دریاچه نئور کجاست؟ راهنمای کامل سفر به دریاچه نئور
زهرا نیرومند 1399/02/16 8051 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


به هر استان از کشور عزیزمان که سفر کنیم، جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بسیاری را خواهیم دید و با مناظر و چشم‌اندازهای فوق‌العاده‌ای روبرو خواهیم شد. بخش شمال‌غربی ایران و استان اردبیل، یکی از زیباترین و دیدنی‌ترین استان‌های ایران است که به دلیل آب‌وهوای مطبوع و خنکی که دارد، هرساله گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند. این استان علاوه بر آب‌وهوای خنک، دارای جاذبه‌های طبیعی بسیار زیبایی نیز می‌باشد که از بین آن‌ها می‌توان به دریاچه نئور اشاره نمود. دریاچه نئور در مرز بین دو استان اردبیل و گیلان واقع شده و تصاویری زیبا از دشت‌ها، کوهستان‌ها و مناظرسرسبز اطراف را برای طبیعت‌دوستان به نمایش گذاشته است. اگر اهل طبیعت‌گردی هستید، پیشنهاد می‌کنیم تماشای جاذبه‌های دریاچه نئور را از دست ندهید. ادامه مطلب را دنبال کنید تا با دریاچه نئور و راهنمای کامل سفر به این دریاچه آشنا شوید.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای دریاچه نئور و تور سوباتان وارد صفحه "تور سوباتان" شوید.


دریاچه نئور کجاست؟


نئور، بزرگ‌ترین دریاچه آب شیرین اردبیل است که در ارتفاع 2500 متری از سطح دریا و در دره‌های کوهستان‌های تالش واقع شده است. قرار گرفتن این دریاچه در بین دو استان گیلان و اردبیل، باعث شده تا این منطقه آب و هوای مطبوع و چشم‌اندازهای سرسبز و زیبا را در کنار هم داشته باشد. منطقه نئور از لحاظ زیست محیطی نیز دارای ارزش بسیار بالایی است، تا جایی که مورد حفاظت سازمان محیط زیست قرار داشته و از حیات وحش آن نیز به شدت محافظت می‌شود. آب این دریاچه برای مصارف کشاورزی به کار رفته و در تابستان جهت پرورش ماهی قزل‌آلای رنگین‌کمان مورد استفاده قرار می‌گیرد.
قرارگیری دریاچه نئور در مرز استان گیلان بر روی آب‌وهوای این ناحیه تاثیر گذاشته و بارندگی فراوان این استان باعث پرآب نگه داشتن دریاچه در فصول مختلف سال شده است. علاوه بر این، پوشش گیاهی متنوعی نیز در اطراف دریاچه دیده می‌شود که شامل دشت‌هایی پر از گل‌های وحشی زرد و گیاهان دارویی چون بومادران ،کنگر، خاکشیر، بابونه و نعناع کوهی است.
در فصل‌های بهار و تابستان این دریاچه محلی برای عبور پرندگان مهاجر مانند عقاب، کبک، چکاوک، بلدرچین، زاغ و انواع گنجشک است که با شروع فصل گرما به این منطقه سفر می‌کنند. حضور این پرندگان در کنار طبیعت زیبای منطقه جلوه‌ای خاص به آن داده و تصاویری منحصربفرد ایجاد کرده است. البته به یاد داشته باشید که شکار در این ناحیه مطلقا ممنوع است!

دریاچه نئور کجاست؟


تفریحات و سرگرمی‌های دریاچه نئور


طبیعت بکر و مناظر زیبای اطراف دریاچه نئور سالانه گردشگران بسیاری را از مناطق دور و نزدیک به سمت خود می‌کشاند. افرادی که به این منطقه سفر می‌کنند، اغلب دوست دارند در کنار این دریاچه زیبا چادر بزنند و به تماشای مناظر شگفت‌انگیز طبیعت بنشینند. اگر به فعالیت‌های ورزشی علاقه داشته باشید، می‌توانید هیجان بیشتری به سفر خود بدهید و تفریحاتی چون کوهنوردی، دوچرخه‌سواری، ماهیگیری و ... را در دریاچه نئور و طبیعت اطراف آن امتحان کنید. در ادامه به معرفی هریک از این فعالیت‌ها و تجهیزاتی که باید با خود به همراه داشته باشید، می‌پردازیم.
کوهنوردی: اگر اهل کوهنوردی باشید می‌توانید به قله‎های رشته کوه تالش صعود کنید و تصاویر بسیار زیبایی از دشت‌های سرسبز و پر از گل و دریای خزر را در زیر پاهای خود مشاهده نمایید. مسیرهای متعددی برای کوهنوردی در این منطقه وجود دارد که محبوب‌ترین آن‌ها صعود به قله زیبای بغروداغ است. بغروداغ بلندترین قله رشته‌کوه‌های تالش است که ارتفاع آن به 3198 متر می‌رسد. دریاچه نئور در دامنه شمالی این قله قرار دارد.
ماهیگیری: همان‌طور که گفتیم، از آب دریاچه نئور برای پرورش ماهی قزل‌آلای رنگین کمان استفاده می‌شود. به همین دلیل بسیاری از گردشگران علاقه‌مند این دریاچه را برای ماهیگیری انتخاب کرده و هر ساله در فصل‌های بهار و تابستان برای صید ماهی به نئور می‌آیند. در شهریورماه هر سال نیز یک مسابقه ماهیگیری هیجان‌انگیز در این دریاچه برگزار می‌شود که طرفداران بسیاری دارد. البته اگر قصد ماهیگیری دارید باید سفر خود را قبل از فرا رسیدن فصل زمستان انجام دهید. زیرا این‌ دریاچه در زمستان دچار یخ‌زدگی‌ می‌شود و امکان نگهداری ماهی در آن وجود ندارد. بنابراین، ماهی‌ها قبل از شروع فصل سرد از دریاچه جمع می‌شوند.
پیاده‌روی: سوباتان یکی از زیباترین روستاهای ییلاقی استان گیلان است که از دریاچه نئور حدود 20 کیلومتر فاصله دارد. دشت‌های پر از گل و مناظر منحصربفرد این مسیر 20 کیلومتری یکی از دلایل سفر به دریاچه نئور برای علاقه‌مندان به طبیعت و طبیعت گردی است. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند این مسیر را پیاده طی کنند و تا جایی که می‌توانند از تماشای زیبایی‌های طبیغت لذت ببرند.
دوچرخه‌سواری: اگر اهل دوچرخه‌سواری باشید می‌توانید این کار را در اطراف دریاچه زیبای نئور انجام دهید و ضمن لذت بردن از آب‌وهوا و طبیعت بی‌نظیر این منطقه، به ورزش دوست‌داشتنی دوچرخه‌سواری نیز بپردازید. البته دقت داشته باشید که برای دوچرخه‌سواری در این منطقه باید دوچرخه کوهستان داشته باشید و آن را به همراه خود بیاورید.
اسب‌سواری: اسب‌سواری سرگرمی دیگری است که می‌توانید در اطراف دریاچه نئور از آن برخوردار باشید. امکان اجاره اسب در اطراف این دریاچه وجود دارد. اگر در اسب‌سواری حرفه‌ای باشید می‌توانید اسب‌سواری را از اطراف دریاچه نئور تا ییلاق سوباتان ادامه دهید.
قایق‌سواری: قایق‌سواری بر روی آب دریاچه در حالی که از آب‌وهوای مطبوع لذت می‌برید و به تماشای کوه‌های سرسبز تالش نشسته‌اید، از دیگر لذت‌هایی است که می‌توانید در دریاچه نئور از آن برخوردار باشید. البته در اطراف این دریاچه هیچ قایقی اجاره داده نمی‌شود و افرادی که قایق‌سواری می‌کنند، قایق بادی را خودشان به همراه می‌آورند.
اسکی روی یخ: آب دریاچه نئور در فصل‌های سرد سال به مدت 3 تا 5 ماه یخ می‌بندد و به عنوان پیست اسکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر به این ورزش علاقه‌مندید و دوست دارید اسکی روی یخ را در میان طبیعت زیبای زمستانی امتحان کنید، می‌توانید برنامه سفر خود را برای زمستان تنظیم نمایید.

تفریحات و سرگرمی‌های دریاچه نئور


امکانات رفاهی و اقامت در دریاچه نئور


اغلب افرادی که به نئور سفر می‎‌کنند، خصوصا اگر از راه‌های دور آمده باشند، حداقل یک شب را در کنار دریاچه می‌مانند تا فرصت کافی برای گشت‌و‌گذار و تماشای زیبایی‌های این منطقه داشته باشند. دقت داشته باشید که دریاچه نئور هیچ امکانات رفاهی خاصی برای اقامت مسافران ندارد. اگر می‌خواهید شب را در این منطقه بمانید، باید به شهرها و روستاهای اطراف مانند خلخال، اردبیل یا سوباتان بروید و یک اتاق در اقامت‌گاه‌ها و هتل‌ها اجاره کنید.
اگر اهل کمپینگ زدن هستید، می‌توانید یک چادر به همراه بیاورید و شب را در کنار این دریاچه زیبا به صبح برسانید. در این مکان امکانات محدودی چون سرویس بهداشتی و بوفه وجود دارد که نیازهای اولیه شما را رفع می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم تمام لوازم موردنیاز برای خورد و خوراک را همراه داشته باشید تا با مشکلی مواجه نشوید. دقت داشته باشید که دریاچه نئور در استان اردبیل قرار دارد که جزو استان‌های سردسیر کشورمان محسوب می‌شود. بنابراین، اگر قصد چادر زدن دارید، حتما کیسه خواب و لباس گرم به همراه داشته باشید تا در سرمای شب بتوانید از آن استفاده کنید.

امکانات رفاهی و اقامت در دریاچه نئور


راهنمای دسترسی به دریاچه نئور


دریاچه نئور بین دو شهر اردبیل و خلخال واقع شده است. بنابراین، هرجای ایران که هستید ابتدا باید خود را به اردبیل برسانید و از آن‌جا به سمت خلخال حرکت کنید. پس از طی 35 کیلومتر به روستایی با نام ده بودالالو می‌رسید. از این روستا 13 کیلومتر به سمت بالای کوه حرکت کنید. پس از عبور از روستای عباس‌آباد، ‌حدود 5 کیلومتر تا دریاچه زیبای نئور فاصله دارید. البته دسترسی به این ناحیه از استان گیلان و شهر تالش نیز امکان‌پذیر است که در صورت نزدیک‌تر بودن می‌توانید آن مسیر را برای رسیدن به دریاچه انتخاب کنید.
اگر بخواهید با تورهای گردشگری همراه شوید، باید به دنبال تور گردشگری سوباتان باشید. این تورها برنامه گشت‌وگذار در دریاچه نئور، سوباتان و جنگل لیسار را هم‌زمان دارند و شما را در تمامی بخش‌های توریستی و جذاب این منطقه همراهی می‌کنند. آبشار زیبای ورزان، جاده دیدنی اسالم به خلخال و گردنه الماس از دیگر مکان‌هایی است که می‌توانید در این منطقه مورد بازدید قرار دهید.

راهنمای دسترسی به دریاچه نئور


در این مقاله به معرفی دریاچه نئور پرداختیم و اطلاعاتی را در مورد جاذبه‌های طبیعی، تفریحات و امکانات این منطقه در اختیارتان قرار دادیم. اگر قصد دارید با همراهی تورهای گردشگری به دریاچه نئور سفر کنید، پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به وب‌سایت کایت با آدرس www.kite.ir بیندازید و تورهای طبیعت‌گردی این سایت را مورد بررسی قرار دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره می‌توانید با شماره 02175097700 تماس گرفته و با کارشناسان کایت در این رابطه صحبت کنید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید