خرید  در سوریه | راهنمای خرید سوغاتی در کشور سوریه
حامد مقتدایی 1399/02/11 11969 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



کشور سوریه، از آن دسته مقاصد گردشگری است که شاید این‌ سال‌ها به خاطر ماجراهای داعش و جنگ داخلی، کمتر کسی دلش بخواهد سفری به آن داشته باشد. اما اگر هوس کردید سری به این کشور زیبا و تاریخی بزنید، نباید لذت خرید از بازارهایش را از دست بدهید. در بازدید از بازارهای فوق‌العاده حیرت‌انگیز سوریه، می‌توانید سوغاتی‌های بسیار خوش‌آب‌ورنگی برای عزیزان‌تان تهیه کنید. در این مقاله قصد داریم تا شما را با همه آن چیزهایی که می‌شود در سفر به کشور سوریه، از آن خرید کرد، آشنا کنیم.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای سوریه وارد صفحه "تور سوریه" شوید.


آشنایی-با-خرید-در-سوریه


آشنایی با خرید در سوریه


در سفر به سوریه نمی‌توانید خرید نکنید، بازارها و بازارچه‌های شلوغ سوریه هر چیزی از انواع غذاهای خوشمزه تا سوغاتی‌های فوق‌العاده تا پارچه‌های ابریشمی تا صنایع دستی مردم هنرمند سوریه و حتی جهاز شتر، پیدا می‌شود. خرید در سوریه، صرفاً به بازارهای خیابانی محدود نمی‌شود و مراکز خرید تماشایی نیز در این کشور به چشم می‌خورد. شهر باستانی دمشق، بهشتی است برای علاقمندان به خرید، که شما در تمامی جاده‌ها و خیابان‌هایش می‌توانید از شیر مرغ تا جان آدمیزاد برای خرید را پیدا کنید. بازار شهر حلب در کشور سوریه، 20 مایل می‌شود و حداقل باید دو روز زمان بگذارید تا بتوانید تمام مغازه‌ها و فروشگاه‌های کوچک و بزرگش را یک‌بار ببینید.


بازارهای سوریه


در ادامه قصد داریم تا شما را با 7 بازار سوریه آشنا کنیم:


1.بازار حمیدیه


این بازار در فاصله پنجاه کیلومتری از شهر باستانی دمشق در مسیر مسجد عمیاد قرار دارد. این بازار خیابانی، قدمتش به دوران حکومت عثمانی در زمان حکمرانی سلطان عبدالحمید بازمی‌گردد و به خاطر نام وی، چنین اسمی بر آن نهاده‌اند. در اطراف محوطه آن، یک دیوار آهنی کشیده شده است. یکی از شلوغ‌ترین و پرسروصداترین مراکز تجاری سوریه بوده و در آنجا می‌توانید هرچه که می‌خواهید را برای خرید پیدا کنید؛ صنایع دستی، غذا، موزائیک، پارچه‌های ابریشمی، پارچه‌های گلدوزی‌شده و انواع سوغاتی.


2. بازار الوارکین


برای پیدا کردن آثار ادبی سوری و عرب می‌توانید در مسیر حرکت‌‌تان به بازار حمیدیه، به بازار الوارکین و کاتبین سری بزنید. نام این بازار به معنای بازار نویسندگان است. اگر اهل شعرخوانی و قصه‌خوانی نباشید، می‌توانید یکی از کتب شاعران سوری را بردارید و به ندای موذن‌های آن منطقه از مسجد عمیاد و آوای پرندگان گوش فرا دهید، تا فضای ذهنی‌تان دگرگون شود.


بازار-الوارکین


3. بازار السقاح


یک بازار جواهرفروشی است که در میان چهار دیوار احاطه شده، چون اقلام بسیار گران‌قیمتی در آن به فروش می‌رسد. تماشای طلا و جواهرات از پشت ویترین مغازه‌ها، نفس شما را می‌گیرد، و این بازار خودش به مانند یک جواهر می‌درخشد. از مهارت‌های چانه‌زنی‌تان استفاده کنید تا یک خرید بسیار فوق‌العاده و ایده‌آل از سوریه داشته باشید.


4. بازار القیشانی


این بازار را به خاطر فروش کاشی‌ها و موزائیک‌های فوق‌العاده تماشایی‌اش، می‌توان به صورت یک حمام قدیمی تصور کرد. جالب است بدانید که همین موزائیک‌ها از بهترین سوغات سوریه محسوب می‌شوند.


بازار-القیشانی


5. بازار العراقیل


این بازار در نزدیکی بازار حمیدیه واقع شده که در آن قلیان‌های شخصی‌سازی‌شده به فروش می‌رسد. این بازار یکی از محبوب‌ترین بازارهای سوریه برای خرید محسوب می‌شود که شما می‌توانید در آن قلیان‌های سفارشی به عنوان سوغات برای عزیزان‌تان سفارش دهید.


6. خان جومروک


ترجمه نام این بازار، «بیا داخل خانم!» است. بازاری با هدف فروش انواع پوشاک زنانه با پارچه‌های ابریشمی، کتان و گلدوزی‌شده از بهترین جنس‌های موجود در بازار. مغازه‌داران و تاجران در حین خرید رفتاری بسیار صمیمانه و دوستانه با شما خواهند داشت، طوری‌که مجاب می‌شوید حتماً از آن‌ها خرید کنید.


7. بازار القبابیه


اگر به دنبال اکسسوری‌های چوبی هستید، این بازار مناسب حال شماست. قبابیب به معنای دمپایی‌های چوبی است. در این بازار می‌توانید اکسسوری‌های چوبی خانگی، صنایع دستی چوبی، دمپایی‌های چوبی و خیلی چیزهای دیگر را برای خرید در سوریه پیدا کنید.


از بازارهای سوریه چه بخریم؟


شما می‌توانید کفیه، لباس‌های سنتی عرب‌های سوریه را با طرح و رنگ‌های بسیار متنوع، گوناگون و دوست‌داشتنی که برای تابستان بسیار مناسب هستند را خریداری کنید و در ماجراجویی‌های‌تان از آن استفاده کنید و بدرخشید.
پارچه‌های ابریشمی که از مهم‌ترین اقلام صادراتی سوریه محسوب می‌شود، در بازارهای سوریه، در طرح و رنگ‌های گلدوزی‌شده با نقره و طلا و لباس‌های چاپ دستی از جنس کتان به گردشگران سراسر جهان فروخته می‌شود.
برای هنردوستان، پیشنهاد می‌شود که به سراغ خرید از لباس‌های دست‌دوز گلدوزی‌شده با نقره با طرح‌های متعدد یا تصاویر پرتره از لباس‌‌های محلی‌های سوریه و دیوارآویزهای قهرمانان و شخصیت‌های فولکلور سوری بروند.


از-بازارهای-سوریه-چه-بخریم؟


در این مقاله از مجله گردشگری کایت ما شما را با نکات جذاب و خواندنی از بازارهای سوریه و چیزهایی که می‌توانید از آن بخرید، آشنا کردیم. اگر قصد سفر به سوریه را دارید، می‌توانید با شماره تلفن 02175097700 تماس بگیرید تا کارشناسان کایت شما را درخصوص ثبت نام در تور سوریه راهنمایی کنند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید