بهترین کویرهای ایران برای آفرود سواری | معرفی 6 کویر برتر
حامد مقتدایی 1399/01/26 11403 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



اگر قصد دارید در سفر بعدی‌تان، آفرود سواری در بهترین مناطق کویری را تجربه کنید و با زیباترین‌ کویرهای ایران برای سواری هیجان‌انگیز روی تپه‌های شنی روان آشنا گردید، با ما همراه شوید. در ادامه با 6 مورد از بهترین کویرهای ایران برای آفرود سواری و همچنین موتور چهار چرخ سواری و هزینه‌های‌شان آشنا می‌شوید:


1.کویر ابوزید آباد


کویر ابوزید آباد در چند کیلومتری شهر کاشان در استان اصفهان واقع شده و با جذابیت‌های بصری زیبای بند ریگ در آران و بیدگل، کویرنوردان را شیفته فضای جادویی خود کرده و سالانه میزبان توریست‌ها و گردشگران داخلی و خارجی متعددی است.


کویر-ابوزید-آباد


آفرود سواری در کویر ابوزید آباد


در ادامه درباره دو فعالیت فوق‌العاده هیجان‌انگیز در کویر ابوزید آباد، توضیحاتی برایتان ارائه خواهد شد:


آفرود سواری


آفرودسواری یا سواری بر فراز رمل‌های شنی کویر ابوزید آباد با کمک وسائل نقلیه آفرود یا شاسی بلند، در مدت زمانی محدود و با پرداخت مبلغی نه چندان زیاد از پایانه شروع آن در نزدیکی مناطق اقامتی همچون کاروانسرای صفوی، تجربه‌ای هیجان‌انگیز و فوق‌العاده را برایتان به همراه خواهد داشت. رانندگی روی تپه‌های شنی نیاز به مهارت بسیار زیادی دارد و خودتان به تنهایی از پس انجام این کار برنمی‌آیید؛ اما رانندگان حرفه‌ای کویر ابوزید آباد شما را با سرعت بسیار زیاد بر فراز شن‌های روان بالا و پایین می‌برند تا صدای جیغ و فریاد شما به گوش آسمان برسد! شما هم در این میان می‌توانید با تلفن‌های همراه خود از یک سواری استثنایی فیلمبرداری کنید و خاطرات تماشایی را ضبط کنید.
معمولاً هزینه آفرودسواری به ازای هر نفر در هر 20 دقیقه حدوداً 50 هزار تومان خواهد بود.


موتورچهارچرخ‌سواری-در-کویر-ابوزید-آباد


موتور چهار چرخ سواری


آفرودسواری برای افراد آماتور پیشنهاد نمی‌شود و شاید دلتان بخواهد خودتان روی رمل‌های شنی کویر با سرعت سواری کنید. در این شرایط، پیشنهاد ما سواری روی موتورهای چهار چرخ آفرود است که با قدرت فوق‌العاده زیادشان به راحتی می‌توانید پر سرعت در کویر بدون نیاز به گواهی‌نامه رانندگی بتازید.
معمولاً هزینه اجاره موتورهای چهارچرخ در کویر ابوزید آباد برای هر 30 دقیقه حدوداً 50 هزار تومان خواهد بود.


سایر تفریحات در کویر ابوزید آباد


از سایر تفریحاتی که می‌توانید در کویر ابوزید آباد در کنار آفرود سواری به سراغشان بروید، می‌شود به پیاده‌روی در شن‌های روان و رصد ستارگان در آسمان شب اشاره کرد.


2. کویر ریگ زرین


کویر ریگ زرین با داشتن تپه‌های مملو از امواج هنرمندانه یکی از زیباترین و تماشاترین چهره‌های طبیعت را در میان کویر بافق و روستای ساغند در اختیار داشته و به نام‌‌هایی مانند کوه سیاه و عقدا نیز شهرت دارد و بومیان منطقه کماکان از این نام برای ریگ زرین استفاده می‌کنند.
به لحاظ موقعیت جغرافیایی، کویر ریگ زرین در بخش جنوبی ارتفاعات انارک و در شرق بیابان‌های نائین و در قسمت شمالی کوه نمکی زیبا واقع شده است. در بخش مرکزی کویر ریگ زرین، کوهی سیاه‌رنگ با ارتفاع 2050 متر قد علم کرده است. جالب است بدانید که ساختار کلی کویر ریگ زرین به صورت یک نعل اسب است و کوه سیاه در قوس داخلی آن جای گرفته است.
تپه‌های مرتفع با سطوحی هموار و خالی از پوشش گیاهی زیاد کویر ریگ زرین در طول چندسال اخیر مورد توجه گردشگران قرار گرفته، اما نسبت به سایر کویرهای موجود، جمعیت زیادی را در آن شاهد نخواهید بود و سکوت و آرامش آن مثال‌زدنی است.


کویر-ریگ-زرین


آفرود سواری در کویر ریگ زرین


در ادامه درباره دو فعالیت فوق‌العاده هیجان‌انگیز در کویر ریگ زرین، توضیحاتی برایتان ارائه خواهد شد:


آفرود سواری


یکی از هیجان‌انگیزترین و خاطره‌انگیزترین فعالیت‌های کویر ریگ زرین را می‌توان، آفرود با ماشین‌های دو دیفرانسیل و عبور از تپه‌های ماسه‌ای با سرعت بسیار بالا و اجرای حرکات نمایشی دانست که در طول چندین سال گذشته در این منطقه نیز هواداران بسیاری پیدا کرده است.


آفرودسواری-در-کویر-ریگ-زرین


موتور چهار چرخ سواری


از دیگر فعالیت‌های تفریحی که می‌توانید در این منطقه کویری به آن مشغول شوید و به ثبت خاطرات بیادماندنی در کنار دوستان و خانواده‌‌تان بپردازید، تجربه سرعت، هیجان و نوازش صورت‌تان با بادهای کویری خواهد بود.


سایر تفریحات در کویر ریگ زرین


از سایر تفریحاتی که می‌توانید در کویر ریگ زرین در کنار آفرود سواری به سراغشان بروید، می‌شود به قدم‌زنی روی شن‌های روان و عکاسی شبانه و تماشای آسمان سرشار از ستارگان درخشان، شرکت در دورهمی‌های شبانگاهی و نشستن دور آتش و شعرخوانی اشاره کرد.


3. کویر مرنجاب


کویر مرنجاب اصفهان یکی از کویرهای کوچک و بسیار زیبا در قلب بیابان‌های مرکزی ایران در کنار یکی از تماشایی‌ترین کاروانسراهای دوران شاه عباس صفوی واقع شده است.
زیبایی کویر مرنجاب در کلام نمی‌گنجد و باید حتماً در نیمه دوم سال، در هوای سرد زمستان، قدم‌زنی روی شن‌های داغ آن را تجربه کنید و از تفریحاتی همچون شترسواری و آفرودسواری هم لذت ببرید.
اقامت شما در کویر مرنجاب می‌تواند در یکی از اقامتگاه‌های سنتی در دل یک کاروانسرای قدیمی شما را به چند صد سال پیش ببرد و حال و هوای تازه‌ای در روح شما بدمد.


کویر-مرنجاب-برای-آفرودسواری


آفرود سواری در کویر مرنجاب


در ادامه درباره دو فعالیت فوق‌العاده هیجان‌انگیز در کویر ریگ زرین، توضیحاتی برایتان ارائه خواهد شد:


آفرود سواری


وجود شن و ماسه‌های روان در کویر مرنجاب، آفرودسواری در این منطقه را به یکی از جذاب‌ترین تفریحات بیابانی با ماشین‌های شاسی بلند بدل می‌کند.
هزینه آفرود بسته به نوع مدل ماشین، مسافتی که قرار است طی شود و مدت زمان استفاده از آن متفاوت و متغیر خواهد بود. برای مثال، نفری 25000 تومان به ازای هر 10 دقیقه و در اختیار داشتن ماشین به همراه راننده به مدت زمان 4 ساعت و بازدید از جاذبه های کویر مرنجاب در حدود 350.000 تومان.


آفرودسواری-در-کویر-مرنجاب


موتور چهار چرخ سواری


از دیگر تفریحات مهیج و دوست‌داشتنی در کویر مرنجاب می‌توان به سواری بر موتورهای چهارچرخ با سرعت زیاد روی تپه‌های شنی اشاره کرد.
هزینه موتور چهارچرخ سواری در کویر مرنجاب با توجه به زمان و مسافت متغیر بوده و حداقل قیمت آن 10 هزار تومان است.


سایر تفریحات در کویر مرنجاب


از سایر تفریحاتی که می‌توانید در کویر مرنجاب در کنار آفرود سواری به سراغشان بروید، می‌شود به پیاده‌روی در شن‌های روان، شترسواری، کمپینگ و شب‌نشینی دور آتش و رصد ستارگان و عکاسی از آسمان شب اشاره کرد.


4. کویر ورزنه


کویر ورزنه یکی از بی‌نظیرترین کویرهای ایران است که لذت کویرنوردی و پیاده‌روی روی ماسه‌های داغ را برایتان به همراه خواهد داشت. کویر ورزنه در نزدیکی شهر تاریخی و تماشایی ورزنه قرار دارد و با سفر به این کویر می‌توانید با جاذبه‌های گردشگری و تاریخی آن همچون تالاب بین‌المللی گاوخونی آشنا شوید.
در کویر ورزنه امکان دارد بتوانید با پوشش گیاهی و جانوری بسیار متنوعی روبرو شوید که شما را به وجد می‌آورد و شرایط بسیار مناسبی را نیز برای عکاسی در اختیارتان می‌گذارد.
کویر ورزنه یکی از زیباترین بخش‌های شرقی شهر اصفهان در مرکز ایران، در فاصله 117 کیلومتری از این شهر و 10 کیلومتری شهر ورزنه در جنوب غربی تالاب بین‌المللی گاوخونی با مساحتی حدوداً 17 هزار هکتاری در دل بیابان‌ تپه‌های شنی به اشکال طولی، هلالی و هرم‌های ماسه‌ای خودنمایی می‌کند.


کویر-ورزنه-برای-آفرودسواری


آفرود سواری در کویر ورزنه


در ادامه درباره دو فعالیت فوق‌العاده هیجان‌انگیز در کویر ریگ زرین، توضیحاتی برایتان ارائه خواهد شد:


آفرود سواری


آفرودسواری از جمله تفریحات بیابانی هیجان‌انگیز در کویر ورزنه به شمار می‌رود و به خاطر وجود ماسه‌های روان است که این ماشین‌های شاسی بلند می‌توانند در این مناطق حرکت کنند. آن هم با هزینه 35 هزارتومانی به ازای هر 5 کیلومتر.


آفرودسواری-در-کویر-ورزنه


موتور چهار چرخ سواری


موتور چهارچرخ سواری یکی از دیگر تفریحات لذت‌بخش و هیجان‌انگیز روی تپه‌های شنی کویر ورزنه به شمار می‌رود و می‌توانید این کار را به تنهایی با هزینه 35 هزارتومان به ازای هر 5 کیلومتر موتورسواری انجام دهید.


سایر تفریحات در کویر ورزنه


از سایر تفریحاتی که می‌توانید در کویر مرنجاب در کنار آفرود سواری به سراغشان بروید، می‌شود به پیاده‌روی بر رمل‌ها و تپه‌های شنی کویر، شترسواری، شن‌سواری، زیپ لاین، پاراگلایدرسواری، باگی‌سواری، کمپینگ و شب‌نشینی، رصد آسمان و عکاسی در شب اشاره کرد.


5. کویر مصر


کویر مصر را می‌توان یکی از تماشایی‌ترین کویرهای ایران دارای امکانات تفریحی متعدد از جمله سافاری، موتورچهارچرخ، شترسواری و اقامتگاه‌های بومی مناسب و خوش‌منظره دانست. کویر مصر، در فاصله 55 کیلومتری از شهرستان خور از توابع استان اصفهان و در نزدیکی روستایی با همین نام واقع شده است.
در مسیر رسیدن به کویر مصر و تپه‌های زیبای شنی آن بایستی از کنار روستایی با خانه‌های قدیمی و کاهگلی عبور کنید و پس از دور شدن از آن با پهنه‌ای به رنگ خاک با جلوه‌ای شگفت‌انگیز از طبیعت روبرو شوید.


کویر-مصر-برای-آفرودسواری


آفرود سواری در کویر مصر و سایر تفریحات آن


یکی از جذاب‌ترین و مهیج‌ترین تفریحات در کویر مصر آفرودسواری با هزینه نفری 35 هزارتومان برای هر نفر و شرکت در تورهای سافاری با هزینه‌های 150 تا 450 هزارتومانی بسته به نوع مسیر و ماشین انتخابی همچنین موتور چهارچرخ سواری با هزینه بین 15 تا 20 هزارتومان برای هر نفر می‌باشند.


آفرودسواری-در-کویر-مصر


از سایر تفریحات در کویر مصر نیز می‌توان به عکس‌برداری از مناظر کویری، شترسواری در نزدیکی روستای مصر، دوچرخه‌‎سواری و شب‌نشینی و تماشای آسمان شب اشاره کرد.


6. کویر کاراکال


کویر کاراکال یا کویر یزد، در منطقه‌ای در نزدیکی شهر بافق و روستای صادق‌آباد، یکی از زیباترین کویرهای ایران در نزدیکی شهر و جاده‌ای آسفالته با فراهم آوردن امکانات اقامتی و رفاهی مهیج، یکی از شناخته‌شده‌ترین زیستگاه‌های کاراکال است. کاراکال، یکی از زیباترین گربه‌سانان ایران است. کویر کاراکال را کویر صادق‌آباد هم می‌نامند، آن هم به علت نزدیکی‌اش به روستایی به همین نام می‌باشد.
در نزدیکی کویر کاراکال، کمپینگ تفریحی توریستی به نام شهید برزگری در روستای صادق آباد واقع شده و دسترسی گردشگران به امکانات تفریحی را بسیار ساده و راحت کرده است.


کویر-کاراکال-برای-آفرودسواری


آفرود سواری در کویر کاراکال و سایر تفریحات آن


یکی از جذاب‌ترین و مهیج‌ترین تفریحات در کویر کاراکال آفرودسواری با هزینه 40 هزارتومان برای هر نفر و همچنین موتور چهارچرخ سواری با هزینه 30 هزارتومان برای هر نفر می‌باشند.


آفرودسواری-در-کویر-کاراکال


از سایر تفریحات در کویر کاراکال نیز می‌توان به پیاده‌روی در نخلستان‌ها، پیاده‌روی در کویر و بالارفتن از تپه‌های شنی، عکاسی از چشم‌اندازهای کویری، تماشای غروب آفتاب، رصد ستارگان و شترسواری با هزینه 20 هزارتومان برای هر نفر اشاره کرد.


آفرود سواری و موتور چهارچرخ سواری در جزیره کیش


هزینه آفرود سواری و تورهای سافاری هیجان‌انگیز در جزیره کیش، به ازای هر 15 دقیقه برای هر نفر 70 هزار تومان خواهد بود.


در جزیره کیش می‌توانید با انواع موتورهای چهارچرخ با هزینه‌ها و شرایط زیر به تفریح مشغول شوید:

شرایط استفادهمدت زمانهزینهنوع موتورمدل موتور
حداقل سن 14 سالحدود 10 دقیقه (700 متر مسیر)40,000 تومانموتور تمام اتوماتیک در پیست پرپیچ و خمموتور ATV 90 cc
5 الی 13 سال سن و قد حداکثر 120 سانتی‌مترحدود 10 دقیقه (8 دور در پیست)40,000 تومانموتور اتوماتیک با دو چرخ کمکیموتور ATV 50 cc کودک
برای خانم‌ها ممنوع، بالای 16 سال، دارای گواهینامه موتور و مسلط به موتورسواریحدود 10 دقیقه60,000 تومانموتور دنده‌ای حرفه‌ایموتور ATV 250 cc
بالای 15 سالحدود 10 دقیقه40000 تومانمخصوص حرکات مارپيچموتور دریفت


در این مقاله از مجله گردشگری کایت ما شما را با نکات جذاب و خواندنی از بهترین کویرهای ایران برای آفرود سواری، از کویر ابوزید آباد، کویر ریگ زرین، کویر مرنجاب، کویر ورزنه، کویر مصر، کویر کاراکال و موتور چهارچرخ سواری در این مناطق کویری و هزینه‌های‌شان در کنار سایر تفریحاتی که می‌توان در این کویرها به تجربه‌شان پرداخت، آشنا کردیم. اگر قصد سفر به کویرهای ایران را دارید، می‌توانید با شماره تلفن 02175097700 تماس بگیرید تا کارشناسان کایت شما را درخصوص ثبت نام در تورهای کویری راهنمایی کنند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید