ضروری‌ترین نکات در هنگام رزرو اقامتگاه بومگردی چه هستند؟
حامد مقتدایی 1399/03/07 2855 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



اگر قصد دارید در تعطیلات پیش‌رو، یک مسافرت فوق‌العاده، خاطره‌انگیز و در عین حال عاری از استرس و نگرانی داشته باشید، یکی از کارهایی که خیال شما را آسوده می‌کند و باید حتماً آگاهانه نسبت به انجامش اقدام کنید، رزرو اقامتگاه بومگردی است. انتخاب یک اقامتگاه بومگردی همیشه کار آسانی نخواهد بود. نکات بسیاری وجود دارد که باید آن‌ها را در نظر بگیرید، و تصمیم‌تان به عواملی همچون بودجه‌تان برای سفر، سبک سفر، نیازها، موقعیت مکانی و... بستگی خواهد داشت.


در ادامه به ده مورد از نکات ضروری که باید حین رزرو اقامتگاه بوم‌گردی به آن توجه کنید، برای‌تان آورده شده است. امیدواریم با مطالعه این موارد، بتوانید انتخابی آگاهانه و هوشمندانه داشته باشید و همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده‌ی بهترین تورهای طبیعت گردی ایران وارد صفحه‌ی "تور طبیعت گردی کایت" شوید.


1. موقعیت دقیق اقامتگاه بومگردی را بررسی کنید.


همیشه حواس‌تان باشد که پیش از نهایی کردن رزرو اقامتگاه بومگردی باید هم با تماس تلفنی با مسئول اقامتگاه و هم از طریق موقعیت دقیق آن محل اقامتی روی نقشه از نزدیکی‌اش به جاذبه‌های گردشگری تفریحی اطراف به صورت پیاده یا اتومبیل اطمینان حاصل کنید.
در بیشتر وبسایت‌های رزرو اقامتگاه بومگردی می‌توانید توضیحاتی کوتاه درباره موقعیت مکانی آن اقامتگاه پیدا کنید و موقعیت دقیقش را روی نقشه گوگل به دقت بررسی کنید. با این کار و داشتن انتخاب یک موقعیت مناسب، در هزینه‌های رفت‌وآمدتان صرفه‌جویی خواهید کرد.


2. ببینید سطح دسترسی‌تان به اینترنت چطور خواهد بود.


امروزه نمی‌توان حتی یک ساعت از دنیای مجازی دور ماند. ترس عقب ماندن از دیگران، ما را به اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی حسابی قلاب کرده است. زمانی‌که به اینترنت دسترسی ندارید، احساس سرخوردگی و افسردگی به شما دست می‌دهد و وجودش به الزامی در این روزها بدل شده است.


رزرو-اقامتگاه-بومگردی


داشتن امکان دسترسی به وای‌فای رایگان یا پوشش‌دهی اپراتورهای تلفن همراه (همراه اول، ایرانسل و رایتل) در موقعیت مکانی اقامتگاه بومگردی موردنظرتان از آن دسته مواردی است که حتماً پیش از رزرو باید به آن توجه کنید. از توضیحات امکانات و به کمک تماس تلفنی از مسئول محلی اقامتی، پیش از رزرو اقامتگاه بومگردی، درباره سطح دسترسی به اینترنت مطلع شوید.


3. صبحانه رایگان یا آشپزخانه با وسایل لازم داشته باشد.


بیشتر اقامتگاه‌های بومگردی صبحانه رایگان ارائه می‌کنند و علتش به خاطر راحتی‌ خودتان است و با وجود این امکان در هزینه‌های شما تا حد قابل‌توجهی صرفه‌جویی خواهد شد.
حتماً از وجود این امکان، پیش از رزرو اقامتگاه بومگردی مطمئن شوید تا با شکم گرسنه به دنبال صبحانه در کافه‌‌های اطراف نیفتید. یا اگر اقامتگاه موردنظرتان در منطقه‌ای روستایی بود، حتماً باید آشپزخانه داشته باشد تا خودتان بتوانید دست به کار شوید و صبحانه‌ای درخور برای‌ خود فراهم کنید.

مطالب مرتبط:


4. نظرات کاربران در وبسایت‌های رزرو اقامتگاه بومگردی را بررسی کنید.


اگرچه نمی‌توان به هرچیزی که در اینترنت می‌بینید و می‌خوانید اعتماد کنید، اما معمولاً می‌توان به بخش نظرات، انتقادات و پیشنهادات در وبسایت‌های معتبر رزرو اقامتگاه بومگردی، اعتماد کرد.


رزرو-اقامتگاه-بومگردی


با خواندن نظرات و انتقادات، می‌توانید برداشتی کلی از وضعیت مهمان‌دوستی، صمیمیت و برخورد کارکنان اقامتگاه و مدیریت آن و نیز وضعیت نظافت اتاق‌ها و محیط اقامتگاه و... اطلاعاتی کلی به دست آورید.
توجه داشته باشید که همواره کاربرانی هستند که بخواهند در مورد یک اقامتگاه خیلی بدگویی کنند، به شما پیشنهاد می‌کنیم که به کلیت نظرات ارائه‌شده توجه داشته و بر آن اساس تصمیم‌گیری کنید.


5. خدمات عمومی اقامتگاه را چک کنید.


وجود برخی خدمات عمومی برای یک اقامتگاه بومگردی یک الزام در نظر گرفته می‌شود و نبودشان شما را با مشکل مواجه خواهد ساخت. از این دست خدمات که باید حتماً در فهرست امکانات ارائه‌شده در وبسایت‌های رزرو اقامتگاه بومگردی به آن توجه کنید، می‌شود به موارد زیر اشاره کرد: پارکینگ، سیستم سرمایشی گرمایشی مناسب، یخچال و تلویزیون.


6. قوانین اقامتگاه بومگردی‌تان اهمیت زیادی دارد.


اگر به تنهایی سفر ‌کنید، قوانین اقامتگاه بومگردی شاید خیلی برایتان اهمیت نداشته باشد. اما زمانی‌که با دوستان یا خانواده‌تان به سفر می‌روید، این مسئله برایتان ارزش بسیاری پیدا می‌کند.


رزرو-اقامتگاه-بومگردی


اقامتگاه‌های بومگردی قوانین خاصی برای خودشان دارند و گاهی این مقررات برایتان خوشایند نخواهد بود. بهتر است پیش از اقدام به رزرو اقامتگاه بومگردی این مسئله را از طریق وبسایت‌های رزرو یا مسئول اقامتگاه جویا شوید.
برای مثال، در برخی اقامتگاه‌ها اجازه ورود حیوانات خانگی وجود ندارد یا امکان استعمال دخانیات در آن ممکن نیست یا امکان پذیرش گروه‌های مجردی را ندارد و یا حتی اجازه برگزاری مهمانی و دورهمی‌های پرسروصدا به شما نمی‌دهند.


7. اندازه اتاق اقامتگاه را پیش از رزرو بررسی کنید.


شاید اندازه اتاق اقامتگاه برای همه مسافران و گردشگران از اهمیت زیادی برخوردار نباشد، اما چک کردنش ضرری ندارد. اینکه اتاقی که قرار است آن را رزرو کنید، به اندازه کافی برای شما و همراهان‌تان فضا داشته باشد، مسئله مهمی است که بررسی کردنش را به شما پیشنهاد می‌کنیم.


8. از تخفیف‌های ویژه یا پاداش‌های وفاداری استفاده کنید.


همه عاشق تخفیف هستند و مطمئناً شما نیز همین‌طور هستید. معمولاً در ایام شلوغی، تخفیف‌های ویژه‌ای در وبسایت‌های رزرو اقامتگاه قرار می‌گیرد. یا در صورت استفاده مستمر از این وبسایت‌ها، می‌توانید از خدمات پاداش‌های وفاداری باشگاه مشتریان‌شان استفاده کنید و در هزینه‌های‌تان صرفه‌جویی کنید.


رزرو-اقامتگاه-بومگردی


در این مقاله از مجله گردشگری کایت ما شما را با دانستنی‌های مفید و کاربردی از ضروری‌ترین نکات جهت رزرو اقامتگاه بوم‌گردی آشنا کردیم. اگر قصد سفر به تورهای داخلی را دارید، می‌توانید با شماره تلفن 02175097700 تماس بگیرید تا کارشناسان کایت شما را درخصوص ثبت نام در تورهای داخلی راهنمایی کنند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید