رستوران های ایرانی استانبول | 5 رستوران ایرانی استانبول
علیرضا مشرقی 1399/01/28 3260 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



یکی از مهم‌ترین مسائلی که گردشگران ایرانی در سفرهای خارجی با آن درگیر هستند، تفاوت‌های فرهنگی هست که حتی در ریزترین بخش‌های سفر، مثل خورد و خوراک نیز تاثیر گذار خواهند بود. زمانی که به کشورهای دیگر سفر می‌کنید، ممکن است اصلا سلیقه غذایی آنها باب میل شما نباشد و همین مساله باعث شود تا اکثر اوقات سفر، گرسنه باشید! البته خوشبختانه رستوران‌های زنجیره‌ای بین المللی مثل KFC و مک دونالد در اکثر کشورهای دنیا شعبه دارند و اجازه نمی‌دهند شما گرسنه بمانید! اما در عین حال هر روز نمی‌توان از این دو رستوران خرید کرد و تماما فست فود را انتخاب نمود. به همین خاطر امروز قصد داریم تا در این مقاله، شما را با رستوران های ایرانی استانبول آشنا کنیم! شاید شما هم در سفر به استانبول حین قدم زدن در کوچه و پس کوچه‌های آن، با اسامی ایرانی بر سر درب رستوران‌ها رو به رو شوید و تصور کنید که از نام‌های ایرانی اقتباس شده است. اما باید بدانید که تمامی این رستوران‌ها، مدیریت ایرانی دارند و غذاهای کاملا ایرانی و باب سلیقه ایرانیان عزیز را سرو می‌کنند. با این کار هم مردم تمام جهان با فرهنگ ایران و ایرانی آشنا می‌شوند و هم لازم نیست که مسافران ایرانی، فقط خودشان را با فست فود سیر نگه دارند! پس اگر شما نیز از چشیدن طعم غذاهای جدید کشورهای دیگر هراس دارید، با ما همراه شوید و رستوران های ایرانی استانبول را بشناسید.


رستوران های ایرانی استانبول | آشنایی در دل غربت


رستوران مژگان استانبول


رستوران مژگان استانبول یکی از رستوران های ایرانی این شهر محسوب می‌شود که طرفداران زیادی نیز در بین مسافران ایرانی دارد. این رستوران با وجود آنکه فضای خیلی بزرگی ندارد، اما در اکثر مواقع مملوء از ایرانیانی است که می‌خواهند حتی در ترکیه، طعم کباب‌های اصیل ایرانی را بچشند. رستوران مژگان در محله کوکاتپه واقع شده است و به صورت شبانه روزی، آماده پذیرایی از مسافران ایرانی خواهد بود. در این رستوران برای سرگرمی مشتریان، در ساعات خاصی از شبانه روز، برنامه موسیقی زنده اجرا می‌شود تا همه چیز حس و حال ایرانی خود را داشته باشد. دکوراسیون این رستوران با آجرهای سه سانتی طراحی شده تا حس خوب خانه مادر بزرگ‌ها را به ما القاء کند. این رستوران جزء بهترین رستوران های ایرانی استانبول محسوب می‌شود که حتما باید طعم کباب بره آن را بچشید.


رستوران شهرزاد


زمانی که در کوچه و پس کوچه های محله سید مطهر قدم می‌زنید، احتمال یک رستوران کوچک که در پیاده رو چند میز چوبی زیبا را چیده، چشم شما را می‌گیرد. زمانی که سر خود را بالا می‌گیرید، نام آن توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. نام شهرزاد بر سر درب این رستوران با قلم بزرگ نقش بسته و نشان می‌دهد که یک هم وطن در دل غربت میزبان شما خواهد بود. این رستوران با رستوران های ایرانی مجلل استانبول بسیار تفاوت دارد و می‌توان بیشتر آن را شبیه به یک کافه دنج دانست. با وجود آنکه این رستوران فضای زیادی ندارد، اما همه روزه مشتریان ثابتی به سراغ آن می‌آیند. در این رستوران علاوه بر غذاهای ایرانی، غذاهای استانبولی نیز سرو می‌شوند و حتی می‌توانید پس از صرف غذای خود، یک قلیان ایرانی سفارش دهید و کمی با قل قل آن سرگرم شوید.

رستوران-شهرزاد


رستوران ریحون


زمانی که صحبت از رستوران های ایرانی استانبول به میان می‌آید، اصلا نمی‌توان نام رستوران ریحون را فراموش کرد. این رستوران که در نزدیکی میدان معروف تکسیم و همچنین خیابان استقلال قرار دارد، همواره مشتریان خارجی و ایرانی زیادی را در خود جای می‌دهد. فضای داخلی این رستوران دقیقا بر اساس معیارهای سنتی ایرانی طراحی شده است و با ورود به آن کاملا فراموش می‌کنید که در یک کشور غریب حضور دارید. هدف اصلی رستوران ریحون، ارائه فرهنگ ایران و ایرانی به مسافران خارجی استانبول است. طراحی دکوراسیون رستوران ریحون به شکل کاملا خلاقانه و از تلفیق سبک مدرن و معیارهای سنتی ایرانی ایجاد شده است. رومیزی‌های ترمه به شدت فضای داخل رستوران را ایرانی کرده‌اند و می‌توانید حین میل کردن غذا، از موسیقی زنده سنتی ایرانی نیز لذت ببرید. رستوران ریحون جزء رستوران‌های لوکس و البته بسیار معروف و باکیفیت استانبول محسوب می‌شود که حتما در سفر به این شهر، باید سری به آن بزنید.

رستوران-ریحون


رستوران نایب


قطعا ساکنین پایتخت، با نام رستوران نایب به صورت کامل آشنایی دارند. رستوران‌های زنجیره‌ای نایب سالیان سال است که از اهالی پایتخت به خوبی پذیرایی می‌کنند و این برند توانسته اعتبار بسیار زیادی را از آن خود کند. اما ممکن است که در حین سفر به استانبول نیز با نام رستوران نایب برخورد کنید. قطعا اولین سوالی که در ذهن شما به وجود می‌آید این خواهد بود که آیا این رستوران، همان رستوران نایب معروف ایران است؟ باید بدانید که رستوران نایب استانبول نیز جزء شعب رسمی برند نایب ایران محسوب می‌شود و غذاهایی با همان کیفیت را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. رستوران نایب استانبول در محله فاتح واقع شده و در سه وعده اصلی صبحانه، نهار و شام میزبان شما عزیزان خواهد بود. همچنین با پخش موسیقی زنده سنتی ایرانی، می‌توانید احساس راحتی بیشتری در یک کشور غریب کنید. پس اگر به دنبال رستوران با کیفیت ایرانی در استانبول هستید، حتما باید سری به نایب بزنید.

مطالب مرتبط:

تور استانبول

بلیط هواپیما استانبول

رستوران-نایب


رستوران آسمان


رستوران آسمان یکی از رستوران های ایرانی استانبول محسوب می‌شود که در بلوار آتاتورک واقع شده و مشتریان پر و پا قرص خودش را دارد. جالب است بدانید که رستوران آسمان بیشتر شبیه به رستوران‌های معمولی و متوسط تهران است و اصلا در آن خبری از تزئینات لوکس یا خدمات لاکچری نیست. اما این رستوران برای کسانی مناسب است که به دنبال میل کردن غذای سنتی ایرانی با عطر روغن حیوانی و برنج سنتی ایرانی می‌گردند! اگر شما نیز می‌خواهید یک وعده غذایی را در این رستوران میل کنید، باید بدانید که ساعت کار رستوران آسمان تنها از ساعت 12 ظهر تا 21 شب است.

رستوران-آسمان


خب همراهان عزیز، امیدواریم که با معرفی این پنج رستوران ایرانی استانبول، شما را از گرسنگی در سفر نجات داده باشیم! آیا تا به حال تجربه میل کردن غذا در هیچ یک از این رستوران‌ها را داشته‌اید؟ به نظر شما کدام یک از این رستوران‌ها را می‌توان بهترین رستوران ایرانی استانبول دانست؟ نظرات و تجربیات خود را با کایت در میان بگذارید! فراموش نکنید که ما بی‌صبرانه منتظر دیدن نظرات شما عزیزان همراه هستیم!

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید