گرند کنیون کجاست؟ راهنمای جامع پارک طبیعی گرند کنیون آمریکا
حامد مقتدایی 1399/01/24 3885 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



گرند کنیون آمریکا واقع در آریزونای ایالات متحده، یکی از تماشایی‌ترین عجایب جهان است که سالیانه گردشگران بسیاری را از سراسر نقاط جهان به سوی خود روانه می‌کند.


گرند کنیون کجاست؟


گرند کنیون در آریزونا واقع شده است – اگرچه عده‌ای از گردشگران بعد از یوتا یا لاس‌وگاس در نوادا به سراغش می‌روند، اما در کل، این منطقه در آریزونا قرار دارد.


نمایی-از-گرند-کنیون


طول این محوطه 446 کیلومتر و در عریض‌ترین قسمت، 29 کیلومتر می‌باشد. گرند کنیون در بخش شمالی ایالت آریزونا و در نزدیکی شهر فلگستف با فاصله یک ساعته قرار گرفته است.
سالانه میلیون‌ها نفر از پارک ملی گرند کنیون بازدید می‌کنند. یکی از بهترین راه‌های تماشای آن، اجاره ماشین و طی کردن مسیری 5 ساعته است.


چه زمانی باید از گرند کانیون بازدید می‌کنیم؟


تعداد خیلی بیشتری از بازدیدکنندگان از ماه نوامبر تا ماه می به بازدید از گرند کنیون می‌روند. اگر جمعیت زیاد برای‌تان اهمیتی ندارد، می‌توانید فصل تابستان را برای بازدید از گرند کنیون انتخاب کنید. در این فصل نیز بهتر است، از پیش تورهای مناسب آن را رزرو کنید.
اما اگر می‌توانید در پاییز به بازدید از گرند کنیون بروید، که خیلی بهتر است، چون هم ساکت است، هم جذاب. در تابستان، گرما شما را اذیت خواهد کرد، در دماهای بالا، پیاده‌روی و صخره‌نوردی برای‌تان دشوار خواهد بود. اما دمای 40 درجه سانتی‌گراد در روز از یک طرف و دمای 10 درجه سانتی‌گراد از طرف دیگر، شما را مجبور خواهد کرد، که خیلی مجهز به گرند کنیون بروید.
گرم‌ترین ساعات روز بین ساعات 10 صبح تا 4 بعدازظهر است و جاذبه‌های گردشگری بسیاری در اطراف گرند کنیون در حاشیه جنوب وجود دارد که می‌توانید به سراغ‌شان بروید و غروب به این گرند کنیون سر بزنید.
اگر قصد دارید زمستان به گرند کنیون بروید، بدانید که برف سراسر منطقه را خواهد پوشاند و می‌توانید ورزش‌های زمستانی را در این منطقه تجربه کنید.


در اطراف گرند کنیون، کجا اقامت داشته باشیم؟


بهترین جایی که در بازدید از گرند کنیون می‌توانید در آن اقامت داشته باشید، حاشیه جنوبی است. چون در تمام ایام سال باز بوده و هتل‌ها، رستوران‌ها و جاذبه‌های گردشگری بسیاری در آنجا وجود دارد و نسبت به حاشیه شمالی، فضای بهتری را برای بازدیدکنندگان فراهم کرده است.


حاشیه-شمالی-در-گرند-کنیون


در خود پارک نیز، جایگاه‌های استراحت متعددی در نزدیکی دره واقع شده است. در فصل تابستان بهتر است از قبل آن‌ها را رزرو کنید. جایگاه‌های استراحتی همچون ال توار، برایت انجل، تاندربرد، مسویک یا کاچینا در گرند کنیون وجود دارند. که دو مورد اول بسیار زیبا و تماشایی‌اند.
در بیشتر نقاط اطراف گرند کنیون، شهرهای کوچک و دهکده‌های متعددی برای اقامت قرار گرفته‌اند. دهکده گرند کنیون به ورودی اصلی پارک نزدیک است و هتل‌های متعددی در آن وجود دارد و شهر کوچک ویلیامز در جاده 66 یکی از دوست‌داشتنی‌ترین محل‌های اقامتی گردشگران محسوب می‌شود. در سدونا و فلگستف نیز طیف متنوعی از رستوران‌ها و هتل‌ها دیده می‌شود.


بازدید از حاشیه شمالی


حاشیه شمالی، کمی دورافتاده، ساکت و فوق‌العاده جذاب و تماشایی و بخشی از گرند کنیون است که بیشتر بازدیدکنندگان به سراغش نمی‌روند. علتش تاحدودی به خاطر آب‌وهوای سرد و زمستانی آن و دسترسی دشوار به آن است. اما مطمئن باشید که ارزشش را دارد. چشم‌انداز آن فوق‌العاده است و مسیرهای صخره‌نوردی متعددی در آن برای علاقمندان وجود دارد.


قایق‌سواری در مسیر رودخانه


اگر به سمت عمق دره کنیون بروید، می‌توانید در رودخانه واقع در انتهای دره‌ای بزرگ، به قایق‌سواری مشغول شوید. همچنین فرصت رودنوردی و رفتینگ نیز برای علاقمندان به ورزش‌های هیجان‌انگیز در برخی از مسیرهای گرند کنیون وجود دارد.
انواع قایق‌ها در این رودخانه در اختیارتان قرار خواهد گرفت، همچون کایاک‌ها تا قایق‌های بزرگ‌تر با سطح ایمنی بالا و محبوب از نظر گردشگران که پیش از اقدام به حضور در رودخانه، آن‌ها را رزرو می‌نمایند.


قایق‌‌سواری-در-گرند-کنیون


چشم‌انداز استثنایی از گرند کنیون


اگر صخره‌نوردی و رودنوردی برای‌تان خیلی طاقت‌فرسا باشد، می‌توانید به سراغ تور بالگردنوردی بروید و در کمال آرامش و آسایش خاطر به دیدن گرند کنیون بروید. در آریزونا شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات بالگردسواری متعددی وجود دارد که می‌توانید از خدمات‌شان استفاده کنید.
در بین گزینه‌های موجود می‌توانید به سراغ پروازهایی که به بازدید از انتهای دره تا یک محوطه دورافتاده می‌روند، بشتابید. برای درک چشم‌اندازهای تماشایی اطراف می‌توانید به راهنمایی‌های صوتی خلبان گوش دهید و در طول مسیر از بالگرد‌سواری لذت ببرید.


پیاده‌روی در آسمان در فضایی شگفت‌انگیز


در حاشیه غربی، پیاده‌روی در آسمان، یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری گرند کنیون در خارج از پارک ملی در منطقه حفاظت‌شده بومیان آمریکا واقع شده و تجربه‌ای است که هرگز مانندش را در طول زندگی‌تان نخواهید دید.
برای رسیدن به آن‌جا می‌توانید از اتوبوس‌های شاتل استفاده کنید و در زمان‌های پیک تعطیلات، انتظار صف‌های طولانی را داشته باشید. آن دسته افرادی که از ارتفاع نمی‌ترسند، می‌توانند از منظره شیشه‌ای روی دره لذت ببرند.


دره آنتی‌لوپِ آریزونا


خیلی از گردشگران به خاطر اینکه باید حتماً 1.6 کیلومتر آخر مسیر رسیدن به این دره را پیاده‌روی کنند، از خیرش می‌گذرند، اما از آن جاهای شلوغ و تماشایی است که بازدید از آن را هرگز فراموش نخواهید کرد.
در اینجا می‌توانید چشم‌اندازی کویر را با 1932 برج شاهد باشید. برج‌هایی که طول‌شان به 21 متر می‌رسد و باد به صورت پلکانی در میان تخته‌سنگ‌های آن با مناظر دیدنی‌اش، جریان پیدا می‌کند.


دره-آنتی‌لوپ-در-نزدیکی-گرند-کنیون


در این مقاله از مجله گردشگری کایت ما شما را با نکات جذاب و خواندنی از گرند کنیون، جایگاه‌های اقامتی، زمان بازدید، حاشیه شمالی، پیاده‌روی در آسمان، قایق‌سواری گرند کنیون و دره آنتی‌لوپ در نزدیکی آن آشنا کردیم. اگر قصد سفر به ایالات متحده آمریکا را دارید، می‌توانید با شماره تلفن 02175097700 تماس بگیرید تا کارشناسان کایت شما را درخصوص ثبت نام در تور گرند کنیون آمریکا راهنمایی کنند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید