بهترین اقامتگاه‌های ترکمن صحرا | بومگردی در ترکمن صحرا
حامد مقتدایی 1399/02/21 39559 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



پیدا کردن بهترین اقامتگاه‌های بومگردی ترکمن صحرا کار خیلی سخت و چالش‌برانگیزی نیست. با یک جستجوی ساده در موتور جستجوی گوگل، فهرستی از سایت‌های اجاره اقامتگاه‌های بومگردی به شما نشان داده می‌شود که از بین‌شان می‌توانید، متناسب با سلیقه و نیازتان یکی را انتخاب کنید. اما پیش از اقدام به این کار، آشنایی کلی با طیف قیمتی و امکانات و خدمات ارائه‌شده در بهترین اقامتگاه‌های ترکمن صحرا برایتان، الزامی خواهد بود. در این مقاله با ما همراه باشید تا نگاهی بیندازیم به 5 مورد از بهترین اقامتگاه‌های ترکمن صحرا.

همچنین پیشنهاد میکنیم برای دیدن بهترین تور‌های ترکمن صحرا به صفحه ( تور ترکمن صحرا ) مراجعه کنید.


بهترین اقامتگاه‌های ترکمن صحرا


1.اقامتگاه بوم گردی ترکمن یورت کلاله


این اقامتگاه در شهرستان کلاله استان گلستان واقع شده است. خانه‌ای سنتی با مساحت 1300 متر مربع و زیربنای 250 متر مربع با معماری سنتی ترکمن و ساخته‌شده از چوب، نی و کاهگل. با اقامت در این اقامتگاه می‌توان از جاذبه‌های گردشگری منطقه همچون کوه‌نوردی، اسب‌سواری، گوش دادن به موسیقی و تماشای رقص‌های سنتی و پوشیدن لباس‌های ترکمن با نوش جان کردن از غذاهای سنتی لذت برد.


اقامتگاه-بوم-گردی-ترکمن-یورت-کلاله


این اقامتگاه 7 اتاق و 2 آلاچیق ترکمنی به صورت کف‌خواب با ظرفیت پذیرایی از 35 نفر را دارد و از شبی 75 هزارتومان به ازای هر نفر هزینه اجاره‌اش می‌باشد و از جاذبه‌های نزدیک به آن می‌توان به قبرستان خالد نبی، برج گنبد قابوس و جنگل ملی گلستان اشاره کرد.
برای مطالعه توضیحات جامع و کامل درباره منطقه ترکمن صحرا، می‌توانید نگاهی به مقاله «راهنمای کامل سفر به ترکمن صحرا به همراه عکس» بیندازید.


2. اقامتگاه بوم گردی هزار دره خالد نبی


این اقامتگاه در فاصله 6 کیلومتری از قبرستان خالد نبی در خانه‌ای سنتی با زمینی به مساحت 5000 متر و زیربنای 300 متر مربع دارای 5 اتاق اقامتی امروزی همراه با سرویس بهداشتی و حمام مشترک و 2 اتاق 24 متری کاهگلی است و هزینه اجاره‌ یک شب اقامت در آن از 70 هزارتومان به ازای هر نفر آغاز می‌شود.


اقامتگاه-بوم-گردی-هزار-دره-خالد-نبی


از ویژگی‌های این اقامتگاه می‌شود به دو آلاچیق ترکمنی، کیفیت بالای غذا، داشتن فضای کافی در حیاط برای برگزاری انواع بازی‌ها همچون فوتبال و اسب‌سواری اشاره کرد. همچنین جاذبه‌های گردشگری نزدیک به این اقامتگاه قبرستان خالد نبی، هزار دره ترکمن صحرا، چشمه آق سو، چشمه زاو و جنگل پلکانی هستند.


3. اقامتگاه بوم گردی ترکمن اولکام کلاله


این اقامتگاه در روستای تمر قره هوزی کلاله گلستان در زمینی به مساحت 3500 متر و زیربنای 826 متر در 3 ساختمان مجزا به صورت همکف دارای 8 اتاق اقامتی ساخته شده است. معماری آن آجری است و هزینه اجاره‌ یک شب اقامت در آن از 50 هزارتومان به ازای هر نفر آغاز می‌شود.


اقامتگاه-بوم-گردی-ترکمن-اولکام-کلاله


با اقامت در این اقامتگاه می‌توانید از طعم خوش‌مزه نان تنوری، غذاهاهی محلی و ارگانیک و تماشای اجرای موسیقی محلی لذت ببرید. از جاذبه‌های گردشگری اطراف این اقامتگاه نیز می‌شود به آرامگاه و قبرستان خالد نبی، هزار دره ترکمن صحرا، منطقه حفاظت شده و چشمه زاو و دیوار تاریخی گرگان اشاره کرد.
برای مطالعه توضیحات جامع و کامل درباره هزار دره ترکمن صحرا، می‌توانید نگاهی به مقاله «هزار دره ترکمن صحرا کجاست؟ آشنایی با هزار دره ترکمن صحرا» بیندازید.


4. اقامتگاه بوم گردی ترکمن اوی


این اقامتگاه در روستای گچی سوء بالا در 55 کیلومتری کلاله گلستان در زمینی به مساحت 500 متر و زیربنای 220 متر مربع بناشده و دورتادور آن، دشت‌های سرسبز و کوه‌های منحصربه‌فرد منطقه قرار دارد. این اقامتگاه 6 اتاق دارای سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب و ظرفیت پذیرایی از 40 نفر در اختیار دارد.


اقامتگاه-بوم-گردی-ترکمن-اوی


از ویژگی‌های اقامت در این خانه سنتی می‌شود به سرو غذای ترکمنی چکدرمه، گوش فرا دادن به نوای موسیقی اصیل ترکمن و اسب‌سواری و عکس‌برداری از طبیعت بکر اطراف اشاره کرد. از جاذبه‌های نزدیک به این اقامتگاه می‌شود به گورستان چندین هزارساله خالد نبی اشاره کرد.


5. اقامتگاه بوم گردی ترکمن یاشار کلاله


این اقامتگاه در روستای قدونه علیا شهرستان کلاله گلستان و در نزدیکی پارک جنگلی گلستان در میان دو کوه و چشمه‌های خروشان واقع شده و آب‌وهوای معتدل کوهستانی مناسبی برای سفر در فصل‌های بهار و تابستان دارد. هزینه اجاره‌ یک شب اقامت در آن از 120 هزارتومان به ازای هر نفر آغاز می‌شود.


اقامتگاه-بوم-گردی-ترکمن-یاشار-کلاله


این اقامتگاه در زمینی به مساحت 2500 متر و زیربنای 180 متر مربع با گل و چوب در یک طبقه و 4 اتاق اقامتی با ظرفیت پذیرایی از 30 مسافر ساخته شده است. قدم‌زنی در فضای سبز حیاط اقامتگاه و استراحت در آلاچیق، لذت بردن از غذاهای سنتی و بازدید از جاذبه‌های گردشگری نزدیک همچون قله بیلی داغ و تالاب زالو اشاره کرد.
برای مطالعه توضیحات جامع و کامل درباره جاذبه‌های تفریحی گردشگری ترکمن صحرا، می‌توانید نگاهی به مقاله «جاذبه‌های گردشگری ترکمن صحرا» بیندازید.


در این مقاله از مجله گردشگری کایت ما شما را با نکات جذاب و خواندنی از بهترین اقامتگاه‌های ترکمن صحرا، اقامتگاه‌های بوم‌گردی ترکمن یورت کلاله، هزار دره خالد نبی، ترکمن اولکام کلاله، ترکمن اوی و ترکمن یاشار کلاله آشنا کردیم. اگر قصد سفر به ترکمن صحرا را دارید، می‌توانید با شماره تلفن 02175097700 تماس بگیرید تا کارشناسان کایت شما را درخصوص ثبت نام در تور ترکمن صحرا راهنمایی کنند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید