روستای سنگچال فیلبند کجاست؟ آشنایی با سنگچال آمل
حامد مقتدایی 1399/02/21 10953 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



روستای سنگچال فیلبند از چشم‌نوازترین و حیرت‌انگیزترین روستاهای ایران واقع در شهر آمل مازندران است که شما را به یک پرواز بیادماندنی در میان ابرها می‌برد. مناظر خارق‌العاده طبیعی و بی‌نظیری که می‌توانید از طلوع و غروب آفتاب و دریای ابر این روستا با عکس‌برداری و فیلم‌برداری ثبت کنید، شما را در یک روز بهاری، با باران، تگرک و حتی برف و رنگین‌کمان روبرو می‌سازد. امروز در این مسیر ما در کایت همراه شما خواهیم بود:

همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده اطلاعات کامل فیلبند به صفحه "فیلبند" مراجعه کنید و برای دیدن تورهای فیلبند وارد صفحه "تور فیلبند" شوید.


آشنایی با روستای سنگچال فیلبند


روستای سنگچال فیلبند یا سنگچال آمل از جادویی‌ترین و تماشایی‌ترین روستاهای شمال کشور، واقع در توابع شهرستان بابل و دهستان خوشرود است. ارتفاع 2300 متری این روستا، آن را به مرتفع‌ترین روستای بخش شرقی استان مازندران بدل کرده تا حدی که عد‌ه‌ای آن را بام شرقی مازندران می‌خوانند.


آشنایی-با-روستای-سنگچال-فیلبند


اقیانوس ابری این روستا که چشم‌اندازی فوق‌العاده حیرت‌انگیز به آن می‌بخشد، سالانه تعدادی از گردشگران را از سراسر نقاط ایران به سوی خود دعوت می‌کند تا از این مناظر به عکس‌برداری و ثبت خاطره مشغول شوند.


جاذبه‌های گردشگری روستایی فیلبند


1.عکاسی از طبیعت بکر و تماشایی روستای سنگچال فیلبند از خانه‌های روستایی، جنگل‌های پردرخت و متراکم، کوهستان‌های سرسبز، ترکیبی منحصربه‌فرد را در کنار منظره طلوع و غروب خورشید بر بلندای کوه‌ها و جنگل‌ها در زیباترین بهشت خداوند روی زمین ایجاد می‌کند که شما را مات و مبهوت، به ثبتش وامی‌دارد.
2. پیاده‌روی در روستای زیبای فیلبند، در بین خانه‌های سنگی و گلی در دامان طبیعت و گوش دادن به صدای زنگوله دام‌های مردمان محلی با مه غلیظ یا نم باران، حال و هوای را شما دگرگون و پر از شور و شوق به زندگی خواهد ساخت.
3. کوه‌نوردی و صعود به قله‌های بلند اطراف روستا در دو مسیر مشهور به سوی صعود قله حصین بن و پیمایش خط‌الراس روستا تا امامزاده قاسم و روستا و جنگل الیمستان که کوه‌نوردی در آن‌ها کار بسیار دشواری است و نیاز به آمادگی بدنی و تجربه قبلی کوه‌نوردی دارد.


اقامت در فیلبند


روستای سنگچال فیلبند در شش‌ماهه اول سال همواره تا سه و چهار برابر ظرفیت خود پذیرای مسافران است و پیدا کردن مکانی مناسب برای اقامت کار بسیار دشواری برای‌تان خواهد بود، چون در اینجا خبری از هتل و مهمان‌خانه نیست. اما گزینه‌هایی همچون خانه‌های محلی، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و ویلاهای نوساز، میزبانی شما را بر عهده خواهند داشت. اگر اهل کمپینگ هستید، بدانید که در فصل‌های گرم، هوای روستا، شب‌هنگام بسیار سرد خواهد بود، پس لباس، پتوی گرم و وسایل گرمایشی همراه‌تان باشد.


اقامت-در-فیلبند


امکانات رفاهی فیلبند


از خدمات و امکانات رفاهی روستای سنگچال فیلبند در زمان اقامت و بازدیدتان می‌شود به آب لوله‌کشی‌شده، سوپرمارکت، رستوران، تکیه‌هایی جهت اجاره اتاق و استفاده از سرویس بهداشتی اشاره کرد.
همچنین توجه داشته باشید، در تعطیلات و فصل تابستان، به علت حضور بالای گردشگران، روستا با کمی مشکل قطعی آب ساعتی مواجه می‌شود.


بهترین زمان سفر به فیلبند


بهترین زمان سفر به روستای سنگچال فیلبند، از اوائل اردیبهشت ماه تا اوائل مهر ماه خواهد بود، چون آب‌وهوای کاملاً مساعد روستا و حضور محلی‌ها و مردمان بومی، امکانات و خدمات تفریحی گردشگری بسیار مناسبی در اختیارتان قرار می‌دهد.


مسیر دسترسی به فیلبند


چه از تهران چه از شهرهای شمالی بخواهید راهی روستای سنچگال فیلبند شوید، باید خودتان را به جاده هراز برسانید. این روستا از سمت آمل در فاصله 40 کیلومتری و از سمت تهران در فاصله 120 کیلومتری از جاده هراز باید پیش بروید، تا به فرعی این روستا برسید. پس از ورود به این فرعی، مسیری کوهستانی و آسفالته که در برخی قسمت‌ها پیچ و خم‌های تندی دارد را پیش بگیرید تا پس از یک و نیم ساعت به روستای فیلبند برسید.


مسیر-دسترسی-به-فیلبند


دانستنی‌های خواندنی از فیلبند


دو روایت در ارتباط با نام‌گذاری فیلبند وجود دارد:


1. برخی معتقدند، به خاطر هوای بسیار سرد و طاقت‌فرسای زمستانی این منطقه، فیل‌ها نمی‌توانند در آن داوم بیاروند. اما صحت این روایت به خاطر فقدان فیل در ایران، منطقی نیست.
2. عده‌ای دیگر معتقدند، فل در گویش مازندرانی یعنی خستگی و بند نیز یعنی بندآمدن و نتوانستن، بنابراین چون مسیر دسترسی به این روستا به علت ارتفاع زیاد و کمرگاه‌های تند، خیلی دشوار بوده، به این نام مشهور شده است.
جالب است بدانید که گویش مردم محلی فیلبند، طبری و آن‌طوری است که مردم در بخش بندپی بابل صحبت می‌کنند.


دانستنی‌های-خواندنی-از-فیلبند


در این مقاله از مجله گردشگری کایت ما شما را با نکات جذاب و خواندنی از روستای سنگچال فیلبند، جاذبه‌های گردشگری، امکانات اقامتی و رفاهی و مسیر دسترسی به آن آشنا کردیم. اگر قصد سفر به روستای فیلبند را دارید، می‌توانید با شماره تلفن 02175097700 تماس بگیرید تا کارشناسان کایت شما را درخصوص ثبت نام در تور فیلبند راهنمایی کنند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید