تورهای طبیعت‌گردی ترکیه | معرفی 10 تور برتر طبیعت‌گردی
زهرا نیرومند 1399/02/31 3472 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



ترکیه یکی از کشورهای همسایه ایران است که به دلیل نزدیک بودن و البته جاذبه‌های گردشگری فراوانی که دارد، سالانه بسیاری از هم‌وطنان عزیزمان را به سمت خود می‌کشاند. شهرهایی چون استانبول، آنتالیا، کوش‌آداسی و ... از جمله محبوب‌ترین شهرهای گردشگری ترکیه هستند که هرکدام آن‌ها جاذبه‌های تاریخی، تفریحی و سرگرمی‌های متنوعی را در خود جای داده‌اند. بسیاری از افرادی که به ترکیه سفر می‌کنند، ترجیح می‌دهند به بازدید از اماکن تاریخی بروند و از مساجد، کلیساها و معماری‌های زیبا و بی‌نظیر آن‌ها دیدن کنند. برخی دیگر نیز گشت و گذار در مراکز خرید و بازارهای ترکیه را دوست دارند و بیشتر وقت خود را در پاساژها و فروشگاه‌های این کشور می‌گذرانند. دسته‌ای نیز تنها به قصد استراحت به ترکیه سفر می‌کنند و بیشتر دوست دارند در هتل خود بمانند و از امکانات، تفریحات و سرگرمی‌های متنوعی که برایشان در نظر گرفته شده است، استفاده کنند. نکته‌ای که در مورد این کشور وجود دارد این است که ترکیه جاذبه‌های طبیعی بسیار زیبایی دارد که در گوشه کنار این کشور و حتی در اطراف شهرهای پرگردشگری چون استانبول نیز دیده می‌شوند. اگر دوست دارید علاوه بر اماکن تاریخی، تفریحات دریایی یا خرید در بازارها، طبیعت زیبای ترکیه را نیز تماشا کنید، پیشنهاد می‌کنیم ادامه مطلب را دنبال نمایید تا تورهای طبیعت‌گردی ترکیه را بشناسید. با ما همراه باشید.

لیست تورهای مرتبط:

تور استانبول

تور کوش آداسی

تورهای طبیعت گردی ایران


پارک ملی کاچکار (Kackar Mountain National Park)


پارک ملی کاچکار پارکی کوهستانی است که به دلیل آب‌و‌هوای پاک، زیبایی فوق‌العاده و مناظر بی‌نظیری که دارد، مورد توجه گردشگران و طبیعت‌دوستان واقع شده است، تا جایی که گفته می‌شود سالانه حدود 100 هزار نفر برای کوهنوردی و تماشای چشم‌اندازهای زیبای کاچکار به این منطقه می‌آیند. کوهستان‌های کاچکار هم برای کوهنوردان حرفه‌ای و هم برای افراد غیرحرفه‌ای مناسب هستند و مسیرهای متفاوتی را پیش روی آن‌ها قرار می‌دهند. اگر قصد کوهنوردی دارید، بهترین زمان رفتن به کاچکار ماه‌های خرداد تا شهریور است که این منطقه آب و هوایی خوب و مطبوع دارد. البته دقت داشته باشید در این ماه‌ها نیز قله‌های کاچکار پوشیده از برف هستند و باید حتما تجهیزات مورد نیاز برای بالارفتن از کوه را به همراه داشته باشید.
زیبایی این منطقه به حدی است که اغلب افراد ترجیح می‌دهند چند روزی را در این مکان اقامت داشته باشند تا بتوانند استراحت کنند و لذت بیشتری از طبیعت بکر و جذاب اطرافشان ببرند. اگر قصد اقامت دارید، می‌توانید در خانه‌های ییلاقی محلی‌های کاچکار ساکن شوید. مردم این منطقه عشایر هستند، اما به دلیل توریستی بودن کاچکار و مسافران زیادی که به این سمت می‌آیند، خانه‌های خود را نیز اجاره می‌دهند و از مهمانان پذیرایی می‌کنند. در کوهستان‌های کاچکار 44 ییلاق وجود دارد که بهترین آن‌ها ییلاق آیدر است.


تپه‌های چاملیجا در استانبول (Camlica Hill Istanbul)


تپه‌های چاملیجا، که به عنوان بام استانبول نیز شناخته می‌شوند، یکی از زیباترین مناطق طبیعت‌گردی ترکیه هستند که در ارتفاع 268 متری از سطح دریا قرار دارند. زمانی متوجه زیبایی این تپه‌ها می‌شوید که از آن بالا رفته باشید. در این صورت به هر طرف که نگاه کنید، تصاویر جذابی از شهر زیبای استانبول را در زیر پاهای خود خواهید داشت. تنگه بسفر، پل بوغاز، خلیج شاخ طلایی و کشتی‌های پهلوگرفته بندر، از جمله مواردی هستند که بر فراز تپه‌ها می‌توانید مشاهده کنید و تصاویر بسیار زیبایی را نیز به ثبت برسانید.
چاملیجا مکانی مناسب برای دورهمی‌های خانوادگی و قرارهای رمانتیک و دوستانه است. رستوران‌ها، چایخانه‌‌ها و کافه‌های متعددی بر روی این تپه‌ها دیده می‌شود که می‌توانید ساعتی در آن استراحت کرده و غذاهای خوشمزه و متنوع را نوش جان کنید. علاوه بر این، چاملیجا منطقه‌ای بسیار سرسبز است که با باغ‌های گل و فواره‌های زیبا طراحی شده و فضایی جذاب و دوست‌داشتنی برای پیکنیک‌های خانوادگی ایجاد کرده است.


تپه‌های چاملیجا در استانبول (Camlica Hill Istanbul)


ساحل ریوا (Riva Beach)


ترکیه سواحل متعدد و بسیار زیبایی دارد که یکی از آن‌ها ساحل زیبای ریواست که یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری استانبول محسوب می‌شود. جنگل‌های سرسبز و رودخانه‌های جاری، از جمله جذابیت‌های منحصربفرد این ساحل هستند که آن را از دیگر سواحل این شهر متفاوت کرده‌اند. علاوه بر این، ساحل ریوا به فانوس دریایی اندولس و دهکده گردشگری سیله نیز نزدیک است که این خود جزو ویژگی‌های آن محسوب می‌شود.
قدم زدن بر روی شن‌های ساحل، تماشای آب‌های بی‌کران دریا و گوش سپردن به صدای موج‌های خروشان، شنا و ورزش‌های آبی هیجان‌انگیز، از جمله مواردی هستند که می‌توانید در این ساحل زیبا از آن برخوردار باشید. همچنین رستوران‌های متنوعی نیز در این ساحل دیده می‌شوند که خوشمزه‌ترین غذاهای محلی و ترکی را برای مهمانان خود آماده می‌کنند. چشیدن طعم این غذاها در کنار جذابیت و زیبایی بی‌نظیر ساحل یکی از یه‌یادماندنی‌ترین روزهای سفر شما خواهد بود.


پاموک‌کاله (Pamukkale)


پاموک‌کاله به معنای قلعه‌ی پنبه‌ای یکی از شگفتی‌های بی‌نظیر طبیعت است که در بخش جنوبی این کشور و نزدیک به شهر دنیزلی قرار دارد. جذابیت این منطقه باعث شده تا سالانه گردشگران بسیاری از سراسر کشورهای دنیا به سمت پاموک‌کاله رهسپار شوند تا بتوانند زیبایی فوق‌العاده‌ی این منطقه را از نزدیک ببینند.
پاموک‌کاله یک منطقه پلکانی‌شکل آهکی است که از مواد معدنی و چشمه‌های آب گرم پرشده است. این اشکال به دلیل فعالیت آتشفشان‌ها و ته‌نشین شدن مواد معدنی در طی هزاران سال شکل گرفته و نمایی بسیار زیبا و رویایی به آن داده است. آب‌گرم منطقه نیز خواص درمانی بسیاری دارد و حتی راه رفتن در آن احساس آرامش را در انسان به وجود می‌آورد. به هر شهری از ترکیه که سفر کنید می‌توانید با استفاده از تورهای گردشگری، به پاموک‌کاله بروید. پیشنهاد می‌کنیم تماشای این منطقه بی‌نظیر را به هیچ عنوان از دست ندهید.


پاموک‌کاله (Pamukkale)


دریاچه وان (Van Lake)


دریاچه وان در بخش شرقی کشور ترکیه و در نزدیکی شهری به همین نام قرار دارد. این دریاچه با وسعت 3755 کیلومتر مربع، بزرگ‌ترین دریاچه این کشور بوده و یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های طبیعت‌گردی ترکیه محسوب می‌شود.
اطراف دریاچه وان طبیعت بکر و جذابی دارد که شما را به کوهنوردی و ماجراجویی دعوت می‌کند. می‌توانید یکی از قایق‌های این دریاچه را کرایه کنید و با آن به یکی از جزایر موجود در دریاچه بروید. این جزایر علاوه بر زیبایی‌های طبیعی، دارای آثار باستانی و تاریخی نیز هستند که از هزاران سال پیش بر جای مانده‌اند. از جمله این جزایر می‌توان به جزیره آکدامار، آدیر، جارپاناک و کوش اشاره کرد که هر کدام از آن‌ها جذابیت‌های خاص خود را دارند.
نکته جالب در مورد این دریاچه، آب آن است. آب دریاچه وان قلیایی است و درصد سدیم و نمک بالایی دارد. از این رو، نمی‌توان از آن برای مصارف کشاورزی و آشامیدن استفاده کرد. همین مسئله باعث شده تا تنها گونه‌های خاصی از آبزیان در این آب دوام بیاورند. بنابراین، اگر قصد شنا در این دریاچه را دارید، ویژگی‌های خاص آن را نیز مدنظر داشته باشید.


کاپادوکیا (Cappadocia)


کاپادوکیا یکی از مهم‌ترین مقاصد طبیعت‌گردی ترکیه است که نام آن در لیست میراث جهانی به ثبت رسیده است. کاپادوکیا، منطقه‌ای عجیب در اطراف شهر گورمه (Goreme) است که در دشت آناتولی قرار دارد. در این دشت اشکال متفاوت و جالبی از سنگ‌ها دیده می‌شوند که طی قرن‌ها در اثر فرسایش و فعالیت‌های آتشفشانی ایجاد شده‌اند. این مجسمه‌ها به شکل‌های مختلفی چون مخروطی، ستونی، قارچی و دودکش مانند دیده می‌شوند که برخی از آن‌ها تا 40 متر نیز ارتفاع دارند. در این میان، انسان‌ها نیز بیکار نبوده‌اند و این مجسمه‌های طبیعی را تراشیده و هتل‌ها و اقامت‌گاه‌هایی در درون این صخره‌ها ساخته‌اند.
یکی از جذاب‌ترین تفریحاتی که گردشگران را به سمت کاپادوکیا می‌کشاند، بالون‌سواری در این منطقه است. بالون‌های رنگارنگی که در هنگام طلوع خورشید بر فراز صخره‌های بلند و سربفلک کشیده پرواز کرده و صحنه‌هایی تماشایی و دیدنی ایجاد می‌کنند.


کاپادوکیا (Cappadocia)


دهکده آبی اولودنیز (Oludeniz)


اولودنیز، دهکده‌ی توریستی زیباییست که در جنوب غربی ترکیه و بخش جنوبی شهر فتحیه (Fethiye) قرار دارد. این دهکده، یکی از 5 دهکده برتر دنیاست که ترکیب ساحل و جنگل را در کنار هم داشته و این منطقه را به یکی از بهترین تورهای طبیعت‌گردی ترکیه تبدیل کرده است.
دهکده اولودنیز از سمت شمال با کوه‌های باباداغ (Babadag) و از سمت جنوب با دریای مدیترانه محاصره شده است. از این رو، ورزشکاران پاراگلایدر این فرصت را دارند تا بر فراز آسمان‌ها به پرواز درآمده و چشم‌اندازهایی بی‌نظیر را در زیر پاهای خود به تماشا بنشینند. به این موارد غواصی در آب‌های زلال و شفاف اولودنیز را نیز اضافه کنید که باعث محبوبیت آن در تمام دنیا شده است. در زیرآب گونه‌های مختلف جانوری و غارهای آبی دیده می‌شوند که به دلیل شفافیت آب حتی از بالا نیز قابل دیدن هستند.
دهکده ساحلی اولودنیز در استان موغله، ۱۴ کیلومتری جنوب فتحیه قرار دارد. اگر بخواهید از این دهکده آرام و زیبا بازدید کنید، باید ابتدا خود را فتحیه برسانید. نزدیک‌ترین فرودگاه، فرودگاه دالامان است که حدود 120 کیلومتر با فتحیه فاصله دارد. از آن‌جا می‌توانید با استفاده از تاکسی یا اتوبوس به اولودنیز برسید.


جزایر پرنس (Princes' Islands)


در نزدیکی شهر استانبول و در دریای مرمره، 9 جزیره با نام‌های بیوک آدا، هیبه‌لی آدا، بورقاز آدا و کینالی آدا، سیوری آدا، یاسسی آدا، قاشق آداسی، صدف آداسی و طاوشان آداسی وجود دارند که بر اساس تبعید شاهزاده‌ها و پرنس‌ها در دوران بیزانس نامگذاری شده‌اند. این جزایر امروزه مکانی برای تفریح و استراحت گردشگران محسوب می‌شود. البته از بین این 9 جزیره تنها 4 جزیره اول مورد توجه قرار گرفته و از آن استفاده می‌شود. از بین این 4 جزیره نیز بیوک آدا بزرگ‌تر بوده و گردشگران بیشتری نیز دارد. بیوک آدا، که به آن جزیره پرنس نیز گفته می‌شود، جاذبه‌های تاریخی بسیاری دارد که یکی از آن‌ها کلیسایی ساخته شده از چوب با نام کلیسای آیایورگی است که در بالای بلندترین تپه این جزیره واقع شده است. هیبه‌لی آدا دومین جزیره بزرگ این منطقه است که جاذبه‌هایی چون کلیسای کارماریوتیسا و مدرسه قدیمی ناول جادت را در خود جای داده است.
یکی از مهم‌ترین نکاتی که باعث محبوبیت جزایر پرنس شده و آن را به یکی از بهترین مقاصد طبیعت‌گردی ترکیه تبدیل کرده است، عدم وجود ماشین و موتور در آن است. رفت و آمد در این جزایر با استفاده از کالسکه انجام می‌شود که همین باعث ایجاد آرامش و دوری از هیاهوی شهری در آن شده است. برای رسیدن به این جزایر نیز باید از قایق یا کشتی استفاده کنید که در ساعت‌های خاصی از روز حرکت می‌کنند.


جزایر پرنس (Princes' Islands)


آبشار دودن (Duden)


اگر در شهر آنتالیا اقامت دارید می‌توانید آبشار دودن را برای مقصد طبیعت‌گردی خود انتخاب کنید. این آبشار از دو چشمه شروع می‌شود که پس از طی مسیر کوتاهی یکی شده و رود دودن را به وجود می‌آورند. رود دودن پس از طی 14 کیلومتر در گودالی با نام وارساک جاری می‌شود و دوباره در زمین فرو می‌رود. آب گودال پس از یک مسیر دو کیلومتری از یک آبریز بیرون آمده و آبشار دودن را به وجود می‌آورد. این آب در نهایت به دریای مدیترانه می‌ریزد.
آبشار دودن، یکی از برترین مقاصد طبیعت‌گردی ترکیه است که تنها 20 کیلومتر با مرکز شهر آنتالیا فاصله دارد و به راحتی قابل دسترسی است. در اطراف این آبشار امکانات رفاهی کاملی برای مسافران درنظر گرفته شده و رستوران‌ها و کافه‌هایی نیز برای خوردن غذاهای خوشمزه و ساعاتی استراحت وجود دارد.


جنگل‌های بلگراد (forest Belgrad)


بلگراد یکی از جاذبه‌های طبیعی شهر استانبول است که در 15 کیلومتری شمال غربی آن قرار دارد. مناظر بکر و چشم‌اندازهای جذاب جنگل‌های بلگراد در کنار حیات وحش دیدنی و گونه‌های مختلف جانوری و گیاهی آن از جمله جاذبه‌های این جنگل زیبا هستند که گردشگران و علاقه‌مندان به طبیعت را به سمت خود می‌کشانند. درصد گسترده‌ای از مساحت جنگل با درختان بلوط پرشده است و در بخش‌هایی از آن نیز درختان ممرز، شاه‌بلوط آناتولی و توس شرقی دیده می‌شود. 70 گونه پرنده و 18 گونه پستاندار مختلف در جنگل‌های بلگراد زندگی می‌کنند.
جالب است بدانید که جنگل‌های بلگراد دارای چشمه ‌ها و رودخانه‌های متعددی است که در زمان عثمانی به عنوان منبع اصلی آب شهر مورد استفاده قرار می‌گرفت. برای راحتی بیشتر و دسترسی راحت تر مردم، آب از طریق کانال‌هایی وارد شهر میشد. در حال حاضر قنات‌هایی در نزدیکی جنگل‌های بلگراد دیده می‌شوند که از آن زمان برجای مانده‌اند.


جنگل‌های بلگراد (forest Belgrad)


در این مقاله 10 تور برتر طبیعت‌گردی ترکیه را به شما عزیزان معرفی کرده و اطلاعاتی در مورد هریک آن‌ها در اختیارتان قرار دادیم. اگر قصد سفر به کشور زیبای ترکیه را دارید، می‌توانید نگاهی به وب‌سایت کایت با آدرس www. kite.ir بیندازید و تورهای شهرهای مختلف این کشور را مورد بررسی قرار دهید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید