بهترین جاذبه های گردشگری ماسال | معرفی 9 جاذبه برتر
حامد مقتدایی 1399/02/24 3895 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



سفر به شهر زیبا، دیدنی و شگفت‌انگیز ماسال، دشتی پهناور و خوش‌آب‌وهوا در کوهستان‌های نزدیک تالش با آبشارها و غارهای متعدد خود که هرکدام تصویرگر چشم‌اندازی حیرت‌انگیز از طبیعت بکر شمال ایران هستند، می‌تواند یکی از خاطره‌انگیزترین مسافرت‌های شما به حساب آید. پس اگر قصد سفر به این شهر توریستی و تماشایی را دارید بهتر است با ما همراه شوید تا شما را با بهترین جاذبه های گردشگری ماسال آشنا کنیم.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای ماسال وارد صفحه "تور ماسال" شوید.


1.ييلاق ماسال


ییلاق ماسال به عنوان معروف‌ترین جاذبه های گردشگری ماسال در فاصله 10 دقیقه‌ای از شهر در جاده‌ای پیچ‌درپیچ در دل کو‌ه‌های تالش واقع شده که در ابتدای جاده‌اش خانه‌های روستایی و در ادامه‌اش یک آبشار بزرگ و تماشایی و درختان سبزشده روی بلندی‌ها دیده می‌شود. همواره در مراتع منطقه ییلاقی ماسال می‌توانید شاهد گوسفندان در حال چرا باشید. همچنین در انتهای این جاده، به دریایی از ابرها می‌رسید و تا چشمان‌‌تان کار کند، مه و ابر جلوی‌تان پدیدار می‌شود.
برای مطالعه توضیحات جامع و کامل درباره ماسال، می‌توانید نگاهی به مقاله «ماسال ، بهشت کوچک گیلان» بیندازید.


ييلاق-ماسال


2. ییلاق دشت آلنزه


این منطقه ییلاقی، در محوطه‌ای سرسبز و باطراوت در میان کوهستان‌های تماشایی اطراف و در مقابل بنای تاریخی امامزاده ابراهیم آلنزه واقع شده و وجود درخت تنومندی 200 ساله، حکایت از قدمت بالای این ییلاق تاریخی دارد که به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری ماسال می‌توانید به آن سفر کنید.


دشت-آلنزه


3. آبشار رامینه


در ماسال، آبشارهای کوچک و بزرگ بسیاری وجود دارد که معروف‌ترین‌شان، آبشار رامینه است که در بین زیباترین آبشارهای گیلان جای دارد و در بالادست جاده اصلی و در جنگل پنهان شده است. هتل رامینه در روبروی آبشار واقع شده و با اقامت در این هتل، پنجره‌ اتاق‌تان رو به این آبشار زیبا باز می‌شود.


آبشار-رامینه


4. روستای اولسبلنگاه


روستای اولسبلنگاه در فاصله 25 کیلومتری از جنوب شهر ماسال در ارتفاع 1800 متری از سطح دریا واقع شده و غیر از هتل تازه‌تاسیس در نزدیکی آن، باقی خانه‌هایش کلبه‌های چوبی و قدیمی هستند. پیاده‌روی و قدم‌زنی عصرگاهی و صبح‌گاهی در مراتع ییلاقی این روستای بسیار شگفت‌انگیز و تماشایی و عکس‌برداری از طبیعت اطراف را می‌توان تجربه‌ای لذت‌بخش در بازدید از این جاذبه گردشگری ماسال دانست.
برای مطالعه توضیحات جامع و کامل درباره منطقه ییلاقی اولسبلنگاه ماسال، می‌توانید نگاهی به مقاله «اولسبلانگاه ماسال کجاست؟ راه‌های رفتن به روستای اولسبلنگاه» بیندازید.


روستای-اولسبلنگاه


5. باغ پرندگان تمجیدی


باغ پرندگاه تمجیدی، پرندگان بومی، خاص و ساکن استان گیلان را در خود جمع‌آوری کرده و به عنوان یکی از بهترین جاذبه‌ های گردشگری ماسال نباید بازدید از آن را فراموش کنید. این باغ در نزدیکی منطقه اسب‌ریسه واقع شده است.


باغ-پرندگان-تمجیدی


6. پارک جنگلی ریزمندان


پارک جنگلی ریزمندان، یکی از تماشایی جاذبه های گردشگری ماسال با وسعتی 200 هکتاری با تمام امکانات و تجهیزات مختص مسافران احداث‌شده و حال‌وهوای فراموش‌نشدنی را در سفر به ماسال در اختیارتان قرار می‌دهد.
در اقامتگاه‌های نزدیک به پارک جنگلی ریزمندان ماسال، می‌توان تجربه چشیدن طعم و مزه بهترین و خوش‌عطرترین غذاهای گیلان را به سبک و سیاقی متفاوت تجربه کنید.


پارک-جنگلی-ریزمندان


7. غار آویشو


بعد از اینکه 22 کیلومتر از شهر ماسال فاصله گرفتید، به غار آویشو در دل طبیعت زیبای ماسال می‌رسید. دهانه غار آویشو از جاذبه های گردشگری ماسال در ارتفاع 1460 متری از سطح دریا قرار گرفته است. درون غار آویشو، رودخانه‌ای زیبا جریان گرفته که در انتهای مسیرش به آبشارهایی تماشایی می‌رسد.
همچنین قندیل‌های آهکی آویزان از دیواره غار به بلندای یک متر، از چیزهایی هستند که در این غار به چشم می‌خورند. چاه‌های آب داخل غار آویشو، علاوه بر افزودن بر زیبایی آن، میزبان جانورانی هچون خفاش، حلزون، پشه و آبدزدک نیز می‌باشد.
برای مطالعه توضیحات جامع و کامل درباره غار آویشو ماسال، می‌توانید نگاهی به مقاله «غار آویشو ماسال یکی دیگر از شگفتی‌های استان گیلان» بیندازید.


غار-آویشو


8. یادمان میرزا کوچک


میرزا کوچک‌خان جنگلی در ارتفاعات ماسال بر اثر مواجهه با کولاکی شدید، جان باخت. وی درحالی‌که ارتفاعات آلاله‌پشته را منطقه‌ای امن می‌دانست و قصد عبور از این منطقه و رسیدن به خلخال را داشته، به خاطر یخبندان شدید به مقام شهادت نائل آمده است. در این محل، به یادبود رشادت‌های وی، سنگ قبری نصب شده است.


یادمان-میرزا-کوچک


9. ییلاق خشکه دریا


ییلاق خشکه‌دریا در دره‌ای با طبیعتی زیبا و تماشایی در موقعیت تلاقی چندین رود پرآب قرار گرفته است. این ییلاق در ارتفاع 1500 متری از سطح دریا در میان کوه‌های دشته واقع شده و دسترسی به آن نیازمند چندین ساعت رانندگی و پیاده‌روی است.
پیشتر در گذشته، در ییلاق خشکه دریا دریاچه‌ای وجود داشته که امروز خشک شده و اثری از آن باقی نیست. اما جریان رودهای خروشان و پرآب، آن را به یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌ های گردشگری ماسال بدل کرده است. برای رسیدن به این منطقه ییلاقی می‌توانید مسیر ییلاقات ماسال یا جاده امامزاده شفیع شاندرمن را طی کنید.


در این مقاله از مجله گردشگری کایت ما شما را با نکات جذاب و خواندنی از بهترین جاذبه‌ های گردشگری ماسال، همچون ييلاق ماسال، ییلاق دشت آلنزه، آبشار رامینه، روستای اولسبلنگاه، باغ پرندگان تمجیدی، پارک جنگلی ریزمندان، غار آویشو، یادمان میرزا کوچک و ییلاق خشکه دریا آشنا کردیم. اگر قصد سفر به ماسال را دارید، می‌توانید با شماره تلفن 02175097700 تماس بگیرید تا کارشناسان کایت شما را درخصوص ثبت نام در تور ماسال راهنمایی کنند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید