تفریحات کویر مرنجاب | بهترین زمان سفر به مرنجاب چه زمانی است؟
حامد مقتدایی 1399/01/30 10126 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



آیا با تفریحات کویر مرنجاب، از شترسواری تا آفرودسواری و جاذبه‌های دیدنی و گردشگری آن آشنایی دارید؟ آیا می‌دانید بهترین زمان برای سفر به کویر مرنجاب چه زمانی است؟

تفریحات کویر مرنجاب


در ادامه فهرستی از تفریحات کویر مرنجاب برای‌تان آورده شده تا در زمان سفر به این کویر زیبا، اوقات خوشی را بتوانید در کنار دوستان و خانواده‌تان تجربه نمایید:


بازدید-از-دریاچه-نمک-از-تفریحات-کویر-مرنجاب


1.پیاده‌روی در شن‌های روان


قدم‌زدن روی شن‌های داغ کویر را می‌توان یکی از پرطرفدارترین تفریحات کویر مرنجاب برای عاشقان دانست.
برای اینکه بتوانید خودتان را از کاروانسرای مرنجاب به رمل‌های طلایی و شگفت‌انگیز کویر مرنجاب برسانید، باید به کمک اتومبیل‌های موجود و یک راهنمای محلی به سوی نقطه شروع حرکت کنید. اگر هم پیاده بخواهید این مسیر را از کاروانسرا طی کنید، نیم ساعتی طول می‌کشد.
در طول قدم‌زنی در شن‌های روان می‌توانید با بالارفتن از رمل‌های کویر مرنجاب با چشم‌انداز سراسر سفید رنگ دریاچه نمک آران و بیدگل روبرو شوید، یکی از مناظر فوق‌العاده برای عکس‌برداری و ثبت خاطره.


2. شتر سواری


از دیگر تفریحات کویر مرنجاب می‌توان به شترسواری اشاره کرد که تجربه آن شما را به فضای زندگی بومیان منطقه در گذشته بیشتری نزدیک می‌کند. هزینه شترسواری در کویر مرنجاب حدوداً 10 هزارتومان است.


3. موتور چهارچرخ سواری


از دیگر تفریحات کویر مرنجاب، سواری بر روی موتورهای چهار چرخی است که با سرعت زیاد بر فراز تپه‌های شنی حرکت می‌کنند. هزینه سواری روی این موتورهای چهارچرخ بسته به زمان و مسافت انتخابی‌تان متغیر خواهد بود، اما حداقل هزینه‌اش 10 هزار تومان است.


4.آفرود سواری


وجود ماسه‌های روان در این منطقه کویری، شرایط را برای یکی دیگر از تفریحات کویر مرنجاب، یعنی آفرودسواری هموار کرده است. هزینه آفرودسواری بسته به مدل ماشین، مسافت و مدت زمان متفاوت خواهد بود.
مثلاً، در اختیار داشتن ماشین به همراه راننده به مدت 4 ساعت و بازدید از جاذبه‌های کویر مرنجاب حدوداً 350 هزارتومان می‌شود.


بازدید-از-کاروانسرای-عباسی-از-تفریحات-کویر-مرنجاب


5. کمپینگ و شب نشینی


از دیگر تفریحات کویر مرنجاب، چادرزنی و اقامت شبانه در کویر است. افراد بسیاری تمایل به چادرزنی در کویر را دارند و با تجهیزات کمپینگ به این مناطق سفر می‌کنند. روشن کردن آتش و شب‌نشینی را هم می‌توان به تفریحات رایج این منطقه افزود.


بهترین زمان سفر به کویر مرنجاب


جهت سفر به کویر مرنجاب در نیمه اول سال، بهترین زمان ابتدای فرودین ماه خواهد بود. چون در ادامه این فصل هوا رو به گرمی گذاشته و آفتاب سوزان، تعرق بالا و تشنگی بیش از حد، خاطره‌ای ناخوشایند از سفر برایتان به همراه می‌آورد. به همین خاطر است که تحت هیچ‌ شرایطی، سفر به کویر مرنجاب در ایام تابستان پیشنهاد نمی‌شود.
بهترین زمان جهت سفر به مناطق کویری، نیمه دوم سال خواهد بود. چون در فصل پاییز، کویر مرنجاب در متعادل‌ترین شرایط آب‌وهوایی قرار می‌گیرد و برای کویرگردی کاملاً مناسب خواهد بود. البته، در فصل زمستان، به‌ویژه در شب‌هنگام، باید احتیاط کنید و لباس‌های گرم‌ به‌اندازه‌کافی به همراه داشته باشید، چون به شدت هوا سرد و طاقت‌فرسا می‌گردد.


شترسواری-از-تفریحات-کویر-مرنجاب


دیدنی‌های کویر مرنجاب


از دیدنی‌های شگفت‌انگیز و تماشایی کویر مرنجاب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:


1. کاروانسرای عباسی مرنجاب


این بنا در سال 1012 هجری قمری به دستور شاه عباس صفوی در مسیر جاده ابریشم در راستای رفاه حال تاجران و مسافران کویری در زمینی به مساحت 3500 متر مربع با 29 اتاق در کنار باروهای محافظتی مجهز به سنگر ساخته شد.
از جاذبه‌های این کاروانسرا می‌توان به حوضچه آب بزرگ واقع در ضلع جنوبی کاروانسرا و فراهم آوردن امکان اقامت در آن را عنوان کرد.


2. دریاچه نمک آران و بیدگل


دریاچه آینه‌ای و زیبای نمک آران و بیدگل یا مسیله در کویر مرکزی ایران واقع شده و در فاصله 9 کیلومتری از کاروانسرای مرنجاب در مساحتی 647 کیلومتر مربعی با عمق بین 5 تا 54 متر، از مهم‌ترین پایگاه‌های استخراج نمک خوراکی و صنعتی ایران، از جاذبه‌های تماشایی کویر مرنجاب محسوب می‌شود.


3. جزیره سرگردان مرنجاب


در زمان بارش در کویر مرنجاب، اطراف کویر را تا 2 تا 5 سانتی‌متر آب فرا می‌گیرد، جزیره سرگردان نیز در دل دریاچه نمک واقع شده است، و این شرایط این تصور را به چشمان ما القا می‌کند که گویا این جزیره در میان دریایی از نمک گرفتار و سرگردان شده است.


4. چاه دستکند (دستکن)


چاه دستکند در فاصله 5 کیلومتری از شرق کاروانسرا واقع شده و آب شیرین و گوارایی دارد و نقل شده که امام رضا (ع)، در مسیر عبور از عراق به مشهد این چاه را با دستان خود حفر کرده و آن را بسیار مقدس می‌دانند.


تماشای-آسمان-شب-از-تفریحات-کویر-مرنجاب


در این مقاله از مجله گردشگری کایت ما شما را با نکات جذاب و خواندنی از بهترین تفریحات کویر مرنجاب، مناسب‌ترین زمان سفر به این منطقه و جاذبه‌های دیدنی و تاریخی آن آشنا کردیم. اگر قصد سفر به کویر مرنجاب را دارید، می‌توانید با شماره تلفن 02175097700 تماس بگیرید تا کارشناسان کایت شما را درخصوص ثبت نام در تور کویر مرنجاب راهنمایی کنند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید