بهترین سفرهای طبیعت‌گردی یک‌ روزه مناسب آخرهفته‌ها
زهرا نیرومند 1399/02/28 2618 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



شاید از آن‌ دسته افرادی باشید که فرصت کمی برای سفر کردن دارید. به عنوان مثال کارمندان نمی‌توانند به راحتی برای سفر خود برنامه‌ریزی کنند و هر زمان که خواستند چمدانشان را ببندند و چند روزی از شهر و کشور خود خارج شوند. آن‌ها باید منتظر یک تعطیلات چند روزه بمانند تا بتوانند کمی استراحت کنند و از خانه و شهر و دیارشان دور شوند. خانواده‌ها نیز اغلب درگیر درس و مدرسه بچه‌هایشان هستند و باید سفرشان را تا تعطیلات عید یا تابستان به تاخیر بیندازند. بهترین انتخاب برای این دسته از افراد، سفرهای طبیعت‌گردی یک‌روزه است. آن‌ها می‌توانند به همراه خانواده یا دوستانشان برای پنج‌شنبه یا جمعه آخر هفته برنامه‌ریزی کنند و یک روز پر از خاطره را در کنار عزیزانشان بگذرانند. در این بخش قصد داریم بهترین مکان‌ها برای سفرهای طبیعت‌گردی یک‌روزه را به شما دوستان معرفی کنیم. با ما همراه باشید.


تنگه‌واشی، فیروزکوه


یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری شمال کشور برای سفرهای طبیعت‌گردی یک‌روزه، تنگه‌واشی است که مورد توجه بسیاری از پایتخت نشینان قرار دارد. این منطقه دارای 2 تنگه است که در انتها به یک آبشار ختم می‌شود. از ابتدای تنگه‌ی اول سه مسیر پیاده‌روی وجود دارد.
مسیر اول پیاده روی بین دو تنگه که 250 متر است. این مسیر یک راه باریک است که از میان آب‌های سرد و خروشان می‌گذرد.
مسیر دوم پیاده‌روی دشت ساواشی به طول ۱۷۰۰متر است.
مسیر سوم از تنگه دوم شروع می‌شود و پس از طی 800 متر، به آبشار تنگه‌واشی ختم می‌گردد.
برای رفتن به تنگه‌واشی باید از وارد جاده فیروزکوه شوید. قبل از رسیدن به شهر، تابلوی تنگه‌واشی را خواهید دید. پس از طی 10 کیلومتر به روستای جلیزجند رسیده و پس از آن وارد تنگه‌واشی خواهید شد. بهترین فصل برای سفر به تنگه‌واشی، فصل تابستان است که آب‌و‌هوای این منطقه بسیار مطبوع می‌گردد و البته زمستان‌های سردی نیز دارد.


منطقه ییلاقی فیلبند، ارتفاعات مازندران


فیلبند، یکی از معروف‌ترین ییلاق‌های مازندران است که در سال‌های اخیر موردتوجه بسیاری از گردشگران و طبیعت‌دوستان، خصوصا تهرانی‌های عزیز قرار گرفته است. یکی از جذابیت‌های فوق‌العاده این روستا که آن را از دیگر ارتفاعات ایران متفاوت می‌کند، اقیانوس ابرهای آن است. در این‌جا چشم‌اندازهایی بسیار زیبا از ابرها را مشاهده می‌کنید که مانند دریایی از تکه‌های پنبه‌ای شکل تا بی‌کران‌ها دیده می‌شوند.
بهترین فصل برای سفر به این روستای زیبا، فصل‌های گرم سال است. اگر در تابستان سفر کنید با آب و هوایی مطبوع و خنک مواجه می‌شود که شب‌ها رو به سردی می‌رود. در فصل‌ بهار و پاییز، آب و هوای منطقه کمی سرد است و تحمل آن برای گردشگران و مسافران و افرادی که به این هوا عادت ندارند، سخت است. فیلبند، زمستان‌هایی سرد و برفی دارد به طوری که هیچ سکنه‌ای در آن دیده نمی‌شود.
برای سفر به فیلبند باید وارد جاده هراز شوید و از یک فرعی مسیر خود را به سمت روستای سنگ‌چال و فیلبند تغییر دهید.


بهترین سفرهای طبیعت‌گردی یک ‌روزه


کویر مرنجاب، کاشان


اگر اهل کویرگردی باشید، نام کویر مرنجاب را حتما شنیده‌اید. مرنجاب یکی از معروف‌ترین کویرهای ایران است که در 62 کیلومتری کاشان قرار دارد. در این کویر نیز مانند دیگر نقاط کویری، تا چشم کار می‌کند تپه‌های شنی است که در اثر تابش نور خورشید به رنگ طلایی در آمده و تصاویری دیدنی ایجاد کرده است. شترسواری، موتورسواری در کویر و آفرود از جمله تفریحات جذاب کویری است که بسیاری از گردشگران را به این سمت می‌کشاند. کاروانسرای مرنجاب، چاه دست‌کن و دریاچه نمک از جمله جاذبه‌های کویر مرنجاب هستند که می‌توانید از آن‌ها نیز بازدید نمایید.
اگر از تهران به سمت کویر مرنجاب می‌روید، باید ابتدا وارد جاده قم – کاشان شوید و از آن‌جا به سمت شهرستان آران و بیدگل حرکت کنید.


دریاچه حوض سلطان، قم


از دیگر مکان‌هایی که می‌توان برای سفرهای طبیعت‌گردی یک‌روزه انتخاب کرد، دریاچه نمک حوض سلطان است. این دریاچه از دو چاله به نام‌های حوض‌ سلطان و حوض ‌مره تشکیل شده است که از طریق یک آب‌راه به یکدیگر متصل هستند. سطح آب دریاچه نیز بسته به میزان بارندگی در فصل‌های مختلف سال، متفاوت است. در فصل‌های پربارش ابتدا چاله حوض مره پر می‌شود و آب اضافی آن از طریق آب‌راه وارد چاله حوض سلطان می‌گردد.
زیبایی این دریاچه به دلیل بلورهای نمکی است که در اندازه‌های مختلف و با شکل‌های متفاوت در این دریاچه دیده می‌شوند. وجود این بلورهای نمکی باعث آیینه‌ای شدن سطح دریاچه و انعکاس مناظر اطراف دریاچه در آن می‌شود که تصویر دیدنی ایجاد می‌کند.
دریاچه حوض سلطان 85 کیلومتر با تهران فاصله داشته و در حاشیه بزرگ‌راه خلیج فارس واقع شده است. اگر قصد بازدید از این دریاچه را دارید، بهتر است دو فصل بهار و پاییز را برای این کار انتخاب کنید.


دریاچه حوض سلطان، قم


غار علیصدر، همدان


همدان یکی از زیباترین استان‌های ایران است که علاوه بر جاذبه‌های طبیعی، اماکن تاریخی بسیاری را نیز در خود جای داده است. یکی از مهم‌ترین و معروف‌ترین جاذبه‌های طبیعی همدان، غار علیصدر نام دارد. این غار یکی از شگفتی‌های طبیعت است که تصاویری بسیار جذاب از دالان‌ها، دهلیزها و قندیل‌های زیبا در اشکال متفاوت را به نمایش می‌گذارد. غار علیصدر یکی از بزرگ‌ترین غارهای جهان محسوب شده و بزرگ‌ترین غار آبی است که قابلیت قایق‌رانی را نیز دارد.
با توجه به خنک بودن هوای درون غار، بهترین فصل برای سفر به غار علیصدر، فصل تابستان است که حس و حالی خوب به گردشگران می‌دهد. اگر قصد دارید از تهران به سمت غار علیصدر حرکت کنید، باید بدانید که این غار حدود 4 ساعت با تهران فاصله دارد. بنابراین، اگر برای طبیعت‌گردی یک‌روزه برنامه‌ریزی می‌کنید این زمان را لحاظ کرده و سفر خود را از صبح خیلی زود آغاز کنید.


غار چال نخجیر، استان مرکزی


غار چال نخجیر، یکی از زیباترین و شگفت‌انگیزترین غارهای جهان است که مربوط به دوران سوم زمین‌شناسی است. این غار در سال 1368 کشف شده و در سال 1381 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید. غار چال نخجیر یک غار سه طبقه است که طبقه اول آن دارای یک سفره‌ آب زیرزمینی و یک دریاچه به عمق 19 متر است. طبقه دوم این غار حدود 1200 متر طول دارد که برای بازدید گردشگران طراحی شده و مسیرهایی برای عبور از آن ایجاد شده است. دهلیزها، دالان‌ها و حوضچه‌های بسیار زیبایی در این غار دیده می‌شوند که در کنار آویزه‌های بلورین با اشکال مختلف و نورپردازی زیبای غار، تصاویری بسیار جذاب و دیدنی ایجاد کرده است که همگان را مبهوت خود می‌کند. این غار تالارهای بسیاری دارد که هرکدام از آن‌ها زیبایی‌های خاص خود را دارند، اما زیباترین آن‌ها تالار چهل‌ستون است که رسوبات رنگارنگ و منظم آن شما را شگفت زده خواهد کرد.
برای بازدید از این غار هفتاد میلیون ساله باید به سمت استان مرکزی حرکت کنید. سپس وارد شهر دلیجان شده و جاده نراق را در پیش بگیرید. پس از 10 کیلومتر تابلوی غار چال نخجیر را خواهید دید.


غار چال نخجیر، استان مرکزی


کویر مصر، اصفهان


یکی از زیباترین مناطق کویری ایران که طرفداران بسیاری در بین گردشگران و طبیعت‌دوستان دارد، کویر مصر است که در استان اصفهان قرار دارد. درخشش تپه‌های طلایی رنگ در زیر نور آفتاب در طول روز و تماشای آسمان صاف و پر از ستاره در شب، از جمله ویژگی‌های کویر مصر ایران است که گردشگران را از گوشه‌گوشه کشور به مرکز ایران می‌کشاند.
کویر مصر ایران مکانی مناسب برای سفرهای طبیعت‌گردی یک‌روزه است، اما بسیاری از مسافران ترجیح می‌دهند شب را نیز در این کویر سر کنند تا بتوانند زیبایی‌های آسمان پرستاره‌ی آن را به تماشا بنشینند. از این رو، اغلب تورهای گردشگری سفری دوروزه را برای کویر مصر در نظر می‌گیرند. اگر دوست دارید به کویر مصر سفر کنید، بهتر است دو فصل پاییز و زمستان را برای این کار انتخاب نمایید.


روستای کردان، کرج


مکان دیگری که می‌توانیم به تهرانی‌های عزیز پیشنهاد کنیم، روستای سرسبز و خوش‌آب‌وهوای کردان است که در 15 کیلومتری کرج قرار دارد. این روستا زمین‌های حاصلخیز بسیاری دارد و پر از باغ‌های گیلاس، آلبالو، زردآلو، توت و گردو است. علاوه بر این، یک رودخانه نیز در وسط این روستا جریان دارد که باعث طراوت و شادابی هرچه بیشتر آن می‌گردد.
روستای کردان علاوه بر هوای مطبوع، فضای سرسبز و طبیعت بسیار زیبایی که دارد، دارای تفریحات و سرگرمی‌های ورزشی و هیجان‌انگیز نیز می‌باشد که از بین آن‌ها می‌توان به کوهنودی، پرواز در آسمان با پاراگلایدر، سالن‌های تخصصی ورزشی، زمین فوتبال، استخر و ... اشاره کرد.


روستای کردان، کرج


جنگل دوهزار، تنکابن


دوهزار یکی از بهترین مقاصد گردشگری شمال ایران است که در هر فصلی از سال زیبایی خاص خود را دارد. تماشای جنگل و قدم زدن در میان درختان هیرکانی، راش و چنار، تماشای سرسبزی بی‌نظیر دره دوهزار که گونه‌های مختلف گیاهی را در خود جای داده است، از جمله ویژگی‌های این جنگل زیباست. اگر اهل کوهنوردی باشید، می‌توانید مسیر خود را به سمت قله سیالان ادامه دهید. این قله با ارتفاع 4250 متر یکی از بهترین مسیرهای کوهنوردی را داشته و زیباترین چشم‌اندازها را در مقابل دیدگان شما قرار می‌دهد. برای فتح این قله باید 5 ساعت کوهنوردی کنید.
جنگل دوهزار در 15 کیلومتری تنکابن قرار دارد. اگر از تهران به سمت جنگل حرکت می‌کنید، باید مسیر جاده چالوس را در پیش بگیرید و راهی تنکابن شوید. سپس به سمت خرم‌آباد حرکت کنید. پس از طی 5 کیلومتر در جاده دوهزار قرار خواهید گرفت. بهترین زمان برای سفر به جنگل دوهزار، ماه‌های شهریور تا آذر است. در این زمان درجه رطوبت و میزان شرجی بودن هوا کاهش یافته و سرمای زمستان را نیز ندارد.


روستای هرانده، فیروزکوه


اگر به دنبال طبیعتی بکر و دست‌نخورده هستید، پیشنهاد می‌کنیم سری به روستای هرانده بزنید. خانه‌های این روستا از سنگ و کاه‌گل ساخته شده‌اند که در کنار درختان بلند و سرسبز، چشم‌اندازهایی بسیار زیبا و دیدنی ایجاد کرده‌اند. در روستای هرانده این فرصت را دارید که از میان کوچه‌باغ‌های سرسبز و باصفا عبور کنید و به صدای رودهایی که از میان آن می‌گذرند، گوش دهید. اگر علاقه‌مند به عکاسی باشید، می‌توانید قاب‌های بسیار زیبایی را ثبت نمایید.
یکی از جاذبه‌های دیدنی این روستا، غاری با نام بورنیک است. بورنیک یک غار تاریخی است که قدمت آن به قرن چهارم و پنجم هجری برمی‌گردد. در آن زمان این غار جان‌پناه انسان‌ها بوده و از آن به عنوان برج دیده‌بانی نیز استفاده میشد. غار بورنیک در 6 کیلومتری روستا قرار دارد و برای رسیدن به آن باید مسیری را به کوهنوردی بپردازید.
اگر از سمت تهران به روستای هرانده می‌روید، به سمت جاده دماوند حرکت کنید. در 12 کیلومتری فیروزکوه تابلوی هرانده را در سمت راست خود خواهید دید.


روستای هرانده، فیروزکوه


در این مقاله سعی کردیم تعدادی از بهترین مکان‌ها برای سفرهای طبیعت‌گردی یک‌روزه را به شما دوستان معرفی کنیم و اطلاعاتی را در مورد هریک از آن‌ها در اختیارتان قرار دهیم. برای سفر کردن و لذت بردن از طبیعت زیبا، نیاز به وقت زیاد یا هزینه کلان ندارید. کافیست برای تعطیلات آخرهفته خود برنامه‌ریزی کرده و با یکی از تورهای طبیعت‌گردی همراه شوید و با هزینه‌ای بسیار مناسب یک روز خاطره‌انگیز را در دفتر زندگی خود ثبت کنید. اگر با تورهای طبیعت‌گردی یک‌روزه آشنایی ندارید، سری به وب‌سایت کایت با آدرس www. kite.ir بزنید یا با شماره 02175097700 تماس گرفته و با کارشناسان کایت در این مورد مشورت نمایید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید