بهترین غذاهای ارمنستان که انگشتانتان را با آن می‌خورید!
حسام مقتدایی 1399/02/18 4220 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



غذاهای محلی ارمنستان لایق توجه ویژه‌ای هستند و باید مفصل درباره آن‌ها نوشت. در این مقاله از مجله گردشگری کایت سعی کردیم تعداد زیادی از این غذاهای ارمنی را که طرفداران بسیاری هم دارند، به شما معرفی کنیم. اگر روزی به این کشور سفر کردید، حتماً سراغ غذاهای سنتی و محلی آن بروید و آن‌هایی که در این مقاله معرفی می‌کنیم را بچشید. پشیمان نخواهید شد. در ادامه فهرستی از بهترین غذاهای ارمنی را برایتان آورده‌ایم. امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت ببرید.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای ارمنستان وارد صفحه "تور ایروان" شوید.


بهترین غذاهای ارمنستان


مانته – غذای ملی ارمنی


مانته-غذای-ارمنی


کباب بره یا گوشت گاو خرد شده که در کنار سیر و ماست سرو می‌شود، مانته نام دارد و غذای ملی این کشور به شمار می‌رود. طعم آن ترد بوده و ته مزه‌ای مشابه آبگوشت می‌دهد. اگر این غذا را در ارمنستان میل کنید، امکان ندارد آن را به شکلی به جز قایق‌های خمیری ببینید.


دلمه – ظرافتی خوشمزه


دلمه-غذای-ارمنی


این غذای خوشمزه که بسیاری از ایرانی‌ها با آن آشنایی دارند از عدس، گوجه‌فرنگی، سیر، کدو سبز، بادمجان، جعفری، نعناع، فلفل قرمز، پیاز، گشنیز و برنج تهیه می‌شود و سپس در برگ‌های انگور که اصطلاحاً به آن برگ مو گفته می‌شود، پیچیده می‌شوند. این غذا در زبان ارمنی با نام تلمه تلفظ می‌شود و در طول فستیوال لنت بیشتر طبخ می‌شود. البته به این نکته نیز باید اشاره کنیم که این غذا برای آن‌هایی که گیاه‌خوار هستند کاملاً مناسب می‌باشد. اگر گیاه‌خوار نیستید، می‌توانید از گوشت چرخ شده گاو در آن استفاده کنید. درباره طعم آن همین را بگوییم که تصور کنید این همه سبزیجات را یک جا در کنار برگ طبیعی درخت گاز می‌زنید و قطعاً اتفاق خوشایند فراموش‌نشدنی‌ای در انتظارتان خواهد بود.


گاتا – نان خوشمزه ارمنی


گاتا--غذای-ارمنی


این نان شیرین از آرد و خشکبار تهیه شده است. به جز گاتا نام‌های دیگری نیز به آن اطلاق می‌شود که کادا یا کاتاه از دیگر نام‌هایش به شمار می‌روند. طعم آن شیرین و خوشمزه است و در هر مراسم سنتی ارمنی، حتماً اثری از این نان خوشمزه خواهید یافت.


باقلوا – دسری خوشمزه


باقلوا-غذای-ارمنی


خمیر این شیرینی با گردو، دارچین، عسل، هل، کره و تخم‌مرغ تهیه شده است. طعم آن بسیار شیرین و خوشمزه است. درواقع این دسری است که در سرتاسر ارمنستان می‌توانید میل کنید. در ترکیب آن مقدار زیادی کره و عسل به کار گرفته شده که آن را به مراتب خوشمزه‌تر می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم حتماً آن را بچشید.


چورگ – از ملزومات عید پاک


چورگ--غذای-ارمنی


این نان شیرین از آرد سفید، بکینگ پودر، تخم‌مرغ، مخمر خشک و وانیل تهیه شده که روی سطح نان پخته شده نیز برای تزئین کمی دانه کنجد وجود دارد. این غذا در سرتاسر ارمنستان شناخته شده است و طعمی شیرین دارد اما نه آن قدری که دلتان را بزند. آن را بیشتر به عنوان نان عید پاک می‌شناسند و اگر سفری به ارمنستان بکنید و از این نان نچشید انگار سفرتان ناتمام باقیمانده است.


کباب ارمنی لولا – کبابی خوشمزه


کباب-ارمنی-لولا-غذای-ارمنی


این کباب از کتف یا سینه بره تهیه شده که درون تخم‌مرغ، پاپریکا، رب، برگ نعناع، فلفل سیاه و پیاز خوابانده می‌شود. با خوردن این کباب انگار طعم بهشت را می‌چشید. بهتر است آن را به همراه برنج میل کنید که دیگر این ترکیب کامل شود و تا مغز استخوانتان طعم فوق‌العاده آن را حس کند. با خوردن این کباب سفر کوتاهی به بهشت می‌روید و برمی‌گردید.


بورک پنیر – شیرینی کریسمس


بورک-پنیر-غذای-ارمنی


این شیرینی تند از خمیر اسفناج و گوشت گاو تهیه شده و روی آن لایه‌هایی از پنیر قرار می‌گیرد. هر گازی که به آن بزنید طعم ترد و فوق‌العاده‌ای را می‌چشید. این غذا بیشتر در فصل زمستان طرفدار دارد و به شما کمک می‌کند تا در سرمای ارمنستان حسابی گرم شوید. بهتر است آن را با قهوه داغ میل کنید.


کوفته چی– کوفته سنتی ارمنستان


کوفته-چی-غذای-ارمنی


این کوفته گوشت از رب، پاپریکا، پودر زیره، فلفل چیلی، نمک دریایی و بلغور تهیه می‌شود. طعم بسیار تندی دارد و بهتر است آن را با لیمو و روغن زیتون سر کنید تا از ساعاتی که آن را میل می‌کنید بیشتر از قبل لذت ببرید. ترکیب طعم این کوفته با لیمو حیرت‌انگیز است و کلی لذت خواهید برد.


سینی کوفته – کوفته نرم


سینی-کوفته--غذای-ارمنی


این کوفته در فر تهیه شده و می‌توانید برای درست کردن آن از گوشت بره یا بوقلمون استفاده کنید. بستگی دارد چه چیزی داشته باشید. طعم آن شما را می‌برد به گذشته ارمنستان و این غذای محلی رنگی قهوه‌ای طلایی دارد. بهتر است آن را با سالاد تازه میل کنید و آن وقت طعم واقعی‌اش را به شما نشان خواهد داد.


هاریسا - پوره عید پاک


هاریسا-غذای-ارمنی


این پوره از ترکیب مرغ، بره یا گاو با گندم تهیه می‌شود. یکی از خوشمزه‌ترین و سالم‌ترین غذاهایی است که در سرتاسر ارمنستان سرو می‌شود. آن را بیشتر در فستیوال عید پاک خواهید دید و مردم بر این باور هستند که باید این غذا را درست کنند و به آدم‌های فقیر بدهند. آن وقت خیر و برکت به خانه‌هایشان خواهد آمد.


خاش – سوپی که آب از دهانتان جاری می‌کند!


خاش--غذای-ارمنی


این سوپ از پای گاو یا گوسفند به همراه سیر، سرکه، نمک و آب‌لیمو تهیه می‌شود. درست مثل هر سوپ دیگری بهتر است داغ میل شود و گاهی اوقات بهتر است در آن نان تلیت کنید. معمولاً در روزهای سرد میل می‌شود. این غذا کاملاً سنتی بوده و قدمتی تاریخی دارد.


کلی غذای دیگر هم هست!


ارمنستان جدای از فرهنگ بسیار غنی‌ای که دارد و سابقه تاریخی منحصربه‌فردش، غذاهای بسیار خوشمزه‌ای نیز دارد که سعی کردیم در این مقاله از مجله گردشگری کایت به معرفی آن‌ها بپردازیم و 11 مورد از این غذاهای فوق‌العاده خوش‌طعم را به شما معرفی کنیم. حتماً اگر گذرتان به این کشور افتاد، سعی کنید بیشتر این غذاها را امتحان کنید. قطعاً پشیمان نخواهید شد و تجربه این طعم‌ها خالی از لطف نخواهد بود. اگر قصد سفر به ارمنستان را دارید و می‌خواهید از شرایط آن مطلع شوید، می‌توانید با شماره تلفن 02175097700 تماس بگیرید تا کارشناسان کایت در این خصوص شما را راهنمایی کنند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید