌ای که داشت مورد توجه قرار گرفت و خیلی زود به بندری شلوغ و پر رفت و آمد تبدیل شد. استقبال تاجران و افرادی که برای خرید و فروش به این بندر می‌آمدند کم‌کم باعث گسترش آن شده و شهری زیبا را در کنار سواحل دیدنی دریای مدیترانه ایجاد کرد. شهری که امروزه با نام آنتالیا شناخته می‌شود.
آنتالیا یک شهر قدیمی با تاریخی پرفراز و نشیب است که در طی سال‌ها امپراتوری‌های بسیاری را به خود دیده است. رومیان، بیزانس‌ها، ترک‌ها، عثمانی‌ها، سلجوقیان و ... حکومت‌هایی بودند که یکی پس از دیگری اداره شهر را برعهده گرفته و هرکدام از ‌آن‌ها برای حفظ موقعیت بندر اولد هاربر و حیات آن، گام‌هایی را برداشتند. رومیان با تقویت استحکامات شهر و بهبود امکانات بندر، اولد هاربر را به یکی از مهم‌ترین بنادر آسیای صغیر در دوران خود تبدیل کردند. در آن زمان اولد هاربر مهم‌ترین مرکز تجاری – اقتصادی منطقه محسوب میشد که روزانه کشتی‌های باربری بسیاری در آن لنگر می‌انداختند و تاجران معاملات خود را در این نقطه انجام می‌دادند. این بندر، که در واقع شاهرگ حیاتی شهر آنتالیا و مناطق اطراف آن محسوب میشد، پس از رومیان نیز رونق خود را حفظ کرده و از لحاظ فعالیت‌های تجاری هم‌چنان در اوج قرار داشت.
بعدها بندری در نزدیکی اولد هاربر ساخته شد و فعالیت‌های تجاری منطقه به آن مکان انتقال پیدا کرد. به مرور کشتی‌های تجاری اولد هاربر جای خود را به کشتی‌های تفریحی دادند و قایق‌های بادبانی و ماهیگیری نیز به این بندر اضافه شدند. راه‌اندازی مراکز خرید، فروشگاه‌ها، بازارها، رستوران‌ها، کافه‌ها و ... در اطراف این بندر باعث شد تا اولدهاربر از یک بندر تجاری به یک بندر تفریحی تبدیل شود.
امروز بسیاری از گردشگران شهر آنتالیا اولد هاربر را به عنوان یک جاذبه تفریحی – تاریخی می‌شناسند و برای گذران یک روز هیجان‌انگیز و به یادماندنی به این مکان می‌آیند.


تاریخچه اولد هاربر آنتالیا


اولد هاربر، بندر قدیمی آنتالیا


همان‌طور که گفتیم، قدمت شهر توریستی آنتالیا به هزاران سال پیش برمی‌گردد. این شهر علاوه بر تفریحات و سرگرمی‌های متنوع و فراوانی که دارد، دارای سابقه تاریخی بوده و بناهای قدیمی متعددی را نیز در خود جای داده است. شهر تاریخی کالیچی یکی از کهن‌ترین بخش‌های آنتالیاست که در کنار بافت مدرن این شهر، جذابیتی بی‌نظیر و دوست‌داشتنی ایجاد کرده است. امکان ندارد به آنتالیا سفر کرده باشید و از بافت قدیمی این شهر بازدید نکرده باشید.
بندر قدیمی آنتالیا در شهر تاریخی کالیچی واقع شده است که یکی از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین مناطق تفریحی آنتالیا محسوب می‌شود. گردشگرانی که از این منطقه بازدید می‌کنند می‌توانند جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و تفریحی آنتالیا را به صورت یک جا در یک مکان ببینند. یکی از جذابیت‌های این بندر، موقعیت قرارگیری آن است که توسط صخره‌های بزرگ اطراف ساحل احاطه شده است. یک موج‌شکن عظیم در اولد هاربر وجود دارد که گفته می‌شود ساخت آن مربوط به دوران سلجوقیان بوده است. این موج‌شکن با هدف جلوگیری از ورود آب به داخل شهر ساخته شد که همچنان نیز پابرجا مانده و قدرت و شکوه خود را به رخ بازدیدکنندگان می‌کشد. اطراف اسکله نیز پر از رستوران‌، کافه و مراکز خرید است که در کنار تفریحاتی چون قایق‌سواری، شنا، ماهیگیری، بازی‌های آبی و ... فضایی پرنشاط و دلنشین ایجاد کرده است.
در واقع می‌توان گفت بندر قدیمی اولد هاربر از قرن 2 میلادی تا کنون همچنان پابرجا مانده و رونق خود را حفظ کرده است. این بندر امروزه نه فقط از نظر تجاری، بلکه از لحاظ توریستی نیز اهمیت زیادی برای شهر آنتالیا و کشور ترکیه دارد.


اولد هاربر، بندر قدیمی آنتالیا


جاذبه‌های تفریحی اولد هاربر


اولد هاربر، یکی از شلوغ‌ترین مکان‌های ساحل کالیچی است که مورد توجه بسیاری از گردشگران این شهر قرار دارد. اگر قصد بازدید از آبشارهای معروف آنتالیا، مانند آبشار دودن (Duden) را دارید، باید از این بندر به سمت آن حرکت کنید. قایق‌هایی در این بندر هستند که گردشگران را به سمت آبشارها هدایت می‌کنند.
اگر اهل خوردن غذاهای بومی و محلی هستید، می‌توانید انواع غذاهای ترکی را در رستوران‌های این بندر نوش‌جان کنید. غذاهای دریایی یکی از محبوب‌ترین غذاهای این منطقه هستند که با مواد اولیه تازه تهیه می‌شوند. مراکز خرید و فروشگاه‌های این بندر یکی از معروف‌ترین مراکز خرید آنتالیا می‌باشند که کالاهای متنوع و انواع سوغاتی‌های خاص کشور ترکیه را با قیمتی بسیار مناسب و ارزان‌تر از دیگر نقاط شهر به مشتریان خود عرضه می‌کنند.
تماشای غروب خروشید در کنار دریای بی‌کران مدیترانه در حالی که در یکی از کافه‌های اطراف این بندر نشسته‌اید و یک قهوه اصیل ترکی را می‌نوشید، قطعا یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سفر شما خواهد بود. می‌توانید یک قایق بادبانی کرایه کنید و به گشت‌وگذار در دریای آبی بپردازید. آفتاب گرفتن در ساحل، شنا، غواصی و دیگر تفریحات آبی، از جمله مواردی است که در صورت تمایل می‌توانید از آن بهره‌مند باشید.
اگر قصد اقامت در این منطقه را دارید، باید بدانید که شهر قدیمی آنتالیا یکی از لوکس‎‌ترین و البته گران‌ترین هتل‌های شهر را دارد. هتل‌هایی که تمامی امکانات رفاهی را برای مهمانان خود آماده کرده و یک شب رویایی و بی‌نظیر را برای آن‌ها به یادگار می‌گذارند. می‌توانید با توجه به بودجه خود یک اتاق در هتل‌های اطراف بندر رزرو کنید و روزهای سفر خود را در کنار سواحل زیبای کالیچی بگذرانید.


جاذبه‌های تفریحی اولد هاربر


در این مقاله به معرفی اولد هاربر آنتالیا پرداختیم و در مورد جاذبه‌های تاریخی، تفریحی و امکانات رفاهی آن صحبت کردیم. همان‌طور که مشاهده کردید، بندر قدیمی آنتالیا در ساحل زیبای کالیچی واقع شده است که یکی از توریستی‌ترین بخش‌های این شهر محسوب می‌شود. اگر قصد سفر به آنتالیا را دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتما بازدید از این ساحل را در برنامه خود بگنجانید و یک روز به یادماندنی را در دفترچه خاطرات خود ثبت نمایید. اگر مایلید می‌توانید از دیگر صفحات سایت دیدن کنید تا با تورهای گردشگری آنتالیا، ویژگی‌ها و هزینه هریک از آن‌ها آشنا شوید تا بتوانید برنامه‌ریزی بهتری برای سفر خود داشته باشید. همچنین می‌توانید با شماره 02175097700 تماس گرفته و با کاشناسان کایت در مورد سفر به آنتالیا مشورت نمایید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید