لغو ویزای ارمنستان برای ایرانیان | شرایط جدید ویزای ارمنستان
زهرا نیرومند 1399/03/15 5831 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



ارمنستان، یکی از همسایگان شمالی ایران است که در مرز بین دو قاره آسیا و اروپا قرار دارد. این کشور به دلیل نزدیکی به ایران و دسترسی راحت، یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین مقاصد گردشگری خارجی در بین ایرانیان محسوب می‌شود. با توجه به این که کشور ارمنستان با ایران مرز مشترک دارد، بسیاری از گردشگران با اتوبوس یا ماشین‌های شخصی خود به ارمنستان سفر می‌کنند و از این طریق میزان قابل توجهی از هزینه‌های خود را نیز کاهش می‌دهند. نکته دیگری که باعث استقبال ایرانیان از کشور ارمنستان شده است، عدم نیاز به دریافت ویزای ورود به این کشور است. در این مقاله در مورد شرایط جدید ویزای این کشور صحبت کرده و اطلاعاتی را در مورد لغو ویزای ارمنستان در اختیارتان قرار می‌دهیم. در صورتی که قصد سفر به ارمنستان را دارید، ادامه مطلب را دنبال نمایید تا با نحوه ورود به این کشور آشنا شوید.


انواع ویزای ارمنستان


ویزای ارمنستان انواع مختلفی دارد که بر اساس هدف سفر فرد متقاضی و نوع پاسپورتی که دارد، تعیین می‌گردد. انواع ویزای ارمنستان عبارتند از:

  • ویزای ملاقات (Visitor visa): افرادی که برای سیاحت و تفریح، بازدید از دوستان یا بستگان، راه‌اندازی کسب و کار، شرکت در کنفرانس‌های علمی و ... به ارمنستان سفر می‌کنند و گذرنامه توریستی دارند.
  • ویزای رسمی (Official visa): افرادی که دارای گذرنامه دولتی هستند و برای انجام کارهای اداری و ملاقات با مقامات به ارمنستان سفر می‌کنند، در این دسته قرار می‌گیرند.
  • ویزای دیپلماتیک (Diplomatic visa): دیپلمات‌ها و افرادی که گذرنامه دیپلماتیک هستند به همراه خانواده‌هایشان در این دسته قرار می‌گیرند.
  • ویزای ترانزیت (Transit visa): افرادی که به صورت زمینی یا هوایی سفر می‌کنند و قصد عبور از کشور ارمنستان را دارند، باید ویزای ترانزیت این کشور را دریافت نمایند. ویزای ترانزیت 3 تا 4 روز اعتبار دارد.


انواع ویزای ارمنستان


ویزای توریستی ارمنستان


ویزای توریستی، یکی از انواع ویزاهای ارمنستان است که برای افرادی که قصد گشت و گذار در این کشور را دارند، صادر می‌شود. علاوه بر این، افراد دیگری نیز در این دسته قرار می‌گیرند که عبارتند از:

  • افرادی که برای بازدید از خانواده، دوستان یا آشنایان خود به ارمنستان سفر می‌کنند.
  • افرادی که برای انجام کارهای درمانی خود به ارمنستان می‌روند.
  • دانشجویانی که موسسات آموزشی و دانشگاه‌های ارمنستان را برای تحصیل انتخاب کرده‌اند.
  • افرادی که برای شرکت در همایش‌های علمی، فرهنگی، ورزشی و ... به ارمنستان سفر می‌کنند.
  • افرادی که قصد ایجاد شغل در ارمنستان را دارند و برای انجام فعالیت‌های اقتصادی، سرمایه‌گذاری، دریافت نمایندگی شرکت‌های تجاری خارجی، راه‎‌اندازی شعبه، صادرات و واردات و ... به این کشور سفر می‌کنند.
  • پرسنل شرکت‌های هوائی بین‌المللی یا صاحبان وسایل نقلیه‌ای که وظیفه حمل کالا و مسافر را به این کشور برعهده دارند.
  • افرادی که برای برنامه‌های خیریه و مالی، کمک‌های انسان‌دوستانه یا کمک‌های فنی به ارمنستان سفر می‌کنند.


افراد متقاضی سفر به ارمنستان، در هریک از دسته‌های بالا که قرار داشته باشند، شامل ویزای توریستی این کشور هستند. به طور کلی می‌توان گفت:

  • افرادی که برای مدت کوتاهی به ارمنستان سفر می‌کنند و فقط یک بار وارد این کشور می‌شوند. این افراد ویزای توریستی یک‌بار ورود در یافت می‌کنند.
  • افرادی که مدت طولانی‌تری در ارمنستان اقامت دارند و ممکن است به این کشور رفت و آمد داشته باشند. حداکثر مهلت ویزای این افراد یک ساله بوده ویزای به صورت مالتیپل صادر می‌شود.


ویزای توریستی ارمنستان


لغو ویزای ارمنستان


تا قبل از خرداد ۱۳۹۵، افرادی که قصد سفر به ارمنستان را داشتند باید ویزای ورود به این کشور را دریافت می‌کردند. البته دریافت ویزای ارمنستان کار چندان سختی نبود و شرایط خاصی نداشت. مسافران می‌توانستند با مراجعه به سفارت این کشور، در عرض 24 ساعت ویزای خود را دریافت نمایند. امکان دریافت ویزای توریستی در فرودگاه و مرزهای زمینی ارمنستان نیز وجود داشت. در واقع ایرانیان با ارائه مدرک می‌توانستند ویزای ورود به این کشور را بدون هیچ مشکلی دریافت نمایند.
از سال 1395 به بعد، دو کشور ایران و ارمنستان برای بهبود روابط همه‌جانبه و توسعه صنعت گردشگری، توافق‌نامه‌ای را امضا کردند. بر اساس این توافق‌نامه، شهروندان دو کشور، در صورتی که قصد سفر توریستی داشته باشند‌، می‌توانند بدون دریافت ویزا به کشورهای یکدیگر سفر کنند. البته حداکثر اجازه اقامت آن‌ها در کشور مقصد 90 روز خواهد بود. به این نکته دقت داشته باشید که گذرنامه شما در هنگام ورود به ارمنستان باید دارای اعتبار کافی، حداقل 6 ماه، باشد.


لغو ویزای ارمنستان


ویزای غیرتوریستی ارمنستان


لغو ویزای ارمنستان تنها برای گردشگرانی است که دارای گذرنامه توریستی هستند و به این قصد به کشور ارمنستان سفر می‌کنند. افرادی که برای کار یا اقامت به ارمنستان می‌روند باید برای دریافت ویزا اقدام نمایند. برای دریافت ویزای این کشور باید با در دست داشتن مدارک موردنیاز به آدرس سفارت ارمنستان در تهران مراجعه نمایید. مدارک شامل فرم درخواست ویزا، کپی گذرنامه و عکس متقاضی می‌باشد.
آدرس سفارت ارمنستان در تهران: خیابان جمهوری، خیابان ‏رازی، خیابان استاد ‏شهریار، پلاک 32
شماره تلفن سفارت: 66704838 - 66704833
فکس : 66700657 - 65700667
سفارت ارمنستان در روزهای یک‌شنبه تا پنج‌شنبه از ساعت 9 تا 12 آماده پاسخگویی به متقاضیان دریافت ویزا می‌باشد. در صورتی که فرصت مراجعه به سفارت را ندارید، می‌توانید به صورت آنلاین درخواست خود را ارائه دهید.


وب‌سایت سفارت ارمنستان در ایران: https://iran.mfa.am/en


ویزای غیرتوریستی ارمنستان


در این مقاله در مورد شرایط جدید ویزای ارمنستان صحبت کردیم و گفتیم، افرادی که به قصد گشت‌و‌گذار به ارمنستان می‌روند یا قصد سفر کوتاه‌مدت به این کشور را دارند، می‌توانند با در دست داشتن پاسپورت وارد ارمنستان شوند و نیازی به ویزا ندارند. این مسئله باعث شده است تا بسیاری از ایرانیان علاقه‌مندی بسیاری برای سفر به این کشور از خود نشان دهند. راه‌های زیادی برای سفر به کشور ارمنستان وجود دارد. شما می‌توانید به صورت هوایی یا با ماشین شخصی و از طریق مرزهای زمینی، وارد خاک ارمنستان شوید و به گشت‌و‌گذار در این کشور بپردازید. اگر دوست دارید سفری راحت‌تر با برنامه‌ریزی بهتر را تجربه کنید، می‌توانید با تورهای ارمنستان همراه شوید. برای آشنایی با شرایط و ویژگی‌های تور ارمنستان به دیگر صفحات سایت مراجعه نمایید. علاوه بر این می‌توانید با شماره 02175097700 تماس گرفته و با کارشناسان کایت در مورد تور موردنظر خود مشورت کنید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید