در تایلند چه می‌گذرد؟ چقدر این کشور را می‌شناسید؟
حسام مقتدایی 1399/01/25 15981 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



یکی از آن مقاصدی که هر ساله گردشگران زیادی وقت خود را صرف گشت و گذار در آن می‌کنند، کشور تایلند است و دلایل بسیاری زیادی هم برای این کار وجود دارد. از فستیوال‌ها و جشن‌های مختلفی که در آن برگزار می‌شود گرفته تا اماکن و مناظر دیدنی سرتاسر این کشور از جمله مواردی است که خیلی‌ها را به خود مجذوب می‌کند. البته فعلاً در شرایط کرونا امکان سفر به هیچ کجای دنیا وجود ندارد اما می‌توانید برنامه سفرتان را برای بعد از کرونا بریزید. در این مقاله از مجله گردشگری کایت، حقایق جالبی درباره تایلند برایتان آماده کرده‌ایم که در ادامه درباره آن‌ها خواهیم نوشت و احتمالاً شما هم مثل ما شگفت‌زده خواهید شد.


سرزمین شگفتی‌ها، تایلند را بهتر بشناسید!


تایلند تنها کشور آسیای جنوبی است که هرگز توسط کشورهای اروپایی تحت استعمار قرار نگرفته است. درواقع در زبان تایلندی، به کشورشان پراتست تای میگویند که به معنای سرزمین آزادی است و کاملاً با ویژگی‌های تایلند همخوانی دارد. اینجا همان جایی است که می‌توانید کوچک‌ترین و بزرگ‌ترین موجود جهان را ببینید. از کوچک‌ترین پستاندار در جهان که خفاش بامبلبی است گرفته تا بزرگ‌ترین ماهی جهان، نهنگ، را می‌توانید در آب‌های تایلند ببینید. در این کشور بیشتر مردها تا مدت زمان زیادی، راهب بودند. زمانی هم در این کشور وجود داشت که همه مردان جوان به راهبان بودا تبدیل شوند – البته تنها برای مدت زمانی کوتاه- قبل از 20 سالگی‌شان. امروزه این کار به همان شیوه گذشته‌اش انجام نمی‌شود.


بانکوک، پایتخت شگفتی‌های جهان


شما بسیار خوش‌شانس هستید که بانکوک را با نام بانکوک می‌شناسید چرا که اسم واقعی آن طولانی‌ترین اسمی است که تاکنون خطه‌ای در جهان داشته است و از کلمات ریشه سانسکریت و پالی آمده است: تلاش کردیم نام آن را به زبان فارسی برایتان بنویسیم اما دیدیم چیزی جز سرگیجه برایتان نخواهد داشت. گذشتیم. شاید برایتان این سؤال پیش بیاید که معنای آن چیست؟ معنای آن "شهر فرشتگان، بزرگ‌ترین شهر نامیرایان، شهر باشکوه 9 الماس، تخت پادشاهی، شهر قلعه‌های سلطنتی، خانه خدایان، ساخته شده توسط ویسواکارمن به دستور ایندرا." یک دهم جمعیت کشور تایلند در شهر بانکوک ساکن هستند. این شهر پایتخت و همچنین بزرگ‌ترین شهر این کشور به شمار می‌رود.

پایتخت-تایلند،-بانکوک


چشم‌نوازی‌های کشور تایلند


مردم اغلب با دیدن جنگل‌ها و درختان انبوه تایلند شگفت‌زده می‌شوند اما باید بگوییم در گذشته بیشتر از این حرف‌ها داشته است. چیزی که بیشتر مردم متوجه نمی‌شوند این است که بیش از 100 سال پیش، تقریباً همه تایلند شمالی پوشیده از درختان تنومند بود. امروزه، یک‌چهارم آن جنگل باقیمانده است. سنگاپور در آمار از دست دادن درخت از تایلند به مراتب جلوتر است. به همین خاطر قطع درختان در تایلند ممنوع است. تایلند پادشاهانش را دوست دارد و به سلطنت احترام می‌گذارد. فیلم هالیوودی پادشاه و من هرگز در هیچ سینمای تایلندی نمایش داده نشد چرا که بی‌احترامی به پادشاه قلمداد شده بود. می‌بینید چقدر درباره پادشاهشان جدی هستند؟ اگر اقدامی کنید که بی‌احترامی به پادشان تایلند به شمار برود، زندانی خواهید شد.

مناظر-دیدنی-تایلند


پادشاه تایلند و مذهب در این کشور


پادشاه تایلند یعنی بومیبول ادولیادج در ایالت ماساچوست آمریکا به دنیا آمده است. او نوه چولالونکورن یا راما وی است. این پادشاه مدرک مهندسی خود را از دانشگاه سوئیس دریافت کرده و بسیار تحصیل کرده است. پدربزرگ او کسی بود که توانست مدرنیسم را به تایلند ببرد. 35.000 معبد در این کشور وجود دارد و می‌توان لقب سرزمین معابد را به آن نسبت داد. برای بازدید از این اماکن لازم است لباسی متعارف بپوشید و به‌هیچ‌عنوان اجازه پوشیدن لباسی کوتاه یا بی‌آستین نخواهید داشت. یکی از کارهایی که هرگز در تایلند نباید انجام دهید این است که به سر کسی دست بزنید. در این کشور، سر عضو بسیار مهمی است و نباید به آن دست زد. خصوصاً به سر یک بچه. چنین کاری در فرهنگشان ممنوع است.

پادشاه-تایلند


پوشش‌های گیاهی و جانوری کشور تایلند


تایلند خانه بسیاری از حیوانات است. تقریباً یک دهم همه گونه‌های حیوانی موجود بر روی کره زمین، این کشور را خانه خودشان می‌دانند و یک دهم گونه‌های پرندگان هم همین طور. برای این‌که بهتر متوجه بشوید، تایلند بیشتر از اروپا و آمریکا روی هم، پرنده دارد. گل ملی این کشور ارکیده است. اگر از این گل خوشتان می‌آید باید بگوییم 1500 گونه گل ارکیده در تایلند و جنگل‌های آن می‌توانید پیدا کنید. به همین خاطر این کشور، بزرگ‌ترین صادرکننده ارکیده در جهان به شمار می‌رود. مردم ارتباط خوبی با فیل‌ها در این کشور برقرار کرده‌اند. 5.000 فیل در این کشور وجود دارد که این عدد در گذشته و 100 سال پیش تقریباً، 100.000 فیل بود.

پوشش-گیاهی-کشور-تایلند


پرچم سرزمین معابد


تایلند پرچم‌های زیادی دارد. اگر تحقیقی بکنید متوجه می‌شوید که پرچم ملی تایلند ساعت 8 صبح برافراشته می‌شود و 6 غروب پایین کشیده می‌شود. پرچم‌های دیگری هم وجود دارد مثل پرچم‌های سلطنتی که آن‌ها را بین پرچم ملی برافراشته می‌کنند تا احترامی به سلطنت گذاشته باشند. این نوع پرچم‌ها را فقط می‌توانید در تایلند ببینید. عاشق گرما هستید؟ بانکوک مقصد شما خواهد بود. این شهر، گرم‌ترین شهر جهان نام‌گذاری شده است. مطمئن باشید وقتی به آن شهر سفر کردید، به اندازه کافی آب بخورید. این کشور، مارهای بزرگی هم دارد که در جنگل‌های آن زندگی می‌کنند. انواع کبرا، پیتون و هر مار بزرگی که بشناسید را می‌توانید در این کشور ببینید.

سرزمین-معابد-و-فرهنگ


چگونه به تایلند سفر کنیم؟


فعلاً این امکان برای کسی وجود ندارد. نه برای شما نه برای هیچ آدمی در هیچ کجای جهان. ویروس کرونا همه کشورها را قرنطینه کرده و اکنون باید ببینیم سرنوشت این بیماری چه خواهد شد. اما می‌توانید برنامه سفرتان به این کشور را برای بعد از قرنطینه بریزید. بسیاری از همین الآن تخیل و تجسم سفرشان را آغاز کرده‌اند. در این مقاله از مجله گردشگری کایت به معرفی کشور تایلند و ارائه حقایقی درباره آن پرداختیم که شاید کمتر شنیده بوده باشید. اکنون اگر نکته یا ابهامی درباره موارد گفته شده وجود دارد، می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید